Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

België gedoogbeleid mijn kloten!

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Sta ik gister aan de posthalt, de lokale rondhangplek, met drie vrienden (allemaal meerderjarig) op ons gemak een kaartje te leggen, komen de flikken ineens aan. 'Ah manne, wat aan't doen?' - 'Kaartje leggen, meneer.' - 'Ja ze hebben gebeld ivm overlast (we waren echt gans stil en het was 21u30 ofzo), we gaan controleren. Iemand drugs in zijn bezit?' En ik, overtuigd van het feit dat je, als je minder als drie gram wiet bij hebt en het direct zegt dat je het dan terugkrijgt: 'Ja ik heb wiet bij, maar het is minder als drie gram.' - 'Dat ben je kwijt!' - 'Echt ofwat? (heel verbaasd)' - 'Denk je dat we een grapje maken?' Vraagt die flik mijn naam en ok ik heb mss een rare naam maar toch. ik: 'Bellen' - 'Wat?' - 'Bellen!' - 'Ja die heb je ook niet zelf gekozen.' Mijn naam nog een beetje uitlachen. Die flikken waren dus echt niet vriendelijk. 'Meester' Tony zoals de flik zichzelf noemde zou ons de drugsnota eens uitleggen: Je mag thuis roken, niet verkopen, kopen noch invoeren en je mag thuis één MANNELIJKE plant hebben. Hoe de fuck gaat ge dan aan wiet geraken? WAT EEN DRUGSNOTA!!! Nog een andere had wiet bij en ene had een joint vast van de wiet van de andere. Pats! samen op de bon: gedeeld bezit. WAT EEN ZEVER!!! 'Wiet maakt uw hersencellen kapot.' - 'Alcohol ook meneer!' -'Aah Bellen, nog een beetje de moeilijke uithangen ook!' Ge moogt ook nog niks zeggen precies. Kijken die naar mijn brommer: 'Dat is ook geen originele uitlaat, die gaat zeker te snel, gaan we ook maar eens controleren, gans blij die flik. Kregen die juist een dringende oproep anders was ik mijn brommer ook nog kwijt. Moet ge denken dat ik echt in een boerengat woon terwijl dat Genk (70 000 inw) bij dezelfde politiezone zit, maar in de felle buurten daar ziet ge geen enkele flik! die durven er gewoon niet te komen! Fuck die stomme flikken, die hebben echt niks beters te doen dan jonge gasten te ambeteren! En ik ben er zeker van dat er veel volk zit wat ook zoiets heeft meegemaakt. Zijn de flikken er echt voor zo'n gezeik? Wa gebeurt er nie allemaal in de wereld? Ik hoop dat ze blij waren met hun 'vangst' van amper 4 gram wiet, alles tesamen. Om de hoek jointje rollen, ja!
 

Kitiem3000

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2005
Messages
84
een MANNELIJKE plant? Ik moet zeggen, de Belgische regering heeft wel humor. :D
Evengoed, de volgende keer als ze je vragen of je drugs bij je hebt zou je ook gewoon 'nee' kunnen zeggen. Werkt altijd.
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Ja echt een mannelijke. Kunnen we lekker stuifmeelbolletjes gaan roken zeker. Het niet zeggen is helemaal geen optie. Ze fouilleren u en als ze het dan vinden wordt er een PV opgesteld en dan zijt ge nog feller bezeikt. Ik vind het gewoon schandalig dat ze het afpakken en u ook nog behandelen alsof ge een junk zijt. 'Politie uw vriend' yeah right!
 

Brakkie

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Juil 2005
Messages
318
Krijg je nou ook nog een boete of ben je gewoon je wiet kwijt en dan klaar...?

Ach wat is 3 gram nou... Ja ik bedoel het is kut maar als het dan klaar is zou ik er geen fuck om geven hoor...

Ben je al 18 trouwens dan?
 

