Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Beperkingen paddo's kopen

Darko

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Déc 2007
Messages
26
Ik ben nu bijna 16 jaar en wil wel eens paddo's gebruiken.. Maar kan ik die op mijn leeftijd gewoon halen?

Ik las iets over dat het voor de wet gewoon mag. Maar niet van de vakbond, alleen dat Shops hier in het algemeen niet moeilijk over doen.

En welk soort moet ik naar vragen wil ik niet zulke dure maar wel goede?
 

Stighar

Neurotransmetteur
Inscrit
5 Jan 2007
Messages
78
Persoonlijk vind ik 15 nog erg jong, ik zou niemand aanraden ook maar enige vorm van drugs te gebruiken tot ze minimaal 18 zijn. Ik was zelf 20 toen ik voor het eerst paddo's at.

Maar waarschijnlijk zit je niet op dit soort reacties te wachten. Ik weet niet of shops moeilijk doen wanneer je om paddo's vraagt. Het lijkt me dat een (goede) smartshopeigenaar hier hetzelfde over denkt, en je ze hierom niet verkoopt. Je kan het natuurlijk altijd proberen. Laat je in elk geval goed informeren!
 

Darko

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Déc 2007
Messages
26
Ik snap wel dat je dat jong vind hoor, maar ik heb er goed over nagedacht.

Het is geen impuls actie ofzo :lol:

In ieder geval bedankt voor de rest ;)
 

Stighar

Neurotransmetteur
Inscrit
5 Jan 2007
Messages
78
Je bent een snelle :)

http://www.psychonaut.com/post-28021.html

Ik las net deze door, hier staan wat goede tips van andere mensen voor je eerste keer paddo's. Ook schiet me net te binnen, als je ze niet meekrijgt bij een smartshop kan je ze nog altijd online bestellen bij een online smartshop zoals *******.

Laat je bijtijds weten hoe je trip was?
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
ik vind 15 wel kunnen, ik was zelf 17 bij mn eerste keer (half jaartje terug :p) maar zolang jij voor jezelf weet dat het goed es moet je het vooral doen zou ik zeggen.
Zolang je maar wel de risico's/feiten weet en accepteerd.

Bij mij heeft het iig alleen positieve effecten tot gevolg gehad, het helpt jezelf te ontwikkelen. Als je daarmee op je 16e ofzo begint vind ik dat zelfs alleen maar goed :). Je merkt het wel als je het niet aankan :p gewoon rustig aan beginnen met een halve dosis ofzo (of 2/3), je krijgt dan nog géén idee van wat ze echt kunnen, maar je raakt bekend met het effect en test je gevoeligheid.

Je kan kijken wat de wat zwakkere soorten zijn en die kopen.
Heb vandaag nog hawaiiaantjes gehaald voor het weekend. Ik ben 17 en ze deden er niet moeilijk over ofzo (ik zie er opzich wel als ouder uit maar toch). Als trippers zouden zij moeten weten dat leeftijd niet de staat van volwassenheid bepaald.

greetzZ :lol:
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
thadivine a dit:
ik vind 15 wel kunnen, ik was zelf 17 bij mn eerste keer (half jaartje terug :p) maar zolang jij voor jezelf weet dat het goed es moet je het vooral doen zou ik zeggen.
Zolang je maar wel de risico's/feiten weet en accepteerd.

Bij mij heeft het iig alleen positieve effecten tot gevolg gehad, het helpt jezelf te ontwikkelen. Als je daarmee op je 16e ofzo begint vind ik dat zelfs alleen maar goed :). Je merkt het wel als je het niet aankan :p gewoon rustig aan beginnen met een halve dosis ofzo (of 2/3), je krijgt dan nog géén idee van wat ze echt kunnen, maar je raakt bekend met het effect en test je gevoeligheid.

