Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Echte grote verschillen in effect in paddo's

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
Zelf heb ik helaas alleen nog maar milde trips gehad. Hierdoor heb ik zelf nooit kunnen beamen wat je hoort over de effecten van mexicaanse hawaiaanse etc paddo's.

Wat natuurlijk jammer is want nu weet ik niet wat de paddo KAN doen. Dus welke paddo ik ga/wil gebruiken voor m'n volgende trip weet ik nog niet door ontbrekende informatie/ervaringen.

Nu vraag ik me af; zijn de verschillen echt zo groot tussen mexicaans - hawaiaans- philosofor stones, wanneer je ongeveer het zelfde effect wilt bereiken?

Daar bedoel ik dan niet mee, de zelfde hoeveelheid innemen, Maar dat het effect met elkaar overeenkomt.

Groeten luuk
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Denk dat het niet veel verschil maakt, gaat gewoon om de hoeveelheid psilocyne en psilocybine die je neemt. Ik zou gewoon rustig opbouwen want trippen moet je leren en als je toch te snel veel neemt kan je een badtrip krijgen.
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
Dat is ook zo van het opbouwen.
ben ooit met halve portie begonnen. en had de laatste keer 1.5 (om het maar in porties aan te geven).
gek genoeg was die 1.5 niet mooier/beter dan dat ik een keer 1 portie had.
lege maag , geen alcohol etc.

die cubaanse bij ******* zijn die wat sterker? want dat las ik vluchtig op het internet... maar waarom alleen die grote aantallen? waarom verkopen ze die niet per 30 gram of zo.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Volgens mij ligt het niet alleen aan de hoeveelheid psilocybine en psilocine die in je paddestoelen zit. maar natuurlijk ook aan de verhouding tussen de twee stoffen. Volgens mij verschilt dat redelijk bij de verschillende paddestoelen en truffels. (Wat natuurlijk zorgt voor een verschilleend effect neem ik aan). En natuurlijk ligt het aan de set and setting?!

Maare, het kan ook gewoon niet zo zijn, maar dat lijkt mij het logischte
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
ik heb altijd al gehoord dat truffels minder visueel zijn, maar je een groter 'happy' gevoel geeft...
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
Ik heb me nooit zo verdiept in de stoffen van de paddo. Maar als het de verhouding is tussen de twee stoffen. Dan neem ik aan dat de hawaiaanse de 'beste' verhouding hebben.
Maar jah, het is maar net waar je voor gaat.

Welke setting vinden jullie eigenlijk de fijnste. Want binnenkort ga ik alleen of met m'n vriend weer eens er aan. Alleen heb ik nog nooit gedaan. Maar dit lijkt me zo mooi.
Je bent niet verbonden aan mensen, alleen aan jezelf en wat er dan op je pad komt. Rekening houden met anderen hoeft niet. Helemaal vrij.
Dan heb ik denk ik, liever iets visueels dan filosofis.
Al hoewel objecten bewegen met je geest ook erg leuk is. Laat staan onder invloed van paddo's
 

Spidi

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Juil 2006
Messages
142
Truffels zijn duidelijk wel anders, maar dat valt niet zo goed uit te leggen precies. Mexicaanse zijn iets minder dan de hawaiaanse en voor mij ook de aangenaamste. Veel meer valt daar niet over te zeggen, de verschillen blijven wel miniem.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Het handigst is om gewoon één soort te gebruiken, en dan met een nauwkeurige weegschaal de dosering elke keer een beetje verhogen (of verlagen), liefst onder enigszins vergelijkbare omstandigheden. Ik ben tevreden met de paddo's uit mijn kweekset (Mexicaanse geloof ik), het hoeven voor mij niet zo nodig Colombiaanse te zijn, of 'truffels'. Als het niet voldoende werkt neem ik er de volgende keer gewoon een gram bij.

Bij cannabis en veel andere natuurlijke psychedelica (denk aan Vliegenzwammen bijvoorbeeld) zijn er wél vaak grote verschillen tussen de soort, land van oorsprong enz. Dat komt omdat die middelen veel meer verschillende werkzame stoffen hebben die onderling elkaars werking beïnvloeden.

Hoe heten truffels eigenlijk in het Engels? Ik wil ze eens op Erowid opzoeken.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
dat zijn gewoon truffles in het engels 8) .

