Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Iemand al kaalkopjes gevonden?

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Volgens een website waar ik op heb gekeken, moet October en November de periode zijn waarin kaalkopjes en vlekplaten te vinden zijn. Heeft iemand er al wat ontdekt? Kga vandaag in iedergeval opzoek naar de amanita en daarna als het effuh kan, wat kaalkopjes :D
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Sinds ik zelf kweek, heb ik eigenlijk niet meer gezocht. Jaren terug wel, ik vond ze alleen altijd zwak en het was altijd afwachten, of er uberhaupt effect was. Beter dan niets, dat wel natuurlijk.

En volgens mij moeten ze wel te vinden zijn. Er groeien een hoop paddestoelen op het moment. Kijk alleen uit voor boswachters (kwam ik vandeweek helaas achter).
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik heb vanmiddag 20 amanita's gevonden, heb ze alvast te droog gelegd. En morgen ga ik opzoek naar de kaalkopjes :)

Heartcore, hoe zit dat met die boswachter, heb je een boette gekregen?
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Ik heb vanmiddag 20 amanita's gevonden, heb ze alvast te droog gelegd. En morgen ga ik opzoek naar de kaalkopjes

Vliegenzwammen zijn nogal fors, ik snijd ze in stukjes en leg ze te drogen op een groot stuk karton. Ik heb ze een keer eerder 'gewoon' te drogen gelegd, maar ze gingen rotten voordat ze de kans kregen om voldoende droog te worden. Er kwamen zelfs maden in, dus geen lekker gezicht.

Ik heb ze overigens nog niet geprobeerd, en ben ik ook nog niet van plan. Vind het eigenlijk gewoon leuk 'voor de heb' :) Maar zeg nooit nooit enzo.
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
hoe kan je ze herkennen? en zijn er geen levensgevaarlijke giftige lookalikes ?
 

$T0N3R_420

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juil 2007
Messages
68
ik heb de laatste tijd nog kaalkopjes lopen zoeke, maar nog nix gevonden.
maar je ziet wel steeds meer paddenstoelen omhoog komen dus dat zal niet zo lang meer duuren hoop ik.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Gelukkig maar, dan lig het niet aan mij. Ik heb gister de hele middag lopen zoeken en zoeken, en toen ik weer thuis kwam moest ik ook nog is vernemen dat mijn amanita's aan het rotten waren :cry: De vorige keer ging het drogen op een krant gewoon perfect, maar deze keer waren de amanita's behoorlijk vochtig dus dat zal ze wel hebben verpest. Naja, er zijn er een paar met donkere plekjes en een stuk of 4 die al helemaal aan de onderkant donkerbruin zijn geworden.

Naja, als iemand de kaalkopjes vind, laat dan even wat van je horen :)

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Gelukkig maar, dan lig het niet aan mij. Ik heb gister de hele middag lopen zoeken en zoeken, en toen ik weer thuis kwam moest ik ook nog is vernemen dat mijn amanita's aan het rotten waren :cry: De vorige keer ging het drogen op een krant gewoon perfect, maar deze keer waren de amanita's behoorlijk vochtig dus dat zal ze wel hebben verpest. Naja, er zijn er een paar met donkere plekjes en een stuk of 4 die al helemaal aan de onderkant donkerbruin zijn geworden.

Naja, als iemand de kaalkopjes vind, laat dan even wat van je horen :)

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ik heb de afgelopen dagen ook veel lopen zoeken, heb al rond de 20-30 amanita's, nu stop ik met zoeken, aangezien de natuur wel in een balans moet blijven.

De amanita's in een oven doen op 50 graden is een idee om het drogen alvast goed te beginnen zonder ze te laten rotten. Als je ze in de oven doet, moet je wel de sappen die eruit stromen (waar muscimol inzit), teruggieten over de drogende amanita's.

Ik heb al aardig wat ervaring met amanita's, zowel in het gebruik, als in het bereiden en drogen. Beste manier is om ze in een droge donkere ruimte te leggen en ze vantevoren in een repen gesneden te hebben. Dit soort ervoor dat ze gedroogd zijn en dat het rottingsproces niet kan beginnen.

Respect voor amanita. :)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik heb vandaag tot m`n grote spijt de rottende amanita's weg moeten gooien, ik durf ze zo teminste niet meer op te eten. De vorige keer heb ik ze in de kast laten drogen, maar deze keer in m`n slaapkamer en daar is het waarschijnlijk toch te vochtig geweest. Maarrrr gelukkig, heb ik vandaag al weer een paar nieuwe gevonden, een stuk of 15 en die heb ik maar weer in de kast gelegt. Nu maar hopen dat ze niet weer gaan rotten.

En die kaalkopjes, ik kan ze gewoon nog niet vinden.

