Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Flashbacks door Cannabis

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Hey Psychonauts,

Ik heb al meerdere keren een paddotrip gehad zonder daarbij een badtrip te hebben ofzo. Maar, tijdens een van die trips heb ik wiet gerookt. En nu, zoveel weken later, elke keer als ik wiet rook, val ik terug in die paddotrip. En omdat ik niet altijd relaxed blow, heb ik er nu al 2 x een badtrip van gehad!

Weet iemand hou ik deze flashbacks kan laten stoppen zodat ik weer
kan genieten van het zuivere cannabiseffect?


Gr,
ZOF
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Paddo's zijn rare dingen. Je kan nog flashbacks krijgen jaren na het eten ervan omdat de overtollige stoffen zich opslaan in lichaamsvet. Nu ik vind het wel een beetje raar dat het in de combinatie met de wiet is dat je dan een flashback krijgt. Meestal krijg je dit als je vet bent aant verbranden als je een inspanning doet ofzo. Vroeger in de fitness liep ik wel eens ineens zo stoned als een garnaal rond (na een aantal weken met verscheidene tripsessies :lol: ).
Nu ik denk dat er weinig aan te doen is. Mss dat andere mensen hier hetzelfde meegemaakt hebben en ervaring hebben met één of ander kruid of extract wat zou kunnen helpen. Ben je zeker dat het niet in je hoofd zit want zo ben ik toen ik pas blowde ging ik altijd slecht door mij op te jagen. Gewoon chillen en afwachten. Zal alleszins niet voor altijd zijn :D .
grtz
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Ja, ik weet bijna zeker dat het een paddotrip is. overigens moet ik er dan ook bij overgeven en wordt ik doodziek?!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Je kan nog flashbacks krijgen jaren na het eten ervan omdat de overtollige stoffen zich opslaan in lichaamsvet.
Dit klopt niet. Paddo's bevatten geen stoffen die kunnen worden opgeslagen in lichaamsvet. Dat geldt wel voor cannabis, maar niemand kan zo snel lichaamsvet verbranden dat er een noemenswaardige hoeveelheid THC vrij zou kunnen komen.

Het is mogelijk om heel stoned te worden en het gevoel van een flashback te hebben, maar feitelijk is dit gewoon de cannabis high vermengd met herinneringen aan de paddo ervaring. Tenzij je pupillen natuurlijk weer helemaal vergroot zijn, dan zou er een endogene DMT flash gaande kunnen zijn. Check volgende keer dat je het meemaakt je pupillen in de spiegel. Ik vermoed dat de pupillen normaal van afmeting zullen zijn, en dat je dus gewoon knetterstoned bent. Sorry als ik een beetje sceptisch hier op reageer, maar ik geloof niet dat flashbacks echt zo'n algemeen voorkomend verschijnsel zijn. Het plaatst paddo's ook in een slecht daglicht, want het idee is juist dat het gebruik veilig is. Ik heb nooit werkelijk flashbacks gehad. Enkel een keer een paniekaanval toen ik een jaar na mijn bad trip degene tegen kwam met wie ik ooit een zeer enge Datura/LSD trip had beleefd. En die bad trip was meer het gevolg van de Datura dan de LSD.
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Word je doodziek? Ja das toch wel slecht gaan. Cola of snoep ofzo pept u dan wel terug wat op. Als ik vroeger slecht ging dan hielp een cola mij er meestal wel terug bovenop. Had het de eerste paar jaar dat ik rookte wel regelmatig :oops: .
Nu wel niet meer dankzij een kameraad die maar altijd was aan't pushen om toch te roken :? .
grtz
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Ja ik dacht het echt van wel. Maar ik zeg niet dat ik er veel vanaf weet. Wil paddo's alleszins niet in een slecht daglicht zetten. Doe het zelf graag genoeg.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Ja ikzelf ook... echter had ik ergens eens gelezen dat als je tijdens je paddotrip blowt, dat dan de volgende keer dat je blowt je weer in je paddotrip terechtkomt... Maar, snoep of cola helpen mij er niet bovenop, ik krijg duidelijke visuals en opzich was het ook wel mooi, behalve dat ik er misselijk bij was.

