Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

'Full Moon Journey'

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Via een ander topic (paddoverbod…) kwam het organiseren van een ‘full moon party’ ter sprake. Aangezien het enthousiasme, wil ik hier toch wel serieus werk van gaan maken. De taak is mede aan ons, om een ‘religie’ (ook na het paddoverbod) in stand te houden. Het lijkt mij iig fantastisch om met volle maan en een goed gezelschap samen door te breken naar de andere kant.

Als het goed is, dan zijn op dit forum al soortgelijke plannen geweest, maar heeft het helaas door omstandigheden geen doorgang kunnen vinden. Hopelijk kunnen we het nu wel in het voorjaar/zomer realiseren. En daar is op zich niet heel veel voor nodig…

- Een goede buitenlocatie, waar wij niet gestoord kunnen worden en eventueel tenten op kunnen zetten. Twilight gaf Drenthe als suggestie, maar wellicht dat er meer opties zijn?? Zal zelf ook nog wat navraag doen…

- Zijn er nog muzikale talenten in ons midden?? Zelf ben ik eens op een full moon party geweest in Australië, waar de drums/djembés en didgeridoos je meevoerde door het universum, echt geweldig!!

- Een kampvuur mag niet ontbreken, maar we zullen onze locatie met respect behandelen en achterlaten zoals we haar hebben gevonden (op wat schroeiplekken na :oops: ).

- Wat CM al eerder heeft aangegeven en waar ik mij helemaal in kan vinden:
“We hebben het daar destijds ook over gehad. Mij leek dat het enige wat we ceremonieel moeten doen het middel tegelijkertijd innemen is.
Oftewel iedereen neemt op hetzelfde tijdstip een vergelijkbare dosis paddo's in. Dus geen mensen die er nuchter bij zitten, of trippen op bijvoorbeeld LSD of spacecake, of pas een uur later binnen wandelen. Iedereen hetzelfde middel op hetzelfde tijdstip, zodat we tegelijkertijd de piek beleven en weer landen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Leuk idee. De schroeiplekken zullen wel meevallen als je op een zanderige plek het vuur maakt en anders kun je eventueel de plaggen met gras aan de kant scheppen en ze later terugplaatsen.

Open discussie lijkt mij geen probleem zolang de details maar via PM worden gestuurd.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Het klinkt missschien vreemd, maar je zou van te voren kaartjes kunnen 'verkopen' voor dit festival. Ten eerste omdat we dan al van tevoren dingen kunnen reserveren, huren en aanschaffen, ten tweede omdat men dan meer geneigd is het al lang van tevoren in de agenda te zetten. Anders zou het maar zo kunnen dat je uiteindelijk met z'n drieën in een tent zit. Het aantal "serieuze" Nederlandse psychonauten dat werkelijk geïnteresseerd is in zo'n ceremonie is op dit moment vrij klein.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Vind ik ook wel een beetje overdreven. Ik denk dat het snel duidelijk zal zijn wie er gemotiveerd is en wie niet.
Mij lijkt het in ieder geval erg leuk. :)
Je noemt het ook 'festival' terwijl ik als ik eerlijk ben eigenlijk niet verwacht dat we daar met 20 of meer mensen aanwezig zullen zijn.

Drenthe lijkt me een geschikte plek omdat het niet te noordelijk ligt en er naar mijn idee weinig lichtvervuiling is, dus dat we de avond ook boven ons mooi mee kunnen maken. ;)
Ergens in Overijssel zou ook nog kunnen natuurlijk.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Twilight a dit:
Je noemt het ook 'festival' terwijl ik als ik eerlijk ben eigenlijk niet verwacht dat we daar met 20 of meer mensen aanwezig zullen zijn.
Dat denk ik dus ook. Ik vermoed minder dan 20.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ligt eraan hoe groot je het maakt.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Allereerst bedankt Redhawk voor het openen van deze topic :)

Ik denk dat we eerst is goed voor ogen moeten zien te krijgen wat we precies willen organiseren. Houden we het simpel bij een psychonauten bijeenkomst, of maken we er een soort festival van, waar bijvoorbeeld overdag workshops over ademhaling`s technieken en paddo's kweken op het programma staan en s`avonds een gezamenlijke ceremonie doen waarbij paddo's op het menu staan.

