Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Houdbaarheid truffels.

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Nou mensen, vanavond vertrek ik naar het zuiden van Frankrijk. Maar eerst wil ik even langs de smartshop om aldaar wat truffeltjes te halen. Zouden deze een weekje in een koelbox houdbaar blijven? Ik zat te denken, om in het geval van onverwachte controle of douane, de truffeltjes te verstoppen in een pot pindakaas. Eventueel wat andere tips en advies zou erg welkom zijn ;)
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Wat ik eerder las hier ergens was om ze in chocola te verwerken.
Dat lijkt me de ideale manier, kan kan nooit opvallend zijn. :)

Succes!

Oh, en veel plezier! :D
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Je kan ze ook laten drogen dus ik neem aan dat een weekje uit de koeling ook niet zo erg is.

Veel plezier mystic! :D bonne vacance
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Of gewoon thee van trekken en meenemen in een thermoskan. Volgens mij kun je truffels ook prima voor een weekje in een koelbox bewaren, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe lang ze al in de smartshop lagen. Thee of chocola maken lijkt mij een veiligere optie.

Veel plezier in het mooie Frankrijk!
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Jeniger a dit:
Je kan ze ook laten drogen dus ik neem aan dat een weekje uit de koeling ook niet zo erg is.

Dan moet het vocht alleen wel weg kunnen trekken.. Als je ze in een (half) gesloten bakje laat liggen en ze al niet meer erg lang houdbaar zijn zal dit de truffels denk ik niet echt ten goede komen :)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Nou net even truffels gehaald :D Ze zijn in iedergeval tot 22 JULI houdbaar. We zijn vorig jaar op een camping aan een voet van een berg geweest, dat zich midden in het bos bevond. De camping lag erg afgelegen en er waren heel weinig mensen op de camping aanwezig. Het was een hele mystieke omgeving dus we hebben ons voorgenomen om eerst naar deze camping af te reizen en om eventueel daar binnen 2 a 3 dagen de truffels te nuttigen. Voor de zekerheid neem ik ook nog even 1 zegeltje acid mee, maar ik verwacht die niet nodig te hebben.

Je kan ze ook laten drogen dus ik neem aan dat een weekje uit de koeling ook niet zo erg is.

Ze zitten nu nog in een erg vochtig bakje en ik ben er bang voor, dat met dit warme weer, er kans bestaat dat ze gaan rotten. Denken jullie, dat als ik de truffels in een plastic zakje zou doen en verstop in de pindakaas, dit idee goed genoeg zou zijn? Dan hebben ze in iedergeval nooit kans op direct zonlicht en worden ze misschien door de pindakaas beschermt tegen de warmte. Daarnaast bewaar ik ze ook nog is in een koelbox, die tijdens het reizen ook nog is elektronisch gekoeld word tot 16 graden onder de temperatuur van dat moment..

Wat ik eerder las hier ergens was om ze in chocola te verwerken.

Vorig jaar heb ik het idee gehad om dit met paddenstoelen te doen, maar chocola is weer zo'n gesmeer. Ik zie de koelbox nu al besmeurt met chocola voor me ;)

Of gewoon thee van trekken en meenemen in een thermoskan.

Vorig jaar heb ik dat probeert met paddenstoelen, ik had alleen de thee niet goed gefilterd, waardoor ik vermoed dat de kleine stukjes die in de thee drijfden uiteindelijk zijn gaan rotten. Met een ongelooflijke stink lucht als resultaat. Waardoor ik er vanaf heb gezien.... :)

Allemaal nog hartstikke bedankt! En tot over anderhalve week! ( Ja een korte vakantie :p)

Groetjes,
Mystic! :D
 

funzel

Matrice périnatale
Inscrit
3 Juil 2009
Messages
10
Mijn bakje truffels stond de schimmel na een week al op. Terwijl hij nog een weekje goed was. Het bakje was ongeveer een uurtje uit de koeling geweest. Van de winkel uit naar huis toe.

Ik hoop voor je dat het niet bij jou gebeurt;)
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Als het witte schimmel is dan kan het ook zijn dat het gewoon van de truffels zelf is. Dat had ik ook gehad, heb toen het witte er een beetje afgeschraapt en gewoon alsnog opgegeten. Het was ook nog lang niet over de houdbaarheidsdatum heen. Ik had verder ook nergens last van, prima trip gehad!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
funzel a dit:
Mijn bakje truffels stond de schimmel na een week al op. Terwijl hij nog een weekje goed was. Het bakje was ongeveer een uurtje uit de koeling geweest. Van de winkel uit naar huis toe.

Ik hoop voor je dat het niet bij jou gebeurt;)

Heb je het teruggebracht om te laten zien? Lijkt mij dat als de houdbaarheidsdatum nog niet geweest is, je zo nieuwe mee zou moeten krijgen.
 

funzel

Matrice périnatale
Inscrit
3 Juil 2009
Messages
10
Tsja had ik kunnen doen. ach destijds dacht ik wat maakt het uit, voorlopig toch geen trip. die paar euro kijk ik niet op.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Witte spul dat om truffels heen blijft groeien is gewoon mycelium. Ik zie het ook op verse truffels.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
funzel a dit:
Mijn bakje truffels stond de schimmel na een week al op. Terwijl hij nog een weekje goed was. Het bakje was ongeveer een uurtje uit de koeling geweest. Van de winkel uit naar huis toe.

Ik hoop voor je dat het niet bij jou gebeurt;)

Nou, die paddo's van mij deden het perfect hoor! :D:D:D

Het was uiteindelijk maar een weekje vakantie, maar dan wel de meest bijzondere sinds jaren ;) Wat een magie, wat een schoonheid, wat een helderheid en wat een krachtig genezende werking hadden die paar kleine truffeltjes.

Ik had al lang niet meer een lage dosis gehad, waarbij ik alles onder controle kon houden, maar dit keer was het heel interresant, zo had ik nog zelden de buitenwereld verkent. Ik nam maar een kwart van het portie en mijn vriendin de rest. We zaten werkelijk op een lijn op een extreem rustige camping, midden in het bos en dan nog is aan de voet van een berg met een stromend beekje voor de tent. Allebei op een lijn en sinds die ene middag elkaar weer 100% terug gevonden! :heart:

Ben nu net een uurtje terug en heb 12 uur rijden achter de rug, so good night! :D

Groetjes,
Mystic.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Jeetje dat klinkt als een erg mooie ervaring!
Lijkt me ook heerlijk, zo in de natuur! :D

Welterusten. ;)
 
Haut