Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Meest simpele Cubensis kweek + Cannabiskweek

Emptymaze

Matrice périnatale
Inscrit
24 Mai 2010
Messages
14
Dag iedereen,
Ik heb mij net geregistreerd op dit forum met een vraag, die stel ik maar even in het Nederlandse gedeelte, al is mijn kennis van de Engelse taal voldoende, het praat wat makkelijker met Nederlanders. :) Behalve Mescaline(binnenkort) en DMT heb ik de meeste gebruikelijke psychedelica wel ervaren. Naast mijn liefde voor wiet heb ik ook grote interesse in psilo, sinds kort. Nu vind ik het vrij ergerlijk om steeds een hoop geld uit te geven aan truffels en lijkt het mij erg leuk om op een zelfgekweekt organisme te trippen. Het probleem is dat ik geen tuin tot mijn beschikking heb, wel een bos, 15 minuten hiervandaan. Ik heb het een en ander gelezen(niet voldoende, sorry dat ik toch al een topic start, drukke periode) over de kweek van paddo's. Waar ik nog niet uit ben, zijn de volgende punten:

- Is het mogelijk om zonder verdere verzorging met een gids als deze na een aantal weken eigen paddo's te oogsten?: http://www.shroomery.org/8494/Moes-Outdoor-Growing-Tek

- Of is het handiger om zo iets te bestellen?: http://www.*******.nl/smartshop/shrooms ... box_bplus/

- Of is zo iets efficient genoeg(ten minste legaal)?: http://www.*******.nl/smartshop/shrooms ... mpanensis/


Nog een andere vraag die ik had: is het haalbaar om een paar wietplanten in een bos te laten groeien na planten zonder verdere verzorging. En is dit legaal zo lang je niet de 5 planten overschrijdt?

Ik zal mij een stuk meer gaan verdiepen in het kweken zodra ik meer tijd heb, tot die tijd zouden een paar korte, begrijpelijke antwoorden van jullie heel erg gewaardeerd worden.

Groeten,
Emptymaze
 

HermesTrismegistus

Elfe Mécanique
Inscrit
11 Mai 2010
Messages
344
Wat betreft je vraag over paddos kweken, zou ik toch echt gaan voor de Myceliumbox B+ van *******. Dit is zo simpel dat zelfs een klein kind het kan. Namelijk voor 24 uur lang volgooien met water, daarna water er uit gooien, de bak in de bijgeleverde zak doen en mits je de juiste temperatuur van rond de 22 a 23 graden hebt, heb je binnen 2 a 3 weken paddenstoelen.

Voor het Buitenkweken van paddo's(weet het niet zeker.) ben je volgens mij ook al te laat mee. Daar staat op de volgende website wel meer info over in het Nederlands: http://www.fungifun.org/Dutch/Psilocybe ... uitenkweek

Dat met die wietplanten is in bos zal denk zonder succes aflopen, als je ze niet op een plek staat waar voldoende licht is. Daarnaast moet je er vanuit gaan dat er dagelijks veel mensen het bos intrekken en dat er maar een klein kansje is dat die planten er tot het oogstseizoen zullen blijven staan. Ik zou ze als ik jou was, gewoon bij jezelf of eventueel een andere geinterreseerde achter het huis zetten.
 

Emptymaze

Matrice périnatale
Inscrit
24 Mai 2010
Messages
14
Na nog wat gelezen te hebben lijkt zo'n box mij ook het beste inderdaad. Qua wietzaadjes planten in het bos, ik ga toch een poging doen, ze kosten toch amper iets. Ik zal wel laten weten of het iets wordt.

Ik las trouwens dat besmetting een gevaar is met binnenkweek van paddo's, hoe is dit te herkennen? Ik wil niet dat ik me straks in mijn trip druk moet maken of ik mezelf heb vergiftigd.
 

