Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

'Op naar de nul coffeeshops'

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik vind ook dat er een einde moet komen aan illegale kweek op zolderkamertjes. Ik pleit voor legale kweek onder het milieuvriendelijke licht van de zon!
Kassen_3.jpg
 

FlyingDutchman

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Sept 2008
Messages
50
Precies Caduceus. Ik volg de denkwijze van van Geel niet echt. Eén van de redenen die hij geeft voor een verbod is dat er nu in achterstandwijken veel illegale kwekerijen zijn waar hij vanaf wil.
Ik denk niet dat die zullen verdwijnen met een algeheel verbod...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
:axe:

Wat een klinkerzooi.

Echt niet fijn als je na een te korte nachtrust wakker wordt met dit nieuwsbericht op je radio.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
DEN HAAG (ANP) - Over twee jaar is er in Nederland geen coffeeshop meer. Dat voorspelt Henk van de Bunt, hoogleraar criminologie, in een interview met het blad VNG Magazine.

Van de Bunt, verbonden aan de Erasmus Universitiet Rotterdam, denkt dat in 2010 een einde komt aan dit typisch Nederlands verschijnsel. Softdrugs zullen niet door het buitenland worden geaccepteerd, zegt hij. Door de criminalisering van de markt is het Nederlandse gedoogbeleid zijn geloofwaardigheid kwijt, is zijn standpunt.


http://www.pzc.nl/algemeen/binnenland/4009879/Criminoloog-coffeeshop-in-2010-verleden-tijd.ece[/url]

:cry:
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Laten we hopen dat de situatie zodanig veranderd dat het achterdeurprobleem ophoudt te bestaan.
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Henk van de Blunt moet zn muil houden dat kunnen ze nooit staven dat is net zoiets als identificatieplicht of rookverbod: de overheid zal tegenwerking en klachten blijven ontvangen en de meningen onder het volk zullen zeer verdeeld blijven.
Wij hoeven ons overigens helemaal niet naar de mening van de rest van Europa te schikken, we zijn een onafhankelijk land en ze zijn gewoon jaloers op de resultaten die we met dit beleid dat ze zelf nooit zouden durven invoeren uit angst voor hun reputatie/image behalen.
Al weet ik zelf natuurlijk ook wel dat dit niet helemaal de realiteit is (Nederland begint steeds meer een provincie van Europa te worden jammer genoeg), ik zou het hebben dat meerderen het zo zagen ^^
Ik denk wel dat er iets gaat gebeuren maar ik heb goede hoop dat we een legalisatie tegemoet zien, ook hier wordt al uitvoerig over gedacht en gesproken.
Alleen die Klink moet nu eens een keer oprotten.
Weet iemand wanneer dat gaat gebeuren? Dan ga ik turven.
Misschien een leuk idee zon aftelklok te produceren net als er van Bush was :lol:
 

Ketter

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2008
Messages
150
Ik vind ook dat er een einde moet komen aan illegale kweek op zolderkamertjes.

Waarom zou ik niet mijn eigen wiet op mijn eigen zoldertje mogen kweken? Soorten die ik zelf wil? Lekker beetje experimenteren door soorten te kruisen etc... Dit kun je niet doen via het huidige gedoogbeleid omdat je dat niet red met vijf planten. Gewoon legaliseren die hap en voor thuiskweek een maximale lichtintensiteit instellen. Bijvoorbeeld equivalent aan 400W/600W. Daar hoeft niemand ingewikkelde constructies voor te maken en het is net zo veilig als een wasdroger (net zoals paddo's behoorlijk zijn gedemoniseerd, is de zogenaamd gevaarlijke thuisteelt ook gedemoniseerd). Daarnaast is het (hedentendage) niet mogelijk om meer dan 1 gram wiet per watt licht te oogsten dus de 400WATT limiet houdt grootschalige opbrengen binnen de perken.

Branden en overstromingen ontstaan doorgaans in industrieel opgezette kwekerijen en niet, uitzondering daargelaten, in woonhuizen. Wanneer er brand ontstaat in woonhuizen door wietkwekerijen is het doorgaans doordat eoa Tokkie (met alle respect) zonder kennis van zaken gaat proberen de meter te ontwijken of anderszins zijn lampen amateuristisch van stroom te voorzien. Dit voorkom je niet met een verbod op thuiskweek, dit voorkom je alleen met een verbod op stupiditeit.

Het is m.i. schandalig dat mensen hun huis kunnen worden uitgezet omdat ze wiet kweken zonder dat altijd wordt gekeken naar de schaal waarop dat gebeurde. Prima als je niet thuis mag kweken, maar verbied dan direct alle thuiskweek inclusief kamerplanten anders is het hypocriet. Huisdieren kunnen dan beter ook verboden worden aangezien honden en katten relatief eenvoudig brand kunnen veroorzaken door aan kabels te gaan liggen kauwen enzo..


Ik ben wel voorstander voor een keurmerk voor wiet maar dit zou dan m.i. gericht moeten zijn op de vervuiling van de wiet, hoe schoon is het gekweekt, zijn de planten gezond, welke pesticiden zijn gebruikt etc... Het is gewoon een gewas met uitzonderlijke kwaliteiten. Los van het feit dat geen hond het waarschijnlijk doet, waarom zou je afwillen van de zolder kweek van tomaten?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Waarom zou ik niet mijn eigen wiet op mijn eigen zoldertje mogen kweken? Soorten die ik zelf wil?
Ik begrijp niet waarom je deze vragen stelt naar aanleiding van mijn opmerking. Ik schreef niet dat het niet zou mogen. Ik schreef "laat er een einde aan komen" door de growers toe te staan in het open zonlicht te kweken, niet 5 planten maar zoveel als nodig is.

