Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

DMT: voorbereidingen voor 1e keer

  • Auteur de la discussion waggamamma
  • Date de début
W

waggamamma

Invité
Hoi,


Na jaren wachten lijkt het erop dat er eens echt DMT mijn kant op komt. Lijkt me heel leuk. Ik weet nog niet precies welke vorm het is, maar ik ga uit van synthetische. Ik heb twee vragen over het gebruik.

Op het net lees ik verschillende tips hoe het te roken. Maar hoe kom ik aan goed gereedschap? Ik lees over Freebasen (crackpijp?) en gebruik van een "DMT pijp" (Erowid). Beiden niet voorradig, hoe kom ik eraan?

Het gaat in doses van 30 mg tot 55 mg. Hoe weeg je dat af? Zulke nauwkeurige weegschalen zijn vaak schreeuwend duur! Op google vind ik Lab matieraal voor duizenden dollars en ook deze: http://www.americanweigh.com/product_in ... cts_id=257 voor $69 Werkt dat? Ervaringen?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Weegschalen zijn idd duur, maar je kunt een dergelijke dosis beter niet eyeballen. Je kunt vragen of de persoon van wie je het krijgt het in porties van 30 mg kan verdelen (als het niet te veel werk is).

Qua pijp ben ik een grote fan van the machine.

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=302269
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Voorbeeld van een geschikte weegschaal: Scale Jennings.

Pijpje: Glass pipe Classic

Voorbeeld van het type aansteker dat je nodig hebt (vullen met butaangas): Vapman jet flame lighter

En deze tekst vond ik erg inspirerend: http://www.serendipity.li/dmt/sacred.pdf
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Eye-ball doseringen is als spelen met een handgranaat, je weet nooit of die echt afgaat of niet.

Maar het geeft ook het gevoel van het lot van je echt in het diepe laten gooien, je weet bij eye-ball doseringen niet precies of het meer een buzz wordt of echt een acute verslapping waarbij je echt een stijf wordende vrees krijgt en de kleurrijke oneindigheid in wordt gezogen.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
waggamamma a dit:
Het gaat in doses van 30 mg tot 55 mg.
Doseringen van 70 tot 100 mg zijn ook vrij gangbaar.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Die jennings ziet er idd goed uit en is zeker betaalbaar.
Je zou ook op dealextreme.com kunnen kijken, daar heb ik de mijne vandaan gehaald.
Doet het prima, niet heel precies (maar precies genoeg) en een kleiner weegoppervlak dan die jennings als ik het zo inschat.

Om het topic maar even te hijacken, heeft iemand hier al eens zon machine gemaakt? Ik snap die omschrijving niet helemaal op bluelight :oops: doet ie t goed? :)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
The machine doet het prima.

Waar het op neerkomt is een klein drankflesje met een gat in de bodem waar je dan staalwol in de hals propt. Kost bij elkaar een paar euro en wat werk, maar het werkt als een trein. DMT gaat aan de binnenkant en je smelt het over de staalwol, zodat er een groot oppervlak ontstaat. Dan vlam erdoorheen zuigen en WOEI!

Die jennings scale is m.i. toch net niet precies genoeg. Als er 0.03 staat kan dat 0.025 betekenen of 0.034, wat het verschil kan zijn tussen net wel en net niet trippen.
 
W

waggamamma

Invité
Ja ik zou ook graag op de milligram willen doseren, maar wil geen duur ding kopen.

Hoe bepaal je de 'benodigde dosis'? Het schijnt nogal te verschillen of het synthethisch of een extractie is. En extracties verschillen weer in puurheid afhankelijk vd bron. Is het te zien wat het is?
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
De glaspijp en een gasbrander blijf ik de juiste methode vinden. Als je eenmaal de juiste afstand gevonden hebt is het wachten todat het vloeistof wordt en opgaat in rook. Gewoon geduld hebben.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
waggamamma a dit:
Hoe bepaal je de 'benodigde dosis'?
Hangt ervan af wat je wilt. Als je de beroemde "drie tot vier enorme hijsen" wilt nemen, zul je de pijp flink moeten vullen. Ik geloof dat je een dosis van circa 30 mg wel in een enkele hijs binnen kunt krijgen. Maar let op: volgens velen is een ruim gedoseerde DMT trip prettiger dan een treshhold ervaring. Assistentie en aanmoediging kunnen zeker wenselijk zijn.

En extracties verschillen weer in puurheid afhankelijk vd bron. Is het te zien wat het is?
Voor zover ik het gezien heb, zijn extracties duidelijk zichtbare, luchtige, lichtgekleurde kristalletjes, terwijl de synthetische variant compacter en geler is.
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Idd, doe niet TE voorzichtig.
30 mg is prima, zorg dat je zoveel mogelijk binnenkrijgt.
Net niet is een vervelend gevoel.
Een aardige ervaring is helemaal goed :p 8)
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Als je echt doorbreekt is de realiteit in volwaardigheid verdwenen, wat overblijft is een gecrystaliseerde oneindigheid van data, knal felle kleuren, ultra patronen met eeuwige diepte, vergaande kosmische overlappingen en alles overkruisd elkaar. Je voorheen onafhankelijke zelf is ergens in deze ontzagwekkende grote omvang van energie opgegaan. Soms hangt alles even stil en vormt het zicht als een bevroren samensmelting tot entiteiten of gewoon vormen zoals een vaas met zeer gesofisticeerde decoraties. Vaak als de super snelheid van het snelle begin wat is afgezwakt en na enkele eerdere DMT trips.