HermesTrismegistus

Elfe Mécanique
Inscrit
11 Mai 2010
Messages
344
Emptymaze a dit:
Na nog wat gelezen te hebben lijkt zo'n box mij ook het beste inderdaad. Qua wietzaadjes planten in het bos, ik ga toch een poging doen, ze kosten toch amper iets. Ik zal wel laten weten of het iets wordt.

Wie niet waagt wie niet wint! Ik ben zeker benieuwd of je er in gaat slagen ;) Zorg wel dat je voor elke plant een lading pontgrond mee neemt. Ik denk dat de harde grond van het bos geen goede grond is voor de wortels van wietplantjes. Dus gewoon een kuil graven en daar de potgrond in kiepen. Ik zat hier nog even over te nadenken he, maar ik zou ze niet in een gewoon bos plaatsen. Soms heb je langs weilanden hele kleine lokale bosjes, de enige persoon die er eventueel zou kunnen komen is de eigenaar van het weiland zelf, maar de kans is veel kleiner dat hij door het bos loopt en de plantjes vind, dan wanneer je ze in een gewoon bos neerzet, waar vrijwel zeker dagelijks een boel mensen het bos bezoeken. Vergeet niet eerst de zaadjes te ontkiemen! :D

Emptymaze a dit:
Ik las trouwens dat besmetting een gevaar is met binnenkweek van paddo's, hoe is dit te herkennen? Ik wil niet dat ik me straks in mijn trip druk moet maken of ik mezelf heb vergiftigd.

Als je er gewoon voor zorgt dat je hygiënisch te werk gaat. De bak netjes in de zak laat zitten, maar wel dagelijks even openmaakt zodat de paddenstoeltjes kunnen luchten, hoef je daar op zich niet zo heel bang voor te zijn. Zorg dat ook de ruimte redelijk hygiënisch is. Ik heb al 3 maal zo'n bak gehad, en telkens kwamen er met succes paddenstoeltjes boven en zo heel zorgvuldig ben ik niet eens te werk gegaan. Na de eerste oogst, wanneer je de paddenstoeltjes uit de grond trekt, is het misschien handig om eerst goed je handen te wassen of eventueel handschoentjes aan te doen, wat zobiezo niet verkeerd is om te doen bij het gehele proces. Dus volg verder gewoon de handleiding die erbij zit en het zal wel los lopen. Mijn ervaring is dat de temperatuur gewoon het belangrijkst is, 20 graden in plaats van 23 graden kan er gelijk voor zorgen dat de paddenstoeltjes amper boven komen.

Veel sterkte er mee en mochten er vragen zijn, ik hoor het wel van je ;)

Greets and Love,
Hermes.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Ik zou de zak dicht laten tot dat je gaat oogsten. Er zit een luchtfilter in en die werkt prima. Ik zelf open nooit de kweekzak en heb nog nooit problemen gehad.

Voor de wiet kweek zou ik een autoflowering soort nemen. Dat zijn meestal ook vrouwelijk zaden, scheelt weer een hoop gedoe en zijn ook niet van het aantal uren licht afhankelijk.

Peace,
 

HermesTrismegistus

Elfe Mécanique
Inscrit
11 Mai 2010
Messages
344
Ik zou de zak dicht laten tot dat je gaat oogsten. Er zit een luchtfilter in en die werkt prima. Ik zelf open nooit de kweekzak en heb nog nooit problemen gehad.

Is dit altijd al het geval geweest?
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Voor zover ik weet wel. Bij de sets die ik tot nu toe heb gekweekt wel igg. en die kwamen bij mushmush of ******* vandaan.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Emptymaze a dit:
Ik las trouwens dat besmetting een gevaar is met binnenkweek van paddo's, hoe is dit te herkennen? Ik wil niet dat ik me straks in mijn trip druk moet maken of ik mezelf heb vergiftigd.
Dit is niet zo'n gevaar. Besmetting met verkeerde schimmel of bacterie zorgt ervoor dat de paddo's niet meer komen en dat dus je kweek mislukt is. Giftige paddo's zul je niet snel krijgen.
 
Haut