Ik had auditieve hallucinaties, en visuals... Het leek gewoon sprekend op de paddotrip een jaar geleden, ik was alleen misselijk, en daardoor veranderde het langzaam maar zeker in een bad trip. Moest overgeven en werd serieus wit/bleek, ne gast die bij me stond zei dat ik half groen was :|

Naja, inmiddels weer helemaal weer bij hoor
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik heb zelf ook last gehad van paddoflash backs door gewoon een stickie te roken, meerdere malen zelfs. de eerste keer wist ik me gewoon echt niet wat me overkwam. Ik was op straat en begon helemaal parra gedachtes aan te nemen en had last minimale halucinaties, eenmaal thuis was ik helemaal opgelucht en vond het eigenlijk wel relax.

Ooit later nog een keer later een flashback gehad door het roken van wiet, overig wist ik nu wat er aan de hand was en nam het er gewoon van 8)

Mijn pupilen waren wel degelijk vergroot.

Ik vermijd nu liever het roken van wiet tijdens paddos om meerdere redenen dan de flashbacks, onderandere dat ik de laatste 3 x toen ik het probeerde out ging tijdens het trippen.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
MindAstronaut a dit:
Ik heb zelf ook last gehad van paddoflash backs door gewoon een stickie te roken, meerdere malen zelfs. de eerste keer wist ik me gewoon echt niet wat me overkwam. Ik was op straat en begon helemaal parra gedachtes aan te nemen en had last minimale halucinaties, eenmaal thuis was ik helemaal opgelucht en vond het eigenlijk wel relax.

Ooit later nog een keer later een flashback gehad door het roken van wiet, overig wist ik nu wat er aan de hand was en nam het er gewoon van 8)

Mijn pupilen waren wel degelijk vergroot.

Ik vermijd nu liever het roken van wiet tijdens paddos om meerdere redenen dan de flashbacks, onderandere dat ik de laatste 3 x toen ik het probeerde out ging tijdens het trippen.


En heb je het nu nogsteeds? Wat zou ik eraan kunnen doen? Want ik ben niet altijd in de set/setting voor trippen als ik een stickie rook.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Bij mij ging het eigenlijk vanzelf over..
Maar hierdoor ben ik wel minder wiet gaan roken en op de Hasj overgestapt.

Het beste is denk om gewoon te luisteren naar je lichaam wacht desnoods anders een paar weken met het roken van wiet.
En dan je later altijd nogweleens een paar trekjes van een joint proberen
en de effecten afwachten..

Alleen ik zie dat het bij jouw ook gepaard gaat met misselijkheid ect,
Dat gene herken ik wel als ik tijdens het trippen outga door het roken,
gezicht trekt helemaal spierwit weg moeite met ademhalen tot dat je outgaat.
Allemaal erg vervelent en vindt het dan ook niet meer waard om te roken tijdens het trippen.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Met alle respect voor jullie ervaringen, ik geloof dat er in de meeste van bovengenoemde gevallen niet van "flashback" gesproken kan worden. Cannabis kan je gewoon helemaal woepiewappie maken, en dat kan inderdaad een gevoel en ervaring geven die lijkt op een daadwerkelijke psilocybine ervaring, maar toch niet werkelijk een flashback genoemd kan worden.

Onder invloed van paddo's kun je geen auto besturen, en zouden paddo's echt vaak flashbacks geven, dan zou de verkoop op basis daarvan (met het oog op de verkeersveiligheid) aan banden moeten worden gelegd.

Ik ben van mening, op basis van alle beschikbare wetenschappelijke informatie over dit onderwerp, dat paddo's niet of nauwelijks flashbacks geven, en ik vraag me zelfs af in hoeverre de bekende LSD flashbacks werkelijk dat zijn, of gewoon "panic attacks".

Ik ben van mening dat het gebruik van paddo's alleen in de eerste 8 uur na inname de gebruiker in een kwetsbare situatie brengt, en dat niemand zich zorgen hoeft te maken dat er daarna ooit onvoorspelbare flashbacks op zullen treden. Ik kan tijdens een goede paddotrip mijn veters niet eens strikken, laat staan een auto besturen. Een werkelijke flashback zou ik, als vader van twee kinderen, reden vinden om de komende tien jaar geen paddo's meer te nemen. Maar ik weet dat de tryptamine dimensie alleen toegankelijk is door inname van deze middelen, en dat die deur dan slechts enkele uren geopend wordt, en verder 100% op slot blijft.

Ja, het zou kunnen dat je na wat paddo-trips dieper kunt duiken in de cannabis-dimensie. Maar nogmaals: de ervaringen lijken op elkaar, en zijn niet werkelijk hetzelfde.

