Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Junk-food even verslavend als drugs

Anand

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Jan 2003
Messages
190
De Sunday Telegraph en de Sunday Times melden dat hamburgers en snacks even verslavend zijn als drugs. De hoge concentraties van suiker en vet in het 'junk food', zijn even verslavend als nicotine en zelfs drugs. De beide bladen beroepen op nieuw wetenschappelijk onderzoek van wetenschappers aan het Rockefeller Instituut in New York.

Uit het onderzoek zou blijken dat producten als hamburgers, chips of chocolade, een biochemishe reactie in de hersenen veroorzaken waardoor eten ontaardt in schrokken. De veranderingen die voedsel met een heel hoog suiker- of vetgehalte veroorzaken, vertonen volgens de onderzoekers duidelijke overeenkomsten met wat nicotine of cocaine en heroïne in onze hersenen aanrichten.

De conclusies van de wetenschappers in New York worden onderschreven door collega's die in het geheim een eigen onderzoek uitvoerden voor Nestlé en Unilever, twee van 's werelds grootste fabrikanten van voedingswaren.

De twee voedselconcerns ontkennen overigens met klem dat zij op de hoogte waren van de bevindingen.
 

Anand

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Jan 2003
Messages
190
weer een Reden om Acijns er op te gooien /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Sniek

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Août 2002
Messages
166
  • Een patat met, een frikandel speciaal en een hamburger aub,...
    [/*:m:34nv5x75]
  • Dat is dan € 438,- . Wilt u er een tasje bij?[/*:m:34nv5x75]
 
G

Guest

Invité
Dichttimmeren die snackbars & mac donalds ! /forum/images/graemlins/evil.gif
 

Anand

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Jan 2003
Messages
190
Dichttimmeren die snackbars & mac donalds ! /forum/images/graemlins/evil.gif

gheehehehhehehe

wie is er nou de Junk..... ik niet ik weet wat ik eet /forum/images/graemlins/wink.gif
 

fliquid

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Juil 2002
Messages
120
Onderzoeken zijn leuk, maar of ze er wat aan gaan doen...
 
Haut