Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Het verschil tussen: Paddo's LSD en DMT (Ayahuasca)

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Hallo,

Ik ben een ervaren paddestoel gebruiker, en ik hoor veel verschillende dingen die gezegd worden over LSD en paddos. Ik ben benieuwd wat de grote verschillen zijn tussen paddos LSD en DMT. Ben benieuwd. Ik durf zelf geen LSD te nemen, omdat ik bang ben voor flashbacks. Verder lees ik lees dat DMT een molecuul is dat in onze hersens zelf wordt geproduceerd. Het lijkt qua molekuul erg veel op serotonine, dat we ook zelf produceren. Maar wat is nu het grote verschil tussen deze 3 entheogenen op het gebied van trippen?

Groet Sven
 

achilless

Sale drogué·e
Inscrit
29 Juil 2006
Messages
814
svenjansen a dit:
Hallo,

Ik ben een ervaren paddestoel gebruiker, en ik hoor veel verschillende dingen die gezegd worden over LSD en paddos. Ik ben benieuwd wat de grote verschillen zijn tussen paddos LSD en DMT. Ben benieuwd. Ik durf zelf geen LSD te nemen, omdat ik bang ben voor flashbacks. Verder lees ik lees dat DMT een molecuul is dat in onze hersens zelf wordt geproduceerd. Het lijkt qua molekuul erg veel op serotonine, dat we ook zelf produceren. Maar wat is nu het grote verschil tussen deze 3 entheogenen op het gebied van trippen?

Groet Sven

lsd en paddo's zijn vergelijkbaar, dmt is helemaal iets anders.

het verschil tussen lsd en paddo's is niet heel erg groot. lsd is wat 'aggressiever' en paddo is wat zachter (hangt natuurlijk samen met de dose). van lsd ga je in kleine doseringen eerst alles gaan zien alsof je een photo bekijkt dat wansmakelijk gefotoshopt zou zijn. als je de dosis verhoogt ga je meer van die typische hoekige geometrische vormen zien in alle kleuren.
Bij paddo's heb je dan eerder gekleurde lijnen dan hoeken.
(moeilijk uit te leggen maar dat is zowat mijn ervaring ermee, verschilt van persoon tot persoon)
Van lsd ben je dan ook meer gestimuleerd. en lsd duurt een pak langer.

Die zogenaamde flash-back's bij lsd zouden volgens studies maar bij 30% van de gebruikers voorkomen. Ik vermoed wel flash-backs te hebben gehad maar dan is dat een paar seconden dat een voorwerp kleuren krijgt alsof je aan het trippen bent, dat heb ik al meergemaakt. Meestal binnen de 2 weken na de trip. En in feite vind ik het niet storend, eerder grappig.
Maar psychedelica hebben een andere werking van persoon tot persoon, dat is belangrijk om even te benadrukken

met ayahuasca of zuivere dmt heb ik geen ervaring, maar gerookte dmt, daarvan wordt gezegd dat het je als een kannonbal in een andere wereld katapulteerd. Bewegen is dan compleet onmogelijk
Yopo heb ik dan weer wel gedaan, en dat vond ik niet zo leuk. je ben helemaal platgedrukt in je zetel of op je bed, alsof de gravitatiekracht opeens had toegenomen. ik voelde me vergiftigd, en de trip was redelijk zwaar, alhoewel kort. en wel heel visueel(3dimentionale lijnen in alle kleuren).

voilà, nen helen boterham ^^

EDIT: aja en over die dmt in je hersenen: ik dacht dat ik gelezen had dat men het alleen terugvindt in de urine van sommige schizofrene patienten.
Er is een theorie geweest dat aangemaakte dmt in je hersenen verantwoordelijk zou zijn voor het droomen, maar dat blijkt achterhaald te zijn
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
LSD is in meerdere mate gefractaliseerd, mathematisch, symmetrisch, helderder, universeler, meer afgelijnd, wiskundiger, voelbaar berekend, artificiëler, technologischer dan Paddo's.

Paddo's zijn wat losser, oneven, up en down fases, donkerder, wat meer verwarring, gevoel van de verse natuur, aardser, oudheid, soms mistige fases, en een sterker gevoel van hier en nu dan met LSD.

Doch veel psychonauten, vinden LSD een stuk stuurbaarder en minder vermoeiend dan paddo's. Met LSD blijf je meer in contact staan met de omgeving terwijl paddo's je met meer nadruk op je binnen perspectief wijzen.