Je kan kijken wat de wat zwakkere soorten zijn en die kopen.
Heb vandaag nog hawaiiaantjes gehaald voor het weekend. Ik ben 17 en ze deden er niet moeilijk over ofzo (ik zie er opzich wel als ouder uit maar toch). Als trippers zouden zij moeten weten dat leeftijd niet de staat van volwassenheid bepaald.

greetzZ :lol:
Het heeft natuurlijk ook iets met de groei van je hersenen te maken enzo, ik denk dat het voor een brein dat nog in ontwikkeling is niet persé goed zal zijn om psychedelica te gebruiken. Uiteindelijk hoop ik gewoon dat iedereen begint wanneer hij of zei er klaar voor is. Voor mij was dat niet zo lang geleden (afgelopen zondag actually) en ik ben 20 :)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
1 vraag: waarom wil je paddo's nemen?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Er is nog ergens een topic over "psychedelica en leeftijd". Zelf vind ik 12 tot 14 jaar al oud genoeg, afhankelijk van de situatie (hoe de ouders er over denken bijvoorbeeld).

Nuttige tips hier.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Darko a dit:
Ik ben nu bijna 16 jaar en wil wel eens paddo's gebruiken.. Maar kan ik die op mijn leeftijd gewoon halen?

Ik las iets over dat het voor de wet gewoon mag. Maar niet van de vakbond, alleen dat Shops hier in het algemeen niet moeilijk over doen.
Je kunt ze halen of bestellen. Meeste shops schijnen niet moeilijk te doen, behalve als je er uit ziet alsof je 12 bent.
En welk soort moet ik naar vragen wil ik niet zulke dure maar wel goede?
Mexicaanse is een goede om mee te beginnen en vaak de goedkoopste.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
ik denk dat het voor een brein dat nog in ontwikkeling is niet persé goed zal zijn om psychedelica te gebruiken.
Vergeet niet dat een mens een vrij apart dier is: het duurt ongeveer 18 jaar voordat het lichaam volwassen is, maar de hersenen zijn al op heel jonge leeftijd "af". Kijk maar eens hoe groot het hoofd van bijv. een 8-jarige is vergeleken met een volwassene.

Van http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijke_hersenen:

Bij de geboorte wegen de hersenen zo'n 350 gr en heeft elke hersencel zowat 2500 synapsen. Tegen het derde levensjaar zijn er dat zo'n 15.000 per cel. Het aantal neuronen neemt op belangrijke plaatsen in de cortex in verschillende fasen toe, evenals het aantal gliacellen. Na zes maanden is het gewicht ongeveer de helft van een volwassen brein. Op één jaar is het tot 60% toegenomen, bij tweeënhalf is dat 75%, rond het zesde levensjaar 90% en tegen het tiende 95%.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Toch zijn er een hoop jonge (en oude, for that matter) mensen waarvan ik betwijfel of ze er psychisch klaar voor zijn.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
CaduceusMercurius a dit:
ik denk dat het voor een brein dat nog in ontwikkeling is niet persé goed zal zijn om psychedelica te gebruiken.
Vergeet niet dat een mens een vrij apart dier is: het duurt ongeveer 18 jaar voordat het lichaam volwassen is, maar de hersenen zijn al op heel jonge leeftijd "af". Kijk maar eens hoe groot het hoofd van bijv. een 8-jarige is vergeleken met een volwassene.

Van http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijke_hersenen:

Bij de geboorte wegen de hersenen zo'n 350 gr en heeft elke hersencel zowat 2500 synapsen. Tegen het derde levensjaar zijn er dat zo'n 15.000 per cel. Het aantal neuronen neemt op belangrijke plaatsen in de cortex in verschillende fasen toe, evenals het aantal gliacellen. Na zes maanden is het gewicht ongeveer de helft van een volwassen brein. Op één jaar is het tot 60% toegenomen, bij tweeënhalf is dat 75%, rond het zesde levensjaar 90% en tegen het tiende 95%.

Het is natuurlijk niet zo dat gewicht/aantallen neuronen alles is in je hersenen. Er zijn ook een heleboel verbindingen die nog gelegd worden in je pubertijd. Ter illustratie misschien ook het feit dat jehele pubertijd hormonen alle kanten op vliegen. Deze hormonen hebben zeker nog een invloed op je hersenen. Ik zou vooral voorzichtigheid willen adviseren, het is een heel persoonlijke situatie maar ik zou zo graag niet een vervelend bericht in de krant lezen over een 15/16jarige die helemaal waus gaat v an de paddo's.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
het is een heel persoonlijke situatie maar ik zou zo graag niet een vervelend bericht in de krant lezen over een 15/16jarige die helemaal waus gaat v an de paddo's.
Mee eens. En helaas lees je nooit berichten in de krant als:

"Veertienjarige scholier besluit na paddotrip te stoppen met roken en niet langer mee te doen met drinkfeestjes."
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
CaduceusMercurius a dit:
het is een heel persoonlijke situatie maar ik zou zo graag niet een vervelend bericht in de krant lezen over een 15/16jarige die helemaal waus gaat v an de paddo's.
Mee eens. En helaas lees je nooit berichten in de krant als:

"Veertienjarige scholier besluit na paddotrip te stoppen met roken en niet langer mee te doen met drinkfeestjes."