Kitiem3000

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2005
Messages
84
Ik ben tot nu toe geen politie tegengekomen die zo gepassioneerd is over zijn werk als die van jouw.
De ene keer dat ik gefouilleerd ben geworden (let wel, VRIJWILLIG!) lieten ze me gewoon zes gram wiet en m'n mes houden.
Laatst ook in Eindhoven was ik op een standbeeld daar 't roken. komen er twee agenten langs om effe een praatje te maken. Ik schrok mezelf kapot eerst, maar zij waren gewoon relax aan 't wandele (al denk ik dat zij het patrouilleren zoude noemen :cool: )

Maar oke, hopen dat de volgende keer gewoon de agenten wat relaxer zijn. je hebt er ook die je zonder een kick te geven een procesverbaal uitschrijven omdat je harddrugs smokkelt. :frown:
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Ik ben 19 en ja weet je, het was maar weinig wiet en het schijnt dat je na de derde keer genoteerd te worden een boete krijgt omdat je dan bestempeld wordt als 'problematisch' gebruiker. Het gaat gewoon om het principe, blijf van mijn wiet af. Het was de tweede keer voor mij maar een kameraad van me heeft een boete van 150 euro gekregen toen hij de derde keer gepakt was. Ik heb ook al wel gehad dat ze gewoon passen controleerden en klaar, ook al hing er een wietgeur in de auto. Ze zijn niet allemaal even slecht, maar der zitten toch een paar machtsgeile lullen tussen! :thumbdown:
 

Kitiem3000

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2005
Messages
84
Wat gebeurd er nadat je als wietjunkie bent gemerkt?
Afkickkliniek voor dertig dagen? :lolwsign: Of mag je nooit meer met wiet worden betrapt dan?
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Je moet dan een bepaald aantal uren (ik weet niet hoeveel maar ik geloof toch een heel pak) gaan praten met medewerkers van het CAD (een afkick/drugsinfocentrum) en je krijgt die boete van 150 euro. Let wel dat die kerel een aantal jaar geleden gepakt is, ik weet niet precies hoe het nu zit, maar die derde keer goede keer regel is toch nog van toepasing.
 

solid

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Mar 2005
Messages
112
Hm das wel vies klote ja :iconhead: Ge hebt wel pech gehad da ge zonne klootzak as agent had. Maar de 'minder als drie gram' regel geldt hier nu meer fwa? Oh en wa is nu het nut van een mannelijke plant te groeie? Wie WIL da nu doen? :p
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Ge zijt het altijd kwijt, 3 keer genoteerd en je krijgt problemen. Bummer!
 

svandamme

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Mar 2005
Messages
180
nie voor 't een of 't ander , maar rondhangen is problemen zoeken. niemand eeft graag groepjes jonge gasten die daar wa doelloos blijven plakken , de oudjes krijgen er een gevoel van onveiligheid van...

ik heb veel rond gehangen in mijnen tijd , maar dan zoek je iets ver buiten zicht waar niemand je ziet of hoort en dan wordt je vanzelve nie door de flikken geambeteerd...

vanuit dien flik zijn ogen : ze bellen dat er tuig rondhangt
en dien moet uit zijn buro , in zijn combi daarnaar toe om te checken... alst ik was zou ik ook redelijk pissed zijn en zou ik julder ook pakken op alles dak kan vinden. eel simpel , you rock the boat, better make sure you can swim

Dat jullie dan nog gezegd ebbn, ja kheb weed mee , das gewoon een cadeautje daj em gegeven hebt , aj slim was geweest ad je ulle mond gehouden , ja meneer , nee meneer, we gaan't nie meer doen , en op ulle velo of brommer gesprongen en properkes uwzelve van diene plek verwijdert..

die drugs nota is tuurlijk een wazig ding
volgens de wet is het nog altijd 100% illegaal
die nota verandert daar niet veel aan ,
de nota bepaald enkel de vervolging die stil ligt
en enkel als er zero overlast is ...dus de geringste reden en ge zijt gescheten... dus nie rondhangen en wa low profile helpt.


't verstand komt ook maar met de jaren eh?
 

Brakkie

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Juil 2005
Messages
318
Zelfs hier in Nederland doe ik dat ook. Politie kan hier soms best zeuren om de meest doelloze dingen...

Zorg gewoon dat je geen overlast veroorzaakt en behandel de agent met respect (ook al heb je dat niet hehe)...
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
[/quote] dan zoek je iets ver buiten zicht waar niemand je ziet of hoort en dan wordt je vanzelve nie door de flikken geambeteerd...[/quote]
We zijn waar ik woon (een boerengat) al op 6 verschillende plaatsen gaan staan, overal worden we weggejaagd. Ik ben al 5 keer gecontroleerd en ze hebben het 2 keer gevonden. En ik heb ALTIJD wiet bij dus valt wel mee hé. En nog iets: denk dat ge bij ons nog naar plaatsen moet zoeken waar ge veel bekijks hebt.

