Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Klink gaat paddo's verbieden

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Je weet wat dat betekent.
Iedereen als de bliksem sporen kopen...
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Aaaarrghh!!! Nu wil ik van een brug springen!!

Ik ben benieuwd naar de resultaten van het onderzoek dat zou zijn uitgevoerd.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
CaduceusMercurius a dit:
Aaaarrghh!!! Nu wil ik van een brug springen!!

Ik ben benieuwd naar de resultaten van het onderzoek dat zou zijn uitgevoerd.

Ik ben benieuwd wat het argument was om uberhaupt onderzoek te gaan uitvoeren op iets wat al duizenden jaren wordt gebruikt zonder noemenswaardige problemen.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Sja voor Klink was de franse studente de aanleiding neem ik aan...

Maar wat mij betreft slaat dit alles, ik ben zeer benieuwd wat zijn argumenten zullen zijn. Kan de kamer nog een veto uitspreken ofzo, hoe werkt dat ook alweer?
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Macht:

openbaar beslissingen kunnen nemen zonder gehinderd te worden door enige kennis of argumenten en ermee weg kunnen komen.

wie weleens in een dierentuin een uurtje naar de apenheuvel heeft zitten kijken, kan zien dat hetzelfde verschijnsel daar ook optreedt: eens in de zoveel tijd treedt het alfa mannetje buitensporig geweldadig op tegen een klein vergrijp van een van zijn onderdanen om zijn macht positie te versterken.

Dit toont voor de zoveelste keer aan dat de inhoudelijke kanten van een onderwerp er eigenlijk niet zoveel toe doen; het gaat erop om zo luid mogelijk je mening te verkondigen verstevigd met macht. als naderhand blijkt dat je inhoudelijk ook nog gelijk hebt: tof.

----Er schuilt ook macht in Grote Aantallen.-----

Wie is er voor een ENORM GROOTSCHALIGE DEMONSTRATIE IN UTRECHT** ?

Onze technocratische overheid heeft haar zin door het paddo verbod in 3 fases in te voeren:

-verbod gedroogde paddo.

-'ballonnetje' verbod natte paddo; vervolgens geeft men de tijd zodat de gemoederen kunnen afkoelen en plannen voor demonstraties alweer verwaterd zijn. Men kan immers niet maanden achtereen volgens boos blijven, en 'normale'mensen moeten ook gewoon geld verdienen.

-verbod natte paddo.

Om organisatie initiatieven (zoals demonstraties !!) onder de bevolking op gang te krijgen moet er een zekere kritische hoeveelheid 'onrecht' aangedaan worden die genoeg mensen treft. Door vervelende plannen in meerdere stappen in te voeren komt de piek hoeveelheid onrecht niet boven de kritische grens. Er wordt steeds op tijd stoom van de sociale ketel geblazen.

de macht van de overheid ligt dus voornamelijk in haar organisatorsch vermogen gecombineerd met een lange adem en ongelimiteerde resources.

als *wij* een deuk in een pakje boter willen slaan, dan is uiteraard een vorm van organisatie ook noodzakelijk. Maar aangezien bijna iedereen ook gewoon tijd/energie kwijt is aan werken moeten we vooral denken aan MEDIA ZICHTBARE acties. Demonstaties zijn ook een goede manier, maar betekenen slechts een korte intense burst van aandacht.

Wie heeft er nog meer idee-en ?
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Naar aanleiding van Phalaris z'n post vroeg ik me toch effe af vanwaar de paddos eigelijk komen?
Is dit door thuiskwekers?
Of groothandelkwekers?
Hoe werkt dit juist?
 

gammagoblin

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Mai 2007
Messages
420
Indien er een demonstratie komt: Count me in!

Er moet gewoon meer informatie over de heilige paddestoelen komen, en aangezien de media alleen de negatieve kant belicht moeten wij er alles aan doen de positieve kant net zo goed te belichten!

