Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Kopen of zelf kweken?

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
SInds het paddoverbod is het zelf kweken van paddos een stuk populairder geworden. Toch kan niet iedereen dit zomaar thuis doen want je weet hoe un-openminded sommige ouders kunnen zijn :) (en terecht, paddo's zijn erg onvoorspelbaar :p
Toch ben ik benieuwd: Wie van de psychonauten hier koopt onze kleine broeders liever op straat, dan dat je ze zelf thuis kweekt?

SVen
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Welkom sven ;)

Ik denk dat de meesten ze graag zelf kweken en ze dus niet op straat zouden kopen. De personen die dan toch strenge ouders hebben, kunnen in dat geval beter een bezoekje brengen aan de smartshop, om aldaar wat truffels te halen. Gelukkig heb ik nog nooit met dat bijltje hoeven hakken :D

Daarnaast vraag ik mij af, of er idd al underground paddo verkopers bestaan. You never know he, iemand toevallig al van zoiets gehoord?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik gebruik al tien jaar uitsluitend zelf gekweekte paddo's en zou liever een maand wachten op eigen kweek, dan paddo's kopen.
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
ik zou liefst van al zelf p. azurescens of cyanescens buiten kweken. Lijkt me de meest eenvoudige manier, en ieder jaar heb je paddo's.
Maar zolang ik bij mijn ouders woon is dat out of the question... Heb wel een growbox gehad maar die stond verstopt op mijn kamer.

dus ik zou ze liefst zelf kweken, maar ik koop ze in shops. Truffels zijn trouwens best goed van kwaliteit, hoewel iedereen vroeger zei dat het "beginnerspaddos" waren, heb ik al stevig getript van 15g truffels... Nuja, ik geloof niet in beginners en gevorderdenpaddos, mijn hardste tripervaringen had ik met mexicaanse en truffels, de lichtste trips waren hawaiaanse en azurescens...
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
mysticwarrior a dit:
Welkom sven ;)

Ik denk dat de meesten ze graag zelf kweken en ze dus niet op straat zouden kopen. De personen die dan toch strenge ouders hebben, kunnen in dat geval beter een bezoekje brengen aan de smartshop, om aldaar wat truffels te halen. Gelukkig heb ik nog nooit met dat bijltje hoeven hakken :D

Daarnaast vraag ik mij af, of er idd al underground paddo verkopers bestaan. You never know he, iemand toevallig al van zoiets gehoord?


Thuiskweken is nog steeds legaal, maar ik weet zeker dat ik het niet zou mogen van mijn ouders!
Bovendien zijn er nog de truffels, alhoewel die niet zo heftig zijn als paddo's, op psychisch gebied iig dan. Daarom denk ik dat er wel underground paddokwekers zijn ja, maar ze zijn iig niet makkelijk te vinden. En als ze er zijn, hoe zouden ze hun paddos kwijt kunnen raken aan ons psychonauten?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
svenjansen a dit:
Thuiskweken is nog steeds legaal, maar ik weet zeker dat ik het niet zou mogen van mijn ouders!
Bosje bloemen doet wonderen :D Een paar kusjes en dan de woorden "Zeg lieve schat, ik zou zo graag champignons willen kweken!"

svenjansen a dit:
Bovendien zijn er nog de truffels, alhoewel die niet zo heftig zijn als paddo's, op psychisch gebied iig dan.
Daar zou ik nog maar niet zo zeker van zijn, neem het voorbeeld van hier boven. Shamanita tript blijkbaar minder hard op hawaiiaanse, terwijl dat bij uitstek de paddenstoel is die volgens velen het sterkste zou moeten zijn.

Ik denk dat het allemaal voornamelijk met de dosis te maken heeft. Of je die dag wel of niet hebt gegeten. En ook denk ik, dat er nog een stukje persoonlijkheid bij komt kijken. Wat ook wel van belang zou kunnen zijn, is dan weer de set & setting. In een fijne omgeving laat ik mij gemakkelijk gaan, maar in een drukke omgeving ben ik al snel geneigt om de effecten te onderdrukken.

svenjansen a dit:
Daarom denk ik dat er wel underground paddokwekers zijn ja, maar ze zijn iig niet makkelijk te vinden. En als ze er zijn, hoe zouden ze hun paddos kwijt kunnen raken aan ons psychonauten?
Het zou best kunnen dat ze nu al bestaan, maar tot op heden ben ik nog niet tegen zo iemand opgelopen. En als ze bestaan, dan zullen ze zich niet alleen bezig houden met paddo's maar waarschijnlijk ook met de verkoop van andere middelen.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik bouw graag een relatie op met m'n shrooms. En ik eet ze overigens enkel rauw want thee is een respectloze behandeling in mijn boek.

