Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddo's drogen

r0mke

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
40
Ben bezig met het drogen van paddo's
Een emmer met onderin een vochtvreter, daar boven een gaasje
daarop de paddo's
De emmer luchtdicht gemaakt met plastic en een elastiekje.
Heb mijn paddestoelen(Psilocybe cubensis Mexican) er nu 2 dagen in,
ze zijn volgens mij niet echt droger geworden en er komt schimmel op :?
Weet iemand mischien wat ik verkeerd gedaan heb?
Deze manier van drogen komt van deze website:
http://www.angelfire.com/pa4/paddo/GG2/Drogen.htm
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Luchtdicht maken is niet goed en als ze beschimmeld zijn, zou ik ze persoonlijk weggooien.

Een goede manier om te drogen is als volgt:

Kartonnen doosje met wat luchtgaatjes, liefst met een simpele lichtval (je wilt eigenlijk dat de lucht ververst maar geen licht erbij). Deze zet je op de vensterbank boven de verwarming. Het moet er niet verschrikkelijk heet zijn maar voelbare warmte is geen probleem.

Eenmaal per dag kijk je hoe ze drogen, wanneer je denkt dat ze droog zijn, breek je een van de dikkere stelen. Knapt hij met een KNAK, dan zijn ze droog genoeg om luchtdicht te verpakken, knapt hij niet, dan nog even laten drogen.

Ik verpak ze zelf in plastic ziplock zakjes waar ik zoveel mogelijk de lucht probeer uit te zuigen (soort van vacuum maar net niet). Wat ook goed werkt, is ze dubbel te verpakken (twee ziplocks), de paddo's in het binnenste zakje waarvan je de sluiting open laat en vervolgens zo'n klein zakje met vochtvreters in het buitenste zakje.

Dit laatste is niet echt nodig wanneer je ze echt goed laat drogen maar kan je oogst redden wanneer je ze per ongeluk toch een beetje vochtig hebt opgeslagen.

Jammer dat het nu verkeerd is gegaan :(


Volgende keer kun je beter kijken op een goede site zoals bijvoorbeeld:

www.shroomery.org
www.mycotopia.net

Op beide sites vind je erg veel mensen die veel ervaring hebben met alle mogelijke kweek/droogmethoden die er bekend zijn :)
 

r0mke

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
40
Bedankt voor je reactie.

Kan ik ze echt niet meer eten?
Als ik ze nu verder op jou manier laat drogen?
anders is het heel erg zonde zijn voor die 150 gram
:(
 

azgaza

Matrice périnatale
Inscrit
5 Mar 2007
Messages
6
Licht eraan of ze allemaal beschimmeld zijn en hoe erg natuurlijk. De manier die voor mij tot nu toe altijd goed werkte bij het drogen is gewoon keukenrol-absorberend papier of wc papier een paar lagen neerleggen, paddo's (uit elkaar gelegd!) erop, dan afdekken met meer papier en binnen twee dagen zie je al zat verschil.
Zorg voor een droge donkere plek om ze neer te leggen, goed gefentileerd en koel. In de schaduw in een woonkamer is dus bv. goed.
Ik dacht dat psylocybine stuk ging an meer dan 45 graden dus GEEN hitte.

Misschien dat je er nog een paar kan redden.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Ik leg ze zelf altijd op een dikke krant op de verwarmingsketel. Is daar een graad of 30 en stroomt altijd wel wat lucht. Nooit problemen gekregen met schimmel of zoiets.

Met vocht vreters kan ook dan kan je het zelfs nog luchtdicht maken maar dan moet je wel zeker weten dat je de goede en genoeg vocht vreters hebt, het rotten en schimmelen komt door overmatig vocht wat niet weg kan. Misschien kan je een fotootje plaatsen van de paddestoelen om te kijken of ze nog goed zijn. Een goede indicatie is je neus, als ze echt verrot zijn gaan ze erg stinken en wil je ze niet eens meer opeten.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Ze hebben toch niet in contact gelegen met die vochtvreters hoop ik. Ik zou zeggen op de CV ketel ermee maar dan wel op een dikke krant anders wordt het te warm. Denk dat het dan nog wel ok gaat. Ze zien er niet fris uit maar ook niet compleet verrot, met een beetje geluk drogen ze snel en red je ze nog.
 

r0mke

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
40
Ben ze nu aan het drogen met een ventilator.