Ik denk dus dat het misschien belangrijk is om er met veel mensen over te praten, juist ook met mensen die niet perse geinteresseerd in psychedelica zijn. Op die manier zullen hun ogen misschien ook open gaan. Ik ben in ieder geval van plan dit jaar op school dit onderwerp veel aan het licht te stellen (in de vorm van betogen, presentaties maar ook gesprekken met leraren en leerlingen).
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Met alle respect, ik denk dat alle paddo-liefhebbers bij elkaar geen grootschalige demo zullen vormen.
Ik zag 2 weken geleden de demo tegen het regime van Birma op de dam, en dat waren 100 man :(

Misschien is een web-initiatief gecombineerd met een of andere ludieke actie een beter idee. Daar springen de media op en dat werkt altijd beter. Deze actie http://fuckingirritant.nl/over-de-actie/ heeft bijvoorbeeld heel veel aandacht getrokken (terwijil het een klein onderwerp is), de bedenker had superveel interviews!

We moeten iets verzinnen dat in een klap aantoont hoe zeer het kabinet zichzelf hiermee voor paal zet...
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Een demonstratie kan best grote invloed hebben. Ik betwijfel of dit besluit kan worden teruggedraaid, maar we laten wel ons onrecht ermee zien, en we geven goede publiciteit aan het verantwoord gebruik van psychedelica, iets wat altijd welkom is omdat niemand ervan weet. We kunnen dan in elk geval laten zien dat het gebruik van stoeltjes doorgaat, ook na een verbod. Het is op dit moment (het moet dan wel snel gebeuren, in een paar weken) heel makkelijk om in elk geval ermee op tv te komen. En het hoeven geen enorme volksmassa's te zijn, honderd mensen is genoeg, bij voorkeur met een paar bekende mensen erbij (Simon Vinkenoog e.d.). In elk geval iemand die op een tactisch moment voor de camera ons verhaal verteld, hoe wij het zien, wat de stoeltjes voor ons doen, waarom we het zo belangrijk vinden, wat het onrecht is. Het belangrijkste argument is op dit moment geloof ik het aantal keren dat een ambulance moet uitrukken voor trippers. Laat iemand duidelijk roepen hoeveel keer per jaar een ambulance moet uitrukken voor ongevallen gerelateerd aan hardlopen of een andere wel-geaccepteerde hobby. Maar ook, dat uitrukken van ambulances altijd verbonden is met onverantwoord gebruik, en dat dit onverantwoorde gebruik door b.v. het idee waarmee Job Cohen een paar weken geleden kwam, heel goed kan worden tegengegaan.

Of als echt zeker is dat het verbod er komt: een grootschalige 'nog 1 keer ervan genieten, nu het nog kan'-actie... met een vredige sfeer, rustige muziek etc. met zijn allen een avond trippen op de Dam ofzo :p
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Naar aanleiding van Phalaris z'n post vroeg ik me toch effe af vanwaar de paddos eigelijk komen?
Is dit door thuiskwekers?
Of groothandelkwekers?
Hoe werkt dit juist?

beiden :)

stel je hebt als thuiskweker een hele kamer speciaal voor de paddo kweek, ben je dan groothandel kweker of thuiskweker :)

een toekomst scenario :

