Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

De BELANGRIJKSTE TIP bij de eerste keer paddo's!!

Tunnelvision

Elfe Mécanique
Inscrit
28 Août 2008
Messages
296
Dit is een bericht voor mensen die NOG NOOIT paddestoelen hebben gegeten.
dus NIET voor de mensen die veel ervaring hebben met de paddo.

Het is erg waarschijnlijk dat je de 1e keer dat je een goede portie paddo's eet je nogal overweldigd bent door het effect, daar dit met niets te vergelijken is en alle verwachtingen die je ervan hebt totaal overtreft. Dit verschilt natuurlijk per persoon. De een is wat vatbaarder dan de ander.
(Sommige mensen merken zelfs vrij weinig van een portie paddo;s)

Mijn ervaring met het nemen van paddo's met grote groepen mensen is echter dat veel mensen die voor de 1e keer paddo's nemen denken dat het effect van de paddestoel bij hen veel erger is dan bij andere mensen en dat het zo erg is, dat ze nooit meer kunnen terugkeren naar hun "normale" state of mind. mensen snappen er bijvoorbeeld niets van dat andere mensen "normaal" aan het communiceren terwijl zij bijvoorbeeld op dat moment helemaal niet kunnen communiceren.

Zorg dat de eerste keer dat je paddo's eet er een nuchter persoon bij je is. Deze 'sitter' kan je, wanneer dat nodig is, uitleggen dat zelfs als de trip heel heftig is, iedereen zich de volgende dag weer helemaal normaal voelt. De sitter kan je aanmoedigen om hier vertrouwen in te hebben en jezelf te laten gaan.

Natuurlijk heb je dit niet meer na je 1e keer trippen, omdat je het gevoel dan al kent en er dus beter mee om kan gaan.

Ik post dit verhaal hier, omdat ik meerdere keren ben bedankt door mensen die samen met mij hun 1e trip hebben gemaakt en ditzelfde hebben meegemaakt. Ik heb hen toen getracht gerust te stellen door het bovenstaande verhaal aan ze te vertellen en het blijkt achteraf dat iedereen hier veel aan heeft gehad tijdens de trip en de trip een positieve wending heeft gegeven voor ze.

mocht iemand nog op- of aanmerkingen hebben op dit verhaal. laat een berichtje achter!
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Toen ik laats een vriend introduceerde, was dat ook precies hetgene waar ik hem op gerust moet stellen.

En ja eigenlijk te cliche maar toch deze tip;

eet nooit voor het eerst paddo's in een grote groep :lol:
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Bij alle trips met paddo's was ik alleen.

En ik was eigenlijk bij de 3e keer een keer, bang, nou...ik had er tijdens het trippen geen zin in hoe het ging. Ik was toen in een onrustige slaap gevallen en kon alles toch redelijk negeren wat zich in mijn hoofd afspeelde, hoe raar alles ook weer was.

Het is bijna nooit geheel een prettige ervaring geweest. Steeds vrij zwaar en zelfconfronterend, dus wel heel leerzaam. Pas natijd voelde ik me echt verlicht. En soms korte momenten tijdens het trippen waren ook erg prettig.

Maar de ervaring was elke keer echt onvoorstelbaar en ongelooflijk. En zo vreemd dat je zoiets buitengewoons ook zo makkelijk weer vergeet.

Dus nog een tip: ookal heb je er niet zoveel zin in om het te doen: schrijf je ervaring op. Je zult het anders binnen een week weer vergeten zijn. Het is al bijna niet te beschrijven en mee te nemen naar de gewone wereld. Maar doe toch maar een poging iets samen te vatten.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik waardeer je goede bedoelingen, maar vind je advies niet zo praktisch. Het zit hem met name in "probeer te onthouden". Want wanneer paddo's er stevig in hakken, vergeet je alles, zelfs de exacte betekenis van het woord "paddenstoel" (althans, dat heb ik een keer meegemaakt).

Je maakt ook niet zo goed duidelijk dat "het nemen van paddo's met grote groepen mensen" eigenlijk helemaal niet aan te raden is.

Beide puntjes kun je als volgt verwerken in een beter advies:

Zorg dat de eerste keer dat je paddo's eet er een nuchter persoon bij je is. Deze 'sitter' kan je, wanneer dat nodig is, uitleggen dat zelfs als de trip heel heftig is, iedereen zich de volgende dag weer helemaal normaal voelt. De sitter kan je aanmoedigen om hier vertrouwen in te hebben en jezelf te laten gaan.
 

Tunnelvision

Elfe Mécanique
Inscrit
28 Août 2008
Messages
296
yep je hebt gelijk...het was moeilijk om de juiste woorden te vinden ervoor.

(ik heb t aangepast in de post)

Wat betreft het nemen van paddo's met een grote groep mensen ben ik het niet echt met je eens. Ik vind dat namelijk zeker wel aan te raden.

