Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Einde gedoogbeleid in zicht! (teken de petitie)

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Christelijke partijen draaien het gedoogbeleid de nek om!!!

De Tweede Kamer wil diepgaand onderzoek naar de gevolgen van het Nederlandse drugsbeleid, omdat men een toename veronderstelt van problemen bij blowende jongeren en van ‘overlast’ van coffeeshops. Maar regeringspartij CDA vindt zo’n wetenschappelijk onderzoek eigenlijk niet eens nodig, want bij het CDA weten ze namelijk precies hoe het zit: ‘drugs’ zijn slecht en moeten daarom worden verboden… Kan op deze manier, waarbij wetenschappelijke rapporten van tafel worden geveegd en het debat uitsluitend word gevoerd op irrationele, emotionele en zelfs religieuze gronden, überhaupt nog wel worden gesproken over een ‘debat’?

Het christelijke kabinet is de koning gebleken van de verbodsbepalingen. Zelfs de vrijheid van meningsuiting staat in Nederland onder de druk. Als dit kabinet haar zin krijgt worden binnen niet al te lange tijd alle coffeeshops dichtgetimmerd, alle growshops verboden en alle blowers worden weer als criminelen beschouwd.

Het Nederlandse gedoogbeleid werkt prima, want de scheiding van de markten tussen hard- en softdrugs is een feit. Daardoor zijn tienduizenden blowers in Nederland niet aangewezen op criminelen om hun wiet te betrekken, maar gewoon op gereguleerde en bonafide coffeeshops.

In de ons omringende landen is er steeds meer begrip voor de Nederlandse aanpak. Landen als Duitsland, Tsjechië en Zwitserland flirten openlijk met een gedoogbeleid naar Nederlands model. In Nederland zijn dan ook minder drugsproblemen dan in landen als de VS, Frankrijk, Zweden en Italië, waar cannabisgebruik ten strengste verboden is. Het feit dat softdrugs in Nederland makkelijk verkrijgbaar zijn, heeft NIET geleid tot excessen. In Nederland zijn verhoudingsgewijs zelfs minder softdrugsgebruikers dan in de ons omringende landen. Het voeren van een anti-cannabis campagne door de huidige Nederlandse regering is dan ook geen kwestie van volksgezondheid, maar van religieus moralisme.

Onder de kabinetten Balkenende is het succesvolle gedoogbeleid steeds meer onder druk komen te staan. Straffen op het kweken van wiet zijn enorm verzwaard. Thuiskwekers kunnen zelfs zonder tussenkomst van de rechter uit hun huis worden gezet. Coffeeshops in de buurt van scholen moesten sluiten, het zogenaamde afstandscriterium. Alleen al in Rotterdam moesten 27 shops op die manier dicht. In acht jaar tijd is het aantal coffeeshops in Nederland met maar liefst veertig procent gedaald.

Maar dat is nog lang niet genoeg voor dit kabinet. Minister Hirsch Ballin wil nu zelfs nog een paar stappen verder gaan. Als het aan hem ligt wordt het uitsterfbeleid voor coffeeshops opgeschroefd en worden growshops en hennepbeurzen verboden, alsmede ‘gegevens’ waarmee je wiet kan kweken. Wil dat zeggen dat straks de Highlife en de Soft Secrets ook verboden gaan worden? Wil dat zeggen dat je dadelijk, als je op internet iemand een kweektechnisch advies geeft, strafbaar bent? Gaat Hirsch Ballin nu razzia’s houden in tuincentra, om te kijken of er materialen in de schappen liggen waarmee wiet gekweekt kan worden?

Het is natuurlijk volstrekt duidelijk dat handhaving van Hirsch Ballin’s wensen volstrekt onmogelijk is voor het op steeds hoger toeren draaiende opsporingsapparaat van Nederland. Daarom wil Hirsch Ballin een met opzet zeer vaag omschreven wetsbepaling in de al bestaande Opiumwet erdoorheen jassen in de Tweede Kamer. Met die vage wetsbepaling in de hand (en een Bijbel in de andere, hopen het CDA en de Christen-Unie) kan elke politieagent, Officier van Justitie, rechter of huurbaas zijn eigen interpretatie geven aan de Opiumwet. Het wordt dus prijsschieten voor al die ambtenaren straks, en iedereen die op de een of andere manier betrokken is bij de cannabisbranche, is vogelvrij verklaard. Inclusief recreatieve blowers.