Als het vebod doorgaat, dan zal na 2-3 weken een landelijke razzia op smartshops gehouden worden die de paddestoel toch nog in huis hebben. Bekende smartshops zoals consious dreams zullen hun vingers niet branden, het zullen vooral de kleintjes zijn die getroffen worden. Dit zal het effect hebben dat het de underground induikt. Dan, na 4-5 weken, zullen een paar grote kwekerijen worden opgerold met veel bombarie, inclusief frans-meisje-propaganda. Na 6-8 weken gaan de eerste smartshops failliet die teveel leunden op de paddo, een aantal van hen zal zich geheel op de underground gaan richten, inclusief handel in coke etc. (die mensen moeten immers ook de huur betalen). Na ~6 maanden is de paddo geheel underground, en begint de jacht ook op de kleine paddo's kwekerijen. Na ~24 maanden blijkt uiteraard dat het verbod ongewenste bijeffecten heeft: de paddestoel in zijn gedroogde vorm is goedkoper dan ooit en word ook gemengd met chocolade etc om niet herkenbaar te zijn. Tevens zal een opleving plaatsvinden van het gebruik van LSD; dit is immers nog veel makkelijker te verstoppen. Na ~36 maanden van frustratie van moedertje overheid dat alle verboden niet helpen, worden een paar kleine kwekers financieel en sociaal geexecuteerd; het aantal kilogrammen *natte* paddestoelen zal hen worden aangerekend als de massa in pure psilocybine. In de propaganda zal voorgerekend worden hoeveel trips dat zijn; in de miljoenen. (zelfde is gebeurd met LSD arrestaties). Na ~36 maanden worden grootschalige verkeers drugs controles uitgevoerd op alle grote knooppunten in nederland; de drugstesters zijn uitgebreid om ook sporen van tryptamines te detecteren. Zelfs 6 dagen na het gebruik geeft de test nog een positief signaal. Alles om het verkeer veiliger te maken. 359 mensen raken hun rijbewijs kwijt, inclusief 68 mensen die medicatie tegen migraine gebruiken die ook een positieve uitslag geven. het lage getal van 359 mensen zit onder de kritische 'onrecht' grens; deze groep mensen kan toch niet organiseren, en de samenleving ligt geen nacht wakker van zo weinig mensen die ze niet kennen. Na ~48 maanden, nog euphorisch met het succes van het vebod op paddo's, laat de regering een ballonnetje op over het verbod op cannabis; ditmaal was het een zwarte duitse toerist die naakt en onder invloed van cannabis een blank meisje met een mes neersteekt. (2e fase, 1e hebben we al gehad). 3 weken later bleek het een psychiatrische patient te zijn, en was er geen cannais in het spel. maar dat bericht komt slechts op pagina 5 onderaan in de krant. De burgemeester van Utrecht doet een voorstel om alleen nog Nederlanders wiet te kunnen laten kopen in de coffee shops. Dit leidt de aandacht net genoeg af van de woedende wiet gebruikers zodat ze geen actie ondernemen; het zal immers allemaal wel met een sisser aflopen, hij kan zijn wietje nog gewoon kopen.
Na 50 maanden drukt de minister van justitie (gesteund door Frankrijk en Duitsland) het 'tijdelijk' nood verbod erdoor, en laat een onderzoek instellen die de gevaren van het gebruik centraal stelt. Maar zolang het onderzoek loopt blijft het verbod van kracht. Na 62 maanden staat een onafhankelijke journalist op het punt een rapport in de media te brengen waaruit blijkt dat het geld voor het zogenaamde onderzoek via de achterdeur bij jusititie vandaan komt en dat er in een geheime memo staat dat de uitkomst van het onderzoek al vast-stond voordat het onderzoek begonnen was. De journalist komt om bij een auto ongeluk, hij zou gedronken hebben. Het rapport komt nooit in de openbaarheid, en het tijdelijke verbod wordt omgezet in een permanent verbod.

The End ;)

Dus om terug te komen op organisatie en demonstraties: hebben jullie goede idee-en om dit wat meer concrete vorm te kunnen geven. We hebben allemaal het probleem van tijd/energie/geld.

Baas in eigen hoofd !

(hm, er was hier een betere bedacht met de zelfde strekking, ben hem alleen ff kwijt).

wat sowieso wel verstandig is om een bijeenkomst te houden bij iemand die centraal woont (Utrecht ? ).

@jakobien: je hebt gelijk, een verzadiging van de internet media kanalen is effectiever dan de ouderwetse manier nu ik erover nadenk. Als het op internet genoeg vaart heeft verzameld dan verschijnt het ook wel in de oude media.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
phalaris a dit:
Baas in eigen hoofd !