Persoonlijk denk ik dat het verstandiger is, om eerst is als forumleden onder elkaar is gezamenlijk dit idee te testen en uit te proberen. Stel dat dit een succes is, misschien kunnen we er dan een soort van terug komend evenement van maken.

Een ding is zeker, ik kan niet wachten tot het zover is :p

Groetjes,
Mystic.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik doe persoonlijk liever zo min mogelijk de dag voordat ik ga trippen. Workshops zijn aardig voor andere bijeenkomsten.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Forkbender a dit:
Ligt eraan hoe groot je het maakt.
Inderdaad, het is maar net wat je wil, met honderden kan het ongetwijfeld ook. Het ligt er dan vooral aan hoe 'streng' je bent met wie mag meedoen en wie niet. Wat voor volk je wil hebben, alleen superserieuze psychonauten, of wat breder. Ik vermoed dat het soort mensen waarvan je er een paar honderd kunt krijgen nog altijd heel relaxed en leuk is. De Acid Tests van de Merry Pranksters trokken ook grote aantallen mensen (iets vergelijkbaars zou cool zijn, hoewel, iets minder ruig dan misschien). :lol: Maar met grote groepen heb je er minder controle over, dat is misschien ook niet iets dat je zomaar organiseert maar dat een beetje moet groeien.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
redhawk a dit:
- Zijn er nog muzikale talenten in ons midden?? Zelf ben ik eens op een full moon party geweest in Australië, waar de drums/djembés en didgeridoos je meevoerde door het universum, echt geweldig!!
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
mysticwarrior a dit:
Persoonlijk denk ik dat het verstandiger is, om eerst is als forumleden onder elkaar is gezamenlijk dit idee te testen en uit te proberen. Stel dat dit een succes is, misschien kunnen we er dan een soort van terug komend evenement van maken.

Hier kan ik mij wel in vinden. En zoals er al eerder is aangegeven, verwacht ik ook niet meer dan 20 mensen. Veel meer moet je in eerste instantie misschien ook niet willen? We kunnen het natuurlijk als een experiment beschouwen (succes verzekerd natuurlijk :wink: ). En aan de hand hiervan kunnen we bekijken wat de mogelijkheden zijn voor de toekomst. Het lijkt mij sowieso goed, dat wij als psychonauten ons meer gaan verenigen, zodat we een stem in de samenleving kunnen gaan vormen.

Om het even concreet te maken, tel ik nu dan 6 serieus geïnteresseerden? Forkbender, CaduceusMercurius, Twilight, mysticwarrior, JJJ en ikzelf.
Wie kunnen we hier aan toevoegen?

Voor een geschikte locatie kunnen we desnoods tegen die tijd met een aantal geïnteresseerden een middagje rondtoeren en een mooi gebied uitzoeken.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ik heb nog nooit een full moon party meegemaakt. Ik weet dan ook niet echt wat ik me erbij voor moet stellen. Onder de volle maan samen door breken naar de andere kant, dat klinkt goed.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, maar dat wat jij zegt, zo'n beeld heb ik er ook ongeveer van. ;)
En dan natuurlijk de natuur als setting met een mooi kampvuur in het midden.

Ik ben niet zo van live performen maar hou me wel bezig met muziek, het lijkt me eigenlijk best leuk om iets begeleidends te leren spelen. Dus ik ga proberen daar binnenkort wat mee te doen. :D
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik kan wel enigszins met trommels overweg.

Het maakt me ook eigenlijk niet meer uit of het evenement echt gaat plaatsvinden. Erover dromen is ook leuk.

