Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Ketamine

Spidi

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Juil 2006
Messages
142
Hey,

heeft iemand hier al ketamine geprobeerd? Ik ben er erg in geïnteresseerd maar zou graag eens horen wat anderen er van vinden. Ook heb ik geen idee waar ik dat zou moeten halen, op de straat denk ik niet dat ik er zo gemakkelijk aan kan geraken.. Zaterdag trouwens LSD-trip gedaan, was echt te zalig. Het waren dolfijntjes en er stond een zonnetje nog bij ook, als iemand ze tegenkomt, geen nee zeggen =)

Greets.
 
P

Psytisfaction

Invité
Ja heb wel een paar keer ketamine gedaan. Ik vond het ckr de moeite waard! Let goed op als je t neemt dat je met een heel kleine hoeveelheid begint, ik zelf had maar een sleutelpuntje nodig om effect te krijgen. Je voelt het effect meestal na 5 tot 10 minuten. Soms ook al direct, zeker als je het effect verlengt. De duur is ongeveer 20 minuten tot half uur, dan is het sterkste dr wel af. Maar als je dan weer neemt, komt het effect sterker terug is mijn ervaring.
En wat ervaar je dan vraag je je af. Ik vond het iets weg hebben van een hele sterke high, maar dan anders :D . Als ik praatte dacht ik: ´wie praat er toch´ als je opstaat lijkt het alsof je om gaat vallen, lopen is superwazig om dan te doen. Ook was ik me af en toe niet meer bewust van de omgeving en mijn zithouding, wat erg vermakelijk was voor mijn gezeldschap.
Wat het verder met je geest doet, vind ik lastig te omschrijven. Vooral omdat ik nog niet erg ervaren ben met psychodelica. Denk best dat je er een trip van kunt krijgen, maar dat heb ik nog niet ervaren met keta.
Hoe je dr aan kan komen weet ik ook zo ff niet, als iemand t kan leveren zou je t aan iemand moeten vragen die wat in de handel zit. Maar het blijft lastig te krijgen. Of vraag het je dierenarts, haha, maar die heeft t alleen in vloeibare vorm dacht ik zo.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Binnenkort ga ik met een aantal vrienden ketamine proberen, tis noch ff wachten tot iemand alleen thuis is 8)... Ik ben erg benieuwd en heb op zich best goeie verwachtingen. Ik laat het wel horen hoe het was.

PeacE!
 
G

Guest

Invité
Ja, keta is een van die dingen die ik ooit nog een keertje wil doen om te kijken hoe het is, maar denk niet dat dit een ding is wat ik meer dan 1 keer zal doen.
Zo te horen is het lachen, maar ook niet meer dan dat.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Een K-hole was voor mij toch wel een bijzonder ontzagwekkende ervaring.

Een dosis waarbij je niet het bewustzijn verliest en je zintuigelijk waarneming niet opgeheven is, geeft je geen enkel inzicht in wat Ketamine werkelijk is.

Sleutel puntjes of hogere dosissen onder een K-hole zijn best speciaal en had eens het gevoel een meter boven m'n lichaam te zweven, terwijl m'n lichaam uit plastic bestond.

Veel mensen durven daarna niet meer verder te gaan, mijn mening is, is dat je beter je eerste keer een K-hole kunt ervaren dat je inzicht over dood voorgoed eventueel veranderd.

Je moet het zien als een reis naar de kosmos.

Voor een K-hole nam ik 250 miligram via de neusroute.

Je moet zeker kunnen liggen op een bed met een kussen onder je hoofd, je hebt het idee dat alles heel langzaam afsterft. Deze wereld verdwijnd langzaam en dan wordt jijzelf steeds kleiner en kleiner samen met je ego, tot de grote van een suikerklontje, of een A4 blaadje, of zo plaat als een dubbeltje, er blijft iets heel kleins van je over, dat stadium houd even aan totdat je echt het gevoel hebt dat zelfs wat er nog van je over is eindigd, nu is het voorbij voor je, even doodsangst, alsof je verdrinkt, een fatale dosis hebt genomen, of van een grote hoogte valt.

Een wit licht in een tunnel verschijnt waar je doorheen gezogen wordt, dan wordt je alsware 'begroet', waarmee dat gebeurd moet je voor jezelf bepalen... je communiceerd, maar niet met woorden. Je kunt niet praten of bewegen, je kunt overal zijn, je zit alsware in je eigen centrum van je bewustzijn, je lichaam voelt als plastic en jij zit in die zak. Je kunt het idee hebben dat je eeuwige rust hebt gevonden, in een graf ligt als een mummy, maar je interne geheugen bestaat nog.