Je moet natuurlijk niet met een grote groep mensen waarvan je sommige mensen niet zo goed kent of helemaal niet kent gaan trippen, want dan voel je je misschien niet zo op je gemak bij deze mensen als de trip op zn hoogtepunt is, maar als je iedereen van de groep goed kent lijkt het me geen enkel probleem en kan het je trip juist erg ten goede komen.

Tuurlijk is het ook heel interessant om in je eentje te trippen en jezelf te bestuderen, maar dat wil niet zeggen dat een trip met een groep af te raden is.

Gr,

Dennis
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Eerste keer gewoon allen 15/20 gram vers, knuse veilife sfeer scheppen, relaxte muziek, meestal lukt het dan wel met een groep van 2 tot 5.

Sturing door middel van taal codering werkt niet in de diepere velden. Het woord 'rustig' of je eigen naam kun je al niet eens op terug vallen, laat staan korte zinsconstructies om op te navigeren. Ook muziek zal je niet meer herkennen op een gegeven moment. Maakt alleen maar krankzinnig.

Het is juist elke gecodeerde structuur die losweekt uit z'n samenstelling, het is deze begrensing die je wilt laten varen voor een vloeibare realiteit zonder gietvorm.

De hartslag en de ademhaling is essentieel, dit leer je vanuit je zelf uit en ik raad ook altijd aan om heel gradueel omhoog te gaan met de dosering (ervaringen waarbij je nog wel deels kunt liften) over meerdere ervaringen zodat je jezelf wat meer leert ondersteunen voor die keer als je echt door het web valt.

Als je het een keer meemaakt dat je eigen persoonlijkheid opgaat in een duizend gezichten, een stromende oceaan met botsende identiteiten en realiteiten, is juist elke vorm van contractie of structuur een tegenwerking. Maar als je flowt gedurende zo'n fase schept dat echt intense gevoelens van goddelijkheid zonder zelf iets te hoeven zijn. Probeer dan geen kunstjes uit want de geest heeft dit direct door en het kan heel snel omslaan.

Onder contractie valt ook het vormen van een gedachte naar keuze, of een gekregen advies. Jezelf moed proberen toe te spreken zal al gauw als onecht door de mand vallen. Het lichaam kan het beste rusten onder een hoek van 45 graden gedurende de piek. 'Laten gaan' kan echt alleen zelf worden aangeleerd, is iets waar geen woordelijke beschrijving voor is.

Een sitter kan beter water over een tripper gooien die zich angstig voelt, ze hand vastpakken of met een waaier zwaaien dan een gesprek proberen te beginnen om de richting te draaien. Maar hangt er ook vanaf in hoeverre cognitief denken nog mogelijk is.

Als je naderhand weer terug zit in je eigen gedaante, na het uren kwijt te zijn geweest in een meditatieachtige staat, is het net alsof de structuur en de vaste realiteitsconstructie die je vooraf zag als een staat van bewustzijn van routine en saaiheid, het concept is van het hiernamaals. Je zit weer op je paard met zelf de teugels in handen, deze wilscontrole is de absolute vrijheid van het autonome zelf. Het laat ons bewustzijn zien welke rijkdom we door onze geboorte hebben gekregen en hoe onguur we het soms behandelen.

Dit stukje tekst is overigens ook slechts een gecomponeerde vinding en niets waard daar binnenin. Capituleren is intuïtie en zuiver vertrouwen. Pas naderhand kunnen hergestructureerde analyses juist heel goed een brug en platform zijn.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Oh ja, mee eens, paddo's in een groep kan zeker interessant zijn, zeker als je wel vaker dingen in groepsverband doet, zoals samen leven in een kraakpand, woongroep of commune, het bezoeken van festivals, of met vrienden natuurgebieden in trekken. Zelf ben ik meer een einzelganger en ga eigenlijk het liefst met een of twee personen tegelijk om.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Caduceus Mercurius a dit:
Zelf ben ik meer een einzelganger en ga eigenlijk het liefst met een of twee personen tegelijk om.

Ik ook. Het zou wel een geweldige ervaring zijn om het samen met je liefdespartner te doen, denk ik.

Maar een groep, ookal zijn het goede vrienden, ik zou er gek van worden denk ik. Ik vond de TV van de buurman al knap irritant. Een sitter moet ik ook niet aan denken. Ik ben niet bang voor mezelf. En ik weet dat de ervaring van de trip uit mezelf komt, hoe groot die dan ook ineens mag zijn. Het heelal zit in me, een bijzondere ervaring die ik niet naar deze wereld mee kan nemen.

Ik weet op het moment niet meer of ik liever naar een hogere of een lagere dosis ga. Soms zou ik wel eens gewoon een prettige trip willen, wat kleurtjes kijken, wat eigenaardige dingen zien en niet zo'n onprettig gevoel in mijn maag te blijven hebben.

