Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddojacht 08

Wat doe jij als je een paddo vind?

  • Kijken dan plukken

    Votes: 0 0,0%
  • Laten staan zoals het is

    Votes: 0 0,0%

  • Nombre total d'électeurs
    0

beginikweer

Matrice périnatale
Inscrit
23 Août 2008
Messages
12
Nou de herfst komt er weer aan er er zullen vast wel weer mensen op paddojacht gaan.

Vandaar dit topic, alle mensen die gaan zoeken dit jaar kunnen zich hier melden en hopelijk nog wat nieuwe info opdoen.

Het zou leuk zijn op foto`s van je gevonden stoeltjes te maken en ze hier te posten, zo kun je ook navragen of je de goede hebt of gewoon delen wat je vondst is.

Voor alle jagers veel succes met het zoeken en hopen op een goede vangst!!
 

beginikweer

Matrice périnatale
Inscrit
23 Août 2008
Messages
12
Zal me gelijk voorstellen, ik ben 'begin ik weer' , paddenstoelen is een passie van me en hoop hier wat leuke mensen te ontmoeten die er hetzelfde over denken.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Welkom! Ik ga over een dag of 9 maar eens onder mijn bureau plukken :D
 

beginikweer

Matrice périnatale
Inscrit
23 Août 2008
Messages
12
Vanmiddag had ik even vrije tijd dus nam ik een kijkje in het bos, er groeit nog niet veel maar heb toch wat foto`s geschoten van wat er wel was.



Een bovist denk ik, deze was echt in overvloed.



Lijkt verdacht veel op de grauwe amaniet, heb er maar 1 van gevonden.



En op vele boomstronken vond ik ook deze schimmel.


Heb niks geplukt, is niet waar ik naar op zoek ben maar toch leuk om te zien.

Op weg terug naar huis zag ik in een kleine grasveldje stoeltjes die veel op kaalkopjes leken, zagen er alleen een beetje te groot uit, heb er een meegenomen en een sporen print van gemaakt, de print was paars (helaas geen foto van) denk zelf niet dat het de goede is vanwege de vorm.

Maar ik zal wel een foto maken van een nieuwe, misschien dat de kenners hem herkennen.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Dat is dan vermoedelijk een soort vlekplaat, die hebben geloof ik ook een paarse sporenprint.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
is een makkelijkere manier, afgezien van gewoon goed kijken, ff doorbreken of een sneetje maken en kijken of het blauwzwart oxideert ? toch ?

oh ennuh welkom beginikweer :)
 

beginikweer

Matrice périnatale
Inscrit
23 Août 2008
Messages
12
dankje ProStoner, ik kneusde hem ook liet het even staan maar werd niet blauw, denk toch dat het een vlekplaat is
 

Carebear

Banni
Inscrit
11 Juil 2008
Messages
574
Hoi! die bolvist is dat eetbaar? die heb ik vanmiddag nog aandachtig staan te bekijken :lol:
 

beginikweer

Matrice périnatale
Inscrit
23 Août 2008
Messages
12
Of die eetbaar is weet ik niet, maar volgens mij wil je dat niet eten, de wat grotere waren helemaal paars tot zwart van binnen en ruikt erg onaangenaam.
 

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
*heeft nooit zelf geplukt*

Is het echt de moeite waard om in het bos naar paddo's te gaan zoeken om daar vervolgens op te gaan trippen, of heb je daar in verhouding met gekweekte stoelen te veel voor nodig?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Is het echt de moeite waard om in het bos naar paddo's te gaan zoeken om daar vervolgens op te gaan trippen, of heb je daar in verhouding met gekweekte stoelen te veel voor nodig?

Dat hangt af van paddestoel tot paddestoel. Gedroogde P.Semilanceata's (kaalkopjes) bevatten een grotere concentratie werkzame stof per gewicht dan P.Cubensis, de paddestoelen zelf zijn dan alweer kleiner.

