Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddo's zoeken

  • Auteur de la discussion lowlander
  • Date de début
L

lowlander

Invité
Bij mij in de buurt zie ik de laatste dagen in het gras regelmatig een klein geel paddestoeltje staan. De doorsnede van de hoed is 1 tot 3 cm. Het steeltje is glad en breekt makkelijk. Als ik in de boekjes kijk lijkt het op een kaalkoje, maar ik twijfel over de tijd van het jaar.
Weet iemand om wat voor paddenstoel het hier kan gaan?
Weet er ook iemand of er ergens een goede gids te vinden is voor het zoeken van de psilo's in Nederland.
 

NewIdentity

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Mai 2002
Messages
134
Ik zou een mooie foto maken en hier of op de shroomery op het board zetten. Het kunnen best kaalkopjes zijn maar met alleen de doorsnede van de hoed is het lastig classificeren.

Het boek 'Psilocybin mushrooms of the world' van P.Stamets is een goed boek om iets te leren over het identificeren van paddestoelen, maar gaat niet specifiek over Nederland.
 

jasperherik

Matrice périnatale
Inscrit
16 Oct 2002
Messages
14
groeien er dan ook paddowz in nederland?

zou je op shroomery kunnen vinden hoe die eruit zien? en is ut dan niet gevaarlijk als je de verkeerde plukt enzow?
 

MeneerCactus

Alpiniste Kundalini
Inscrit
24 Jan 2002
Messages
642
Psilocybe aeruginosa

Dsc00338.jpg


Niet actief wel in Holland, maar ook echte kaalkopjes zijn te vinden http://www.*******.net/ubbthreads/images/icons/laugh.gif

Groetjes Eric
 
Haut