Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Korte periode Speed en XTC gebruik, lange tijd lusteloos

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ik heb een paar maanden geleden, in een korte periode (enkele weken) regelmatig wat speed en xtc gebruikt. Niet excessief veel, maar wel een aantal keren. Heb toen ook veel aan school enzo gedaan.

Nu ben ik ermee gestopt (al enkele maanden dus) en ik kan mij echt niet concentreren op belangrijke zaken die ik moet afhandelen, zoals school enzo.

Kan me gewoon niet aan het werk zetten en houden, ik ben mijn tijd steeds maar aan het opvullen met onzinnige dingen, zoals tv-kijken en doelloos surfen op het internet.

Zou het daar mijn korte periode van gebruik komen? Of ligt het ergens anders aan?
Enigste wat ik nu nog gebruik, is iets regelmatiger wat alcohol, maar ook niet overdreven veel.

En ja, het is best wel kut zo.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Komt me maar veel te bekend voor, maar ik zou niet kunnen zeggen wat de oorzaak is, weet wel dat een sterke wilskracht alles overwint zolang je niet opgeeft...
Maar overmatig gebruik van bepaalde drugs laat zeker z'n symptomen achter. Ik heb een tijd slaapverlamming gehad waardoor ik slecht kon slapen. Maar na te stoppen met meerdere malen MDMA in de week, heb ik er geen last meer van gelukkig. Het werd blijkbaar veroorzaakt door m'n extreem lage serotonine-gehalte.

Concentratiestoornissen herken ik van dagelijks overmatig wietroken.

Je zult nooit 100% zeker weten waardoor iets komt, maar je hebt zelf meestal wel een idee van wat de oorzaak kan zijn.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Dat wiet roken doe ik al heel lang niet meer.
Denk dat ik echt teveel nadenk werk heb gedaan onder invloed van xtc/speed.

Wilskracht heb ik wel, maar niet voor de belangrijke dingen. Op de één of andere manier. Ik maak afspraken met mezelf erover, maar houd me er niet aan.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
HappyMind a dit:
Dat wiet roken doe ik al heel lang niet meer.
Denk dat ik echt teveel nadenk werk heb gedaan onder invloed van xtc/speed.

Wilskracht heb ik wel, maar niet voor de belangrijke dingen. Op de één of andere manier. Ik maak afspraken met mezelf erover, maar houd me er niet aan.

dit klinkt héél bekend :p alleen had ik dat al voordat ik ooit enige vorm van drugs had aangeraakt (behalve alcohhol dan eh)
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Speed sloopt je lichaam. Als je 24 uur up bent geweest, dan ben je ook weer 24uur heel erg down.

Soort van vuistregel is dat je kijkt naar hoe lang de periode was dat je speed/xtc deed, intensief dan, zo lang zul je ook nog wel in de ellende zitten.

Sterkte.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
thadivine a dit:
dit klinkt héél bekend :p alleen had ik dat al voordat ik ooit enige vorm van drugs had aangeraakt (behalve alcohhol dan eh)

Dat heb ik ook wel eens van andere mensen gehoord. Misschien is het gewoon een tijdelijk dipje o.i.d.
Het is in ieder geval heel erg vervelend :axe:

DevXavier a dit:
Soort van vuistregel is dat je kijkt naar hoe lang de periode was dat je speed/xtc deed, intensief dan, zo lang zul je ook nog wel in de ellende zitten.

Zou ook kunnen, of een combinatie van dipje en drugs.

Iemand ervaring met iets wat mij kan helpen?
En nee, ik ga geen zooi meer halen :wink:
 

dutchmarshal

Glandeuse pinéale
Inscrit
21 Juin 2007
Messages
108
een dip ja ik heb zelfs last gehad van depressies... door xtc/speed..

wat helpt is vitamine B complex + multivitamine + beweging :)

doe die 3 iedere dag en je merkt al heel snel verbetering :D
 

gammagoblin

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Mai 2007
Messages
420
Misschien is iets anders wat je kan helpen wel Ginseng, ik heb ook een tijd last gehad van vermoeidheid en die is als sneeuw voor de zon verdwenen sinds ik 's ochtends op sta met een kopje zelfgemaakte ginseng thee. Ik heb het idee dat zelfgemaakte thee het beste werkt, beter dan extracten in de vorm van pillen bijvoorbeeld.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
dutchmarshal a dit:
wat helpt is vitamine B complex + multivitamine + beweging :)