Ik had het gevoel alsof ik in m'n graf lag met zoveel rust dat ik niet terug wou, ik 'voelde' wel aan de platen van de kist waar ik in lag. Ik was een plastic zak aan de kant v/d straat, en het feit dat ik dat was, accepteerde ik, maar dat deze zak (die ik zelf was) nooit het menselijk leven zou zien vond ik heel 'vreemd'. Ik was ter groote van een A4tje en voelde aan m'n 'lichaam' en was dus ook werkelijk zo plat. Het eindigde met dat ik een een pyramide lag, en een Egyptische god mij een geschenk kwam overhandigen. Op dat moment keerde ik terug, en zei het A4tje en de plasticzak, 'kom mee, wij laten jou onze wereld zien'. Alsof ik aan m'n arm werd getrokken, maar de zwaartekracht v/d aarde terug kwam. Toen ik langzaam terugkeerde, waren mijn voeten het eerste waar ik gevoel in had, ik 'dacht' met m'n voeten i.p.v m'n hersenen. Toen m'n gehele lichaam terugwas, werden m'n zintuigen, oren, ogen, weer 'aangeschakeld', ik bestond, maar er zat geen informatie in me, alsof ik een baby was met lege hersenen met het lichaam van een 22 jarige. Vlak daarna was ik weer helemaal nuchter en dacht ik 'Wow, ik ben ergens geweest waar ik van wist dat het bestond'.

Het is een sterke psychedelische droom terwijl je wakker bent, ver voorbij het stadium van normale dromen. Achteraf is het moelijk te herrineren soms. Maar je krijgt fantastische vlagen van geluk en begrip over je heen. De werkingsduur is kort, iets meer dan een uurtje. Daarna ben je 100% nuchter en geen kater, wel buitengewoon onder de indruk.

Bij mij kwam pas weken later boven waar ik was geweest, en heb in de 2de dimensie gezeten tot de 5de, waarbij ik het idee had in het omniversum te bestaan, maar ben ook zo plat geweest als een A4tje.

Het snuiven van bijv. een puntje op een feest is goed te doen, alsof je aangeschoten bent, hoog je de dosis op, dan krijgt het dissociatieve effect steeds meer de overhand, het psychedelische doet zich pas voor in een K-hole. Incl. de verdoving en dissociatieve effecten. 30 mg Ket geeft je al een goed voelbaar effect. Boven de 50 mg wordt je al heel robotachtig.

Het kan je echt helpen met meer begrip en vertrouwen in het leven te staan. Met bijvoorbeeld het overlijden van een naaste of gedachtes over de dood.
 
G

Guest

Invité
Hmmm, nou je het zegt, dat heb ik wel eens gelezen een flink aantal jaren terug.
Daarom was ik toen zo geinteresseerd in keta en heb het vaak op feestjes aangeboden gekregen, maar ik wilde het een keer thuis doen in rustige omgeving, alleen vond ik dat ik er toen nog niet aan toe was...

Alleen wilde ik uit ervaringen van andere mensen proberen te ontvogelen om uit te vinden of het nou echt de moeite waard is zo'n k-hole.
Voor mij klonk het toen als met keta zit je meer diep in jezelf in stilte (bij een k-hole) en dmt is hetgene dat je meer connect.
Dus dat een k-hole juist heel erg dissociatief is, maar dat is het dus niet.

Maargoed dat is al iets van 8 jaar geleden en toen dacht ik nog dat ik deze dingen nooit zou tegen komen...
Heb uiteindelijk geen tripreports meer gelezen en er best wel een tijd niet mee bezig geweest.

Maar had nooit verwacht dat juist de k-hole het psychedelische is.

Ik wil het zeker over een tijdje nog een keer uitproberen.
Heb ook dmt gerookt, dus heb wel extreme uit je lichaam ervaringen.

Dat in de 2e t'm de 5e dimensie effect had ik ook een soort van op acid bij een kraakpand feest, dat was vaag, als ik m'n hoofd schuin hield kon ik ineens in een andere dimensie kijken, heel erg vet, maar lastig mee uit je trip te nemen en nog te bevatten.

