Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

HELP, ouders verdenken me ten onrechte van harddrugs

GestoordeIk

Matrice périnatale
Inscrit
15 Juin 2006
Messages
6
Mijn vader heeft me al voor de 6de x gevraagd of ik harddrugs gebruik, maar dit is gewoon echt niet zo...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind het onderhand wel storend worden...
Alle reactie's zijn welkom :wink:
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
mijn moeder dacht in de tijd dat ik blowde op een gegeven moment ook dat ik allemaal andere drugs deed enzo.. maar ze was gewoon paranoia
mja ik weet niet echt wat je eraan kan doen ??
weet je waarom hij het steeds vraagt ?
 

GestoordeIk

Matrice périnatale
Inscrit
15 Juin 2006
Messages
6
Omdat ik niet wil praten als ik uit school kom, ben gewoon wat moe...
Heb ontzettend last van ochtendhumeur
Ik lig in het weekend halve dagen in mijn bed
En omdat ik mn moeder niet kon overtruigen zei ik maar: Dan geloof je het niet!
Toen was ik ongeïntresseerd, en dat was ook n teken dat ik gebruikte...
Maar of dat nu zo'n overduidelijke tekenen zijn? :?
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ah jah, mijn ma dacht hetzelfde door dezelfde redenen. ouders zijn dik para. dikke pest en verdoemenis.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Zeg tegen ze dat als ze je niet geloven, dat ze dan de drugstest mogen uitkiezen en betalen, maar niet zonder duidelijk te maken dat je het gebrek aan vertrouwen niet cool vindt.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
:cry:
Iemand heeft ze ooit wijsgemaakt dat "Softdrugsgebruik leidt tot harddrugsgebruik". Het is moeillijk dat er weer uit te krijgen.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Mijn moeder verdacht op me op een bepaald moment niet alleen van harddrugsgebruik, maar zelfs van dealen. Ik ben toen met ze gaan praten en heb gezegd dat ik het echt niet fijn vond dat ze zo over me dachten. Ik ben een verstandige jongen en doe dat soort dingen gewoon niet. Ik mag dan toch ook verwachten dat mijn ouders er vertrouwen in hebben dat ik dat niet doe.

Daarnaast heeft het uitleggen van de effecten van de drugs die ik neem (LSA, salvia, paddo's, herbals) geleid tot dat ze er vertrouwen in hebben dat ik geen foute dingen doe. Ik weet alleen niet of je wel zo open met jouw ouders kan praten als ik met die van mij.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik zou op Forkbenders advies afgaan..
en idd goed duidelijk maken dat je er niet blij mee bent dat dit nodig is ..
ohjah zorg dat je geen Bagels of iets met maanzaad hebt gehad vantevoren :p
want dan kan de heroine test nog wel eens positief uitkomen haha :D
 

GestoordeIk

Matrice périnatale
Inscrit
15 Juin 2006
Messages
6
Haha, jah dat van het maanzaad wist ik al :p
Mythbusters :p
Jah, gaat t ook om, t gebrek aan vertrouwen :roll:
Als zelfs je ouders je al niet meer gelove :eek:
Noujah, ik zal het eens voorstellen :p
Bedankt voor jullie tips ;)
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
succes ermee :thumbsup:
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Drugstest :!: :?:

Ben ik zeker geen voorstander van, niet in het bedrijfsleven en al zeker niet in een thuissituatie. Straks moet je elke weekend als je thuis komt van het stappen in een potje plassen, lijkt me niet echt een gezonde thuis-situatie.

Het lijkt me dat je als kind en ouder open moet kunnen communiceren over drugs. Dat je als kind niets probeert te verbergen en als ouder open moet staan, jezelf goed laat voorlichten en niet gelijk met het vingertje gaan wijzen.

Ik zou zeggen laat je ouders eens wat informatie lezen over drugs en drugsgebruik door jongeren. Bijvoorbeeld op http://www.jellinek.nl/opvoeding/
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
Ik ken het verhaaltje ook.

En ik weet niet ofdat ze je af en toe ook met zo'n gek gezicht aankijken. Dan weet je dat ze opzoek zijn naar bepaalde trekjes om je er even aan te naaien.

Lukt dat ze niet. Dan zeggen ze gewoon heb je zeker weer van die troep gehad he..

Bij mij ging het laterna ook zo van "Jah mam, ik heb 1 pilletje gehad en toen nog met frits 3 joints gerookt , was echt te lache man.. ow ow, voordat ik 't vergeet 2 lijntjes moet ik niet meer doen, was echt te veel. (allemaal lulkoek)

Maar erg veel positieve reacties kreeg ik daar niet op haha
Kzou gewoon eens rustig gaan praten met beide ouders. trek er een beetje tijd voor uit. en klap niet dicht en ga niet happen. dat is mijn advies

ow jah voor ik 't vergeet. Als je gaat praten, wel even van te voren bedenken WAT je wel en wat je niet gaat zeggen. Want ik kan me bijvoorbeeld indenken, dat je (nog) niet wilt dat ze weten dat je blowt of iets anders.
 
