Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Opnieuw uitspraak paddoverbod april '09

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Gepubliceerd: vandaag 15:00 12-04-09


Het gerechtshof in Den Haag beslist dinsdag of de teelt en de verkoop van verse paddenstoelen met een hallucinerende werking, weer worden toegestaan. De Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS) en bijna zeventig anderen hebben begin maart hierom bij het hof gevraagd.
De VLOS vindt dat minister Ab Klink van Volksgezondheid bij zijn verbod op zogenoemde paddo's er ten onrechte vanuit is gegaan dat het hooguit tot een omzetdaling zou leiden bij smartshops en kwekers. Volgens de advocaten van de vereniging heeft het verbod voor sommigen wel degelijk geleid tot het verlies van hun bedrijf.

De landsadvocaat van Klink zei dat de minister het verbod heeft gebaseerd op een totaalplaatje. Sinds 2000 zijn er steeds meer verkooppunten gekomen, nam het aantal paddogebruikers toe en steeg het aantal incidenten met mensen die paddo's hadden gebruikt. Maar de VLOS meent dat er daarbij ook gekeken had moeten worden naar andere genotsmiddelen die de probleemveroorzakers tot zich hadden genomen.


bron
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik ben erg benieuwd... Maar verwacht er gelijkertijd niet teveel van.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ik wacht in spanning af! Hoewel ik een beetje dezelfde kant op neig als mystic. Het zou toch een wonder zijn als de uitspraak voor ons positief zou zijn.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Nouja als je zo'n btje de berichten van de zaken hebt gevolgd lijkt het alsof het weer teruggedraaid gaat worden aangezien de staatverdediging geen poot had om op te staan.
Toch ben ik ook terughoudend in het vormen van een verwachting (zowiezo kunnen verwachtingen vaak tot teleurstellingen lijden)
Maar het zou echt zo mooi zijn als "we een keer iets zouden winnen"

Als dit winst opleverd heb ik ook meer hoop voor de coffeeshops.
Want het beleid tegenover coffeeshops is er natuurlijk ook niet echt op vooruit gegaan de afgelopen paar jaar.
Als je hoord dat ze alle shops langs de grens willen sluiten, dan vraag ik me af waar ze juridisch het recht dan vandaan te halen om die shops te sluiten.
En natuurlijk het beleid van sluiten en geen nieuwe vergunningen meer uitgeven en ook de ingetrokken vergunning niet meer uitgeven.
 

Jelleb

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Déc 2008
Messages
226
ergens hoop ik op een positief antwoord, maarja..
politiekers..
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Twilight a dit:
Dan zou het vandaag bekend moeten worden!

Nog 3 uur en 9 minuten volgens www.saveourshrooms.org! Ik vind het ook spannend. Het zou wel duidelijk maken of ze werkelijk naar ons luisteren, of enkel naar de pijpen van de politiek dansen.

Space-is-the-Place a dit:
Als je hoord dat ze alle shops langs de grens willen sluiten, dan vraag ik me af waar ze juridisch het recht dan vandaan te halen om die shops te sluiten.
Alle coffeeshops zijn hier in Bergen op Zoom al dicht. Er is er nog eentje open in de binnenstad, maar die wordt zo zwaar in de gaten gehouden dat het niet leuk meer is om er te komen. Deze laatste gaat in september ook dicht. Rede is veel overlast door drugstoerisme en drugsdealertjes. Niet dat er daar minder van zullen zijn na sluiting :roll:
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ik snap het écht werkelijk niet. Ik dacht dat ze hun lesje wel geleerd hadden nadat het in Terneuzen allemaal al dicht was gegaan en het alleen maar erger werd... :?
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Ik versta dit niet. Er zijn hier écht amper rationele argumenten voor het verbod, en zovele ertegen, wat was dit voor een rechter?
Wel vind ik dat de verkoop aan banden gelegd moet worden, om toeristen hun impulsiviteit af te remmen.
Gelukkig zijn er nog de kweeksets en truffels..
Achja..
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Pfff, dit slaat echt helemaal nergens meer op. Wat een aanfluiting, dat rechtssysteem in ons land. Ik ben razend benieuwd wat de redenen zijn voor deze beslissing.
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
:tear:
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Wat het rechterlijk college van het hof dus eigenlijk zegt is dat de minister van volksgezondheid zelf mag bedenken wat slecht is voor de volksgezondheid en daar zijn beleid op baseren. Slaat echt helemaal nergens op! Tijd voor revolutie! :twisted:
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Wat ik ook op maak uit die tekst is dat er inderdaad zat tijd was om te voorkomen dat domme toeristen aan onze geweldige stoeltjes konden komen en ze misbruiken. Er is veel te laat ingegrepen met voorlichting en ook om ze uit de toeristenwinkels te halen.

Maar gelukkig hebben wij onze kweeksets nog en truffels zijn gelukkig ook nog legaal.

Maakt het verbod natuurlijk niet minder hypocriet.
 
Haut