De kern van het probleem: Drugs komen louter en alleen negatief in het nieuws. Het positieve is namelijk niet interessant voor een maatschappij doordrongen met ratio.
 

Darko

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Déc 2007
Messages
26
Forkbender a dit:
1 vraag: waarom wil je paddo's nemen?

Nieuwsgierig heid, ik wil diverse (verantwoorde) drugs proberen..

Ik ben begonnen met XTC, lang over nagedacht enzo. Tot ik vrijwel zeker wist dat ik het kon zonder risico's
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Darko a dit:
Forkbender a dit:
1 vraag: waarom wil je paddo's nemen?

Nieuwsgierig heid, ik wil diverse (verantwoorde) drugs proberen..

Ik ben begonnen met XTC, lang over nagedacht enzo. Tot ik vrijwel zeker wist dat ik het kon zonder risico's

Okee. Mijn zegen heb je.
 

Darko

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Déc 2007
Messages
26
Forkbender a dit:
Darko a dit:
Forkbender a dit:
1 vraag: waarom wil je paddo's nemen?

Nieuwsgierig heid, ik wil diverse (verantwoorde) drugs proberen..

Ik ben begonnen met XTC, lang over nagedacht enzo. Tot ik vrijwel zeker wist dat ik het kon zonder risico's

Okee. Mijn zegen heb je.

Mooi :wink:

Ik zal eens langs een smartshop gaan als ik weer eens in A'dam kom..
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Toen ik 15/16 was, toen had ik op die leeftijd ook al eens een paar keer paddo's gedaan met een paar vrienden.
Wij hadden een smartshop in de buurt die nooit om legitimaties vroeg, maar in principe moet je minimaal 18 jaar zijn om paddo's te mogen kopen.

Houdt er wel rekening mee dat paddo's heel iets anders zijn dan een joint.
Bereid je goed voor, neem een halve dosering, zorg voor een goede lichamelijke en geestelijke conditie, zorg dat er iemand bij zit die nuchter blijft en ik raad je aan om het binnenshuis te nemen.
Als je bij iemand binnen zit, dan voelt het vertrouwd en daar is de temperatuur een stuk aangenamer dan buiten momenteel ;)

Zorg wel dat je niet gestoord wordt door ouders die opeens binnen kunnen komen en zet je telefoon uit, voor het geval je boze ex-vriendin je opeens opbelt.
Daar wordt je trip namelijk niet zo plezierig van :eek:

En dan nog iets.
Je bent nu 16 en zegt dat je goed hebt overwogen of je echt paddo's wilt doen.
Je zal waarschijnlijk het één en ander aan informatie opgezocht hebben op het internet.
Op zich geen verkeerde voorbereiding, maar hou er wel rekening mee dat je 16 bent.

Toen ik 16 was dacht ik ook altijd dat ik al zeer volwassen en verstandig afwegingen kon maken, maar als je op je 18e terugdenkt aan die tijd, dan weet je gewoon dat je in die 2 jaar een hoop hebt bijgeleerd.
Dat zal je zelf misschien ook wel ondervonden hebben.
Denk maar eens terug aan de tijd dat je 14 jaar was, had je dan ook niet vaak het gevoel dat je oud en wijs genoeg was om .... (vul zelf maar in) En hoe kijk je daar nu tegen aan?

Is niet bedoeld om je te kleineren ofzo, enkel ter informatie :wink:
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
HappyMind a dit:
Wij hadden een smartshop in de buurt die nooit om legitimaties vroeg, maar in principe moet je minimaal 18 jaar zijn om paddo's te mogen kopen.

Dat is dus niet waar. Paddo's vallen onder de warenwet (nu in ieder geval) en dus zou in theorie een peuter ze mogen kopen. Sommige smartshops hebben wel afgesproken op de leeftijd te letten, maar veel doen het niet echt.
 
Haut