Als dit kabinet zijn zin krijgt, dan …

- wordt kweken van wiet op geen enkele wijze meer gedoogd
- wordt het roken van een jointje weer strafbaar (dus ook niet de vier plantjes op je balkon in de zomer)
- worden softdrugsgebruikers steeds ernstiger gecriminaliseerd
- wordt hennepzaad verboden
- moet je je wiet voortaan kopen bij de lokale dealer die ook coke, heroïne en pillen voor je in de aanbieding heeft
- maakt het niet meer uit of je soft- of harddrugs gebruikt, voor de wet zijn ze immers weer hetzelfde
- zal het multi-drugsgebruik in Nederland weer toenemen
- zullen er weer meer junkies en alcoholisten in het straatbeeld verschijnen
- komt er een einde aan de sociale functie van coffeeshops
- mag je zelfs niet meer fluisteren over cannabisplanten
- gaat Nederland 30 jaar terug in de tijd, terwijl andere Europese landen juist vooruit gaan met hun softdrugspolitiek
- zal onze zelfbeschikking steeds verder woren teruggedrongen

HET IS VIJF VOOR TWAALF! CANNABISTEN, WORD WAKKER!

Hirsch Ballin en zijn alziende en alwetende CDA- en CU-makkers gaan de wetsbepaling er door drukken, want ze hebben momenteel een Kamermeerderheid. Van de PvdA hoeft de cannabis-consument overigens helemaal niks meer te verwachten, die blijven liever met hun Bijbelvaste vrienden van het CDA en CU op het pluche zitten dan dat ze zich hard maken voor het (mede door de PvdA ooit opgerichte) Gedoogbeleid.

Verzet je nu het nog kan!

Wij van Highlife en Soft Secrets vonden het de hoogste tijd worden voor een tegengeluid. Zet je naam en handtekening op deze petitie, en zoek minstens nog 24 andere mensen die de petitie ondertekenen. Wij zullen alle handtekeningen verzamelen en op het geschikte moment aanbieden aan de Tweede Kamer.

Stilzitten en hopen dat de bui overwaait is geen optie meer. Te lang heeft onze branche gedacht dat het gedoogbeleid onaantastbaar was. Met de komst van een extreem-christelijk kabinet lijkt het begin van het einde nu echt in zicht te komen.

Onderteken de petitie nu!

Coffeeshops en growshops: vraag je klanten om te tekenen!


Petitie:

Geachte minister Hirsch Ballin,

Met schrik en ontsteltenis hebben wij kennis genomen van de door u beoogde aanpak van het huidige, goed functionerende gedoogbeleid. Graag zouden wij willen zien dat u, als verantwoordelijk minister en volksvertegenwoordiger, de resultaten van het door de Tweede Kamer gewenste onderzoek afwacht en uw beleid daarop afstemt.

Het stoppen van het huidige gedoogbeleid zal alleen maar als gevolg hebben dat de hele handel in cannabis diep ondergronds gaat, en dat er dus weer meer criminaliteit zal zijn, omdat de prijzen automatisch omhoog gaan. Er zal niemand stoppen met blowen omdat u het gedoogbeleid afschaft, de vraag zal dus gewoon blijven bestaan. Het aanbod ook.

Naar schatting roken 800.000 Nederlanders regelmatig een jointje. Ik ben daar één van.

Naam:............. Datum:................ Plaats:................ Handtekening:..............

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................

.............. ............... ................ ...................


Stuur deze ingevulde petitie (zonder postzegel) naar:

Discover Publisher BV
Petitie
Antwoordnummer 10011
5460 VB Veghel



Meer informatie hier, of op http://www/highlife.nl en http://www.softsecrets.nl.