LSD werkt sterker op het opheffen van de filters rondom je zintuigelijke waarneming, terwijl paddo's juist sterker je hersenen ombuigen. De ego dood van paddo's is intenser dan die van LSD. En LSD is visueel, zowel met open als gesloten ogen minder intens. Maar na een goede eerste LSD trip is je wereld een stuk radicaler veranderd dan je zou verwachten.

LSD:

geodriehoek.jpg


strand_balestrate.jpg


Weide.JPG


illinois-highway.jpg


KS110832g.gif


Psilo:

70.jpg


sunlight_thru_trees_525x349.jpg


herfst%20in%20bos5.jpg


slechte-weg.jpg


0464fcb8-bbfa-4d73-ae75-09f6194046ee_oude_kaart.jpg



DMT speelt zich af in een universum waar noch je lichaam of identiteit present is voor zolang het duurt. Het duurt erg kort, maar na verloop van tijd wordt het een verhaal op zichzelf en heeft het wel degelijk zeer sterke effecten op het psyche die vergaander zijn dan psychedelica waarbij je in deze wereld blijft.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Bedankt voor de informatie! Is nu wel een stuk duidelijker. LSD is synthetisch en geeft meer visioenen maar is minder heftig voor de psyche.
Ik wil een hoge dosis paddos (5 gram gedroogde mexicaanse) gaan gebruiken om echt diep tot mezelf te komen, ik hoop er wat van te leren dat ik kan gaan gebruiken in mijn dagelijkse leven. Er zijn een aantal dingen waar ik tegenaan loop, die mij belemmeren in het doen / ondernemen van bepaalde dingen.
Nu is mijn vraag, kan dat met paddos, of heb je daar DMT voor nodig?
En, kan ik op DMT makkelijk fout gaan?
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Het is mooi als je er met een bepaalde verwachting in gaat, maar verwacht niet dat je dan ook precies dat gaat leren waar je naar op zoek bent. Het kan natuurlijk wel, maar bij mij is het vaak zo gegaan dat een thema waar ik uiteindelijk veel over na dacht in mijn trip niet het thema was waar ik mee begon.

Ik denk dat het net zo goed met paddo's kan als met DMT.
Als je DMT gaat roken denk ik dat het misschien veel te overweldigend is om er met een bepaald doel in te gaan, dan kan je beter ayahuasca nemen.
Maar zo zie ik het nu, met DMT roken heb ik nog geen ervaring, maar misschien kan je hier alsnog wat mee. :)
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Als je DMT gaat roken denk ik dat het misschien veel te overweldigend is om er met een bepaald doel in te gaan, dan kan je beter ayahuasca nemen.
quote]

Wat is het verschil in werking dan, tussen DMT roken en ayahuasca eten/drinken? En hoe is het als je een bad trip krijgt?
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
De werkingsduur en intensiteit.

Met een stevig gerookte hoeveelheid DMT val je als een slappe spons om waarbij je ogen acuut een stevig REM movement induiken. Binnen enkele seconden daarna is alles van jezelf verdwenen, op je bewustzijn na, zelfs je geheugen is niet present dus een terugkoppeling maken naar het 'normale leven' is je onbekend.

Een 180 graden om je heen gebogen kaleidescope spel verschijnt uit het niets, zeer fel en zoveel lagen en overlappingen de diepgang in, dat het einde niet waar te nemen valt en het begin zoek is. Wat voorheen je identiteit en lichaam vormde, is opgegaan als een zandkorrel in een immense kathedraal van vloeibare informatie.

MDMA achtige liefde geeft DMT ook met immense rushes, soort intense soortvloed van hevige verliefdheid en gelukzaligheid. Maar ook kortstondige angst met een soort hoogtevrees gevoel in de onderbuik. Het is vooral de aanvang van DMT die verpletterd, binnen 10 seconden ga je van volledig nuchter naar het hoogste level van de kosmos.

Ayahuasca is bekend om haar confronterende doch vergevingsgezinde inzichten met uitgebreide kleurijke visioenen, je realiseerd meer wat er gaande is en alles gaat veel geleidelijker waardoor herstructurering van je wijsbegeerte en verhouding met het leven mogelijk wordt. Heb zelf geen ervaring met Ayahuasca.

Ik zou pas DMT doen als je al een tijdje getript heb op verschillende andere middelen, anders zal het moelijk zijn om iets mee te kunnen nemen uit die wereld. En mild is het zeker niet.