(hm, er was hier een betere bedacht met de zelfde strekking, ben hem alleen ff kwijt).
Baas in eigen brein? :D
Dus om terug te komen op organisatie en demonstraties: hebben jullie goede idee-en om dit wat meer concrete vorm te kunnen geven.
Zie voor mijn ideeën hierboven :)
 

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
Ik denk dat we stealth moeten gaan ook!!! Ik was van plan deze winter te beginnen met kweken,,, en ga daar nu haast achter zetten.!! Sporen kunnen ze niet gaan verbieden toch!!! misschien is er ook nog wat positiefs aan dit gebeuren en leren mensen zichzelf te bevooraden Ik baal ervan en vind het een groot onrecht dat de mensheid naar bewustzijns vernauwing word gedreven lees: tabak en alcohol. Het past natuurlijk in het plaatje waar de mensheid nu naar toe aan het werken is.... misschien de grote menselijke crisis op aarde
Duzzzz back to the temples... back to the caves... back to the forests... ijn er mensen die binnenkort wat sporenprints willen uitwisselen zodat we ook mensen die gaan kweken kunnen bevoorraden??? en ook weer kunnen doorsturen?
Misschien word het ook tijd om net als toendertijd met ayahuasca de wereld ook kenbaar te maken dat er mensen zijn die het niet alleen voor de kick doen, maar het als serieus middel gebruiken om hun leven richting te geven etc...
Misschien is het tijd om een geloof te starten?

mannn this is bad.... ik denk dat nederland de komende tijd serieus aan de beurt is.... we bezwijken voor de druk van buiten af... stap voor stap.... man this is bad
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Misschien word het ook tijd om net als toendertijd met ayahuasca de wereld ook kenbaar te maken dat er mensen zijn die het niet alleen voor de kick doen, maar het als serieus middel gebruiken om hun leven richting te geven etc...
Misschien is het tijd om een geloof te starten?
Het geloof bestaat eigenlijk al. En dat dit geloof "underground" moest opereren is ook al millenia aan de gang. Als er iets nieuw onder de zon was, dan was het wel de openbare verkoop van heilige paddenstoelen. Wat dat betreft hebben we dus iets heel unieks meegemaakt in Nederland, zoals de mensheid eind jaren 60 heel even kon meemaken hoe het is als psychedelica mainstream gaan.

Eigenlijk zijn psychedelica 'serious business', en de paddo staat vooral bekend als party-drug. Een Ayahuasca-trip doet voor mij niet onder aan een Paddo-trip, maar Ayahuasca zal, door de smaak en de rompslomp om het te bereiden (en lang genoeg binnen te houden!), nooit een party-drug worden. En misschien was dit dan ook wel "meant to be." Als je al die in spiritualiteit geïnteresseerde new agers wil overtuigen van het nut van de psychedelische trip, dan kun je dat überhaupt beter doen via artikelen over een "sjamanistische drank" als Ayahuasca, dan de paddo. De paddo heeft nu eenmaal een reputatie opgebouwd van gebruik door feestende pubers. De feestgangers gaan wel weer over op LSD, waarvan de beschikbaarheid nu ongetwijfeld weer toe zal nemen.

Het lijkt me goed om Ayahuasca nu meer naar de voorgrond te schuiven, vooral voor het in spiritualiteit geïnteresseerde publiek. Maar misschien moeten we, voordat het een hype wordt/ ongelukken gebeuren/ media er aandacht aan besteedt/ het verboden wordt, éérst vast laten leggen dat consumptie van Ayahuasca op zichzelf een religie is, de essentie van religie eigenlijk, niet alleen voor de leden van de Santo Daime gemeenschap, maar voor iedereen, en dat het daarom nu en in de toekomst (Europese grondwet?) nooit verboden mag worden.

Ik denk dat de legale status van de paddo (voorlopig) een verloren strijd is. Maar de strijd omtrent Ayahuasca is, vanuit de politiek, nog niet echt begonnen. Hoe kunnen we een toekomstige strijd op dit gebied zo effectief mogelijk voorkomen?
 