Er is geen tijd om te reageren op euforie of angst, je accepteert zonder keuze de ervaring van de sensatie zoals deze is. Elke vloedgolf van gevoel is puur omdat je er geen verdere verbintenis of gedachte aan kunt koppelen. Je herkent het voor een fractie gedurende je suist. Naderhand herriner je je weleens berichten die je in gevoelsvorm van een soort telepathie hebt meegekregen, een soort hyper gecodeerde zip of zap.

Je hebt geen moment het gevoel "Damn! Ik raakt 't leven kwijt!" zoals met erg hoge doseringen Paddo's of LSD, of nog steviger, een shot DMT waarbij je lichaam voelbaar piepklein achterblijft. Een mogelijke reactie kan dan zijn dat gebruikers uit paniek proberen 'wakker' te worden (of opnieuw te gaan slapen ;) ) om van de opeens overweldigende uitwisselende trance af te komen, een sitter is dan gewenst om te zorgen dat men in ieder geval niet gaat lopen. Iemand is zo slap als een spons en valt geheid over z'n benen.

Daarom kun je beter het draad volledig doorknippen, is veel makkelijker te ondergaan.

Wat erg handig kan zijn voor sommige, is om iemand naast je te hebben die eventueel na je laatste teug een rustgevende hand op je voorhoofd legt om de eerste 10 seconden dat er nog bewustzijn is, de kalmte te geven. Want dat is wel een moment dat je echt even denkt dat je tijd op is.

Het lukt me steeds beter om met meditatie achtige rust aan het teugen te beginnen. Na m'n eerste keer zat ik de keren erna al met een brok in m'n keel en een bonkend hart nog voordat ik had geteugd.

Mocht je overigens besluiten 3 of 4 teugen te doen, inhaleer tussen de teugen door niet teveel zuurstof om weer op adem te komen, gewoon 1 keer rustig in en uit ademen en dan jezelf weer dwingen te teugen. Dit vergroot de kans op een doorbraak en voorkomt halve (onprettige) ervaringen. Op het moment dat je out gaat komt de ademhaling gewoon weer gezond op gang, evenals je hartslag. Waar je je dan overigens niet eens meer druk om kunt maken want een lichaam bestaat niet tijdens een volle ervaring.

Alles is liefde. :heart: :D :heart:
 

Keesoe

Matrice périnatale
Inscrit
11 Juil 2009
Messages
10
Brugmansia a dit:
Als je echt doorbreekt is de realiteit in volwaardigheid verdwenen, wat overblijft is een gecrystaliseerde oneindigheid van data, knal felle kleuren, ultra patronen met eeuwige diepte, vergaande kosmische overlappingen en alles overkruisd elkaar. Je voorheen onafhankelijke zelf is ergens in deze ontzagwekkende grote omvang van energie opgegaan. Soms hangt alles even stil en vormt het zicht als een bevroren samensmelting tot entiteiten of gewoon vormen zoals een vaas met zeer gesofisticeerde decoraties. Vaak als de super snelheid van het snelle begin wat is afgezwakt en na enkele eerdere DMT trips.

Precies wat ik gister meemaakte....Wat een ervaring!!!.... Ik dacht eigenlijk dit wil ik meteen weer, maar nu ik me de trip steeds beter herinner, is het gewoon te geweldig geweest om het nu al meteen weer te doen... Er zijn gewoon geen woorden voor...En dan ook echt het gevoel hebben dat je door een soort van schild van deze dimensie breekt. Met daarbij echt het gevoel te hebben dat ze dat in die andere dimensie ook merken en proberen door te komen..Echt een geweldige ervaring wat je voorstellingsvermogen te boven gaat.
Groet,
Kees
 

Keesoe

Matrice périnatale
Inscrit
11 Juil 2009
Messages
10
mysticwarrior a dit:
Perfecte binnenkomer! Welkom Kees :)

Bedankt voor je welkomst..... Ik ben nu bijna 2 dagen verder maar me hoofd is er nog steeds helemaal vol van. Ik heb echt nooit het gevoel gekent dat iets zo geweldig kan zijn dat je het heel graag weer wilt doen maar het te overweldigend, te mooi, te bizar en te vreemd is om het nu al weer te doen. Er komen namelijk nog steeds nieuw stukken naar boven van wat ik meemaakte. De trip duurde maar 5 minuten (want door de snelle werking van DMT vergat ik meteen de rook langer in me longen te houden) maar het lijkt wel een trip van weken geweest te zijn na alle herinneringen die ik er aan over hou. En die herinneringen wordt alleen maar meer..... Ik moet wel nog even zeggen dat ik blij ben dat ik al heel vaak paddo's gegeten hebt want anders had ik er, denk ik, niks van meegekregen en was het te overweldigend geweest. Al moet je het zeker niet vergelijken met paddo's maar het lijkt mij wel het beste als je al enige ervaring hebt met hallucigene middelen.

