Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Eerste keer, wat welke, hoe en waar

inverted030

Matrice périnatale
Inscrit
30 Oct 2009
Messages
8
Alszijnde een nieuwkomer op dit gebied heb ik nogal wat vragen. Ik heb reeds al vele ervaringen gelezen over paddestoelen en dmt op diverse sites. Wat dit voor mij zo lastig maakt, is dat dit alles subjectief is. Ik kan geen 'basisbeginselen' vinden, anders dat het merendeel elkaar tegenspreekt als het gaat om tips.

Graag zou ik tips lezen voor een goede voorbereiding. Antwoorden op vragen als: wat komt er kijken bij het eerste gebruik, welke soort paddestoel wel en welke soort niet? Verslavingsgevaar etc.

Een tiental jaren geleden heb ik geblowd (rond 10-15x), en daarna nimmer meer iets genomen, behalve alcohol zo nu en dan. De laatste tijd ben ik veel bezig met mijzelf ontdekken in sprituele zin. Sinds een week denk ik dan ook pas over de effecten van paddestoelen na en of deze de spirituele ontdekkingsreis over mijzelf en de wereld om mij heen zouden kunnen vergroten c.q. helpen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Leuk om weer een nieuw persoon te zien met interesse!

Ik kan je in ieder geval allereerst wel zeggen dat er minimaal tot geen verslavingsgevaar is bij psychedelica.

Wat betreft de soort zou ik gewoon naar de smartshop gaan en daar een bakje truffels / sclerotia kopen.

Een goede start dosis vind ik persoonlijk ongeveer 1/3 tot een half bakje.
Je weet nooit hoe gevoelig je voor dit soort dingen bent en met een half bakje heb je al wel een aardig idee van wat het nou ongeveer is.
Als de effecten bevallen en je voelt je helemaal goed, vertrouwt er op dat je wel iets meer aan kan, kan je altijd wel iets meer nemen. Maar nooit meer dan 1 bakje/portie.

Mijn twee centjes.

Veel plezier alvast. ;)

Oh en waar; Het liefst natuurlijk thuis of bij iemand anders thuis die je goed kent en vertrouwt. Maak het een beetje comfortabel en zet wat prettige muziek klaar. Wat water en fruit is ook geen slecht idee.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Welkom!

hier vind je wat basisbeginselen.

Verder kun je nog googelen op 'Lazy man's guide to enlightenment' van Thaddeus Golas (?), tekst staat integraal online en is voor mij een van de duidelijkere beschrijvingen van de ideale trip-attitude.

Soort maakt niet zo heel veel uit en als de voorbereiding goed is, zie ik zelf geen problemen met een heel doosje. Doe het wel thuis of ergens waar je rustig bent en het liefst met iemand in de buurt met wie je even kan babbelen als je daar zin in hebt.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Hallo

Een paddo trip kan een bijzonder spirituele ervaring zijn. Het is een reis in jezelf.
zorg dat je maag leeg is voordat je paddo's gaat eten.
Als je naar de smartshop gaat is een bakje goed een goede trip, maar omdat het de eerste keer is zou ik voorzichtig aan doen. Bij de smartshop verkopen ze alleen truffels. Online zijn er growkits te koop voor het thuis groeien van paddenstoelen.

Set en setting zijn belangrijk. Ga geen paddenstoelen eten als niet lekker in vel zit. Neem ook geen paddenstoelen op een plek waar veel prikkels van buitenaf zijn. Het beste is een rustige omgeving waar je op je gemak de ervaring kan ondergaan. Ik vindt het zelf altijd prettig om muziek te luisteren.
Neem vooral de tijd om de ervaring te ondergaan.

informatie over trippen.
http://ditiseentrip.wordpress.com/
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Forkbender a dit:
als de voorbereiding goed is, zie ik zelf geen problemen met een heel doosje.
Hm, ik kan me wel verplaatsen in waarom je een heel doosje geen probleem vind, maar als je 0 ervaring hebt weet je ook niet of je misschien heel gevoelig bent voor dit soort dingen.
Dan kan het toch geen kwaad om voor een eerste keer wat minder te nemen?
Toegeven, het is wel vaak zo dat iedereen uiteindelijk wel een heel bakje aan kan, maar ik prefereer dan liever voorzichtigheid.

Verder goede aanvullingen allemaal, gek dat ik even niet aan sommige dingen dacht om op te schrijven.
Maar daar is inderdaad dan zo'n site als ditiseentrip.nl weer voor, of misschien die link die forkbender geeft, maar die ken nog niet.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Twilight a dit:
Hm, ik kan me wel verplaatsen in waarom je een heel doosje geen probleem vind, maar als je 0 ervaring hebt weet je ook niet of je misschien heel gevoelig bent voor dit soort dingen.

