Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Gezocht: Ayahuasca ceremonies

sandra

Matrice périnatale
Inscrit
4 Mai 2006
Messages
18
Wie weet waar ik Ayahuasca ceremonies in Nederland zou kunnen bijwonen?
Ik heb het geluk gehad een aantal ceremonies te kunnen volgen bij een Shamaan in Zuid-Amerika. Het heeft me totaal veranderd ... emotioneel en spiritueel ... Ik wil mijn ontwikkeling hiermee ook verder zetten in Nederland.

Ik ben niet zo geinteresserd in de tradities van de Santo Daime kerk, Friends of the Forest of The Awakenings. Ik geloof dat ze hier meer werken met liederen, waarbij iedereen meezingt en zo.

Ik zoek ceremonies waarbij iedereen in het donker in proces gaat.
Ik woon in regio Amsterdam, maar daarbuiten zou ook al fantastisch zijn.
Ik hoorde dat dit meer gesloten groepen zouden zijn ....

Wie kan me helpen?
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik heb zelf ook nog geen ayahuasca ervaring gehad..
maar als ik het wil doen wil ik het ook op zown manier doen als jij beschrijft...
want dat voelt voor mij als de goede manier om het te doen..
maar ik kan je helaas niet helpen met je vraag :(
 

sandra

Matrice périnatale
Inscrit
4 Mai 2006
Messages
18
Hallo prostoner ... ja, die setting is voor mij ook heel belangrijk. Het versterkt ook de werking ervan ... En voor mij is het toch een heilige plant, waar ik veel respect voor heb ... dus mocht je het ooit willen proberen ... het is echt een aanrader ! Zowel emotioneel, mentaal en spiritueel is er bij mij dankzij deze plant, heel veel verschoven ...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Is het een slecht idee om gewoon een groep op te richten die het doet? Ik denk dat er op dit forum genoeg geinteresseerden zijn om zoiets te doen.
 

sandra

Matrice périnatale
Inscrit
4 Mai 2006
Messages
18
Hallo, ja het zou een idee kunnen zijn ... maar dan wel in een serieuze setting met mensen die het doen met een doel op het gebied van emotionele en spirituele ontwikkeling. En dan heb je mensen nodig die er bij zitten als sitters, die zelf mensen helpen als ze bv. helemaal in de weerstand gaan en zich slecht voelen en die zorgen voor rustgevende muziek. En ik vind het ook belangrijk dat de mensen die deelnemen, het niet gewoon doen voor de kick, het pure trippen, maar wel met serieuzere bedoelingen. En in stilte, natuurlijk als er emoties uit moeten, dan gebeurt dit gewoon. Ik wil eerst even kijken of er bestaande groepen zijn die werken vanuit een shamanistische achtergrond ... indien niet, dan vind ik het wel een goed idee om het eventueel te doen met een groep van geïnteresseerden.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik denk dat je juist veel 'serieuze' mensen kunt vinden hier op het forum. Ben het met je eens wat betreft setting en sitting.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
mja dit idee kwam ook al bij mij op :) om zelf zoiets te doen met mensen van dit forum...
maar ik wilde eerst zien wat de reacties hier zouden zijn..
ik wil serieus trippen.. niet voor kick.. want lichamelijk gezien lijkt het me afzien..
kwa misselijkheid enzo.. kheb een erg zwakke maag over het algemeen
maar anyways..
als we misschien wat meer deelnemer kunnen vinden ?? en sitters.. en mja er komt wel het een en ander bij kijken natuurlijk.. als we het echt willen doorzetten..
je gaat namelijk niet zomaar ergens in een bos zitten wat je niet kent :p
al lijkt het me spiritueel gezien fijn om in de natuur te zijn.. moet het wel een plek zijn waar zeker niemand kan verstoren :p
*snachts* uiteraard
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ja, kampvuurtje erbij, dekens, zwoele zomerlucht, sterren, ayahuasca. Lijkt me hemels. Misschien heeft iemand een grote, afgesloten tuin ofzo?

ProStoner: lichamelijk valt het wel mee, denk ik, vooral als je gewoon gezond bent. De misselijkheid is volgens mij van korte duur en als de trip eenmaal is begonnen is kotsen eigenlijk best lekker! :wink:
 
G

Guest

Invité
Hmmm klees weer goeie dingen hier.
Het lijkt me buiten m'n eigen tripgroep leuk om ook eens met anderen te trippen die er hetzelfde over denken.
Ayahuasca heb ik zelf nog nooit gedaan, maar het staat zeker nog in de planning (so to speak)
 

sandra

Matrice périnatale
Inscrit
4 Mai 2006
Messages
18
Hallo Prostoner and space is the place,
Ik ben er zelf geen voorstander voor om een 'tripclubje' te beginnen en een beetje zitten experimenteren met Ayahuasca. Dit doet afbreuk aan deze 'heilige plant'. Ik wil wel graag de mogelijkheden bekijken, maar dan wel in een spirituele/filosofische setting, met mensen die dit doen voor persoonlijke ontwikkeling/ healing of spirituele inzichten en niet zo maar even gaan trippen. De voorbereiding voordat je Ayahuasa neemt is dan ook heel belangrijk hierbij. Dat iedereen zich voorstelt, bv. ook iets persoonlijks zegt over zijn intenties, dat er bv. een inspirerende tekst wordt voorgelezen, ... eerbetoon aan deze heilige plant, vragen voor een goede reis etc ... er voor zorgen dat iedereen zich veilig voelt, kan aankomen ...
 

Cyproxicus

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Jan 2006
Messages
322
Xou HC (HeartCore) eens aan zijn virtuele broek trekken dan.