Als je een bad trip krijgt in het algemeen is je eerste reactie opstaan en bewegen, of contact zoeken. Maar als je leert om zonder spierspanning te blijven liggen met een ontspannen constante ademhaling, en jezelf te laten opeten ligt er nieuw leven in het verschiet.

Paddo's zijn overigens een uitstekend middel om jezelf te leren kennen. Van alle psychedelica vind ik ze de meest leerzame.
 

Getafix

Banni
Inscrit
18 Avr 2009
Messages
486
svenjansen a dit:
LSD is synthetisch en geeft meer visioenen maar is minder heftig voor de psyche.
Daar ben ik het niet mee eens. Hoe heftig een psychedelische ervaring voor de psyche is, hangt af van de set en setting, niet van het type psychedelicum (er van uit gaande dat elk middel in een ruime dosis wordt ingenomen). LSD geeft in de regel minder visioenen dan paddo's en ayahuasca, maar brengt zeer sterk persoonlijke zaken naar boven. De stof LSD-25 zelf is semi-synthetisch, het is vervaardigd van natuurlijke basisstoffen, en lijkt vrij veel op natuurlijke varianten van de stof, die ook een psychedelisch effect hebben.

Prachtig citaat:

Brugmansia a dit:
LSD is in meerdere mate gefractaliseerd, mathematisch, symmetrisch, helderder, universeler, meer afgelijnd, wiskundiger, voelbaar berekend, artificiëler, technologischer dan Paddo's.

Paddo's zijn wat losser, oneven, up en down fases, donkerder, wat meer verwarring, gevoel van de verse natuur, aardser, oudheid, soms mistige fases, en een sterker gevoel van hier en nu dan met LSD.

Doch veel psychonauten vinden LSD een stuk stuurbaarder en minder vermoeiend dan paddo's. Met LSD blijf je meer in contact staan met de omgeving terwijl paddo's je met meer nadruk op je binnen perspectief wijzen.

LSD werkt sterker op het opheffen van de filters rondom je zintuigelijke waarneming, terwijl paddo's juist sterker je hersenen ombuigen. De ego dood van paddo's is intenser dan die van LSD. En LSD is visueel, zowel met open als gesloten ogen minder intens. Maar na een goede eerste LSD trip is je wereld een stuk radicaler veranderd dan je zou verwachten.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
maar brengt zeer sterk persoonlijke zaken naar boven.

Dit was tot nu toe ook mijn ervaring. :wink:

Voor mij voelt het, als bij lsd, ik de persoon ben die aan het roer staat. Tijdens een van mijn trips was het bijvoorbeeld alsof gedachten meteen werden opgeblazen tot iets verbazingwekkends. Ik herriner mij dan ook een moment, dat ik bewust aan steeds andere gedachten ging denken om ook die even weer wat dieper te verkennen. Zo had ik duidelijk voor een groot deel de controle over de trip.

Bij paddo's heb ik juist meer het gevoel, dat de paddo bepaalt wat jou ervaring word. Ik denk nooit zoveel tijdens trips(Wel soms even tussen de pieken door.), maar er gebeurt gewoon van alles, waar ik dan achteraf pas echt over na kan gaan denken.

