Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

De geheimzinnige wereld van LSD...

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Hallo mensen!
Een paar dagen terug kreeg ik van een vriend van me te horen dat hij LSD kan aankomen, en hij vroeg me of ik het een x wilde proberen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit eerder had overwogen. Ik krijg er altijd een zwaar gevoel bij omdat ik het beeld heb dat het 1 der krachtigste hallucinerende drugs zou zijn die bekend zijn bij de meeste mensen. Maar klopt dit eigenlijk wel?? (Fear & Loathing is WEL heftig maar is natuurlijk ook mescal, coke en ether)
Ik blijf er momenteel even helemaal vanaf (even wat ervaringen laten bezinken, heb laatst een hele nare te verwerken gehad..) maar hoe zit het nu eigenlijk? Ik heb behoorlijk wat ervaringen met paddo's, truffels en dingen geprobeerd als salvia, kratom en XTC.. maar hoe groot is de stap?????
Thanx in advance!!!! Gegroet!

O ja by the way jullie doen echt een goeie job! Dit forum heeft voor mij al veeeel dingen duidelijk gemaakt en het is echt een steun voor mij, en ik vermoed vele anderen! So keep up the good work guys!!!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Het is heel sterk, inderdaad, maar het hangt totaal af van de hoeveelheid die je neemt. Als je 100-200 mics neemt zal het niet sterker zijn dan een standaard portie paddo's. Trouwens, Salvinorin-A (Salvia) is ook heel sterk. Duurt alleen geen 16 uur...
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
2 maanden terug heb ik anderhalf blotter genomen van acid die op 180 mic's was getest, zou dus neer komen op 180+90=270 mic's, daarnaast halverwege ook nog een paar gram yohimbe weg gekauwd, maar nog was de trip niet half zo sterk als bij een 20 gram paddo's. dus het licht ook aan de persoon die het neemt en Acid is natuurlijk zwaar gepropogandeert waardoor veel mensen er zoiezo een zwaar gevoel bij hebben.
 
G

Guest

Invité
Ja het ligt idd denk geheel aan hoe jij er zelf op reageerd.
Had m'n 2e keer gelijk 800 microgram op een feest, best wel heftig, maar heb me zeeeeeeer goed vermaakt. (niet aan te raden overigens, ik was in een kraakpand waar ik altijd kom en me heel erg thuis voel)

Maar er waren aan het einde van de avond mensen die zich afvroegen waarom ik die avond nuchter was gebleven :mrgreen:

Op zich valt het wel mee, de eerste keer 200 mics en dat was al een best wel leuke trip, het leek op de ene manier wel sterker dan paddo's, maar veel rustiger.
Tis een btje lastig uit te leggen, maar ik was nog heel erg helder.
 
G

Guest

Invité
Hahaha, maakt het uit dan?
Meeste zijn toch niet meer dan 150 ofzo per trippie.
Tenzij je nog nooit getript hebt en eerst zeker wil weten of je er goed tegen kan.
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
njah lsd is best wel heftig maar zeker nie bang voor zijn
je hebt al enige tripervaring dusja en tlijkt mij mss wel een beetje een logische stap
als je salvia aankunt (zeker de extracten)kan je veel psychedelische drugs aan ze :)
enja fear and loathing is maar film é :)
persoonlijk zou ik wel peyote of san pedro verkiezen boven lsd maarja

ps: sommige lsd is nie echt lsd maar iets wat er heel goed op trekt (ald noemet denkik of stp dat veel langer duurt) kdenk niet dat het verschillende bijwerkingen of verschillende effecten van lsd heeft dus dat zal wel nie zo gevaarlijk zijn maar tis maar ter informatie ;)
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
voor zo ver ik weet kun je niet veel andere dingen op een blotter kwijt, omdat je bij andere stoffen de kristallen zou zien ofzo, klinkt opzich ook best wel logiesch.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik sluit me aan bij de andere reacties hier. Persoonlijk vind ik LSD minder heftig dan paddo's en ook minder interessant maar zeker de moeite waard om te proberen.

Zorg in ieder geval dat je de tijd hebt (10+ uur).
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Toevallig dat ik deze topic lees. Ik zit er zelf ook al een half jaartje met dezelde kwestie als Bird. Heb aardig wat ervaring met paddo's (waaronder een extreem harde trip waarbij ik totaal out ben gegaan), salvia en de mescaline bevattende cactussen. Toch om de 1 of andere reden (vast de propaganda en het "waarschijnlijk" verkeerde beeld dat 99% van de bevolking heeft over LSD) ben ik huiverig over LSD.
Maar aan de andere kant denk ik bij mezelf dat ik toch al aardig wat bizarre trips heb meegemaakt, en tot nu toe alleen maar sterker in mn schoenen ervan ben gaan staan (juist van de bad-trips).

Er is trouwens nog iets wat ik me afvraag: Een vriend van me vertelde me dat hij iemand kende die vroeger onwijs veel LSD gebruikte, deze zou een keertje een flashback hebben gekregen toen hij achter het stuur zat en was tegen een obstakel aangereden en overleden. Ik heb het gevoel dat dit een lulverhaal is, aangezien ik me niet kan voorstellen dat een flashback zo intens kan zijn dat je compleet uit je plaat gaat. Zou dit verhaal waar kunnen zijn? Zijn flashbacks een "gevaar" of valt het allemaal reuze mee?

