Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Kaalkopjes (Psilocybe semilanceata) plukken

JRR

Matrice périnatale
Inscrit
10 Sept 2003
Messages
12
Toen ik vanavond naar huis liep zag ik in een grasveld een groepje paddestoelen staan en ik weet bijna zeker dat het de Psilocybe semilanceata (puntig kaalkopje) is.

Maar ja ik weet het niet 100% zeker. Wat raden jullie me aan? Zal ik ze "plukken" of niet? Hebben jullie nog tips over het "plukken" en identificeren van deze inheemse paddo soort?
 

Lytheon

Elfe Mécanique
Inscrit
10 Jan 2003
Messages
276
Neem een goed paddestoelenboek ter hand of schakel iemand in die er veel verstand van heeft als je zekerheid wil.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
het is heel goed mogelijk dat het inderdaad puntige kaalkopjes zijn die je gezien hebt. ik heb ook ooit nog zo eens op paddestoelenjacht geweest met vrienden. we hadden elk zo'n 10 gram maar we voelden er niks van (waarschijnlijk door de lage dosis).

toch bestel ik liever paddos van ******* want je weet nooit zeker wat je plukt :wink:

wil je toch liever op paddestoelenjacht, dan vind je op google wel genoeg foto's van puntige k kopjes, ik zou het je toch afraden, ik heb van horen zeggen dat cubensissen stukken leuker zijn
 
G

Guest

Invité
Kdacht dat kaalkopjes alleen/vooral in de herfst te vinden waren, maar kan er naast zitten. Staan idd vaak bij grasveldjes en dergelijke..
Altijd leuk om gratis te trippen op de meest potente paddestoeltjes
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Tja topic was ook uit september, alleen wel 2003 !
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik heb ooit eens, jaren terug een emmer geplukt met een paar vrienden. We waren bjina zeker dat het de goede waren. Later die avond werd ik getrakteerd op een rondreis over planeet Hfdeiers ergens heel ver hier vandaan ;)

Rutger, het is erg moeilijk hier advies over te geven. Er is een risico hoewel relatief klein want zoveel dodelijke soorten hebben we niet in Nederland en sowieso lijken die volgens mij niet op kaalkopjes.

Maar het blijft natuurlijk eigen risico.

De concentratie psilocybine is overigens veel lager dan de stropharia soorten dus je moet echt een berg eten om iets te merken. Ik geloof dat ik er indertijd 40 op heb maar vrienden hebben zelfs het dubbele op.

Groets
H
 
G

Guest

Invité
Tja topic was ook uit september, alleen wel 2003 !

heheh.. over het hoofd gezien 8)

De concentratie psilocybine is overigens veel lager dan de stropharia soorten dus je moet echt een berg eten om iets te merken. Ik geloof dat ik er indertijd 40 op heb maar vrienden hebben zelfs het dubbele op.

hmm heb me laatst lopen orienteren op een mogelijke paddestoelen extractie en daar kwam ik juist bij p. semilanceata (kaalkopjes) een zwaar hoog percentage tegen. Veel hoger dan de rest van de paddestoelkes..

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nal1.shtml
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Het is inderdaad oppassen met geplukte paddestoelen. Denk alleen als je met een expert het bos mee in gaat je veilig kan zeggen of het wel of niet kan.

Met een aantal boeken kom je ook vast wel een eind maar de verschillen zijn vaak klein en omstandigheden en verschillende klimaten willen er wel eens voor zorgen dat het uiterlijk er heel anders uit ziet dan een mooi (ideaal) plaatje in een boek.

Zelf zou ik niet zo snel iets eten dat niet zelf gegroeid is of in iedergeval uitgezet is door iemand. Maar ja zullen vast wel mensen zijn die dat wel doen.
 
Haut