Het enige wat ik mis is de beweging.
Ik eet al jaren erg gezond en neem voldoende vitamines.
Dus daar zal het niet aan liggen :wink:

Ik zal eens wat Ginseng proberen, heb daar wel vaker goede verhalen over gehoord.
Heb ook nog even gedacht aan guarana, maar heb het idee dat dit kruid mij alleen maar onrustiger gaat maken, althans, dat was vroeger zo.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Geen guarana, je voelt je wel energieker wellicht, maar je dip zal niet sneller overgaan.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Uppers om de down van een andere stimulant uit te wissen werkt niet, zelfs koffie kan dan slecht vallen.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
gammagoblin a dit:
Misschien is iets anders wat je kan helpen wel Ginseng, ik heb ook een tijd last gehad van vermoeidheid en die is als sneeuw voor de zon verdwenen sinds ik 's ochtends op sta met een kopje zelfgemaakte ginseng thee. Ik heb het idee dat zelfgemaakte thee het beste werkt, beter dan extracten in de vorm van pillen bijvoorbeeld.

Ginseng heeft inderdaad een positief effect op me gehad. Het werkt bij mij zelfs redelijk oppeppend, zeker als je een wat hogere dosering neemt. Bedankt voor de tip! :wink:

Het enige wat blijft is de lusteloosheid / het nergens zin in hebben.
Ik kan me nog steeds niet goed concentreren op belangrijke zaken.
Ook merk ik dat je veel minder geïnteresseerd raakt in dingen die je vroeger wel interessant vond.
Deze negatieve geestelijke effecten vind ik nou niet bepaald aangenaam te noemen (waarschijnlijk heb ik nog niet genoeg speed gebruikt om me daar niet druk over te maken) :roll:

In 2008 heb ik mijzelf voorgenomen om helemaal te stoppen met harddrugs.
Je gaat na verloop van tijd merken dat harddrugs en dan met name speed, niet erg goed voor je lichaam en geest is.
Ik ga bijna zeggen: stoppen nu het nog kan... :?
 

tinoess

Neurotransmetteur
Inscrit
30 Oct 2007
Messages
34
DevXavier a dit:
Speed sloopt je lichaam. Als je 24 uur up bent geweest, dan ben je ook weer 24uur heel erg down.

Soort van vuistregel is dat je kijkt naar hoe lang de periode was dat je speed/xtc deed, intensief dan, zo lang zul je ook nog wel in de ellende zitten.

Sterkte.

en dan nog je dinsdag dip, tenzij je op oud en nieuw uit je noot was want dan komt je dip vrijdag... :(
maar opzich, concentratieverlies...
je beschadigd ten slotte toch hersencellen, ik heb een keer gehad dat ik 2 weken nadat ik uit m'n dak was geweest m'n achterwiel uit m'n mountainbike had gehaald om m'n band te verwisselen, en bij het terugstoppen van m'n achterwiel (wat ik al minstens 200 keer gedaan had, tis een soort klein trucje wat je effe door moet hebben maar dan ist ook makkelijk) heb ik letterlijk 5 minuten met m'n hand op m'n achterhoofd staan kijken en ik was gewoon letterlijk kwijt hoe het moest..
dat is ook echt gelijk de laatste keer geweest dat ik zo teringhard ben gegaan.. et moet wel leuk blijven natuurlijk..
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
tinoess a dit:
heb ik letterlijk 5 minuten met m'n hand op m'n achterhoofd staan kijken en ik was gewoon letterlijk kwijt hoe het moest..
dat is ook echt gelijk de laatste keer geweest dat ik zo teringhard ben gegaan.. et moet wel leuk blijven natuurlijk..