G

Guest

Invité
Ik heb ook wel hetzelfde gehad, maar het boeide me op een gegeven moment niet meer, wat geleid heeft tot een breuk, dus goede communicatie is een must.

Voor mijn ouders was blowen hetzelfde als heroine, dus ze waren onwijs boos toen ze erachter kwamen, maarja ik heb altijd al m'n eigen ding gedaan.
En nu is het eigenlijk allemaal wel weer goed.
Kweek paddo's en dan vinden ze goed.
En m'n cactus en Lady SD plantje weten ze toch niet wat het is :)
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ik zei gewoon "Ohja, da's waar ook .. ik blow!" en ging een joint roken ..

Toen zei ik dat ik paddo's ging doen .. zei ze "Ah jasses, laat het, he!" en ik zei .. ok, dan vertel ik het wel achteraf .. en voila

Toen zei ik "Hoh, ik heb iets nieuws, Salvia!"

En zojuist nog tegen mijn mama gezegd "Zaterdag was echt tof! MDMA is echt super!" :p

Tja, ik ben gewoon eerlijk en nogal provocatief, maarja .. wel eerlijk, da's 't enige wat telt.
 

Cesco

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
50
De eerste keer dat ik pas echt gepakt werd met drugs was twee jaar geleden.

Mijn ouders en zusje gingen een week op vakantie naar Frankrijk. Dus zo naief als je bent op zeventienjarige leeftijd laat je dan elke dag zo'n 15 tot 20 vrienden je huis binnen. Lekker gezellig toch..

Maar na zo'n week elke dag ongeveer alles gebruikt te hebben wat god verboden heeft (wiet, hasj, paddo's, MDMA crystallen, pillen, speed, coke en alcohol) kwamen mijn ouders uiteindelijk zo'n 4 uurtjes eerder thuis als ik had gedacht. En natuurlijk was het toen nog een grote puinhoop in ons huis, er was nog helemaal niks opgeruimd.
Op het moment dat mijn ouders onze oprit op kwamen rijden zaten we met zo'n 4 personen in mijn huiskamer waarvan één gast nog een lijn speed aan het leggen was. Gelukkig zag ik het op tijd om hem nog te kunnen waarschuwen zodat hij alles snel kon wegstoppen.

Achteraf kan ik blij zijn dat ze alleen maar wietzakjes en een waterpijp hebben gevonden die nog buiten op een tafel stond (die waterpijp heb ik wel gevoeld trouwens, mijn pa sloeg hem op mijn hoofd kapot).
Dus stel jullie maar voor hoe ze hadden moeten reageren als ze hard-drugs hadden gevonden!!

Het heeft nog een hele tijd geduurd voordat ze me dit hebben vergeven. Wel moet ik erbij zeggen dat het die week ook veel te ver is gegaan. Overal in de tuin lagen sigarettenpeuken, de wiet kon je nog door het huis ruiken, er was een brandgat in een leren stoel van zo'n € 800,- en volgens mij pa had ik de hele week onze dwergpapagaai fazantenvoer gevoerd met mijn para kop..

Maarja, ik heb er in ieder geval van geleerd en heb die "foute" vrienden ook allemaal min of meer laten vallen.
En drugs gebruiken doe ik nog steeds maar wel met mate. Ben daarna ook nooit meer gepakt met drugs door mijn ouders.

Dit jaar laten ze me weer voor de eerste keer een week alleen thuis en dit keer ben ik van plan om alleen maar paddo's, wiet en hasj te nemen met een stuk of 3, 4 vrienden. En met in mijn achterhoofd de gedachte dat mijn ouders altijd een paar uur eerder terug kunnen komen dan ze van te voren zeggen!!!
 

psysense

Matrice périnatale
Inscrit
7 Nov 2005
Messages
12
haha, drugstest... da's een goeje...
iedereen heeft een andere relatie met z'n ouders maar stel zo iets nooit zelf voor, ook al gebruik je niet...
gebruik je niet, lach met hun beschuldigingen, lach het weg, wtf, je gebruikt toch niets, wat is het probleem?
gebruik je wel, laat ze weten dat je gebruikt, verstop je zaken niet angstvallig en ga jezelf niet in de meest onmogelijke situaties liggen liegen...
als je voor jezelf weet dat je een verstandig en verantwoord consument bent (wat natuurlijk wel dé allerbelangrijkste voorwaarde is in de eerste plaats) laat je dan kennen zoals je werkelijk bent...
eerlijkheid, verantwoordelijkheidszin en communicatie zijn de 3 belangrijkste pijlers voor een gezonde' consument-ouder' relatie...

en bedenk je ook altijd even zelf in je ouders hun plaats...
mischien hebben ze wel gelijk je rond de kop te zagen als je er wekelijks een paar gram 'snelle' doorjaagd, hoe zou je zelf zijn als (liefhebbende) ouder...
weet zelf heel goed waar je staat en waar je met bezig bent, dan heb je geen/minder problemen je te laten zien zoals je bent...
 