Enne, sorry, de lay-out van de petitie hierboven sucks een beetje, dus verbeter het zelf eerst even in Word of zo.

CM
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Ik zou de petitie graag invullen, maar ik ben een Belg die regelmatig een jointje rookt :p
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken, ik verlies veeel te veeel mooie energie aan die negatieve "Ballin"

Van die Petitie print ik een wel een heel zooitje van uit en zal dat wel even ronddelen onder mijn medeblowers..
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Petities en christenen -> verspilde moeite aangezien deze onmensen niet open staan voor de mening/overtuiging van anderen.

Godverdomde kutchristenhonden.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Nou nou. Laten we het een beetje gezellig houden HearthCore.
laten we blij zijn dat er mensen actie ondernemen.
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Succes ermee! Ik hoop echt dat het invloed heeft!

Ik begrijp HeartCore's reactie volkomen(zeker vanuit zijn standpunt!) ,maar aangezien machthebbers kicken op repressie ,zal het vriendelijk vragen voorlopig meer effect hebben dan zulke beledigingen denk ik... Kwestie dat ze anders aan de massa kunnen bewijzen dat we "echt crapuul" zijn.
Radicale actie is effectiever wanneer niets anders helpen kan ,en je niets meer te verliezen hebt.

Laat je horen kerels(en vrouwen :) ) ,zodat jullie beleid een stichtend voorbeeld blijft voor de rest van de wereld!
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Tja ze moeten die gristenen gewoon verbieden 8) verbieden is geen oplossing duidelijkheid is dat wel als ze daar nou eens mee beginnen
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
HeartCore a dit:
Petities en christenen -> verspilde moeite aangezien deze onmensen niet open staan voor de mening/overtuiging van anderen.

Godverdomde kutchristenhonden.

ik ga hiermee akkoord.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Nou nou. Laten we het een beetje gezellig houden HearthCore.
laten we blij zijn dat er mensen actie ondernemen.

Gezellig? Het christendom is één van de grootste kankergezwellen van deze wereld, als er één stroming is die het niet gezellig houdt voor de rest van de wereld, is het deze stroming wel.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Inderdaad gezellig is anders met die gasten, ze houden echt niet van een feesie ( heb je EO jongerendag welleens gezien :shock: )

Maar om die gasten met haat te bestoken heeft volgens mij ook weinig nut,
Hoewel dat ik wel iets zie in een Coup ala bestorming van de tweede kamer met heel blowend nederland, zodra het verbod echt doorkomt..

En protesten zijn wel heel goed bedoelt enzo, maar op een 1 of andere manier luisteren ze daar helemaal niet naar.

Ik ben voor een coup wie doet er mee?... :D
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Ik denk dat we alleen kans hebben op een goed drugsbeleid als:
-het kabinet weer eens valt
-blijkt dat de christenen inmiddels hun langste tijd in de politiek hebben gehad
-de vvd zijn eigen ruiten in blijft gooien
-rita en geert niet serieus genomen gaan worden
-wij allemaal op D66 stemmen, want die hebben Boris vd Ham en staan aan onze kant
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Maar om die gasten met haat te bestoken heeft volgens mij ook weinig nut,
Hoewel dat ik wel iets zie in een Coup ala bestorming van de tweede kamer met heel blowend nederland, zodra het verbod echt doorkomt..

Zoek het maar uit, echt, praten met die onmensen is onmogelijk, en het is niet dat ik het niet heb geprobeerd. En ik ben niet de enige.

Voor bestorming van de tweede kamer ben ik niet zo, ik zou zelf veel meer brood zien in het verstoren en bestormen van kerkdiensten, geweldloos uiteraard, maar wel met een boodschap. Want de echte hufterigheid vind je precies daar, in de kerken, de stijfkoppige minkukels die hun stem uitbrengen op de fascistische groeperingen als het CDA en de CU.

Scheiding van kerk en staat is een wassen neus. Die ongelofelijke klootzak die wij als minister president hebben, is daar het misselijkmakende voorbeeld van.