En welkom!
 

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
Meduzz a dit:
Is het echt de moeite waard om in het bos naar paddo's te gaan zoeken om daar vervolgens op te gaan trippen, of heb je daar in verhouding met gekweekte stoelen te veel voor nodig?

Dat hangt af van paddestoel tot paddestoel. Gedroogde P.Semilanceata's (kaalkopjes) bevatten een grotere concentratie werkzame stof per gewicht dan P.Cubensis, de paddestoelen zelf zijn dan alweer kleiner.

En welkom!

Ok, dan moet ik maar eens een boekje met wat instructies aanschaffen (of iets dergelijks) en op jacht, heeft ook wel weer iets speciaals dunkt me :)

Ohhja, dankje voor het welkom, ben blij dat ik dit forum heb gevonden, hoop interessante info ;)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ben vanmiddag hier in Zwolle nog even over de dijk heen gewandelt, heb nog wel goed gekeken, maar tot op heden heb ik nog geen kaalkopjes kunnen ontdekken. Als iemand er ergens wat vind, laat het hier dan even weten!
 

stffrtj

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Sept 2008
Messages
36
Now is the time!!!!
Het is paddenstoelen-weer..............
Dus op naar de polders/weilanden!
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Noknok a dit:
*heeft nooit zelf geplukt*

Is het echt de moeite waard om in het bos naar paddo's te gaan zoeken om daar vervolgens op te gaan trippen, of heb je daar in verhouding met gekweekte stoelen te veel voor nodig?

nou je kan echt behoorlijk hoeveelheden plukken als je eenbeetje actief bent

als je het droogt verkruimeld en goed bewaard kun je er echt wel het hele jaar mee doen lijkt me, kheb zelf nooit zoveel geplukt maar ik ken wel mensen die zoveel plukte , maar ze bewaarde het niet zo lang
het lijkt me dat dat wel zou kunnen

potentie neemt wel wat af natuurlijk :) maar aangezien ze nu illegaal zijn, is het beter als niks :) en altijd het goedkoopst
 

glesse

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Juil 2007
Messages
56
ProStoner a dit:
nou je kan echt behoorlijk hoeveelheden plukken als je eenbeetje actief bent

als je het droogt verkruimeld en goed bewaard kun je er echt wel het hele jaar mee doen lijkt me, kheb zelf nooit zoveel geplukt maar ik ken wel mensen die zoveel plukte , maar ze bewaarde het niet zo lang
het lijkt me dat dat wel zou kunnen

potentie neemt wel wat af natuurlijk :) maar aangezien ze nu illegaal zijn, is het beter als niks :) en altijd het goedkoopst

Hoezo nu ze illegaal zijn? Het verbod zou pas weer na het zomerreces aan de orde komen en dat is nog niet gebeurd. Er is dus nog geen verbod! De twee smartshops die ik afgelopen week van binnen heb gezien verkopen ook nog gewoon open en bloot paddo's.

Desalniettemin is zelf paddo's plukken iets interessants. Ik ga zelf de komende weken ook op pad...
 
T

Triptje

Invité
Ben beginnende paddo plukker en wil dit jaar voor men eerste keer plukken.

Zijn er tips over waar ik het best zoek?
 

beginikweer

Matrice périnatale
Inscrit
23 Août 2008
Messages
12
Triptje a dit:
Ben beginnende paddo plukker en wil dit jaar voor men eerste keer plukken.

Zijn er tips over waar ik het best zoek?

Ga naar de bieb en leen een boek over paddestoelen, google over kaalkopjes, maar ook naar de verkeerde paddestoelen, is ook handig om die te herkennen.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Heh, ik hou 't op plukken van die mooie setjes die je bij smartshop naar keuze kan kopen en met een beetje water kan laten groeien ;)
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Met die regen van nu, zullen veel weilanden over een weekje wel vol staan :) Ik hoop dat ik wat ga vinden!!
 
Haut