Ik denk inderdaad dat het om de verhoudingen gaat vooral...Of zou het om meer gaan dan alleen de actieve stoffen ;)?
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
thadivine a dit:
dat zijn philosophers stones in het engels.

Ik denk inderdaad dat het om de verhoudingen gaat vooral...Of zou het om meer gaan dan alleen de actieve stoffen ;)?

Is philosophers stones niet een type truffels??
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
oops :p was er even niet helemaal bij, net ff in babelfish gekeken: het is truffle :p

ik zal mijn post editte
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Psilocybe Tampanensis Sclerotia heten ze.

De ratio psilocine/psilocybine is niet zo belangrijk, aangezien beiden uiteindelijk als psilocine hun werk doen. Alleen als je paddestoelenthee wilt zetten zou de ratio wel een verschil kunnen maken, want psilocybine is minder hittebestendig dan psilocine. Maar je kent het gezegde (van God): When in doubt, double the dose.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Bij lage doseringen maakt de dosering volgens mij niet veel uit. Of je nu 10g, 20g of 40g cubensis neemt. Allemaal even heftig. Eigenlijk vond ik mijn trip op 60g nog niet eens heftiger dan een andere trip op 10g truffels (in verhouding beduidend minder, hoewel truffels per g meer triptaminen bevatten, of minder water zo je wil). En een klein beetje trippen lijkt niet eens mogelijk. Ook niet bij een lage dosis. Trippen is dus alles of niets, onafhankelijk van de dosering.

Bij doseringen boven de 90g heb ik wel van gehoord dat ze dan heel anders ervaren worden. Dat je dan je ego echt volledig kwijt bent.

Wat wel meetelt bij hoge doseringen is dat je er misselijker van wordt, wat ook de trip beïnvloed, omdat je je niet zo lekker voelt. Het is raadzaam om er dan thee van te zetten en niet de paddo's meer op te eten.

Het belangrijkste is dus niet de dosering, maar waar je in je onbewuste mee bezig bent en hoe je je voelt en hoe rustig je omgeving is.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Mijn ervaring is dat ik van truffels wat helderder blijf van geest, en misschien daardoor ook wat meer paranoide wordt. Althans, ik krijg meer last van drukte, schaduwen etc.. Ik vind de truffels wat beangstigender, zo ziek ik vaak gezichten buiten mijn gezichtveld etc. Het beste verschil met paddo's is dat ik altijd meer patronen zie met truffels, zoals in de wolken, die worden inneens hele schilderijen. Met paddo's wordt ik waziger, meer zoals de geest van een kind, en ik zie meer kleuren en leven in mijn omgeving. Van paddo's word ik een verkenner, en blijer, van truffels meer een dromer en krijg ik het gevoel alsof ik 'bezeten' ben....

Lastig, om het verschil een naam te geven. Van truffels zie ik vaak jungleachtige beelden, en maya-achtige figuren. Van paddo's meer buitenwereldlijke visioenen, en kristal/licht overal. Ach laat ook maar :D
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Van paddo's word ik een verkenner, en blijer, van truffels meer een dromer en krijg ik het gevoel alsof ik 'bezeten' ben....
Zou allemaal kunnen natuurlijk, maar... truffels zijn toch gewoon paddo's? Moeten we, voordat we subjectieve verschillen beschrijven, niet eerst een wetenschappelijke reden bepalen waarom het effect 'anders' (in tegenstelling tot "heftiger/minder heftig per gram") zou kunnen zijn dan de gewone paddestoeltjes?

Een dubbelblind gecontroleerd, gerandomiseerd onderzoek met truffelthee en Mexicaanse thee, of gedroogd materiaal in capsules, zou duidelijkheid kunnen verschaffen of de verschillen het resultaat zijn van een bepaald verwachtingspatroon, of dat er werkelijk een ander neurochemisch effect plaatsvindt.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Je hebt natuurlijk gelijk. De verschillen waren voor mezelf vrij opvallend, maar zouden kunnen komen door verschil in sterkte of door de setting etc. Een verwachtingpatroon kan ook veel beinvloeden.