Balkenende is de grootste kutchristenhond van het land.

En arresteer mij maar, kennelijk is het in dit land nodig om te schreeuwen en lelijke woorden te gebruiken voordat er uberhaupt een discussie plaats vind.

In dat licht, zou een film over dat extremistische, zieke, verwoestende kut christendom met een zelfde media aandacht als Fitna, wellicht kunnen bijdragen.

Van de bijbel lusten de honden geen brood, behalve christen.....

hufters...klootzakken... onmensen, dat is MIJN ervaring met christenen.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Ja, groenlinks houdt zich de laatste tijd opvalende rustig op dat gebied, terwijl zij wel een liberale partij zijn.. :(

PS: De VVD in de steden iis tegen het verbieden van de wiethandel.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Mensen die denken dat D66 wel een aardig alternatief is, zouden de tirade afgestoken door Boris afgelopen weekend tijdens een partijbijeenkoms, oa gericht tegen Jan Marijnisse en de SP. eens moeten beluisteren.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
In heel Den Haag zit geen toekomst meer ze neigen allemaal naar hetzelfde bullshit toe, ze willen een robotvolk en robots blowen nou eenmaal niet..

Ik zie wel iets in een massale geweldloze verstoring van de kerken.
Het moet een grote groep wezen, te klein en het zal uitlopen op een nutteloos dagje op het politie bureau..

Voormij is het enigste probleem is dat die gasten altijd zo foking vroeg bijeen komen op een zondag :lol:
 

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
He HC i deel je gevoelens m.b.t. de christelijke stroming en dan met name het instituut kerk!!! Ik kon mij daar ook erg boos over maken... but dont move towards the dark side of the force
Het is verspilde energie, laat ze je de kop niet gek maken.... ze willen dualiteit!!!
Ik probeer te vertrouwen op de eenheid in alles,,,, the flow of things/ er is geen goed en kwaad etc..
Op een of andere manier heb ik vertrouwen in de toekomst m.b.t. baas in eigen hoofd en dan van de afdeling beinvloedende stoffen... het gaat naar alle waarschijnlijkheid niet met slag of stoot/ ups and downs....
Maar wat komt dat komt. Voor hetzelfde geld komen er nog eerst wel nog moeilijkere tijden voordat het beter gaat!!?? KEEP the SPIRIT UP!! :D
 
G

Guest

Invité
scamie a dit:
Het.... KEEP the SPIRIT UP!! :D

He thanks, doet me weer even goed om te lezen, ik voel me zo ontiegelijk opgefokt vandaag.
Vandeweek ook al, toen heb ik maar m'n huis opgeruimd en schoongemaakt om het iig om te zetten in iets positiefs, maar AAAAAARG
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik ben D66er omdat ik vind dat nuances altijd verreist zijn.

Zowel de pure liberalen als de linkse kant laten te weinig ruimte over voor intreding van een breed spectrum om een zo gespreid mogelijk draagvlak te creeeren.

En bij de Christenen tracht ik nimmer nog een poging te wagen want daar zit werkelijk alles tot in de eeuwigheid geworteld in een metalen kluis.

De VVD zijn het besef van elke sociale verdeling volledig kwijt en daarmee het spoor eveneens bijster. Het handhaven van hun contacten met elite maatjes en recepties met Harry Mens en consorten is waar ze indirect hun politieke doel van hebben gemaakt. En uiteraard doe ze zaken met foute regimes en maken daarmee indirect slachtoffers in het buitenland. Want de garnalen en champagne moet in overvloed aanwezig zijn.

Bovendien weegt daar het individuele ego zwaarder dan de partij. Kijk maar Fortuin, Wilders en Verdonk. Maar ook Van Baalen en Teeven kunnen er wat van.

Bij Groenlinks en de SP vindt ik de indamming van moderniteit dusdanige vormen aannemen dat het nauwelijks zal leiden tot een echt gezonde samenleving. Communistisch zal het naar veronderstelling niet zijn. Maar andersdenkenden zouden indirect wel onderdrukt worden.
 
Haut