DMT(extract) daar ontloop ik nog steeds aan. Ik heb wel een aantal pogingen gedaan op kleine dosissen. Maar ik kreeg tot nu toe nog steeds weer opnieuw te weinig rook binnen om er echt wat van te kunnen merken. Dit omdat ik gewoon een gigantisch probleem heb met de rook van de DMT damp. Ondanks dat heb ik wel lichte visuels gehad, zo als veel bredere tafel poten, kleur verschil etc. De effecten waren ook steeds al weg voordat ik mij voorledig bewust was van wat er gebeurde. Het lichamelijk effect/gevoel vond ik helemaal verschrikkelijk. Dit zal neem ik aan, alles mee te maken hebben gehad met het binnen krijgen van te weinig rook. Op het moment heb ik het er even mee gehad. Ik ga mij nu eerst richten op ayahuasca, het is en blijft DMT, maar misschien dat het innemen van ayahuasca mij wat makkelijker afgaat dan de synthische DMT. Hoewel ik dit nog betwijfel, als ik zo her en der de verhalen er op na lees waaruit op te merken valt dat aya wel ronduit smerig zou moeten zijn. Maar ik denk dat ik ondanks de smaak van aya, het binnen krijgen alsnog beter zou vergaan dan als het roken van een extract. Ik ga er vanuit dat bij aya, het verschil wat meer zal overeenkomen met dat van paddo's en lsd.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Wat ik daarmee bedoel is moeilijk te omschrijven, en gister zag ik het probleem niet eens meer toen ik zwaar heftig zat te trippen van mijn mexicaanse aborts. Ik wilde diep in mijn gedachten komen, in een level / dimensie waar ik nog nooit was geweest. Ik heb daarom op lege maag thee gedronken van 7 gram gedroogde aborts. Gelukkig heb ik de thee niet helemaal opgedronken, want ik voelde bij de eerste slok al dat die zeer sterk geconcentreerd was. Een uur lang ging alles goed, ik dacht ik kan het sturen, het kan niet fout gaan, ik ben de baas over mijn gedachten. Maar toen opeens werd het zo intens heftig, dat ik dacht het moet minder, het moet eruit! Ik was alleen op mijn kamer, en ik had beter een vriend kunnen bellen ipv 112, want die snapten er helemaal geen zak van, eikels dacht ik. Nadat ik bijna 1 kilo suiker ( :shock:) had gegeten dacht ik dat het beter ging, en nu realiseerde ik me pas echt dat paddos in golven komen. Het ging weer wat beter, en toen weer slechter(heftiger dus) Op een gegeven moment dacht ik dat ik dood zou gaan, dat ik zo op ging stijgen, of als ik ging slapen dat ik nooit meer wakker zou worden. Ik heb gewoon serieus gebeden tot God, als die er is, om mij alstublieft in leven te laten...FUCKING niet normaal meer, zo heftig!!!! Ik heb gezegd dat ik alles wat ik in me heb zal geven, om bij te dragen aan de uitbreiding van het universum, ik heb een belofte afgelegd, op basis van - zie ik nu- een illusie. Maar ik ga die belofte waarmaken, want waarom zou ik dat in hemelsnaam niet doen!? Dan breek ik een pact vind ik.

Op een gegeven moment zag ik ook in, dat het probleem dat ik dacht dat ik had, er niet meer was! Alles klopte, ik ben perfect, de wereld is perfect en alles draait om energie. Ik was er sterk van overtuigd dat ik kon bijdragen aan de uitbreiding van het universum, en de vraag van waarom zijn we hier, was de enige vraag die ik nog had in t leven. Verder wist ik genoeg. Alles draait om energie en liefde. OMG dit is was ZOOOOOOO intens, ZO FUCKING vet, dat ik het beslist nog een keer ga doen, en ik weet niet of ik DMT of Ayahuasca nog wel wil gebuiken!! Dikke respect voor paddo's en alle psychonauten. Als je zo'n heftige mindtrip overleeft, dan zijn er eigenlijk geen angsten meer in het leven. De enige angst is die voor jezelf en de dood. Maar de boodschap is duidelijk: Geef wat er te geven valt. Het leven is een gift, dus je moet daar iets voor terug doen.

De vriendelijke paddo groeten,

Sven :D
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Wow heftige trip man!

Fijn om te zien dat het zo'n omslag gaf! Volgens mij is het altijd veel verstandiger om een vriend in de buurt te hebben die je te hulp kan schieten dan 112 te bellen, want dan gaat er weer een strafpunt bij bij de paddo.

Mooi om te zien dat je inderdaad in ziet wat ik ook al heb meegemaakt. :)
Al heb ik nog nooit zo'n hoge dosis genomen als jij.
Het gaat inderdaad allemaal om liefde ja.

Maar wat je over angsten zegt, als het goed is heb je nu ook minder bedenkingen bij de dood. Tenminste, dat heb ik nu. Ik ben er echt een stuk minder bang voor en dat zet je juist een stuk zelfverzekerder in het leven!
Heel mooi effect vind ik dat!
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Ja heftig was het zeker! IK heb al 25 keer paddos gedaan en al 2 keer eerder 112 gebeld, maar het is nog nooit ZO heftig geweest! Zoveel bewegende dingen, die komen en weer gaan, zoveel kleuren, en dan die goatrance erbij...ik was gewoon ECHT in wonderland en ik was 1 brok energie! :D
Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom ik opnieuw dacht dat ik dood zou gaan, ik voelde immers geen rotgevoel in mijn lijf, al had ik soms wel het gevoel dat ik moest kotsen. Op een gegeven moment werd alles ook heel licht van kleur, ik dacht dat dat het licht was, dat je ziet als je dood gaat.

