Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Nog steeds geen succes met tarwe

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Al enige maanden kweek ik shrooms op rijstmeelcakes, en het werlt PERFECT!! Nu probeer ik al enige tijd te kweken op tarwe (Akwarius van de natuurwinkel) substraat, maar ik plaats daar veel vraagtekens bij. Ik krijg namelijk wel mycelium in mijn glazen potten, binnen 2 weken zitten ze dan ook helemaal vol.

Vervolgens breng ik de korrels uit die potten met mycelium in een plastic bak en doe er een laag van 1 cm vermiculiet op en spuit die laag nat.
Het mycelium groeit dan gewoon door in de stoof bij 28 graden in het donker. Na een paar dagen zie ik namelijk wit mycelium aan de oppervlakte.
Ik laat de bak ongeveer een week in de stoof staan.

Als ik daarna de bak in een hetzelfde terrarium zet als de rijstmeelcakes (24 graden, 99% luchtvochtigheid --> perliet met water EN extra water dat verwarmd wordt onderin de bak) groeit er helemaal niks. Overigens doe ik niet wat de growkits van de shop ondergaan, ik laat de bak dus niet vollopen met water. Vermiculiet met water icm met mijn terrarium met plenty vocht zou goed moeten zijn.

PLZ HELP!!

Gr Sven
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Zowel de Mushbag als de meeste ready-to-grow kits bevatten rogge in plaats van tarwe.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Ik las in de andere thread dat jij het vollopen met water van de mycellium box overslaat... Ik ben een kweek-virgin dus ik kan geen zekere oplossing bieden, maar ik bedacht wel: Het vol laten lopen is wellicht een soort van nabootsing van de eerste heftige regenval in het einde van de zomer, wat het begin van de herfst aankondigd. In de natuur beginnen na die regenbui allerlei soorten paddenstoelen te groeien. Die regenbui is dus een soort van katalisator voor het mycellium om paddenstoelen te gaan vormen. Mischien kun je proberen de bak toch een keer vol te laten lopen?

Nogmaals ik ben absoluut geen expert, maar het zou hiermee te maken kunnen hebben. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Peace.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Thanx mystic warrior maar ik zie nergens een forum op die site, helaas.
Zie wel dat de methode precies hetzelfde is als wat ik doe, alleen met rogge ipv tarwe.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
VerusDeus a dit:
Die regenbui is dus een soort van katalisator voor het mycellium om paddenstoelen te gaan vormen. Mischien kun je proberen de bak toch een keer vol te laten lopen?

Nogmaals ik ben absoluut geen expert, maar het zou hiermee te maken kunnen hebben. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Peace.

Ja dat klopt maar op mushplanet.nl staat ook niet dat ze dat doen. BTW ik heb t ooit 1 keer geprobeerd maar het zooitje is toen gaan rotten. Het gaat erom dat je voldoende water geeft.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ik denk dat laten vollopen met water echt niet hoeft, normaal doe je dat nooit voor de eerste flush, hoewel MushMush het wel bij hun growkits aangeeft. Ik denk niet dat het substraat in het begin al uitgedroogd kan zijn.

Misschien is tarwe gewoon niet goed geschikt? In plaats van rijstmeelcakes of tarwe kun je ook andere hele granen proberen, zoals rogge, gerst, graszaad en mais. Ik heb geloof ik nooit gelezen dat iemand tarwe gebruikte.
 
Haut