spijtig

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Nov 2006
Messages
62
ik heb gemerkt dat er met uw ouders over praten een hele goeie stap kan zijn,
vroeger waren die van mij extreem conservatief, onmogelijke mensen,
maar m'n jongste broer is een probleemkind, laat mij herhalen; probleemkind! na jaren van mizerie hebben die ouders hun levensstijl moeten veranderen, het enige dat ze ooit gedaan hebben is ons alles verbieden, roepen, slagen, vies doen 'want anders luisteren ze toch niet, juist zoals int leger', was de opvoedfilosofie van m'n vader.
Als je zo met je kinderen omspringt worden het zotten, met mij hebben ze problemen gehad maar met de jongste hebben ze de hel gezien,
resultaat, na een tijd hebben ze alles opgegeven en gaven ze ons enkel nog eten en drinken, voor de rest hadden we niets meer met elkaar te maken.

Jarenlang dachten die ouders dat we aan drugs/drank en alles en nogwat zaten, was ook zo, maar ze maakten zich zorgen, begonnen achterdochtig en paranoia te worden, zelfs nog erger dan de typische canabis-paranoia!

op een bepaald moment ben ik met m'n moeder gaan praten, heb gezegd dat ik af en toe blow, als ik dat niet doe dan zit ik aan alle soorten kalmeringspillen, alles wat ik maar kan vinden en vergiftig ik mezelf,
kheb haar uitgelegd dat af en toe een joint minder schadelijk is dan dagelijks anti-anxiety pillen te slikken die wel "legaal" zijn, man ben ik fucked up geweest op van die benzanowopodieden (heb nooit de naam kunnen onthouden,,,hehe,,,tbegon met een B dat weet ik nog)

natuurlijk was de moeder eerst lichtjes geschokt, haar vermoeden was juist, ze zitten "aan de drugs", maar ik zei dan dat coke,speed,xtc enzo, dat ik daar niet aankwam, wat ik deed was canabis, niks anders, en zo lang ik regelmatig smoorde dan zakte ik niet weg in drankproblemen enzo...

met mijn vader heb ik er nooit over gepraat omdat het een gestoorde gek is, kan gewoon niet, is niet voor rede vatbaar, en hij is degene die eronder lijdt, want ik en m'n broer smoren op onze kamer thuis, proberen het uit het zicht van de ouders te doen en zorgen dat enkel onze kamer er naar stinkt...

mijn sterkste punt om m'n moeder ervan te overhalen dat Joints niet té té té slecht zijn is door het te vergelijken met alcohol, heb in m'n leven al lelijk gedaan als ik zat was, en me achteraf vergiftigd gevoeld,
wiet is minder giftig, en als je zegt dat je het enkel thuis zou doen is het ook weer beter, als je beweert dat je op straat niet zal gepakt worden...


maar nu, dit is eigenlijk geen rechtstreeks antwoord op uw vraag, maar het komt erop neer dat als je zwijgt en uw ouders laat denken wat ze willen, de situatie enkel zal verslechteren,
het is nooit tof om erover te beginnen maar als je eens sterk op je strepen staat en overtuigend zegt dat je nuchter bent en soms gewoon moe of down, dan moeten ze toch al wat gerust gesteld zijn
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Mijn eerlijkheid over drugs heeft er wel toe geleid dat mijn moeder heeft gezegd dat ze niet alles wil weten wat ik doe. Dus nu houd ik het meeste voor mezelf.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
mijn eerlijkheid heeft er destijds voor gezorgd dat ik 4 kut jaren heb gehad..
ik moest steeds stoppen enzo... en dan zei ik dat ik dat deed .. maar dat was natuurlijk niet :p
en ze kon het ook gewoon niet begrijpen
en toen wist ik ook wel dat ik nooit eerlijk zou moeten zijn over andere drugs ofzo
wat niet weet, dat niet deert
dat is een beetje mijn lijfspreuk :)
en mijn moeder snapt maar niet waar ik al die wijsheid vandaan haal...
en als ik uit zou leggen dat ik een hoop lessen heb geleerd van psychedelica..
poe hee :p ik wil niet eens weten wat er dan gebeurt
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Misschien 'n beetje topickick, maargoed. :roll:

Mijn ouders hebben de eerste twee jaar dat ik wiet rookte nooit iets er vanaf geweten; ze waren erg goed gelovig, vooral m'n moeder. Maar na verloop van tijd kwam er paddo's, salvia, lsa, ether enzovoorts. Toen ik ondertussen een koffertje had gekocht om alles in de doen (en die zo nu en dan mee nam), ging m'n moeder soms wel afvragen wat erin zat. Dus na (toevallig) een rotperiode in m'n leven (begin van dit jaar), heb ik de boel opgebiecht. M'n vader wist het gewoon al en m'n moeder zei; "zolang je niet verslaafd wordt en jezelf onder controle houdt. Met mate." Dus mijn dag was wel weer goed toen! :roll:

Eerlijkheid voor alles. :D
 
Haut