Maar ineens werd alles 2d, ik was 2d.
Ik wist ineens hoe al die tekenfilm figuren zich moesten voelen.
Tof, maar zo surreeel voor op een feest.
Dat soort dingen ervaarde ik midden op de dansvloer en kon dus niet meer bewegen.
Maarja moest er om lachen ipv dat ik in paniek raakte :D

Zat echt tussen allerlij blokken vast die zich elke keer zo tijdens mijn beweging herrangschikte dat ik steeds meer vast kwam te zitten. Kilometers aan blokken en rechthoeken en geometrische vormen.

Een vriend van me heeft het ook ervaren en die noemd het god's firewall, als je net de key hebt gekraakt is er alweer een nieuwe en loop je steeds meer vast :mrgreen:
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Space-is-the-Place a dit:
Zat echt tussen allerlij blokken vast die zich elke keer zo tijdens mijn beweging herrangschikte dat ik steeds meer vast kwam te zitten. Kilometers aan blokken en rechthoeken en geometrische vormen.

Hahahaha, wat VET! Ik kreeg hier op werk net bijna even tranen in m'n ogen van het lachen. :lol: Ik hoop zoiets ook ooit nogeens mee te maken!

Binnenkort Metatron.... wie weet... :roll:
 
G

Guest

Invité
Hehe, ja et schijnt dat je best wel geluk moet hebben om in god's firewall terecht te komen, omdat ik er nog nooit iemand over heb gehoord, alleen heb ik het binnen 2 maanden gehad nadat die vriend het heeft ervaren, dus dat was wel vreemd.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
En hoe gek dat ook klinkt, is Ketamine voor sommige verslavend.

Ik heb het vele malen genomen en ben er nu mee gestopt, maar ik ben er van overtuigd, dat wanneer ik het weer neem, het Keta verhaal verder gaat waar ik destijds geeindigd ben, zelfs al is het jaren later, zodra ik het gevoel over m'n lichaam voel, voelt het zo vertrouwd dat alles in een split second weer opdoemd. En dan cirkel ik weer in het omniversum in een eeuwige baan...

K vond ik altijd spannend waar de droom me naar toe zou brengen, je denk dat het keta verhaal je het einde een keer voorschoteld waar je naar verlangt, maar het blijft een verhaal met een open einde, ook al wil je jezelf in het tegendeel geloven.

Wat deze drugs onderscheid van LSD en paddo's, is dat de rust zo vredig en vertrouwd is zodra je èèn keer 'door de poort' ben geweest, want overdoseren is vrijwel onmogelijk. En dan zal Keta je ten alle tijden in haar hart sluiten, en je nooit meer met onplezirige emoties confronteren.
 
G

Guest

Invité
At high, fully anesthetic level doses, ketamine has also been found to bind to opioid mu receptors and sigma receptors.

Daarom is het verslavend, omdat het zich bij hoge hoeveelheden aan de mu-receptor bind net als opiaten.

Maargoed, wat ik er voor de rest over heb geleerd is het op zich niet zo slecht voor je.
Het word ook in de geneeskunde vooral gebruikt bij mensen waarvan het ziekenhuis geen medische achtergrond heeft, omdat het ademhaling veel minder remt dan andere verdovingsmiddelen.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Het is ook zeker niet slecht voor je, dat voel je ook, en juist daarom val je snel in herhalingen, je kunt het dagelijks nemen zonder gezondheids risico's. Geen lichamelijke afkick ook. Is het uitgewerkt, kun je gewoon bij wijze van een vergadering voeren.

Ook geestelijk zul je er geen mindfuck van krijgen.

Ket gaf me idd een gevoel van lekker warm onder de wol liggen, en in de roes ben je geisloleerd van je omgeving, je voelt geen drang om erbij te horen of met je vrienden op stap te gaan op Zaterdag avond.

Overdosering is ook niet snel bereikt, een gram oraal slikken zal je niet aan doodgaan. En 500 mg snuiven, dat doe je echt niet! Dat brand je neus zowat weg, want dit brand als een malle, erger dan speed nog.

Spuiten wordt riskant boven de 300 mg, maar als je spuit ben je zowiezo doordacht met doseren.
 