Ik wacht zowieso nog wel een tijdje met LSD, eerst nog de LSA en Ayahuashca uitproberen, dat lijken me ook ontzettend interessante middelen. En ik moet maar eens een goeie LSD leverancier aan de haak slaan, aangezien de overheid de oorlog heeft verklaard o.a. aan LSD om de meest onnozele redenen :evil: ...
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
al diegene die al salvia eeft geprobeert (extracten) moe zeker nie bang zijn voor lsd
iedereen denkt da die drug zo gevaarlijk is en dage direct zot word enzo ma des een verkeerd beeld
de reputatie komt gwn van de jaren '60
enja flashbacks gebeuren wel en meestal onverw8 en in welke mate hangt wss van u eigen af
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ok dan, dankje voor je info :), als ik mn eerste LSD trip achter de rug heb zal ik er een verslagje van maken :lol:
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
In Nederland is LSD niet zo alomaanwezig dus misschien zijn wij er daardoor automatisch wat huiverig voor. Ik heb begrepen dat het in andere landen (brazilie, europa-goaparties) gewoon een van de vele partydrugs is...
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Een vriend van me vertelde me dat hij iemand kende die vroeger onwijs veel LSD gebruikte, deze zou een keertje een flashback hebben gekregen toen hij achter het stuur zat en was tegen een obstakel aangereden en overleden.

Met respect voor deze mensen, dit lijkt me bullshit. Of heeft die persoon vanuit het geestenrijk laten weten dat hij een flashback had? Flashbacks zijn behoorlijk overgewaardeerd en komen veel minder voor dan gedacht en zijn ook niet zo heftig als dat mensen zich voorstellen. Ik heb zelf een paar keer een flashback gehad van mijn heftige Salvia ervaring, het waren de angstgevoelens en de verwarring die bovenkwamen, NIET de hallucinaties enzo.

In de plaats waar ik woon hadden we vroeger kareltje (helaas vorig jaar doodgereden). Kareltje was eigenlijk Jim Morrisson, want zijn lijk hadden ze nooit gevonden. Iedereen in mijn woonplaats kende Kareltje en iedereen WIST dat hij zo gek was, omdat hij was blijven hangen in een LSD trip. Kareltje was echter bij geboorte al zo gek als een deur, LSD heeft dat misschien versterkt, maar niet veroorzaakt.

Geen enkele drug is zo zwartgemaakt als LSD.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Een jongen hier uit het dorp is ook blijven hangen, alleen dan in een paddo trip (met combinaties van andere middelen dacht ik). Heel vreemde kerol, alleen ik begreep hem vroeger nooit goed. Maar sinds ik wat paddo ervaringen achter de rug heb zie ik egt aan hem hoe tripperig hij zich gedraagd, al moet ik zeggen met wat schizofreens erin. Hij praat in zichzelf, en soms ook met zichzelf... en dan maakt hij een grap en dan lacht zn andere helft zich helemaal rot. Heel bizar om mee te maken, maar wel nog gewoon een aardige jongen.
Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat ik denk dat dit soort egte foute dingen pas gebeuren met mensen die er een aanleg voor hebben, anders zal er niet zo snel iets met je misgaan.
 

kevinn

Matrice périnatale
Inscrit
8 Août 2006
Messages
12
*******************************************************************************

Geen handel in drugs hier aub !
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ik heb zo'n twee weken geleden mijn eerste (2) LSD ervaringen gehad op Boom!-festival in Portugal. Het leek me de beste locatie om LSD voor 't eerst te doen en .. nou, dat was 't ook.

Ik moet wel even terugkomen op de vergelijking tussen Salvia en LSD .. dat kan je niet maken. De effecten van beiden substanties zijn niet vergelijkbaar, de vergelijking met paddo's is reeeler, want dat is ook meer actief langdurig tripmiddel.

Ik heb (zoals velen het hier ook verwoorden) het minder zwaar ervaren dan paddo's. Paddo's is niet echt mijn ding, ik houd niet van de mood-swings en de verwarring en (persoonlijk) de een-of-andere druk om een beslissing te moeten maken of iets te doen. Enfin paddo's vind ik zwaar.
LSD echter was een veel heldere trip, niet gefaseert zoals paddo's maar constant van karater voor 12 uur lang. Het was voor mij minder een roes (met bijbehorende verwarring) dan paddo's, maar ik kon het juist meer 'laten gaan' .. het gewoon op me af laten komen, omdat ik er helderder over kon denken.

Let wel, dit was een persoonlijke ervaring van 100 mic's, mijn paddo-ervaringen waren met een halve dosis (18 gram vers) voor mij al voldoende (om onaangenaam te kunnen ervaren).

Nog iets, waar sommige triptonauten mischien niet van houden, maar het werkt wel; een klein beetje MDMA maakt de trip plezanter en heb je meer garantie om geen bad trip te hebben. Dit natuurlijk alleen als je MDMA al kent. Niet nodig maar ik vond het wel fijn.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Ik kan het niet meer met je eens zijn ! Ook de combi mdma + lsd is mij zeer goed bevallen, en de trip ervaar ik als minder zwaar dan paddo's.
 
Haut