Misschien is het slechts persoonlijk. Maar truffels werken visueel heel subtiel bij me.. Hallicunaties, als je ze zou kunt noemen, zijn heel sterk maar selectief. Qua gedachten en fysiek wordt ik van truffels gejaagd en van paddo's dromerig. Een echt onderzoek heb ik er nooit naar gedaan maar ik heb wel eens op een camping meerdere dagen truffels en normale paddo's afgewisseld. Naar mijn idee hebben beide soorten een eigen voorkeur voor een bepaalde setting, zo werkte truffels bij mij het beste in rust en in een beschermde omgeving, eventueel met iemand om mee te praten. En mexicaanse het beste in de natuur met alle ruimte. Maar goed.. Puur chemisch kun je dit moeilijk verklaren..
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
Wat denken jullie wat de prettigste padda/truffel is om bij te mediteren?
Want binnenkort komt m'n didgeridoo binnen met het stoomschip ;). En ik denk dat deze sound of vibe me aardig ver weg kan brengen.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Bij mijn trips zijn de kleuren naar de achtergrond verdwenen en ligt de nadruk op de meditatie/goddelijke ervaring/gevoel. Ik denk dat als je zelf erg van kleuren houdt, dat ze naar de voorgrond zullen treden, of je nu paddo's of truffels gebruikt.

Dus voor meditatie kun je paddo's of truffels gebruiken. Wat wel telt, maar dat is misschien persoonlijk, is dat truffels bij mij wat zwaarder op de maag vallen en sterker smaken. Ik kan na een paar truffels niet zo goed meer tegen die smaak en het beïnvloed uiteindelijk mijn trip. Het gevoel van "bezeten raken" heeft daar misschien wel mee te maken, omdat je je minder prettig voelt vanwege je maag. De maagstreek ligt nabij de 3e chakra en deze belichaamt macht, gevoel voor wat je kunt. Is deze chakra verzwakt, dan zul je minder energie hebben, zwakkere wil (manipuleerbaar), weinig zelfdiscipline, weinig eigenwaarde, zelfmedelijden. Daarom ben ik overgestapt op cubensis, die wat zachter smaakt. Het beste is misschien wel thee zetten. Laatste keer heb ik een omelet gemaakt, dat ging redelijk. Hij was misschien te groot, waardoor ik toch wat misselijk werd. Je kunt ei met paddo's, peper en zout mooi met een staafmixer heel fijn maken. Hoef je ook niet zo goed te kauwen als het niet zo geweldig blijkt te smaken. Maar bij mij was hij erg lekker. Vooral een klein gesnipperd uitje kan veel doen (sjalotje).
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ja, ik had over je omelet gelezen, prachtig! Het water liep me in de mond. Ooit zullen er kookprogramma's op TV zijn als Bakken Met Baard en Culinair Met Pasuzu. En in de late uurtjes Tea Time Met Heartcore.

Ik had hierboven gezegd dat psilocybine minder goed tegen warmte kan, maar het was juist omgekeerd. Psilocybine kan tegen een stootje (drogen, verhitten), psilocine minder.

Ik denk ook dat je voor meditatie een lekker licht verteerbaar psychedelicum moet nemen, zoals LSD of paddestoelenthee. Ayahuasca is fantastisch, maar je moet aan het begin dan wel flink wat pure wiet roken om het overgeven tegen te gaan. Ik ben van mening dat je "la purga" (het braken) niet nodig hebt, ook niet in spiritueel opzicht. Als je het kunt voorkomen, vermijd je een geïrriteerde slokdarm.

Ik heb trouwens eens ergens gelezen dat paddo's het niet fijn vinden om door een staafmixer fijngesneden te worden, maar je hoeft natuurlijk niet alles te geloven wat ze zeggen.

Didgeredoo lijkt me zeer plezant tijdens het trippen. Vooral als de sitter daar af en toe een lekker deuntje op kan wegblazen.

Ik was me vroeger altijd heel bewust van wat voor LSD trip ik had genomen, en dat kleurde de trip: een Draakje was een "drakerigere" ervaring dan een Aardbeitje of een Bartje. Sloeg natuurlijk nergens op, maar in de hypersuggestieve staat van de trip hakken dat soort woorden en verschijningsvormen er hard in. Mijn eerste paddotrips waren dan ook erg melig en ik moest telkens denken aan kabouters en zo (de vriend van wie ik ze voor het eerst kreeg was met een Poolse kameraad trippend het bos in gegaan op zoek naar krasnaloetki, kaboutertjes). Het zou kunnen dat truffels door hun vorm én hun grappige naam, een nét wat andere vibe meegeven dan paddo's. En het maakt natuurlijk niet uit of er een wetenschappelijke basis voor is: als iemand de "truffle experience" leuker, of anders, ervaart, dan is dat alleen maar leuk: variation is the spice of life.
 
Haut