Maar die trips gaan zo verrekte diep. Het is als een intensieve psychische zelfconfrontatie. En het is heel leerzaam en goed voor mij, dat wel.

Ik trip meestal op 6 g gedroogde mexicanen (een dubbele portie). Misschien volgende keer maar 3 porties doen. Misschien is dat voldoende om eens over mijn nek te gaan? Ik hou het altijd binnen, maar soms denk ik dat het symbolische waarde zou kunnen hebben voor mijn trip om mijn innerlijke rotzooi eruit te kunnen gooien en dat het me rust zou kunnen geven. Een soort overwinning op mezelf.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Herinner ik het me goed dat jij eens geschreven hebt over paddo's verwerken in omelet? Ik ben in ieder geval erg enthousiast over paddo thee. Ik heb geen moeite met de smaak van paddo's, maar ze liggen soms wel als een blok op mijn maag. Thee wordt razendsnel opgenomen, dus de overgang naar de trip is ook een stuk sneller.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Maar een groep, ookal zijn het goede vrienden, ik zou er gek van worden denk ik. Ik vond de TV van de buurman al knap irritant. Een sitter moet ik ook niet aan denken. Ik ben niet bang voor mezelf. En ik weet dat de ervaring van de trip uit mezelf komt, hoe groot die dan ook ineens mag zijn. Het heelal zit in me, een bijzondere ervaring die ik niet naar deze wereld mee kan nemen.

Dit herken ik! Ik heb in het begin een aantal keer met mensen getript(5 of 7 jaar terug.) En sinds die tijd heb ik aan met afgelopen zomer nooit weer met andere mensen erbij getript. Ik stoor mij er op de een of andere manier aan.

Echter ga ik deze week voor het eerst ayahuasca proberen en neem ik er wel even een sitter bij. Mijn vriendin zal over mij waken en over een paar weken zal ik ook over haar waken.

Ik weet op het moment niet meer of ik liever naar een hogere of een lagere dosis ga. Soms zou ik wel eens gewoon een prettige trip willen, wat kleurtjes kijken, wat eigenaardige dingen zien en niet zo'n onprettig gevoel in mijn maag te blijven hebben.

Ik heb in juni tijdens mijn vakantie in frankrijk samen met mijn vriendin getript en daarom een erg lage dosis gedaan. Als ik meer als een half portie truffels paddenstoelen op heb, kan ik mij al niet meer vrij bewegen en ben ik genoodzaakt om te liggen. Nam dus met opzet maar een kwart portie en ik moet zeggen dat het best wel is aangenaam was om te trippen terwijl je alles onder controle kunt blijven houden.


Caduceus Mercurius a dit:
Herinner ik het me goed dat jij eens geschreven hebt over paddo's verwerken in omelet? Ik ben in ieder geval erg enthousiast over paddo thee. Ik heb geen moeite met de smaak van paddo's, maar ze liggen soms wel als een blok op mijn maag. Thee wordt razendsnel opgenomen, dus de overgang naar de trip is ook een stuk sneller.

Klopt, zelf vind ik thee ook het prettigst. Juist de eerste paar minuten van het opkomen van de trip vind ik irritant. En met thee vlieg ik daar doorheen, waardoor ik amper iets merk van de opkomst.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Caduceus Mercurius a dit:
Herinner ik het me goed dat jij eens geschreven hebt over paddo's verwerken in omelet? Ik ben in ieder geval erg enthousiast over paddo thee. Ik heb geen moeite met de smaak van paddo's, maar ze liggen soms wel als een blok op mijn maag. Thee wordt razendsnel opgenomen, dus de overgang naar de trip is ook een stuk sneller.

Ik heb er thee van gezet, maar ik ben dan altijd bang dat ik psilocine verlies als ik die paddo's ook niet opeet.

Ik heb 3 halve koppen warm water gemaakt. Een sterke bak met honing gehad.
De volgende laten trekken
Daarna nog een keer trekken.

Het residu heb ik met 1 ei een klein omeletje van gebakken.

Verder had ik de rest van de dag amper iets gegeten.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik ook. Het zou wel een geweldige ervaring zijn om het samen met je liefdespartner te doen, denk ik.

Dit heb ik nu een keer of vijf gedaan samen met mijn partner en het is echt geweldig. Zij neemt doorgaans 5-6 gram gedroogd, ik iets meer (maar niet meer dan 8 of 9 gedroogd).

Solotrippen blijf ik ondanks dat, toch ook doen, het zijn voor mij wel echt twee verschillende ervaringen, solo of samen met iemand. Tenminste één keer per jaar probeer ik een heel weekend het huis voor mezelf te hebben voor een solo reis.
 
Haut