Tja. Fork houdt niet zo van slappe trips, dan heb je alleen maar meer kans dat je ego ertussen komt en je fout gaat. Bovendien eten sommige mongolen dit in de binnenstad van Amsterdam en hebben ze toch een vette tijd ondanks het parallelle gebruik van wiet en heel veel drank. Als je thuis bent en iemand in de buurt hebt die naar je kan luisteren als je het eventueel moeilijk hebt, dan kan het bijna niet misgaan. Ik zou het niet zo snel alleen doen de eerste keer.

Je kunt het koud krijgen in het begin, of een beetje misselijk worden. Laat het gebeuren, gaat vanzelf voorbij.

Als iets niet goed voelt, verander van positie, drink een klein beetje water (niet te koud) of ga desnoods even douchen. Of voel je gewoon even kut.

Trippen is 'raar' en 'even wennen', maar uiteindelijk brengt het zeker een heleboel waardevols en interessants. Wees gevoelig en werk het niet tegen.

Als het te hard gaat, vraag je ten eerste af welk deel van je het te hard vindt gaan, vraag jezelf wat je kunt leren van die ervaring, etc.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Wat betreft de soort: truffels zijn wel okee, als je cubensis kunt krijgen zou ik daarvoor gaan, maar die zijn zoals je waarschijnlijk wel weet illegaal. Zelf de paddestoelen kweken met een growkit is een leuke manier om een band met de paddo te krijgen, waardoor je met een beter gevoel de trip ingaat.

DMT is opzich ook wel veilig, maar spiritueel een stuk minder interessant (vind ik) tenzij je het gebruikt in ayahuasca. Het duurt veel te kort om te integreren, wat bij paddo's minder het geval is.

Verslavingsgevaar is er niet echt. Na een goede trip hoef ik altijd een paar maanden niet echt meer (is wel minder geworden de laatste jaren, maar heb niet de neiging om elk vrij moment te trippen).

Mijn paddo-ervaringen waren vrijwel altijd (mits sterk genoeg) zeer mystiek en enorm blij en vrij. Heb wel eens een half bakje genomen, maar dat deed mij vrij weinig. Heb ook wel eens 80 gram gedroogde paddo's genomen en dat deed vrij veel, maar ook weer niet zo dat het onoverzichtelijk werd.

Shit, zit echt in typmodus.

Paddo's laten je jezelf zien. Als jij de hele tijd aan van alles denkt wat je nog moet doen morgen, dan zul je geen fijne ervaring hebben. Als je denkt dat je het niet aankunt en dat het schadelijk voor je zal zijn, dan zul je geen prettige ervaring hebben. Een beetje angst hoort er zeker bij in het begin, want als we onszelf van binnen en van buiten zouden kennen, zou er geen noodzaak zijn om ze te nemen, wat betekent dat er altijd iets is wat kan verrassen. Gelukkig vrijwel altijd in positieve zin.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
We hebben het hier wel over iemand die aan het premature begin staat van de psychedelische ontdekking, Fork. :lol: Als er gevraagd wordt in hoeverre zwammen verslavend zijn dat zal een tekst over het ego niet echt begrepen worden. :D En zo ja, dan alsnog heeft iemand er geen baat bij als het bewustzijn echt een golvend universum wordt zonder grenzen met de omgeving. Ik hou ook zeker niet van slappe trips maar je moet er langzaam in wandelen, weten hoe je je geest leert overgeven aan het lot op telkens een dieper niveau en daar zijn wel degelijk voorafgaande ervaringen voor nodig waarin het ego af en toe een houvast dient te hebben. Uiteindelijk komt er misschien een moment dat je altijd elke trip onbegrensde velden wilt voelen maar als beginner zoiets voor je kiezen krijgen lijkt mij echt niet spiritueel of goddelijk.

Ik hou wel van eenvoud, plan een avondje waarin je thuis een aangename sfeer schept, heb muziek klaarliggen, neem 15 tot 20 gram verse paddenstoeltjes, en kijk hoe je stemming en geest zich verruimt. Kijk of je meer actief wordt en je omgeving opzoekt of meer geneigd bent terug in jezelf te vallen. Mocht je er content mee voelen dan kun je een volgende keer 30 gram nemen. En dan 40 een volgende keer, en dan 50 etc. etc.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Er is voor allebei de standpunten wat te zeggen, en dat doen we dan ook. :D

Wat ik opmaak uit de eerste post van inverted030 is dat hij paddestoelen wil proberen om te kijken of ze kunnen helpen bij zijn spirituele ontwikkeling. Het houvast wat je hebt is een zuivere intentie, een rustige omgeving en een goede voorbereiding. Zeker tegen de tijd dat iemand achterin de twintig is dan heeft hij toch wel zoveel levenservaring om niet teveel gekke dingen te gaan doen.

Aan de andere kant moet je nooit meer hooi op je Fork nemen dan je aan kunt. Ik denk alleen dat mensen vaak meer hooi aankunnen dan ze denken.
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
De eerste keer, in mijn ogen, is een duik in een hele nieuwe en onbekende wereld, die ook emotioneel redelijk belastend kan zijn. De nieuwsgierigheid naar het onbekende enerzijds, en gelijkertijd toch ook een beetje de vrees 'wat gaat er met me gebeuren' anderzijds....

