Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddo's zoeken in de zomer

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Is het mogelijk om rond deze tijd (Mei) al op zoek te gaan naar bepaalde soorten paddo's?
Zo ja, welke soorten?

Heb al het één en ander willen opzoeken op internet, maar ben niet verder gekomen dan één soort: de Pluteus salicinus, ofwel de Grauwgroene hertenzwam.

Maar ik raak een beetje het overzicht kwijt, dus vandaar dat ik het nu hoop dat er hulplijnen zijn die mij verder kunnen helpen.
Bij voorbaat dank. :)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik heb ook al wel is gezocht naar hallucigene paddenstoelen, maar tot nu toe heb ik alleen nog maar de Amanita Muscaria kunnen vinden. Ik heb volgens mij ergens gelezen, dat buiten het kaalkopje en Panaeolus sphinctrinus er in Nederland ook geen andere psilocybine bevatende paddenstoelen groeien.

Het lijkt mij wel erg interresant om me daar ook is in te verdiepen. Ik heb afgelopen najaar, ook nog wel gezocht naar het kaalkopje. Maar ik vertrouwde de boel niet, er waren mij iets teveel soorten die op elkaar leken. De Amanita Muscaria heb ik dan wel gevonden en ook aangedurft, maar na ook wat meer informatie daar over te hebben gevonden, kwam ik er achter dat de trip toch nog wel een slecht eind zou kunnen hebben gehad. Maar eind goed al goed, ik leef nog :D

Ik zou toch nog wel echt graag is een keer mee gaan met iemand die er echt verstand van heeft. Volgens mij moet dat ook wel, wil je niet beroerd of verkeerd eindigen.

Gr,
Mystic.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
De soorten die in Nederland te vinden zijn:

Gymnopilus junionius
Gymnopilus purpuratus
Inocybe aeruginascens
Inocybe corydalina var. corydalina
Inocybe corydalina var. erinaceomorpha
Inocybe haemacta
Panaeolus papilionaceus var. papilionaceus
Panaeolus subbalteatus
Pluteus salicinus
Psilocybe cyanescens
Psilocybe liniformans var. liniformans
Psilocybe puberula
Psilocybe semilanceata
Psilocybe serbica
Psilocybe strictipes

Zie: http://www.psychonaut.com/index.php?opt ... g=nl#86514 :wink:
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Zo wat leip, dat zijn er eigenlijk behoorlijk wat. Zoals ik al eerder zei, ik moet me er nu toch echt maar is verdiepen in het plukken van paddesntoelen. Ik bedoel, ik vind het eigenlijk best wel iets hebben, trippen op paddenstoelen uit de natuur.

Gr.
Mysticwarrior.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ik ook, of de geplukte paddestoelen in ieder geval zeer goed te onderzoeken en navraag op fora te doen alvorens deze te eten. En bij het eten van zelf geplukte paddestoelen, eerst bij een kleine hoeveelheid beginnen (om te kijken of je er niet ziek van wordt). En zaken op zoeken over wat te doen bij vergiftiging e.d.

Een sitter zou ook niet onbelangrijk zijn.

Ze echt helemaal zelf plukken en determineren is soms heel erg moeilijk, dat is niet zomaar even te leren.
Wil je dat kunnen dan moet je er heel erg veel tijd in steken, misschien nog wel meer tijd dan dat je erin zou willen steken. Aangezien het zelf kweken gemakkelijker en beter (meer psilo. etc.) is.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Wat betreft psilocybe semilanceata (puntig kaalkopje): die is makkelijk te herkennen (als je er eenmaal wat gezien hebt), en groeit op veel plekken bij duizenden. Alle andere soorten zijn volgens mij vaak lastig te herkennen als je geen verstand van paddenstoelen hebt, en veel zeldzamer. De meeste andere soorten zijn ook veel minder sterk, daarvan zul je dan behoorlijk veel moeten eten (en vinden).

In deze tijd van het jaar is er niks te vinden, je moet echt in de herfst zijn, voor het puntig kaalkopje in oktober meestal.
 
Haut