Dat komt mij zeer bekend voor. Ook tijdens gebruik.
Je snapt er dan gewoon even helemaal niks meer van (letterlijk).
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
MDMA vermindert je korte-termijn geheugen drastisch bij een hoge dosis of bij overmatig gebruik. Dit kan zeker ook permanent zijn als je het echt heel erg bont maakt.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Buiten dat, speed en XTC is zo'n beetje het botste en de hardste aanslag die je je lichaam een geest kunt geven.

Xtc vertederd en verbroederd en speed maakt afstandelijk en ruw. Je kiest ervoor om zacht te worden maar tegerlijkertijd om hard te worden. Je geest weet niet aan welke kan van het touw nu getrokken moet worden. Dat leidt tot zeer zware belasting voor eigenlijk geen echte werking, behalve enorm van de kaart zijn.

Beide zijn amfetaminen en familie, maar speed neemt de entheogene prettige kant van Xtc in 1 klap weg en samen vormen ze een nog sterker amfetamine blok.

Je serotonine depots staan volledig open maar daar merk jij niets van, de Xtc legt je depots naderhand plat, en de speed neemt het laatste greintje energie wegt die de geest zo hard nodig heeft om bij te komen.

Je geheugen krijgt een enorme dreun en je wordt achtergelaten met een spijtgevoel omdat je feitelijk door de inname niets hebt meegemaakt maar alleen bent leeggezogen.

Heb de combi 1 x ongelukkig gehad, 10 dagen geen aanstalte tot iets gemaakt vanwege plezier. Schoolvakantie was naar de klote.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Brugmansia a dit:
Buiten dat, speed en XTC is zo'n beetje het botste en de hardste aanslag die je je lichaam een geest kunt geven.

Xtc vertederd en verbroederd en speed maakt afstandelijk en ruw. Je kiest ervoor om zacht te worden maar tegerlijkertijd om hard te worden. Je geest weet niet aan welke kan van het touw nu getrokken moet worden. Dat leidt tot zeer zware belasting voor eigenlijk geen echte werking, behalve enorm van de kaart zijn.

Beide zijn amfetaminen en familie, maar speed neemt de entheogene prettige kant van Xtc in 1 klap weg en samen vormen ze een nog sterker amfetamine blok.

Je serotonine depots staan volledig open maar daar merk jij niets van, de Xtc legt je depots naderhand plat, en de speed neemt het laatste greintje energie wegt die de geest zo hard nodig heeft om bij te komen.

Je geheugen krijgt een enorme dreun en je wordt achtergelaten met een spijtgevoel omdat je feitelijk door de inname niets hebt meegemaakt maar alleen bent leeggezogen.

Heb de combi 1 x ongelukkig gehad, 10 dagen geen aanstalte tot iets gemaakt vanwege plezier. Schoolvakantie was naar de klote.

Amen!!

XTC + Speed is geen goede combo, het heeft naar mijn mening geen voordelen.

Als je het dan per sé wilt gaan combineren gebruik dan pas een beetje speed als de XTC al uitgewerkt is, bijvoorbeeld als je nog wat langer door wilt gaan.

Op die manier heb je plezier van de MDMA/ XTC, want speed tegelijk met xtc gebruiken is hartstikke zonde, niet alleen voor je lichaam en geest, maar ook voor het effect van xtc. Je voelt de XTC dan nauwelijks tot niet.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Op die manier heb je plezier van de MDMA/ XTC, want speed tegelijk met xtc gebruiken is hartstikke zonde, niet alleen voor je lichaam en geest, maar ook voor het effect van xtc.

En dan met name je lichaam.....

:roll:

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
mysticwarrior a dit:
En dan met name je lichaam.....

:roll:


Leg eens uit?
Je geest kan ook een behoorlijke opdonder krijgen, als dat moet "revalideren" dan duurt dit veel langer dan het herstellen van je lichaam.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Speed sloopt je lichaam(tanden botten spieren) sneller dan je geest
weeg je zelf maar eens voor je aan een zwaar :shock: weekeind met weinig slaap en eten begint
Daar herstel je in je kop echt wel sneller van dan dat je lichaam dat doet.ben ik helaas zelf achter gekomen :?
 
Haut