Buiten dat, paddo's kopen is flink duur ten opzichte van eigen kweek. In ieder geval toen ze nog in de smartshop lagen dan. Paddo's horen niet in het illegale circuit of van man op man te gaan.
 

Getafix

Banni
Inscrit
18 Avr 2009
Messages
486
Brugmansia a dit:
Ik bouw graag een relatie op met m'n shrooms. En ik eet ze overigens enkel rauw want thee is een respectloze behandeling in mijn boek.
Respectloos naar wie of wat toe?

SVen a dit:
Bovendien zijn er nog de truffels, alhoewel die niet zo heftig zijn als paddo's, op psychisch gebied iig dan. Daarom denk ik dat er wel underground paddokwekers zijn
Neh, met truffels kun je even diep gaan, met exact dezelfde filosofische/ psychologische / spirituele effecten, gewoon een kwestie van de dosis aanpassen. Misschien is er in deze 'overgangsfase' nog wel vraag naar bepaalde paddo-soorten, maar ik denk dat dat uiteindelijk wel weer afneemt.

En mijn antwoord op je vraag: zelf kweken. Tenminste met een ready-to-grow kit.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Getafix a dit:
Respectloos naar wie of wat toe?

Alleen pakken van de plant of paddestoel wat je nodig hebt en niet het hele gedaante tot je nemen. Als je darm kanaal puur en gezond is, en je voeding hierop afstemt zul je entheogenen zoals ayahuasca, paddestoelen en cactussen zonder misselijkheid of neiging tot kotsen tot je kunnen nemen. Als alles door de maag gaat, is het puur.

De lichamelijke load is dan veel werkelijker aanwezig.

Dit geld overigens ook voor wiet, als je met veel boter en eigeel een flinke top via de orale route inneemt dan kom je erachter dat roken het lichamelijk gevoel bijna geheel weglaat.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Iedereen heeft z'n eigen benadering naar planten toe. Maar verdraagzaamheid van spijsvertering is voor mij een erg belangrijke additie.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Als je darm kanaal puur en gezond is, en je voeding hierop afstemt zul je entheogenen zoals ayahuasca, paddestoelen en cactussen zonder misselijkheid of neiging tot kotsen tot je kunnen nemen. Als alles door de maag gaat, is het puur.

En zo is er een sjamaan die Ayahuasca op zo'n manier kan bereiden dat niemand er misselijk van wordt, ik waag me niet aan die discussies. Voor mezelf kan ik alleen maar zeggen dat ik niet wist wat psilocybine was en hoever het spreekwoordelijke konijne(n?)hol ging voor ik met thee begon. En ik ken er nog een paar van hier die een soortgelijke ervaring hebben.

Ik ga niet tegen je in maar ik zeg alleen nog maar:

Als je thee zet van je paddo's en je neemt ze in, gaat alles door de maag en is het puur ;)
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Dan zeg ik enkel nog dat mijn metabolisme en opname in tempo behoorlijk verschilt van wat gebruikelijk is.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Zelf kweken, vers eten jummie!
Ik zou ze niet van iemand kopen of aan iemand verkopen, persoonlijk.
Dat is mijn regel, ik deel graag de ervaring :D
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ik geef ze liever weg :D . Als ik er voor mezelf genoeg heb.
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Sven, misschien kan je het kweeksetje bij iemand anders wegzetten bij wie je vaak over de vloer komt? Je zou het setje ook gewoon ergens goed verstopt weg kunnen zetten.

De pakketjes die ik bestel bij ******* komen ook goed vermomt binnen vind ik. De namen ******* en paddestoelenkweekset staan er niet op en je zou het zo voor een boek-bestelling door kunnen laten gaan :)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Mara a dit:
De pakketjes die ik bestel bij ******* komen ook goed vermomt binnen vind ik. De namen ******* en paddestoelenkweekset staan er niet op en je zou het zo voor een boek-bestelling door kunnen laten gaan Smile

Dus zo'n iemand ben jij? ;)
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Gelukkig niet :)

Nadat ik mijn ouders verteld heb over heel mijn hebben en doen (ik werd gek van al die leugens en ik wilde ze gewoon vertellen hoeveel het me gebracht heeft) staan ze compleet open voor waar ik mee bezig ben. Mijn vader heeft daarna zelf ook een trip gedaan en heeft samen met mij het groeien van mijn paddestoelen vol enthousiasme in de gaten gehouden. Ze liggen nu te drogen op de zolder, op de werktafel van mijn ma!

Ik kan me echter wel voorstellen hoe mensen zich moeten voelen en hoewel het liegen niet leuk is, vind ik niet dat ouders een begrenzing moeten zijn. :wink:
 
Haut