Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Anti-biotica

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
Hey allemaal,

Wij hebben voor vanavond een trip gepland alleen heeft mijn vriendin eergister blaasontsteking gekregen en moet ze dus anti-biotica slikken.
Ze wil vanavond truffels eten en onze bezorgdheid is dus de combinatie.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie en is het schadelijk om vanavond gewoon mee te doen?
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
mischien is het beter om de trip uit te stellen? ik heb n ooit gehoord dat het schadelijk kan zijn maar het is beter om zeker te zijn en de trip even uitstellen denk ik.
 

Snow_White

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Mai 2007
Messages
68
Het lijkt me sowieso niet prettig om iets te nemen als je je lichamelijk niet helemaal ok voelt. Ik heb zelf een keer gehad dat ik herstellende was van een griepje en een beetje port ging drinken. Ik had zoiets van "het kan wel" omdat ik zo goed als niets meer voelde van het griepje. Maar ik ben echt nog nooit zo hard out gegaan :shock: .

Ik denk dat alle middelen die je kunt nemen altijd wel wat vragen van je lichaam en als je je ziek voelt dan kan dat al snel te veel zijn. Dus ik zou een paar daagjes wachten.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
blaasontsteking gekregen en moet ze dus anti-biotica slikken.
Heel erg "dus" is dat niet. Je kunt ook heel veel bereiken met een goeie dosering Cranberry extract en flink wat ascorbinezuur (vitamine C, liefst zo'n 4000 tot 8000 mg per dag). In de meeste gevallen is antibiotica niet nodig en onwenselijk. Wel dient men van beide stoffen voldoende in te nemen, en tijdig in te grijpen (ja, met antibiotica) als de klacht niet snel genoeg verholpen wordt.

Maar of chemische antibiotica en psychedelica samen kunnen? Ja, dat is geen probleem. En ook ziekte, pijn of ander lichamelijk ongemak hoeft niet perse reden te zijn om een trip uit te stellen, al trip ik ook liever wanneer ik me gezond en krachtig voel (en wil vooral dat mijn luchtwegen vrij zijn; trippen met een ernstig verstopte neus lijkt me doodeng).

Waakzaamheid is vooral geboden bij gelijktijdig gebruik van medicijnen die een duidelijke invloed op het zenuwstelsel hebben zoals antidepressiva, MAO-remmers etc.

Niet vergeten: na gebruik van anti-biotica altijd PRO-biotica gebruiken om de schade te herstellen! Doe je dat niet, dan loop je al gauw weer tegen dezelfde klacht aan, of ontstaan er andere problemen, eczeem bijvoorbeeld.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Hey Pinealjerker, goede post! ik was dat van cranberries helemaal vergeten er bij te zetten maar zat er al de hele dag aan te denken :p vaak zijn natuurlijke middelen inderdaad beter dan de chemische antibiotica. maar zitten cranberries niet al zelf vol vit. c? of is meer in dit geval beter?
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Ik vermoed dat in Cranberries een te verwaarlozen hoeveelheid ascorbinezuur zit. Het gaat bij Cranberries om andere organische zuren.

De vitamine C mag niet in de vorm van calciumascorbaat of Ester-C zijn, en ook niet Time-released. Gewoon de goedkoopste vorm, ascorbinezuur, en dan zo'n 5 tot 10 tabletten, verspreid over de dag.

Binnen een a twee dagen moet er een duidelijke verbetering optreden. Gebeurt dat niet, meer Cranberry capsules innemen. Ook als de klacht over lijkt, nog enkele weken een onderhoudsdosering Cranberry blijven innemen.
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
Inmiddels is de trip voorbij en is alles prima verlopen! :)
Ik zal de post van Pinealjerker nog even voorstellen.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Lion a dit:

Een probioticum is een preparaat of een product met levende, wel gedefinieerde micro-organismen in voldoende aantallen, dat de microflora in een bepaald orgaan van de gastheer verandert en daarmee een gezondheidsbevorderend effect heeft op de gastheer.
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
En dat kan je dan gewoon bij de apotheker krijgen?

Moet dat ook worden voorgeschreven?

En is dat een algemeen medicament of gaat het om bepaalde producten die dan ook enkel voor bepaalde antibiotica werken?
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Probiotica kun je gewoon bij de drogisterij, apotheker of natuurvoedingswinkel verkrijgen. Het zijn de gunstige bacteriën, die het lichaam beschermen tegen ongunstige bacteriën. Antibiotica vernietigt een groot deel van de darmflora, waardoor we na een antibioticakuur last kunnen krijgen van darmproblemen, huidklachten of aandoeningen van de luchtwegen. Soms is antibiotica nodig, maar er zal naderhand een en ander hersteld moeten worden. Dat doe je dan met probiotica, in de vorm van capsules of poeders met daarin miljarden 'slapende' bacteriën, liefst een paar verschillende stammen, zoals Acidophilus, Bulgaricus etc.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
hm ik combineer bijna niks met antibiotica, behalve tabak omdat ik het niet kan laten en wiet als ik me goed voel.
antibiotica valt je mitochondriën aan. mitochondriën zijn de deeltjes in een cel die instaan voor de omzetting van glucose naar energie, de electriciteitscentrale van de cel dus. dit is omdat mitochondriën verwant zijn aan bacteriën qua externe structuur.
daarom dat je van antibiotica sneller moe wordt, en trippen als je echt moe bent loopt in de meeste gevallen niet echt positief.
het is dus extra belastend voor je neuronen aangezien je hersenen door psychedelics al in overdrive staan.

niet dat dit heel extreem doorweegt maar het is beter om geen psychedelics te nemen als je denkt dat je een grotere kans hebt op slechtgaan, want dan ga je slecht :wink:
 
Haut