Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Opium uit de papaver somniferum

M@CR0n_One

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2006
Messages
24
Heb vorige zomer rauwe opium gerookt
uit de papaver somniferum plant, aanrader!
Het groeit gewoon als onkruid in m'n tuin, lol
heb 30-40 bolletjes ingekerfd (niet te diep)
en het sap laten stromen, wit.
De planten een paar uur laten bloeden, en aan t eind van de dag geoogst, een lekkere bal van ong de groote van 1 gr hash, alleen plakt t 10X zo erg, dus nog ff laten drogen en toen genuttigd.
Heel relaxed lekkr warm gevoel van binnen en suuuperstoned!
Het smaakt ook nog eens super, wel gemixed met een beetje hash.later
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
nice maar ik vraag me af wat de effecten op de lange duur hiervan zijn
lichamelijk en fysiek gezien :?
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Waarschijnlijk dat er heel veel papaver in je tuin gaat groeien ofzo :lol:
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
hehe
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Maar serieus gesproken ben ik daar ook wel nieuwschierig naar :?:
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Opium is op zichzelf helemaal niet slecht voor je gezondheid, het heeft geen nadelige effecten als je het af en toe gebruikt. Als je er aan verslaafd raakt heb je het probleem dat je van nature te weinig endorfine gaat aanmaken, dan voel je je dus nogal vervelend als je geen opium hebt gebruikt (ontwenningsverschijnselen). Maar af en toe gebruiken (en jezelf beheersen) geeft volgens mij geen enkel probleem.

Wat ik wel een fijne methode vind is gewoon thee maken van papaverbollen. Gewoon fijnmalen, een tijdje uitkoken en dan door een zeef halen, en dan flink indampen tot er een dik sap ontstaat. Een flinke slok hiervan (equivalent aan 3-5 papavers denk ik) is al genoeg om wat te merken. Voordeel hiervan is dat het veel sterker werkt dan roken, wel is het lastiger te doseren dus je moet voorzichtig zijn.

Een vervelende bijwerking aan zelfgemaakte 'ruwe' opium is wel dat je er vaak wat jeuk van krijgt.
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Jeuk waaro waneer?
 

Nitroman

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Déc 2005
Messages
160
klinkt interresant, ik denk dat ik het ooit een keertje zal proberen maar nu nog niet. :wink: En wat betreft die beestjes onder je huid gevoel, volgens mij komt dat door speed/amfetaminen.
 

M@CR0n_One

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2006
Messages
24
ik heb geen last gehad van jeuk ofzo, maar ik heb ook niet zo veel gebruikt, ben nu aan t w8en op de lente tot het 'onkruid' weer gaat groeien, lol.
ze groeien standaard in m'n tuin echt lachuh, s'ochtends voordat iedereen wakker is ffies met m'n mes naar buiten glippen zorgen dat de buren 't niet zien, lol en snel weer naar binnen , w8en tot t avond is en dan lekkr smokuh!!
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Nitroman a dit:
En wat betreft die beestjes onder je huid gevoel, volgens mij komt dat door speed/amfetaminen.

Moet je wel heel veel gebruiken zeker?

Ik heb gister een aflevering van Hooked: illegal drugs and how they got that way gezien over opiaten, opium,morphine en heroine. Heel interessant. Er werden vroeger zelfs alcoholisten van hun verslaving afgeholpen met morphine, wat dus eigenlijk het vervangen van een verslaving is, maar vanuit sociale optiek in die tijd was een morphine verslaving minder erg.

Daarnaast werd opium in het begin in amerika alleen verboden voor Chinezen! hoe triest. Dit was pure discriminatie omdat zij als 'bron' van de maatschappelijke opium epidemie gezien werden.

Anyway, lijkt me leuk om een keer te proberen, maar ik zal er wel zeker mee oppassen:) M@CR0n_One, hoe rook je het trouwens, met wat voor pijp?
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
In india,
himachal pradesch, kun je aan menge opium komen.
Heb dit een paar keer gehad, een flinke klont in de melk laten koken....
Dan het goedje drinken, en ondertussen denken.....djeez, tís echt onmogelijk mn ogen nog te openen, dit drie uur lang...hange op de bank.
Heb er zelf niet zoooooo veel mee, blijkf liever geestelijk actief.
Ook vind ik dat je vrij veel moet gebruiken, voor een goede roesjjjjj..
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
afgelopen zomer heb ik een klein beetje ruwe opium gemaakt, doe ik bijna iedere omer, en dat was echt goed spul, een klein bolletje van ongeveer 2 mm in doorsnee in een pijpje en we waren met zn 2en een an derhalf uur helemaal plat! ik had het van ongeveer 2 bollen gemaakt en dit supergoed laten dreogen totdat er een knijterhard spul overblijft, dit verwarmen en eenballetje van gemaakt. mischien deze zomer eens wat meer maken en kijken wat een iets hogere dosis doet:)
 

why?whynot!

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Fev 2006
Messages
32
Hte nadeel van ruwe opium is dat het brandpunt erg hoog ligt. Dat houdt in dat als je het rookt het grootste deel verbrand voordat het daadwerkelijk werkzaam wordt en in de longen komt van ruwe opium kunnen je beter thee zetten (bolkaf) om het brandt punt te verlaggen moet je iets van scheikunde begrijpen, er staan genoeg methodes op het net, als er intresse is heb ik er 1 in duidelijke taal geschreven.
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
why?whynot! a dit:
om het brandt punt te verlaggen moet je iets van scheikunde begrijpen, er staan genoeg methodes op het net, als er intresse is heb ik er 1 in duidelijke taal geschreven.
ik heb wel interesse..
 
G

Guest

Invité
Kheb op zich ook wel interesse, maar thee zetten lijkt me rielekster...
Maar geen idee waar hier in de buurt papaver zou kunnen groeien.

Lijkt me trouwens rielekst als je het brandpunt zo kan verlagen dat je et kan vaporizen :mrgreen::thumbsup:
(misschien niet mogelijk, maar het idee is op zich rielekst :D)


Dit stond trouwens in een beschrijving op een site over de Papaver Somniferum, dus de echte smartheads mogen het weer uit gaan leggen :D

Opletten :

de plant is giftig en kan bij inname al snel leiden tot verzwakking van de ademhaling, hartverzwakking, verkleuringen van de huid, alsook vernauwing van pupillen.

Vroeger werden gedroogde opiumrestanten (van het gedroogd melksap) gebruikt om te roken, of soms ook om door voedsel te mengen. Deze waren echter niet geraffineerd, wat zo zijn problemen meebracht.
 
Haut