Ik had het over het milieu-onvriendelijke aspect van kunstlicht versus zonlicht, niet over het gevaar van binnenbrandjes. Als je de rekensom maakt van hoeveel energie er nu elk jaar in Nederland wordt verbruikt/verspilt door de vele duizenden 500 watt lampen in zolderkamertjes en kelders, dan zul je het waarschijnlijk met me eens zijn dat dit niet gunstig is voor de beperking van het broeikaseffect.
 

Ketter

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2008
Messages
150
Ik begrijp niet waarom je deze vragen stelt naar aanleiding van mijn opmerking.

Omdat je schreef dat je 'van het illegale kweken op zolderkamertjes af wil'. Ik begrijp niet wat daar mis mee is. Het broeikas effect is een nobel streven, maar zou het niet eerlijker zijn gewoon per hoofd van de bevolking een maximum quota in te stellen van hoeveel stroom je mag gebruiken. Zorg dat iedereen genoeg heeft voor een normale huishouding en dan iets extra om een krachtige pc, een hoogtezon of een 400W lamp op een zolderkamertje met een paar planten. Want als je af wilt van lampen op zoldertjes, moet je ook afwillen van hoogtezonnen, wasdrogers en andere veel gebruikte luxe artikelen die we eigenlijk niet nodig hebben.

De opmerking verspilling van stroom gaat trouwens niet echt op wanneer je kijkt naar efficiënt stroomgebruik. Wanneer je een 400/600W lamp gebruikt om wiet onder te kweken, probeer je maximaal gebruik te aken van de geleverde lichtopbrengst. Je zorgt dat je niets verliest, daarom is het ook sport om een gram per wat licht opbrengst te krijgen omdat je dan zo efficiënt mogelijk kweekt en dus geen energie verspild. Heel anders dan al die 800W pc's die overal aan staan alleen om slap te ouwehoeren op msn en af en toe een kaartspelletje te doen wat je ook zou kunnen doen met een spel kaarten van twee kwartjes. En al die groente/fruit teelt onder lampen, is dat ook verspilling? En als je nou groene stroom gebruikt om je lampen van stroom te voorzien? Zonnenergie bijvoorbeeld?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik krijg de indruk dat je mijn uitspraak als kritiek op de huidige kweek op zolderkamers interpreteert. Dat is niet wat ik bedoelde, en ik kan daarom ook niet echt reageren op wat je allemaal hebt geschreven. Met wat je schrijft ben ik het helemaal eens.

Wat ik wilde zeggen is dit: op dit moment MOETEN kwekers, om alle coffeeshops van Nederland te bevoorraden, wel al hun oogst onder lampen vandaan halen, in plaats van onder de zon. Ze hebben geen keuze, dankzij het debiele softdrugs beleid. Dit beleid dwingt de kwekers om geen enkel gebruik te maken van zonne-energie, behalve dan indirect via "groene stroom", maar hoeveel van de jaarlijkse productie Nederwiet (door de grote kwekers, niet door hobby-kwekers) werd in 2007 met groene stroom gecultiveert?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
21 November 2008
Eindhoven begint stadswietkwekerij

Eindhoven begint een stadskwekerij voor hennep. De kweker moet de voorraden leveren voor de eigen coffeeshops. Dat is één van de uitkomsten van de wiettop in Almere, waar zeker 30 gemeenten over het drugsbeleid hebben gesproken.

De bijeenkomst was een initiatief van burgemeester Leers van Maastricht en de Vereniging Nederlandse Gemeenten. Er is onder meer vergaderd over legaliseren van de wietteelt en het ontmoedigen van drugstoerisme.

In Amsterdam moeten 43 coffeeshops weg omdat ze te dicht bij een middelbare school staan. Een coffeeshop moet 250 meter bij een school vandaan liggen.

bron

Hoewel het nieuws van Amsterdam spijtig is, zie ik dit als een zeer positieve ontwikkeling. Er is in ieder geval weer debat mogelijk over het onderwerp.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Vooral goed initiatief van Eindhoven zeg!
Fijn, dat lef wat sommigen hebben. Hier hebben we wat aan.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
het zou idealiter zo moeten zijn dat dit geen lef was, maar gezond verstand.

Zodra Amsterdam er een begint weet ik waar ik ga werken. :wink:
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Haha. :D

Lijkt me ook wel wat, maar dan net anders, namelijk bij een smartshop. :p
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Ben toch wel benieuwd of Eindhoven niet wordt teruggefloten. Is het juridisch gezien haalbaar?? Uiteindelijk is het kweken op grote schaal (meer dan 5 planten) bij de wet verboden, tenzij het voor medicinaal gebruik is. Nog ff afwachten dus...

Overigens een mooi initiatief van Eindhoven! Denk ook, als het mag doorgaan, het een succes zal worden en de andere grote gemeenten snel zullen volgen.

En om op zo'n kwekerij te gaan werken? Ga maar eens in de tuinbouw werken, wat niet veel anders is, maar het is een hell of a job (zowel stoned als nuchter)! Hoewel je natuurlijk wel ambtenaar wordt :wink: dus kun je het werktempo op een natuurlijke wijze aanpassen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Dan ga ik wel testen. 8)
 
Haut