Das ok zo'ne zweevert. :)wink:)
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Inderdaad, heartcore schreef laatst zoiets dergelijks, dat hij bezig was met het opzetten van een dergelijke vereniging??
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
nee dat was wel iets anders dan een tripclubje..
het gaat daarbij om het opzetten van een nieuw 'geloof' met paddos as sacrament. wel iets serieuzer en ook uitgebreider dus ^^
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
sandra a dit:
Hallo Prostoner and space is the place,
Ik ben er zelf geen voorstander voor om een 'tripclubje' te beginnen en een beetje zitten experimenteren met Ayahuasca. .

dit was ook niet mijn idee hoor :)
ik heb dezelfde intensies als jouw... gezien ontwikkeling van je eigen
kheb waarschijn andere vragen
maar ik zie het echt absoluut niet als zomaar een experimentje..
 

Lotte

Glandeuse pinéale
Inscrit
24 Déc 2003
Messages
124
Hey guys, ik had het er al over met Sandra,
namelijk: hoe zouden jullie staan tegenover Ayahuasca in Zuid amerika met sjamaan enzo... Zou het anders zijn dan hier? En waarom? En zou je een sjamaan nodig hebben voor ayahuasca ervaring? En waarom?

Zou het daar zijn uitmaken voor de trip?
En wat about allemaal onbekenden om je heen?

Ik denk na om ayahuasca te doen, maar vraag me af wat ik t beste kan doen. Is best heftig, dus zou je in Zuid amerika meer 'close to nature' zijn, zowel letterlijk als dicht bij jezelf?
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
Lotte a dit:
Hey guys, ik had het er al over met Sandra,
namelijk: hoe zouden jullie staan tegenover Ayahuasca in Zuid amerika met sjamaan enzo... Zou het anders zijn dan hier? En waarom? En zou je een sjamaan nodig hebben voor ayahuasca ervaring? En waarom?

Zou het daar zijn uitmaken voor de trip?
En wat about allemaal onbekenden om je heen?

Ik denk na om ayahuasca te doen, maar vraag me af wat ik t beste kan doen. Is best heftig, dus zou je in Zuid amerika meer 'close to nature' zijn, zowel letterlijk als dicht bij jezelf?
misschien genoeg vragen voor een nieuwe thread??
 
G

Guest

Invité
sandra a dit:
Hallo Prostoner and space is the place,
Ik ben er zelf geen voorstander voor om een 'tripclubje' te beginnen en een beetje zitten experimenteren met Ayahuasca. Dit doet afbreuk aan deze 'heilige plant'. Ik wil wel graag de mogelijkheden bekijken, maar dan wel in een spirituele/filosofische setting, met mensen die dit doen voor persoonlijke ontwikkeling/ healing of spirituele inzichten en niet zo maar even gaan trippen. De voorbereiding voordat je Ayahuasa neemt is dan ook heel belangrijk hierbij. Dat iedereen zich voorstelt, bv. ook iets persoonlijks zegt over zijn intenties, dat er bv. een inspirerende tekst wordt voorgelezen, ... eerbetoon aan deze heilige plant, vragen voor een goede reis etc ... er voor zorgen dat iedereen zich veilig voelt, kan aankomen ...


Maar hier denk ik ook hetzelfde over hoor, maak je geen zorgen.
Ben niet iemand die zomaar psychedelica voor de lol neemd hoor.
Ok de visuele aspecten zijn natuurlijk heel erg mooi, maar het is uiteindelijk toch om er zelf spiritueel wijzer en sterker uit te komen.
En als ik dat mag delen met andere mensen (onder andere uit m'n eigen groep met wie ik ook heel spiritueel bezig ben) zou ik dat heel erg mooi vinden.

Zowiezo denk ik dat je zeker van mekaar kan leren en het is altijd fijn om ervaringen te delen met mensen die het begrijpen
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Lotte a dit:
Hey guys, ik had het er al over met Sandra,
namelijk: hoe zouden jullie staan tegenover Ayahuasca in Zuid amerika met sjamaan enzo... Zou het anders zijn dan hier? En waarom? En zou je een sjamaan nodig hebben voor ayahuasca ervaring? En waarom?

Zou het daar zijn uitmaken voor de trip?
En wat about allemaal onbekenden om je heen?

Ik denk na om ayahuasca te doen, maar vraag me af wat ik t beste kan doen. Is best heftig, dus zou je in Zuid amerika meer 'close to nature' zijn, zowel letterlijk als dicht bij jezelf?

hey
als ik een echte shamaan erbij zou hebben zou mij dat wel een veiliger beter gevoel geven denk ik
omdat die precies weet wat je doorgaat eigenlijk
ik denk wel dat de trip dan anders kan zijn omdat een shamaan toch wel een bepaalde kracht bezit die je positief zal beinvloeden
ik denk niet dat je persee een shamaan nodig hebt voor een ayahuasca ervaring , dat hangt natuurlijk ook af van je eigen instelling
het idee van onbekende om je heen is wel ff wennen denk ik
daarom lijkt het me ook een goed idee om elkaar eerst een beetje te leren kenne..
door bijv een middag met elkaar op te trekken .. en weetikveel wat te doen
en dan savonds de ayahuasca te nemen
dan heb je denk ik toch minder het gevoel dat het total strangers zijn
ik denk zelf dattik bijv in zuid amerika mezelf ook wel "close to nature"zou voelen
bijv ik heb een aantal keren 10x salvia gerookt binnen in een huis..
nu hebbik gisteren gewoon gedroogde salvia bladeren gerookt (onbewerkt)
in een joint... en ik voelde veel meer dan met die 10x
want ik zat nu in een andere omgeving..
midden in een bos... waar de vogeltjes fluiten enzo :D

P.S is het nou fluiten of floten ? :p hehe
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
laten we nu het onderwerp sterven ofwat ??
 
Haut