Qubee

Matrice périnatale
Inscrit
27 Mar 2007
Messages
18
Ik ben bij een demonstratie, maar ik ben bang dat de opkomst te laag zal zijn.
Zeker als het woord niet goed genoeg verspreid word.

Wat misschien een beter idee is, is een petitie, en nee, niet die online petities, maar echte handtekeningen, op papier.
Dan krijg je zowiezo meer dan 100 stemmen, zeker als je 't door zoveel mogelijk van Nederland doet.

We hebben dan wel een goeie aanhef en redenering nodig.
Een goed stuk zodat mensen ook weten waar ze voor tekenen, en dat de 2de kamer weet waarom we dit willen.
Ofterwijl aan de slag!
Zodat we er 1 en dezelfde hebben, en iedereen die kan gebruiken!
Regel in de buurt met een groepje mensen om de stad in te gaan en handtekeningen te verzamelen.
Zorg ook dat deze petities bij de Smartshops liggen.

Gaan met die banaan!!! ,... alleen heb ik zelf geen idee hoe ik zo'n text in elkaar moet zetten.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
scamie a dit:
Zijn er mensen die binnenkort wat sporenprints willen uitwisselen zodat we ook mensen die gaan kweken kunnen bevoorraden??? en ook weer kunnen doorsturen?
Dat gebeurt allemaal al lang, zie bv. www.fsre.nl (Free Spore Ring Europe). Sporen zullen denk ik ook niet verboden worden nog. Het vervelende vind ik vooral, dat paddo's nu niet meer beschikbaar zijn voor het grote publiek, en dat het imago enorm achteruit zal gaan. Voor de liefhebber is er geen groot probleem, kweken was altijd al makkelijk en veel goedkoper dan kopen. Het aantal liefhebbers zal echter gaan afnemen, omdat je als het verboden is, veel minder snel in aanraking komt met paddo's, en ook omdat de mentale drempel om eraan te beginnen echt hoger wordt. 'normale mensen' kunnen er in de huidige situatie nog wel mee in aanraking komen en ervoor geïnteresseerd raken, maar als het verboden is zullen alleen de alternatievelingen er iets in blijven zien.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Zeker van de Partij bij welke actie dan ook, dat het zover heeft moeten komen is echt diep triest.. :shock:
Nederland is geen Nederland meer, het is een Europa/Amerika geworden.

Misschien is het tijd om een geloof te starten?

Dat is misschien wel de enige manier om legaal onze paddos te gebruiken.
De Santo Daime kerk heeft het voor elkaar gekregen dus waarom zouden wij het dan niet kunnen?

Ik denk dat we snel moeten handelen aan de ene kant, want nu is het onderwerp paddos nog hot in de media. en daar kunnen misschien wel gebruik van maken. en als we de media voor ons kunnen winnen dan hebben wellicht een kans.


note to myself : Get some Spores!!
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Qubee a dit:
Wat misschien een beter idee is, is een petitie, en nee, niet die online petities, maar echte handtekeningen, op papier.
Ik denk dat die methode juist heel erg tegen de problemen op zal lopen die in de maatschappij bestaan w.b. paddo's. Er is geen breed maatschappelijk draagvlak voor, omdat de meeste mensen er niks vanaf weten, er in elk geval niet pertinent vóór zijn. Dat is alleen de kleine groep die het spul zelf ervaren heeft. Daarom denk ik dat een kleine, fanatieke groep beter bij ons verhaal past, dan een brede groep die er nu eenmaal weinig verstand van heeft. Het aantal handtekeningen van een Burgerinitiatief halen we sowieso niet.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Heb nooit vetrouwen gehad in welke politiek dan ook, daarom stem ik al jaren niet want je wordt toch aan alle kanten genaaid, de duivel regeert. Elk tegengeluid zal ook niets opleveren, neemt dat van mij aan. Ik hoop dat klink klonk zo slim is om myceleum en sporen te vergeten op te nemen in de wetgeving.
 
Haut