Mocht mijn argument niet duidelijk genoeg zijn:

Daadwerkelijke LSD/paddo flash-backs = potentieel levensgevaarlijk in het verkeer en op de werkvloer = basis voor slechte reputatie.

Van deze flashbacks zijn alleen subjectieve ervaringen bekend, geen wetenschappelijk getoetste gevallen.

Daarom, met het oog op de legalisatie van deze middelen, gaarne niet onnodig over flashbacks spreken, zeker niet als die flashbacks op treden tijdens het gebruik van cannabis of MDMA of speed.

Paddo's kunnen flashbacks geven = slechte reputatie

Paddo's geven slechts 6 uur een chaotische piekervaring, daarna volledige afbraak door MAO = goede reputatie

We hebben alleen wetenschappelijk bewijs voor de goede reputie. Laten we dat dus benadrukken, vooral naar de buitenwereld toe.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Ok, dus eigenlijk zeg je dat ik te veel wiet heb gehad? Tsja, ik ben niet heel ervaren met verschillende tripmiddelen, alleen dit leek zo erg op een paddotrip, dat ik in de veronderstelling was dat het er ook een was.

En ik wil paddo's absoluut geen slechte naam geven, ik houd van die lieve schimmeltjes! Ze hebben mij zoveel inzicht gegeven, respect! Maar om nou ongewild in een trip terecht te komen, is iets teveel gevraagd, vooral om na een lange dag even te ontspannen/mediteren?!
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ik ben het helemaal eens met CaduceusMercurius, daarnaast wil ik er nog even aan toevoegen dat endogene DMT flashacks extreem zeldzaam zijn.

Bless yourself lucky als je het hebt.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Weet iemand hou ik deze flashbacks kan laten stoppen zodat ik weer
kan genieten van het zuivere cannabiseffect?
Om nu een poging te doen die vraag te beantwoorden: wat goed werkt is even tot rust komen, liggen of mediteren vóórdat je gaat blowen. Doe even je ogen dicht en adem een paar keer rustig in en uit. Pas als je je dan ontspannen begint te voelen, steek je die pluk wiet aan. Mediteer desgewenst verder. Wierookje, kaarsje, klankschaal naar keuze.

Het begin van stoned worden kan soms wat heftig voelen, en als je die eerste golf ontspannen in gaat, kun je de piek ervan als veel prettiger ervaren, ook als je wat grotere hoeveelheden rookt (puur). Wiet ontspant op zich natuurlijk, maar als je reeds door meditatie ontspannen de high in gaat, voorkom je onprettige gevoelens en kun je in principe ook dieper gaan wat gedachtenspinsels en inzichten betreft.
 

$T0N3R_420

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juil 2007
Messages
68
ik heb de laatste paar weken ook last gehad van een vaag para gevoel als ik een joint gerookt had.
toen ben ik 10 dagen gestopt en gister weer mn eerste joint gerookt, ik heb nu gelukkig nergens last van.
dus gewoon een tijdje rustig aan doen, dan komt het wel goed.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Hey man ik snap best wel dat je paddo probeert te beschermen
voor een slechte reputatie, ik hou zelf ook zielsveel van onze schimmel :)
Maar ik vertel gewoon mijn ervaring want ik weet wel dondersgoed wanneer ik hem trip of gewoon stoned ben.
zodra er dingen beginnen te misvormen beschouw ik dat niet meer als een cannabis effect.

Je hebt gelijk het zijn allemaal subjectieve ervaringen die niet wetenschappelijk bewezen zijn, maar dat betekent nog niet dat het complete onzin is.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Maar uh is het toevallig niet zo dat cannabis ook een psychedelische drugs is?

Ik heb ooit is spacecake gegeten en ik moet zeggen dat het kwa gevoel heel erg leek op een paddo-trip. En ik weet zeker dat het geen flashback van paddo's of zo was. Ook als ik gewoon blow, wil ik nog wel is zoiets ervaren(kga elke dag kei hard op de wiet).

Groetjes,
Mystic.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
jah, wiet is zeker ook psychedlisch, ik hallicuneer er ook geregeld op wiet (ik rook het dan ook niet zo vaak).

Maar het nare van wiet vind ik altijd dat ik er zo burned out van word...daarom zijn paddestoelen ook zoveel heerlijker (en ze zijn gewoon veel heftiger en het effect ervaar ik als veel positiever). Maar toch sla ik een lekker jointje nooit af :)
En de laatste keer spacecake was een od: extreem misselijk en kan me niks meer herinneren.
 
Haut