 
G

Guest

Invité
Hmmm, zoiets creatiefs moet ik ook nog eens een keer maken.
Het liefst binnen nu en 2 weken (dan verwacht ik weer m'n eerste flush)

Maareh, er schijnt ook zoiets te zijn als een fruit droger, waar je ook rozijntjes mee kan maken enzo en gedroogde banaan.
Dat werkt met circulaire lucht (niet warm, gewone temperatuur)

Dus lijkt me ook wel een idee, dan zijn ze echt binnen 3 uur droog ofzo
 

r0mke

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
40
Volgens mij is het tog nog redelijk gelukt.
Hier het resultaat:



Iedereen hardstikke bedankt voor jullie hulp!
Ik denk dat ik binnen kort er een lekker bakje thee van ga zetten :p
 

Mescaline

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Jan 2007
Messages
340
azgaza a dit:
Ik dacht dat psylocybine stuk ging an meer dan 45 graden dus GEEN hitte.

err.. snap er nu niks meer van.. want als je er een thee van zet laat je de paddos in zacht borrelend water trekken. Maar de temperatuur van t water is dan toch zeker wel boven de 45 graden??? Of ontgaat mij hier iets? ^^
 

r0mke

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
40
Mescaline a dit:
azgaza a dit:
Ik dacht dat psylocybine stuk ging an meer dan 45 graden dus GEEN hitte.

err.. snap er nu niks meer van.. want als je er een thee van zet laat je de paddos in zacht borrelend water trekken. Maar de temperatuur van t water is dan toch zeker wel boven de 45 graden??? Of ontgaat mij hier iets? ^^

Ik denk als je er thee van zet de psylocybine dan oplost in het water.
En als je ze in de oven doet op 50 graden de psylocybine dan verdampt.
 
D

daphreak

Invité
Had toch nog een paar detailvraagjes bij het drogen van paddo's, op het ene forum lees je dat je best luchtdicht moet drogen, op het andere forum lees je dat je het beste gewoon op kamertemperatuur met luchtstroom kunt drogen. (ik dacht eigelijk dat als je luchtdicht droogt, je geen schimmel kon bekomen, maar zoals ik las op dit topic is dat blijkbaar niet zo). Het ze net online besteld en denk toch dat ik voor het kamertemperatuur met lucht ga kiezen, omdat het nou net voor mij iets gemakkelijker uitkomt. Ik ga een keukenrol leggen en daarop de paddo's te drogen leggen. 1ste vraag: onder de paddo's ligt keukenrol, OP de paddo's ook keukenrol leggen? of beter niet om betere luchtstroom te bekomen? ik ga er 's morgens 3 uur de ventilator er op zetten, en 's avonds een uur of 4, is dit een goed idee, of beter gewoon niks doen, in kamer ergens leggen, en de 'gewone' lucht het werk laten doen? (mocht je je afvragen waarom ik er niet constant de ventilator op zet, 8 uur / dag werk ik, bij afwezigheid heb ik liever alle elektrische toestellen uit staan, de andere 9 uur slaap ik, en dan heb ik het ook liever stil, dus ook geen gezoem van een ventilator :) ).
Vraagje: Aangezien ze online besteld zijn en ze ongeveer 3 dagen onderweg zijn (hoop ik, is naar Belgie), zijn ze dus al even ongekoeld, voor ik ze ga drogen eerst ff terug een paar uurtjes in de koelkast en dan pas drogen, om eventuele schimmels te voorkomen, of maakt dit niet veel uit??
Allerlaatste vraagje, ik heb ook de mogelijkheid om de paddo's een aantal uren buiten te leggen op het terras, droogt dit beter, sneller? Of heb je hier meer kans voor bacterien (van bv vliegen of andere insekten die er ff gaan opzitten, ik lees op verschillende forums zo steriel mogelijk te werk te gaan.)