Ik gebruik nog niet zo lang, kan dus niet spreken over een erg uitgebreide ervaring, maar ik dus kan me dus nog heel goed herinneren dat ik met een half bakje (toen nog legale) paddo's begon. Het resultaat viel me wat tegen, er gebeurde wel iets, iets wat ik niet echt kon plaatsen, maar daar bleef het bij. Toch gaf het me een goed gevoel, en dat was genoeg om met gegroeid vertrouwen de volgende keer een heel bakje paddo's te nemen. En toen heb ik een fantastische trip gemaakt !

Dus, mijn idee, doe het rustig aan ! Wacht rustig tot je het gevoel hebt er aan toe te zijn, zorg voor een plezierige sfeer om je heen, EN iemand om je gezelschap te houden. Misschien heb je niets te vertellen tijdens je trip, misschien heel veel, maar het zorgt er in ieder geval voor dat je je gedachten helemaal ontspannen de vrije loop kunt laten gaan...

Veel mooie gedachten gewenst met je eerste ervaring !
 

Quark13

Glandeuse pinéale
Inscrit
25 Sept 2009
Messages
138
Heb ook wel eens 80 gram gedroogde paddo's genomen en dat deed vrij veel, maar ook weer niet zo dat het onoverzichtelijk werd.
:shock: Holy shit Forkbender, dat noem ik pas een heroische dosis! Ik neem aan dat je acht gram bedoeld.. :) Dat is namelijk mijn absolute maximum en is in mijn ervaring genoeg voor een complete desintegratie van de realiteit. Full blown OEV's, egodeath. etc
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
ehm, ja, 8 gram gedroogd. En ja, ik geef toe, lag het grootste gedeelte van de trip onbeweeglijk onder een deken een braingasm te hebben... :lol:
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
azurences en hawaiaanse zou ik niet mee beginnen maar ik heb daar nul ervaring mee dus echt objectief is dat ook niet. Ze zeggen dat die sterker zijn en dat zou juist ook een positieve boost kunnen geven. De een vind het heerlijk om zich over te geven in een amazing flow of life andere hebben daar misschien moeite mee.
Wat tips voor een eerste reis tja ik zou zeggen;
Verwacht het onverwachte
Persoonlijk zou ik de datum niet vastzetten maar spontaan de stoeltjes eten op zo'n dag dat je denk ZO dat gaat lekker!
Fruit en bellenblaas kunnen buitengewoon fantastische reisjes zijn in een trip. Alsof je opnieuw "ontdekt" hoe een banaan open gaat. Of de mind blowing fact dat schroefdoppen werken!
Meditatie vooraf kan volgens mij geen kwaad. Ik zou dan mediteren op zelf vertrouwen, angst, vrijheid dat soort onderwerpen.
Wat voor mij persoonlijk belangrijk is is de dag erna helemaal vrij voor mezelf te houden. Want wat ik nou naast de "piek" ervaring zo overweldigend prachtig vind is niet alleen de trip maar de rust de dag erna. Meestal ben ik zo overdonderd(DONDERD) door de kracht de magie de pracht de hemelse werking van onze kleine broeders dat ik daags erna helemaal stil ben. en dan ook echt helemaal.(en heel heeel heeeeel erg blij, zonder te overdrijven) Dus rust komt mij ten delen door het "gebruik" van wat men noemt Teonanacatl.

Ik wens voor jou(en jullie allemaal trouwens) veel lichtgevende liefde en al wat je hartje begeert.

Oja de beste tip is denk ik om als een kind te gaan trippen. Dus je reis te spelen. zonder acteren. Heel wei wu wei.

Bedankt en veel geluk.

ps ik trip liever alleen maar het kan heel erg vertrouwd en fijn voelen om een hartsvriendin of goede vriend bij je te hebben.
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
oja muziek is een soort stuur waarmee je door de oceaan van het zijn kunt trippen. Dus als je echt van muziek houd brand dan een cdtje van 8uur lang perfecte muziek. en voor mij geld: een piep klein beetje kan een enorme berg worden zowel postitief als negatief dus heb je het niet zo op cd spelers laat die dan uit. te gelijk kan het ook een uiterst aangename ervaring zijn om jezelf te zien kloten met iets simpels als drie hoekje is play en twee streepjes is pauze. je kan nogal onhandig worden in een trip :p :roll:

oja en op de vraag waar: een thuis waar je je thuis voelt of een plek in de natuur waar je van kan uit gaan dat er niemand langs komt.
 

Cannafarmer

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2008
Messages
476
De eerste keren telde niet bij mij vind ik persoonlijk.
Het is pas na een later stadium dat mijn trips betekenis kregen en vol effect.
 
Haut