Maar wat je zegt over angst voor de dood....eigenlijk heb je wel gelijk ja. Het enige waar ik bang voor was, is dat ik mijn ouders en vrienden nooit, of voor een hele lange tijd niet meer zou zien. Ik denk nu dat als ik doodga, dat mijn energie weer ergens anders wordt gebruikt, want energie gaat nooit verloren.
Het zet je idd wel een stuk zekerder in je leven ja, echt mooi is dat. En het laat zien dat je respect moet hebben voor alles wat leeft. Het leven is je gegund dus maak er wat moois van met je omgeving en alles wat er om je heen leeft. Al die oorlogen daar in het midden oosten...waarom vraag ik me af!? En minister Klink, hahaha wat een kortzichtige sukkel is dat zeg!! Ik heb het gevoel dat ik meer weet dan hij, ookal ben ik zo'n 20 jaar jonger. Ik weet nu waar het om draait, en dat zegt mijn aardse gevoel, van moeder natuur :)

Maar de grote vraag is, dat je tijdens zo'n trip DENKT dat het universum zo is, want je gevoel spreekt heel erg sterk. De vraag is natuurlijk, is dat ECHT zo, of is het slechts een illusie?
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
:shock: Al 2 keer 112 gebeld? Wow!
Ik heb wel eens een film uitgezet omdat ik het echt niet trok om nog langer door te kijken, maar ik heb nog nooit 112 of iemand anders gebeld.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Wat voor soort had je eigenlijk genomen?
Mexicaanse?
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Yes, Ps. cubensis en dan de aborts. Werkt net zo sterk als hawaiaanse. Het maakt niet uit of je nou hawaiaanse of mexicaanse of wat dan ook eet, als je maar genoeg ervan binnen krijgt werkt het allemaal net zo heftig. :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
112 bellen!?!?

Ben je masochist ofzo?

Bedenk je de volgende keer het volgende: als ik nog 112 kan bellen dan is het waarschijnlijk niet nodig. Haal die speeddial uit dat stomme telefoontje van je en stop met drugs te spelen. Mensen zoals jij geven drugs een slechte naam.

Maar even zonder dollen: heftige trip!
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Haha zo krijgen paddos idd een slechte naam ja, en dat verdienen ze echt NIET! Maar goed, had beter een vriend kunnen bellen, die had me kunnen vertellen dat je pas dood gaat na 13 gram pure psylocibine. Eigenlijk wist ik al dat je van 7 gram gedroogde paddos echt niet dood kon gaan, maar toch. Ik heb nog nooit zo heftig getript en ik schaam me er ook wel een beetje voor, dat het zo uit de hand gelopen is. :oops: Ik snap ook niet WAAROM het uit de hand gelopen is, dat is het hem nou juist.
Maar de volgende keer neem ik opnieuw een hoge dosis, en dan ga ik ervan genieten!!!! Paddo's rule! Beter dan alle andere drugs vind ik eigenlijk. Natuurlijk, geen ontwenningsverschijnselen en geen verslaving. Bovendien kun je er een hoop van leren en het maakt je sterker als persoon.

If people only knew what mushrooms can do to you!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
svenjansen a dit:
Nadat ik bijna 1 kilo suiker ( :shock:) had gegeten
Anderen hebben al gewezen op de onzin van het 112 bellen, maar als je ooit nog eens in het ziekenhuis beland, vergeet dan niet te zeggen dat je zowat een kilo suiker hebt gegeten. Dan weten ze bij de intensive care tenminste wat je jezelf aangedaan hebt.

Vanuit pharmacologisch oogpunt heeft het geen enkele zin om suiker in te nemen. Het zal de trip in geen enkel opzicht afzwakken. Het idee dat je een trip kunt laten afnemen door inname van vitamine C, suiker of sinaasappelsap is regelrechte onzin. Er zijn maar heel weinig medicijnen die een trip werkelijk kunnen laten afzwakken, of je werkelijk kunnen kalmeren.

Waar heb je het idee vandaan dat het eten van suiker, en dan met name meer dan een suikerklontje, een trip kan afzwakken?
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Caduceus Mercurius a dit:
Waar heb je het idee vandaan dat het eten van suiker, en dan met name meer dan een suikerklontje, een trip kan afzwakken?
Don't underestimate the power of placebo's... Ik heb het zien gebeuren hoor. Paniekaanval (soort van).. joh, doe ff wat suiker, goed voor je... na een kwartier een bedankje terug voor de goede tip... Wat mij betreft werkt het dan :)
 
Haut