DMT wat een spul!!! Jammer dat het zo veel geld kost en dat het zo moeilijk is om zelf zuivere DMT kristallen te maken of om er aan te komen.... Maar het is het geld meer dan waard.
Mensen zouden eens moeten weten hoeveel werelden er nog valt te ontdekken. Hoe mooi het zou kunnen zijn. Zonder angst hebzucht en verdriet. Ik zeg niet dat DMT hiervoor kan zorgen maar wel dat je daarmee even naar de andere wereld kan gluren hoe het wél moet!

Als mensen het niet durven te nemen of info willen vinden over hallucigene middelen dan raad ik het boek aan van Terence Mckenna met titel: Voedsel der goden!

Groet,
Kees
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Keesoe a dit:
dat het zo moeilijk is om zelf zuivere DMT kristallen te maken

Dat valt op zich nog wel mee... Er zijn echt hele simpele methodes te vinden.
 

Keesoe

Matrice périnatale
Inscrit
11 Juil 2009
Messages
10
Forkbender a dit:
Keesoe a dit:
dat het zo moeilijk is om zelf zuivere DMT kristallen te maken

Dat valt op zich nog wel mee... Er zijn echt hele simpele methodes te vinden.

Hehe ja ik weet het... Maar geloof me. Dat valt zeer tegen. Maargoed dat is ook maar van horen zeggen. Al zijn het wel betrouwbare bronnen....

Ik wil het wel zeer binnenkort zelf proberen. Daar zal ik ook zeker wel een verslagje van maken :D ....
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
De eerste keer dat je DMT rookt is de extreem snelle aanvang van sober naar de uiterste entheogene velden een complete overdondering ten opzichte van alles wat je daarvoor hebt geprobeert. Om nog maar te zwijgen van de kleurrijke en overweldige minuten erna en de snelle geboorte naar de weer sobere levels met een heel fris gevoel en een duizelingwekkende verbazing die nog lang aanhoud.

Ik merk wel dat m'n allereerste keer een blijkbaar ontmaagdende ervaring was want het vreugdelijke enthousiasme heeft nu meer plaats gemaakt voor vertrouwde diepgang, en het blijft zeer sterk en om die reden merk ik dat eens per maand genoeg is. De trips beginnen zich te vormen en psychologische aspecten ervan komen inmiddelds veel sterker aan de oppervlakte dan het voorheen enkel vibrerende kaleidoscope spel.

DMT herrineringen komen heel gradueel boven drijven ondanks het integratie process snel lijkt te verlopen. Maar te frequent roken is wel iets om te vermijden. Ik dacht een tijdje terug dat ik na een week na een doorbraak er weer aan toe was, en eigenlijk meteen de eerste seconden kwam de nog niet volledig geintegreerde trip van de week daarvoor acuut bovendrijven. Ik brak niet door, en voelde me echt even mezelf niet meer op dat moment. Terwijl ik in nuchtere staat echt dacht dat ik de trip van de week ervoor een plaats had gegeven.

Achteraf was dit erg leerzaam maar plezierig was het voor het moment allerminst. Maar een stevige paddestoelen trip stelt me beter in de staat om mezelf te herstructureren, DMT duurt daarvoor te kort en de intensiteit is te krachtig.

LSD blijft overigens bovenaan staan als het gaat om de sterkste invloed die een entheogeen heeft gehad op m'n denken en binnen perspectief.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Brugmansia a dit:
Ik dacht een tijdje terug dat ik na een week na een doorbraak er weer aan toe was, en eigenlijk meteen de eerste seconden kwam de nog niet volledig geintegreerde trip van de week daarvoor acuut bovendrijven.
Zoiets had ik dus ook, maar dan na ongeveer een half jaar. Na de eerste inhalatie herinnerde ik me opeens weer heel duidelijk wat ik tijdens voorgaande ervaringen beleefd en gevoeld had, en dat besef bracht allemaal gedachten naarboven, waar ik op dat moment bij stil wilde staan, met als gevolg dat ik niet nog een hijs nam...

Maar een stevige paddestoelen trip stelt me beter in de staat om mezelf te herstructureren, DMT duurt daarvoor te kort en de intensiteit is te krachtig.
Je hoort vaak over DMT roken tijdens een LSD piek, maar eigenlijk is DMT roken tijdens een ayahuasca ervaring veel logischer. Dan is de DMT flash een uitspatting, maar blijf je daarna nog enige tijd in de mildere en trager wegebbende DMT toestand.

LSD blijft overigens bovenaan staan als het gaat om de sterkste invloed die een entheogeen heeft gehad op m'n denken en binnen perspectief.
Ik dacht altijd dat dit voor jou mescaline was geweest. Voor mij was het zeker LSD (tot nu toe althans), maar dat komt vooral doordat ik ben begonnen met LSD en pas jaren later de andere psychedelica heb leren kennen.
 
Haut