Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Cubensis; normale dosis deed weinig; 1/2 oogst mild effect?

  • Auteur de la discussion stoppelbaard81
  • Date de début
S

stoppelbaard81

Invité
Een paar jaar geleden voor het eerst (homegrown) mushrooms gebruikt. Mooie ervaring (mild effect), nu zelf growkit besteld.
Het werden mooie paddestoelen van +- 10cm hoog. Mee op vakantie naar bosrijke + strand omgeving, daar waren ze volgroeit dwz toppen klapten mooi open. In ochtend geplukt, 'smiddags zouden we ze met zn 2en nemen.
Geen weegschaal bij de hand, adhv theezakjes van 2gr/stuk gegokt dat 4 grote paddestoelen +- 25gr zou zijn.
Gewoon ontbeten (nou ja, was 12 uur....) stuk gefietst, 'smiddags rond 3 uur heerlijke omelet gemaakt en daar 8 fijngesneden paddestoelen op gelegt en allebei de helft opgegeten. Naar het strand, na een uur was er wel iets anders dwz kleine vertraging in visuele perceptie en kleine drang om gefocust op 1 dingetje (grassprietje) te richten.
Dit werd na een uur een stuk minder, ik had toch iets meer verwacht! Terug, waar de rest op tafel op een krant lagen..
Nog een paar, nog een paar, 4 uur na de eerste inname waren ze allemaal op (en voelden we vrij weinig). Naar buiten, naar het bos. Toen werd het mooi, waar we op gehoopt hadden. Alle natuurlijke schoonheden konden we zo waarderen, minuten lang (voor gevoel uren) stilstaan en die boom, plant, bloem bewonderen. Heerlijk, schitterend, wat is de wereld toch ontzettend mooi en wat hebben wij een geluk dat wij in deze schoonheid vertoeven!!
Zo hebben we 2 of 3 uur door het bos gelopen, toen voelden we ons normaal genoeg door een winkelstraat te lopen, het leek wel over, en iets gegeten.

Voor ons was dit een prima beleving, heftig genoeg eigenlijk. Maar als ik alle verhalen hier lees, hoe komt het dat wij zo'n 'milde' ervaring hebben gehad na met zn 2en een hele oogst op te eten (120gr?) We hebben niets gezien wat er niet is, niets vormen aan zien nemen, 'alleen' de schoonheid ervaren en een ontzettend gelukzalig gevoel.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ik denk dat jullie die eerste dosis gewoon verkeerd hebben ingeschat, dus te weinig genomen aanvankelijk. Daarna na meer dan een uur bijnemen is volgens mij niet erg effectief, je begint dan al een tolerantie op te bouwen en merkt dus van een extra dosis relatief weinig. Wat mogelijk ook heeft meegespeeld is de manier van inname, in een omelet. Iets zwaars eten bemoeilijkt de opname altijd, en de verhitting kan een kleine rol gespeeld hebben.

Verder kan de trip van keer tot keer gewoon heel sterk verschillen, in sterkte maar ook in waar de focus ligt. De ene keer is het heel visueel en de andere keer minder.
 
Haut