Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddokweek op rogge

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Hallo,

Sinds mijn vorige poging om paddos op tarwe te kweken is mislukt, ben ik nu overgegaan naar kweek op rogge. Helaas heb ik precies hetzelfde resultaat als bij de tarwe: Goede mycelium groei maar allesbehalve paddestoelen. Ik krijg alleen hele kleine knopjes, je zou zeggen het begin van de paddestoel, maar verder gebeurt er niks!!!!

Ik kweek ze in een terrarium van 24 graden met perliet en een bak water eronder met verwarminselement. Goede luchtvochtigheid zou ik denken, immers de rijstmeel cakes deden het er perfect bij!!!

Herkent iemand dit probleem?


Sven
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Hoe kweek je? Maak je een 'casing', of doe je dit gewoon in de vorm van cakes? Rijstmeelcakes fruiten goed door de toevoeging van vermiculiet dat water vasthoudt, maar cakes van hele granen doen dat niet, die hebben een casinglaag nodig. Ik gok maar wat!
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Ik heb er een met casing ja, en een zonder. Het werkt allebei nog steeds niet, ik ga ze maar eens een cold shock geven, hopelijk helpt dat een beetje goed.

Ps waar zijn de paddokweek experts op dit forum!?
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
svenjansen a dit:
Ps waar zijn de paddokweek experts op dit forum!?
Daarvan zijn er hier denk ik niet zo veel. Op het forum van fsre.nl zitten er een boel, misschien kun je daar eens proberen!

Als rijstmeelcakes wel fruiten en deze dingen niet, dan zou het toch aan de casing moeten liggen... Van welk materiaal is die?
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Heb je het engelstalige gedeelte al geprobeerd?
Ik heb eigenlijk alleen nog kantenklare kits gehad, kan je dus ook niet echt helpen.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Hmm thanx for help....mijn casing is van vermiculiet. Ik zal eens naar dat andere forum gaan, bedankt!
 
Haut