[/quote] vanuit dien flik zijn ogen : ze bellen dat er tuig rondhangt
en dien moet uit zijn buro , in zijn combi daarnaar toe om te checken...[/quote]

Zever. Die flikken hebben dienst dus die patrouilleren de hele tijd. Die zitten continu in hun combike te wachten tot de central nog eens wat zegt.

[/quote] Dat jullie dan nog gezegd ebbn, ja kheb weed mee , das gewoon een cadeautje daj em gegeven hebt , aj slim was geweest ad je ulle mond gehouden , ja meneer , nee meneer, we gaan't nie meer doen , en op ulle velo of brommer gesprongen en properkes uwzelve van diene plek verwijdert..
[/quote]

Jaja tuurlijk. Ik dacht ook maar alleen dat ik het terugkreeg (wat ik wel eens zou willen een flik wat mijn wiet teruggeeft) en van mij mogen ze het weten ook. Moeten we maar allemaal zo slim zijn als oscar.
Wel veel commentaar op alles gij hè.
 

svandamme

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Mar 2005
Messages
180
dien flik ga nie zeggen dat er iemand gebeld heeft om te klagen alst geen waar is , dien zuigt da nie uit zijn duim , 't is een flik , dien eeft geen reden nodig om gasten te grillen die rondhangen. fact

altijd weed op zak, en zo naief zijn om die drugsnota als een "ok doe maar wat je wil" te interpreteren...
dan gade idd veel met uwe kop tegen de muur lopen

of dien flik nu op zijn buro zit, of in zijnne combi, dat maakt droevig weinig verschil uit, als er iemand belt om te zagen over een paar gasten die rondhangen, dan zal dien flik er niet vrolijk van worden. in tegendeel

dat je in een boerengat woont, wil zeggen dat er veel meer sociale controle is dan in een groot stad, das een nadeel , geen voordeel om rond te hangen.
Alst echt zoeen boerengat is , waarom gaje dan geen kaartje leggen in cafe 't hoekske of cafe de pompier, elk boerengat heeft zoeen cafe's

't is simpel om te klagen over de flikken en weet ik veel
maar als je 19 zijt , en nog over 't strate tjoolt om kaartje te leggen.. dan zoude beter moeten weten dan te schreeuwen wat voor onrecht jou is aangedaan, als de flikken je ambeteren , en je wiet afpakken

ja , misschien eb ik veel commentaar
maar ik loop al 10 jaar langer rond dan gij
en eb al veel stommere dingen gedaan dan me laten pakken met wiet op zak, 'k vind het gewoon een beetje zwaar naief om die drug nota als een free4all te interpreteren, en dan te klagen dat de flikken mekkeren.
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Gij zijt wel zo ene van 'ik ben ouder dus weet ik het sowieso beter'. Ok levenservaring. Ik ben ook niet van gister hoor. Cafeetje is geen optie, daar is eens een vechtpartij geweest tss mij en twee van die ouwe anti-bokken toen ik een joint op het terras zat te roken. En het felle was dat er nog een vrouw van dertig een joint zat te roken, anders had ik daar mijn joint ook niet opgestoken maar ik had zoiets van 'ok dan ik ook'. Toen heb ik vies op mijn gezicht gekregen maar ik stond nog. Een schande van die ouwe kerels om een jonge gast af te rammelen voor een joint, om even een beeld te scheppen van het antigedrag in mijn boerengat.
Der had zeker iemand gebeld. Die wat altijd belt. De slachter zijn vrouw. En ik schreeuw niet dat mij onrecht is aangedaan en als ge vind dat ik mekker ok. In italië zat ik nu in de bak. Maar heel da wazig gedoe in de drugswet daar ben ik fucking tegen. Tis wit of zwart tis niet grijs hé! Wa kan mij die kleine hoeveelheid wiet schelen? gaar niks!
 

svandamme

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Mar 2005
Messages
180
cafe is voor kaartje leggen en pinten drinken
want da waart ge aan't doen toen die flikken kwamen(volgens uw eigen post ,kaartje leggen , niks bijgezegd daj ant' blowen waart), joints smoren moede nooit in public doen , zelfs in holland moede op cafe of op straat nie staan blowen of the plietsie kan doen wat de plietsie wil.