Bij deze verontschuldig ik me ineens voor mijn eventuele noob-vraagjes, maar omdat dit de eerste keer dat ik ze zelf ga drogen (niet de eerste keer dat ik gebruik), wil ik het toch zo goed mogelijk doen en het beste effect ervan hebben (wie wil dit nu niet he :D )

Alvast bedankt voor jullie reactie
 

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
Ik droog zelf nooit paddo's, want ik haal ze gewoon gedroogd, maar het lijkt mij niet slim om ze te drogen in een afgesloten ruimte. Er moet nl. vocht uit de paddestoelen. Dat vocht wordt opgenomen door de lucht en dan moet die lucht worden afgevoerd, wat dus niet kan in een afgesloten ruimte.
Ik zou ze dus op het papier leggen (want dan komt er meer frisse en dus droge lucht bij). Of een ventilator veel zal helpen weet ik niet.
En waarom de paddo's weer even in de koelkast zetten? Waarom je dat zou doen, snap ik niet helemaal. En ik zou ze binnen houden, da's wat hygiënischer. Je gaat ze wel eten tenslotte. 8)
Succes ermee.
 
D

daphreak

Invité
Bedankt voor de snelle reactie, en de tips.
Waarom ik de paddo’s terug in de koelkast zou doen? Ik dacht dat als ze 3 dagen ongekoeld onderweg zijn er waarschijnlijk door de hogere temperatuur bacterien aan gekomen (die schimmel en verrotting veroorzaken), dus ik dacht ik zet ze even terug in de koelkast en de bacterien die er in die 3 dagen aan zijn gekomen, wordt terug gedood door de koude.
MAAR ondertussen heb ik op internet wat opzoekwerk gedaan naar micro-organismen en vond het volgende waarmee die vraag wbt koeling vs bacteriën ineens wordt beantwoord :

“Bacteriën zijn micro-organismen, en dus onzichtbaar en allom tegenwoordig. Hun transportmiddel: de mens, planten, lucht, water, voedingsmiddelen …. Bepaalde zijn levensnoodzakelijk (yoghurt en melkzuur – bier en gist), andere zijn gevaarlijk (salmonellas en stafylokokken). Hun belangrijkste eigenschap is dat ze zich zeer snel vermenigvuldigen. Hiervoor hebben ze
voedingsstoffen nodig (eiwitrijk), water of vochtigheid, warmte en tijd.
De bacteriën delen zich in 2 fracties en in ideale omstandigheden om de 20 minuten. Ze houden van temperaturen die schommelen tussen 7° en 65° Celsius. Koude doodt ze niet maar houdt hun groei tegen
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Precies ,even in de koelkast doen zal niks uitmaken. Ik zou ze gewoon op keukenpapier leggen, daarbovenop keukenpapier helpt misschien nog wat extra. Voor mij de perfecte plek is de achterkant van m'n (ouderwetse grote) pc-beeldscherm, daar komt voortdurend warme en droge lucht vanaf. Maar gewoon ergens binnen leggen (als het maar niet in de badkamer is) moet ook voldoende zijn.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Ik leg ze naast elkaar in een plastic doos zonder deksel, en zet die op iets dat een beetje warm is, zoals een hifi-set of een eindje boven de verwarmingsketel (in een kamer die ver verwijderd is van badkamer en keuken, dus droog is). De paddo's zijn in de regel binnen drie dagen KNAK-droog.
Dan doe ik ze in sealbags, en stop die in een grotere sealbag in het vriesvak. Je kunt ze dan wel een jaar bewaren zonder verlies van psilocybine.

Ik snap het echt niet hoor, dat jullie thee zetten van paddo's. Geen van de bekende paddo-experts (bijvoorbeeld Dennis en Terence McKenna, of de Zuid-Amerikaanse sjamanen waarover ik gelezen heb) maken thee van paddo's.

Het mag dan wel werken (want jullie hebben blijkbaar wel een fullblown trip), toch denk ik dat je minder psilocybine verspilt als je de paddo's gewoon droog opeet. Snufje zout erbij, mmmmm.
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Als je een thee maak kan je dus een grote portie in een hele korte tijd opdrinken, mits de thee niet gloeiend heet is :p
Sommige mensen vinden die smaak nou eenmaal heel vies. En als je het in 10seconde binnen heb en je heb een lege maag werkt het sneller dan als je een uur over een paar gram doet..
 
Haut