Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Ether

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Hey mensen! Vraagje: Weet iemand hier iets van ether? Ik bedoel: Puur uit theoretische nieuwsgierigheid. In Fear&Loathing wordt het betsempeld als 'Devil-ether' ("It makes you behave like a heavy drunkard. Total loss of control, motorick, numb tongue. The interesting part is that you can actually see yourselve move strangely, but just can't do anything about it!")
Nu vroeg ik me af: Wat is het nou eigenlijk voor spul? Ik bedoel het klinkt wel als iets wat je gewoon bij de DA kunt halen, maar het klinkt ook als iets dat je misschien maar beter niet kunt proberen. En ook: In de film doen ze het op een amerikaanse vlagzakdoek. Ik heb ooit ergens gelezen dat Hunter S. Thompson het destijds op een handdoek deed en deze tussen de pedalen van zijn auto stopte zodat de walm zijn neus op die manier zou bereiken... heftig spul dus!!!
Groet!
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
ether is een goedje wat ook in benzine zit om de kloptvastigheid te verhogen het kookt bij ongeveer 37 graden celcius. het wordt zowel gedronken als geinhaleerd. de effecten zijn vrijwel direct merkbaar maar duren slechts erg kort. je voelt je even bijzonder high en veel gebruikers melden dat ze coordinatie verlies hebben, voelen zich zwaar in hun hoofd en merken dat ze de controle over lichaam en geest verliezen. ether wordt niet vaak gebruikt omdat weinig mensen de effecten als echt aangenaam beschouwen. verder is ether ook schadelijk voor je lichaam. het wordt vooral gebruikt op van die landen/plekken waar weinig drugs te krijgen zijn. kortom in Nederland zullen niet veel mensen het fanatiek gebruiken wat mischien maar goed is ook.
 
G

Guest

Invité
Ether.... Ok dat heb ik dus 2 keer gedaan, maar je word er echt te ernstig wazig van. Vond het overigens wel cool, maar het is zoooooooo slecht voor je.

Tis een soort van ernstige instant dronkenschap en coordinatie is wel erg lastig.
Soms is het lastig om je aandacht erbij te houden, het kan ook dat je even niet meer wie of waar je bent.
Je merkt alleen dat het heel erg slecht is, je voeld het aan je longen en je hoofd erna. Hoofdpijn kan voorkomen, maar heb ik zelf niet meegemaakt, was wel nog een btje fuzzy erna en dat voelde op zich niet zo rielekst.
Op een of andere manier voel je gewoon dat het een hoop hercencellen molt.

Mijn conclusie: Te wazige toestand, ik vond het erg lachen, maar niet voor herhaling vatbaar. Tis echt voor mensen van Anti Hersencel BV
 

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Kee.. dan is mijn vraag dus bij deze beantwoord :roll: thanx!

O jah.. ik heb zelf een tijdje gewerkt bij Anti-hersencel BV en vond de medewerkers daar idd maar niks, dus dat hield ik ook al snel voor gezien hahah!
Ik vermaak me momenteel een stuk beter als psychonaut!!!!

Greetz!
 

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Kee.. dan is mijn vraag dus bij deze beantwoord :roll: thanx!

O jah.. ik heb zelf een tijdje gewerkt bij Anti-hersencel BV en vond de medewerkers daar idd maar niks, dus dat hield ik ook al snel voor gezien hahah!
Ik vermaak me momenteel een stuk beter als psychonaut!!!!

Greetz!
 
G

Guest

Invité
Hehe, ja anders ik wel.
Ging vroeger naar hardcore feesten enzo en daar loopt echt kutvolk rond.
Niet iedereen natuurlijk, maar wel een hoop en vaak teveel.
 

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Ik ken de feesten idd.. moet wel zeggen dattik het bijna nooit heb meegemaakt. Ik ben nu gewoon op een punt dat ik de drugs puur gebruik vanuit leerzaam (!) oogpunt. Gewoon jezelf beetje leren kennen in verschillende staten (ecstasen) Dát is voor mij de 'kick'!
Kheb idd ook echt een gruwelijke hekel aan die mafklappers die pillen slikken als M&M's alleen om er gevaarlijk uit te zien en 'lekker' agressief door de stad lopen, op zoek naar ruzie....
Geef mij maar gewoon een stukje natuur, paar goeie maten en paar goeie planten :D en ik blijf even lekker liggen haha!

Greetz guys!
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
is het effect van ether nie ongeveer etzelfde van dat van thinner of white spirit?
 