Groetjes,
Mysticwarrior
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Ik heb vandaag tot m`n grote spijt de rottende amanita's weg moeten gooien, ik durf ze zo teminste niet meer op te eten. De vorige keer heb ik ze in de kast laten drogen, maar deze keer in m`n slaapkamer en daar is het waarschijnlijk toch te vochtig geweest. Maarrrr gelukkig, heb ik vandaag al weer een paar nieuwe gevonden, een stuk of 15 en die heb ik maar weer in de kast gelegt. Nu maar hopen dat ze niet weer gaan rotten.

'Hoop' is gereserveerd voor het domein dat buiten je invloed ligt. Rotting heeft er niks mee te maken in dit geval: met dit weer (bewolking en koud) kun je erop wachten dat ze weer gaan rotten.
Neem gewoon 30 minuten de tijd om ze in kleinere stukjes te snijden en uit te spreiden zodat je niet weer teleurgesteld zal worden. Bedenk dat uit ~15 amanitas toch zeker ~4 liter water moet komen.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
@DevXavier

Ik heb al aardig wat ervaring met amanita's, zowel in het gebruik, als in het bereiden en drogen.

misschien kun je voor ons uit de doeken doen wat een typische manier is om de amanitas te preparen, en wat de dosis is, en hoe kritisch dat komt ?

Ik heb ooit eens een filmpje gezien over trippen op muscimol in een wetenschappelijke setting. (het leek me een MAPS initiatief ?)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
phalaris a dit:
@DevXavier

Ik heb al aardig wat ervaring met amanita's, zowel in het gebruik, als in het bereiden en drogen.

misschien kun je voor ons uit de doeken doen wat een typische manier is om de amanitas te preparen, en wat de dosis is, en hoe kritisch dat komt ?

Ik heb ooit eens een filmpje gezien over trippen op muscimol in een wetenschappelijke setting. (het leek me een MAPS initiatief ?)

ah, waarschijnlijk èèn van de sacred weeds afleveringen? Dat was namelijk inderdaad een intressante filmpje :)

Ik heb zojuist net een nieuwe topic geopent, omdat deze eigenlijk over het kaalkopje gaat, want ook ik wil meer duidelijkheid over het indentificeren en gebruiken van de Amanita Muscaria. Ik ben dan ook van plan om een website hier over te gaan maken, dus hier is de andere topci :) http://www.psychonaut.com/index.php?option=com_forum&Itemid=11&page=viewtopic&p=63743&lang=nl#63743

En nu maar weer is effuh opzoek naar de kaalkopjes :)

Groetjes,
Mystic.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ik heb vorige week vrijdag (voor het eerst) wat kaalkopjes gevonden. Het is nu wel het hoogtepunt ongeveer denk ik. Je moet alleen de juiste plek hebben, in het ene veld staat niks, in het andere veld vind je er honderd.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
En hoeveel heb je er gevonden? Want dat mag je mij ook wel leren, ik kan die kaalkopjes gewoon echt niet vinden. Waar zoek je precies op een weiland of grasveld. Loop je dan met 0,5km vooruit en met de neus over het gras. Ik ben nu namelijk al 3 dagen aan het zoeken, en begin het nu gewoon echt zat te worden.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Damn, ik kan wel janken. Mijn amanita's zijn gedeeltelijk opgevreten door maden, effies een dagje niet gekeken, en whoppa. De helft is nog maar over, wat vreten als die beesten kunnen. Jammer, kga niet nog meer amanita's halen, daar voel ik me elke keer schuldig bij. Ik gaat vanmiddag wel gewoon even een kweeksetje halen :)

Groetjes,
Mystic.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Volgende keer meteen in plakjes snijden en met de paddo-droogmethode binnen één dag kurkdroog maken. Paddo-droogmethode wil zeggen een flinke bak vochtvreter plaatsen in een emmer of teil, dan daarboven je bakje met paddestoelenschijfjes plaatsen, en het geheel afsluiten met plastic.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
mysticwarrior a dit:
En hoeveel heb je er gevonden? Want dat mag je mij ook wel leren, ik kan die kaalkopjes gewoon echt niet vinden. Waar zoek je precies op een weiland of grasveld. Loop je dan met 0,5km vooruit en met de neus over het gras. Ik ben nu namelijk al 3 dagen aan het zoeken, en begin het nu gewoon echt zat te worden.
Dat heb ik ook hier... Waar ik ze wel vond was ergens anders in Nederland. En ik heb er niet veel gevonden, 25 ofzo. Maar ik had helaas weinig tijd, ik had er daar veel meer kunnen meenemen als ik de tijd had.
Ik heb wel het idee dat je ze op sommige plekken gewoon niet zult vinden. Dan ligt het niet aan je manier van zoeken maar dan zijn ze er gewoon niet. Dus stap eens in de trein zou ik zeggen ;)
 
Haut