die drugs nota is er maar voor 1 ding, om terminale of chronisch zieken de mogelijkheid te geven hun symptomen met cannabis weg te werken.. make no mistake, de regering heeft die drug nota echt niet ontworpen voor de stoners en de potheads...

de wet is heel erg zwart/wit ... het mag gewoon niet
net als in holland, 100% illegaal

die drugs nota is gewoon een vervolgings stop, een operationeel order voor de plietsie en de procureurs...
zolang er geen overlast of problematisch gebruik is..

de wet veranderd daar niet mee, en het is niet bedoeld om de stoners vrije hand te geven, het vermijd wel dat je nu met 1 joint al meteen een dikke PV krijgt, maar das ook alles, als je regelmatig met wiet in uw zakken gepakt wordt, en als je regelmatig "overlast" bezorgd in dat boerengat (relatief gezien , wat jij niks vind vind de slager zijn wijf wel ambetant) dan zijde geen occasioneel gebruiker meer of iemand met zware ziekte, maar een stoner/pothead

als de plietsie overlast moet inschatten , het woord van een beenwhouwers vrouw of dat van een rondhangende stoner... dan ga zal de stoner elke keer aan 't kortste end trekken

je hebt zelf al toegegeven:
- dat je altijd wiet op zak hebt
- vechtpartij omdat je zat te smoren op een terrasje van een cafe in een boerengat
- rondhangen aan de posthalte om kaartje te leggen
- tegenpruttelen "wiet maakt uw hersenscellen kapot : reply , alcool ook "
- dat er anti joint mentaliteit is in uw boerengat

het gaat er niet om wat je feitelijk verkeerd doet en hoe er in jou manier van denken geen overlast is
overlast gaat over hoe anderen jou gedrag ervaren

1 ding is zeker, niemand vind het normaal dat jonge gasten op straat rondtjolen
normale mensen zitten ofwel op school, op 't werk, bezig met een hobby of tenminste bezig met IETS

der zit blijkbaar een groot verschil tussen jou gedacht en het gedacht van dat boerengat
en je kan de dikkop uithangen , en blijven opvallen
of je kan een wat lower profile aannemen en problemen vermijden

't is uw keus , maar dan moet je achteraf niet van de hoge toren staan roepen dat de drugsnota vaag is en dat de flikken ambetant zijn tegenover de jonge gasten...

en je kan nu gaan denken dat ik zit te kankeren op u , maar ik probeer het jou duidelijk te maken
dat ge met uw manier van denken, gaat blijven botsen met de plietsie en de anti's in jou boerengat.

ik heb zelf de preek moeten aanhoren , vele keren , en ja , nu ben ik 29, en moet ik toegeven , dat er wel iets van waar is... ik doe tegenwoordig wat ik wil, maar ik pas goed op waar en wanneer en ik heb nergens last van , niet van mijn omgeving, niet op mijn werk, en niet van de flikken, want ik val niet op
ik ben zelf regulerend, ik smoor niet elke dag, ik trip niet elke week , zelfs niet elke maand
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Ik wil er niet meer verder op in gaan je hebt wel gelijk het is gewoon zoals je zegt en niet anders maar fuck dat het zo is. Ik geef alleen mijn mening. Ik ben ook best een rustig type, nooit iets afgebroken ofzo. Mij pakken ze met wiet terwijl een kameraad wat afgeslaan werd en bijna zijn sleutels van zijn brommer kwijt was, die manne krijgen niks terwijl er doorgegeven is waar die groep rondhangt midden in het centrum.

Voor mijn boerengat: anti-mentaliteit is gewoon fout, daar kun je nie omheen. Ik heb nooit iets ontkent, ze weten het van mij, mss iets te eerlijk. Ik heb daar wat problemen mee gehad maar eigenlijk interesseert mij da geen reet. Ik lach met mensen die vooroordelen hebben.

Ik was ook niet aant blowen, een maat van me wel. We zagen de flikken al van ver komen dus die joint was allang weg. De posthalt is ook niet echt een halte van de post het is een feestzaal wat zo heet met een grote parking aan. Daar was ook niks te doen btw.

Rondhangen vind ik dus wel echt dat moet kunnen. Moet ge altijd bij iemand zijn thuis gaan zitten met een hele groep en dan last krijgen met ouders ge kent het wel of altijd op cafe gaan zitten daar heeft een student ook geen geld voor. Hobbies tja ik speel drum maar dat ga ik ook niet de hele dag doen, arme ma en pa! :grin:
 
Haut