Dus ja, groot kampvuur, enkele goede tenten, misschien zelfs een maansverduistering of zo, day glo body paint, black lights, sfeervolle wandkleden, Oosterse tapijten op de grond, wierook, witte salie en veganistische dromenvangers, en sap & snacks natuurlijk.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
CaduceusMercurius a dit:
Ik kan wel enigszins met trommels overweg.

Het maakt me ook eigenlijk niet meer uit of het evenement echt gaat plaatsvinden. Erover dromen is ook leuk.

Dus ja, groot kampvuur, enkele goede tenten, misschien zelfs een maansverduistering of zo, day glo body paint, black lights, sfeervolle wandkleden, Oosterse tapijten op de grond, wierook, witte salie en veganistische dromenvangers, en sap & snacks natuurlijk.
Daar kan ik me helemaal in vinden!

Als het goed weer is hebben we niet eens tenten nodig. :p
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Dit lijkt me wel een zeer fijn initiatief!!

Indien het op een tijdstip doorgaat waarop ik vrij ben zou ik het zeker zien zitten om deel te nemen. Indien jullie er geen bezwaar tegen hebben natuurlijk: Ik ben geen zeer ervaren psychonaut,en nog maar net volwassen.
Wees zeker zo vrij om te het te zeggen als dit een bezwaar zou vormen! :wink:

Hoe zien jullie het, zou je het doen voor de lente? Want dan zijn de nachten nog wel erg koud (maar doenbaar met een vuurtje en tenten natuurlijk:) )

Vrede&Vriendelijke Groet,
T. :)
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
CaduceusMercurius a dit:
Ik kan wel enigszins met trommels overweg.
Doet mij goed, dit te lezen!


TheSearchForSoma a dit:
Indien het op een tijdstip doorgaat waarop ik vrij ben zou ik het zeker zien zitten om deel te nemen. Indien jullie er geen bezwaar tegen hebben natuurlijk: Ik ben geen zeer ervaren psychonaut,en nog maar net volwassen.
Wees zeker zo vrij om te het te zeggen als dit een bezwaar zou vormen! :wink:

Nee, daar kunnen we echt niet aan gaan beginnen….Trouwens, Belgen zijn sowieso niet welkom! (grapje ) :lol:

Tuurlijk ben je welkom! Wat mij betreft is iedereen welkom, zo lang je maar de goede vibes meebrengt. En hoe groter de groep, hoe meer indruk we maken op de poortwachters, zodat ze ons de toegang tot de andere kant niet durven te weigeren :wink:

Ben wel blij dat ik niet de enige ben die enthousiast is met het plan, dus moet het toch wel te realiseren zijn. Er hoeven in principe niet veel kosten gemaakt te worden, maar indien nodig ben ik wel bereid om een bijdrage te leveren. Overigens heb ik in Amerika ervaren, waar ik enkele maanden op een indianenreservaat heb doorgebracht, dat er met zeer beperkte middelen, grootse ceremonies kunnen worden georganiseerd.

Hoe gaan we verder? Tot januari de tijd geven, om een indicatie te krijgen hoeveel animo er voor is? Daarna een geschikte locatie zoeken? Vervolgens een lijst opstellen met de benodigdheden? Je zegt het maar...

Ik droom hier alvast rustig verder…
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Erg mooi plan! Ik doe graag mee!
Er is hier trouwens toch al eerder een topic over geweest? Ik meen mij te herinneren dat iemand toen al een mooie locatie had gevonden? Of was dit bij nader inzien toch niet ideaal?
 

SleepWaker

Neurotransmetteur
Inscrit
27 Nov 2008
Messages
36
zeer geintreseerd, ik kan trouwens ook drummen (trommelen) en gitaar spelen. Daarnaast zou ik graag mensen mee willen nemen (waaronder meer gitaristen)
 
Haut