Spidi

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Juil 2006
Messages
142
Is dat dan hetzelfde of wat je bij de apotheek kan halen?
Gewoon op zakdoek bvb doen en snuiven?
lijkt me ietwat vreemd..
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ja, ik deed het 2 weken geleden, idd van de apotheek. en op doek, dan neus erop. het is dik goor vind k, maar een aparte high. als je t stoned doet maakt het de high van de stoned zijn wat smoother en wat meer sereen. het is heel apart, leuk voor een xtje.
 

Spidi

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Juil 2006
Messages
142
Ik heb vanavond net ether gedaan, en vond het echt schitterend. Flesje bij de apotheker gaan kopen voor € 2 (100ml), en samen met maat heel het flesje opgebruikt (wat aanvankelijk het plan niet was:p).
De eerste paar snuifbeurten (whiffs vanaf nu, vanwege een gebrek aan een beter woord ^^) zorgden voor een euforisch effect, een high waarvan ik ook actief werd. De volgende whiffs brachten het effect van alcohol teweeg, hoewel het aangenamer was omdat je er nog helemaal bij bent. En na een paar goeie whiffs bereikte de ether zijn piek, dwz: moeite om op de benen te staan, serieus aan het draaien, bij het minste dwaas lachen, ...Mijn maat zei dat ik zoals Raoul Duke in Fear and loathing was dusja:p
Jammer dat de piek snel weggaat wel.. Zal het wel nog eens doen, niet direct echter. Versta niet hoe je daar verslaafd kan aan geraken..
=)
 

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
en toch is het niet dezelfde ether!!! mijn oom deed proeven met fruitvliegen en gebruikte ether om de mannetjes en de vrouwtjes uit te zoeken.... hij gebruikte hiervoor ether en dat was toch echt ander spul!!!!1 als je daar alleen al aan rook begon je vaag te doen... erg edwelmend.. met dat spul vanuit de winkel en photheek... izzzz veeel minder sterk.... niet te vergelijken
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
vanuit chemisch standpunt bestaan er oneindig verschillende ethers.
een ether zijn gewoon 2 alkanen met een zuurstofatoom dat hen verbindt,
de ether die het meest bekend is en die gebruikt wordt om te ontvetten en te bedwelmen en zo is dimethylether, gewoon 2 methaan moleculen die met zuurstofatoom aaneenhangen.

dus, scamie, ik denk dat je oom een andere ether gebruikte.
of misschien ook gewoon dimethylether maar niet opgelost in water zoals bij de apotheek
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
onder welke naam koop je dat dan bij de apotheek ???
 

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
ik denk dat je gelijk hebt
Maar het is lastig om de effecten van die apotheek "versie" goed te pakken! door de verdunning is het velemalen minder vluchtig??!!
 

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
ik denk dat je gelijk hebt
Maar het is lastig om de effecten van die apotheek "versie" goed te pakken! door de verdunning is het velemalen minder vluchtig??!!
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
het is wel moeilijker om de effecten te pakken, maar misschien dan ook wel veiliger :wink:

ik denk eigelijk niet dat er andere ethers zijn dan dimethylether die een medisch gebruik hebben. dus als je ether wilt proberen, dan ga je gewoon naar de apotheek en je vraagt om ether, heel simpel :D

toch heb ik zelf er geen interesse in, ik kan er niet aan doen maar ik heb het idee dat ether snuiven is als aftershave drinken voor de alcohol.
ik zou het misschien 1x proberen maar niet meer, het is ook niet echt gezond volgens mij.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
sorry mensen kleine rechtzetting, erowid spreekt van diethylether, dus 2 ethaanmoleculen met zuurstof ertussen ipv 2 methaanmoleculen.

er zijn dus inderdaad 2 soorten ether in omloop denk ik, volgens erowid is het diethylether met verdovende eigenschap.
sorry voor de fout
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Sorry voor de topickick...

Spidi a dit:
Ik heb vanavond net ether gedaan, en vond het echt schitterend. Flesje bij de apotheker gaan kopen voor € 2 (100ml)..

Kun je gewoon bij de Apotheker naar binnen lopen (zonder recept) en vragen om een flesje Ether? :roll:

Grtz!
 
G

Guest

Invité
Nog beter is een goede drogist.
Wij hebben op de markt een goede oldskool drogist met dropjes en glycerine (voor bellenblaas) en allerlij praktische dingetjes...
Dus geen kruitvat of etos of al die vrouwen onzin shops...

Echte drogist zoeken.
Daar hebben ze diethyl... zonder recept.

Geen idee of je zomaar ether kan halen bij de apotheker zonder recept.
 
Haut