G

Guest

Invité
Maar wat zijn dan de nadelen van oraal?
Ik zat namelijk te denken aan snuiven, maar alst nog naarder is dan speed...
Ach zal int begin toch niet zoveel nemen.
Altijd rustig beginnen.
10mg ofzo
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Ben ook wel erg benieuwd naar het gebruik. Met name wat een goede dosering is voor oraal en voor snuiven en dat wanneer ik het een eerste keer zou gebruiken. Thx in advance ;)

8)
 
G

Guest

Invité
Ja vind het een btje kut om te horen dat bij het snuiven het nog erger brand dan speed :(
Wel weer een btje jammer.... er zitten ook altijd nadelen aan...
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
http://www.erowid.org/chemicals/ketamin ... dose.shtml

Het nadeel van orale inname is dat je donders veel nodig hebt, iig 500 mg, en aangezien Ket best prijzig is, gaat er dus veel Ket verloren. En je moet wachten op het effect.

Terwijl via IM route 100 mg al genoeg is.

Ik zou het toch snuiven, ondanks dit niet lekker is voor je neus, weegt de ervaring zeker op tegen de inname. Je kunt idd beter beginnen met een paar puntjes.

Alleen is het wel zo dat wanneer je de dosis wat ophoogt, je verondersteld dat je al gauw een fatale dosis krijgt naar mate je meer gaat nemen, hetgeen niet zo is.

Vergeet niet dat wanneer er iemand outgaat dit geen gevolgen heeft, als z'n veiligheid en houding gewaarborgd is. Geen reden tot paniek, van 50 mg kunnen mensen op dat punt al zijn (trip wordt introvert), maar pas vèr daarboven voorbij een K-hole wordt het riskant.

Alleen als het op een feest gebeurd is het vervelend, maar de persoon komt gewoon weer bij, en is dus niet te vergelijken met GHB overdosissen.
 
G

Guest

Invité
Nee precies, maar er gaan wel altijd mensen freaken, omdat iemand daar nokkie ligt. Het lijkt voor mij toch meer een drug om thuis te doen.
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ik heb het iemand eens horen vergelijken met Salvia, qua ervaring. Met Salvia ben ik ook niet meer 'iemand' .. ik ben dan ook alleen nog maar een 'bewustzijn', zonder kennis van verleden of heden. Ook heb ik ervaren dat wanneer Salvia je eenmaal toelaat in haar wereld, dat je altijd in een positieve en vertrouwde omgeving komt.

Vergelijkbaar of niet?
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Heb vannacht met Salvia kennis gemaakt (zie tripreport in Salvia forum), en ja, er zijn sterke gelijkenissen, met name het anestische (verdovende) gedeelte is vrijwel identiek. Ook doen er zich geen visuele effecten voor zoals met Shrooms of Acid, maar gaat het om 'in die wereld zitten' mentaal.

Het grootste verschil is, is dat de kans op angst met Salvia vele malen groter is dan met K, Keta beoordeeld jou niet en wijst je niet op je zwakheden, plichten, en angsten, en Salvia des te meer! Ket geeft je inzicht in èèn belangrijk levensaspect; de dood. De K-hole in duiken is vrijwel onomstotelijk even een angstig moment voor iedereen waar je doorheen moet en valt niet te sturen of te vermijden, voelt even alsof je een fatale dosis hebt genomen. Daarna voelt de ervaring warm, vertrouwd en vredig. Eenmaal in een K-hole heben gezeten, betekend uitsluiting van angst bij verder Ket gebruik en omdat K je in z'n armen heeft gesloten, is er zelfs kans op verslaving en isolatie.

Zoals ik al zei zijn er momenten met Ketamine, zeker de eerste keren, dat je geen kennis hebt van verleden of heden, in je centrum van bewustzijn zit geen informatie, net als bij een baby. Maar schade of een mindfuck zul je er niet van krijgen.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik heb nog nooit Ketamine kunnen proberen. De enige ervaring heb ik dan ook met salvia, die ervaarde ik als dood. Of in ieder geval als boven het leven. En het was inderdaad angstig, maar alleen om te beseffen dat je niet dood wilt. Ik kan moeilijk het verschil begrijpen.. Als je de dood ervaart ga je toch door de processen heen van angst, rust, angst ?
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ik ervaar met Salvia niet persee het sterven, maar wel het compleet loslaten van mijn fysieke ik, en mijn ego. Ook kan de plaats waar ik met mijn bewustzijn kom worden omschreven als 'de plaats tussen sterven en geboren worden'. Maar de angst was na de eerste keer al verdwenen. Daarom vind ik Ket wel interessant eens te doen.

Na rust hoeft geen angst meer te komen. Vooral omdat je niet meer hoeft/kan teruggrijpen naar referenties naar nu (de ego). Dan ben je los, vrij.
 
Haut