Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Afspraken over drugsvrije dancefeesten (awakenings)

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
AMSTERDAM - Organisatoren van dance-events in Amsterdam gaan er zelf op toezien dat er op de feesten geen harddrugs worden gebruikt. De gemeente heeft hierover met hen afspraken gemaakt, meldde burgemeester Job Cohen donderdag aan een commissie van de gemeenteraad.

Aanleiding voor de afspraken zijn de vele arrestaties wegens verkoop of bezit van harddrugs tijdens de laatste twee edities van het technofeest Awakenings. In oktober werden maar liefst 127 aanhoudingen verricht.

Net zoals bij disco's zullen bezoekers van dancefeesten gelegenheid krijgen vooraf verdovende middelen achter te laten in een speciale box. Dat gebeurt zonder sancties, maar ze zijn het spul dan wel kwijt.

Volgens een woordvoerster van de gemeente richt de politie zich in eerste aanleg op observeren en monitoren van de wijze waarop de organisatoren invulling geven aan de gemaakte afspraken. „Bij hen ligt dus de eerste verantwoordelijkheid. Maar als de politie overtredingen constateert, zal ze optreden.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Gaan we weer. Erg vermoeiend om dit soort berichten te lezen. Ik vat ze op als een aanval op mijn levenswijze, en van die van veel anderen die niet helemaal fijn in een hokje passen. En ik houdt nieteens van techno.


Als ik, nee, wanneer ik een redelijke invloedrijke positie heb binnen een bedrijf, of mijn eigen bedrijf zal ik me inzetten om te laten zien dat een productief leven en drugs gebruik prima samen kunnen gaan en zelfs een meerwaarde hebben.

We zullen ze eens een poepje laten ruiken.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Drugs is gewoon deel van de dance-scene, dan is nou eenmaal zo.


En die laatste zin:

Maar als de politie overtredingen constateert, zal ze optreden

Ja dat houd in dat ze je stuff afpakken en dat je gewoon weer naar binnen loopt zonder problemen, om vervolgens maar wat kristallen te kopen van een ander die het wel mee naar binnen heeft gekregen.
Of gaan ze dit ook veranderen?
Ze zeggen zovaak dat ze er iets aan gaan doen, maar ik merk er nooit veel van, jullie wel?

En trouwens, begrijp me niet verkeerd: Ik hou best van een Techno / hardcore feestje op zn tijd, niets mis mee. Ik doe geen vlieg kwaad ook niet als ik heb gebruikt. Ik ben nog eerder geneigd ruzie te gaan zoeken als alleen maar aan de gedestilleerde drank ga.
Het feit dat mensen ruzie gaan zoeken met elkaar heeft volgens mij niet veel met het middel te maken, belangrijker is hoe de persoon zelf in elkaar zit...


p.s. Wat ik helemaal niet begrijp is dat ze je wiet soms afpakken op feesten! En dan vraag ik waarom ze het doen... Zeggen ze: "We hebben geen zin in van die junkies die ruzie gaan zoeken" :evil: Dat soort gasten begrijpen er echt helemaal niets van! Alsof ik nog fut heb om iemand een klap te verkopen als ik net een lekkere stick heb gerookt! Doe ff normaal man! Dat is toch te gek voor woorden :roll:
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
De organisatie is zelf verantwoordelijk dat er geen drugs aanwezig zijn... Zo was het eigenlijk altijd al toch? Alleen omdat de politie er lucht van kreeg dat het niet zo nauw genomen werd met dat beleid zijn ze invallen gaan doen.

Nu is er dus weer opnieuw afgesproken dat de feest organisaties de verantwoording moeten nemen... Wat een vooruitgang, ahum!




En idd: drugs zijn onderdeel van het uitgaansleven. Eensch met entheonaut :D
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Enige wat die grijze pakken hiermee bewerkstelligen is dat er meer underground feesten komen en dat drugs weer naar de geheime illegale underground circuits verdwijnt.

Ik dacht dat ons drugsbeleid erop gemaakt was om er geen taboe van te maken en het gewoon zichtbaar te houden? Het zal er niet beter op worden met CDA en CU.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Heel simpel, als ze de drugs helemaal wegkrijgen gebeurt hetzelfde met alle mensen. Toen ik wat jonger was was ik naief en dacht 'wat is iedereen toch aardig' Die feesten bestaan niet zonder xtc.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Ilian a dit:
Net zoals bij disco's zullen bezoekers van dancefeesten gelegenheid krijgen vooraf verdovende middelen achter te laten in een speciale box. Dat gebeurt zonder sancties, maar ze zijn het spul dan wel kwijt.


Kwijt zijn houdt in dat de beveiliging het weer doorverkoopt aan bezoekers wiens drugs is afgenomen, of dat ze het zelf nuttigen.

Vaak zat gezien, gehoord van kopers maar ook van beveiligingsmensen zelf.

Dat is een beetje hetzelfde als al die coke die uit het politiedepot verdwijnt om vervolgens weer op straat te verschijnen.



Beetje hypocriet ook om drugs te verbieden, maar wel een flesje mixdrank voor 7,50 € te verkopen, wat mijn inziens veel schadelijker is en voor meer ellende zorgt dan drugs.

Was toch al uitgekeken op dance feesten in Amsterdam, dat ze maar lekker stikken in hun hypocriete beleid.
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
DevXavier a dit:
Enige wat die grijze pakken hiermee bewerkstelligen is dat er meer underground feesten komen en dat drugs weer naar de geheime illegale underground circuits verdwijnt.

Ik dacht dat ons drugsbeleid erop gemaakt was om er geen taboe van te maken en het gewoon zichtbaar te houden? Het zal er niet beter op worden met CDA en CU.

Inderdaad
hier een stuk uit een mailtje wat ik van het GGGRRRRRisten "democratisch" appel kreeg...:

Prima dat je ons een mail stuurt ook al ben je een SP-er. Wij gaan in op de hoofdzaken die je schetst te weten drugs- en alcoholgebruik.

Drugs.

Het beste gebruik van drugs is geen gebruik. Dat staat voor het CDA centraal. Het CDA wil een streng drugsbeleid, waarin de nadruk ligt op het voorkomen van drugsgebruik en het genezen van drugsverslaving.

Het gedoogbeleid van softdrugs moet worden afgeschaft. Het CDA vindt dat regels en wetten moeten worden nageleefd. Op termijn moet worden overgegaan tot sluiting van coffeeshops. Het CDA heeft er begrip voor dat deze situatie niet van de ene op de andere dag kan worden gerealiseerd, maar blijft ijveren voor een oplossing op termijn. Op en rondom veel scholen wordt gehandeld in drugs. Scholen, gemeenten en politie moeten de handen ineen slaan en daar een eind aan maken. Er moeten in ieder geval geen coffeeshops in de buurt van scholen zijn.

Goede voorlichting over drugsgebruik is belangrijk als preventief instrument. De insteek moet altijd zijn dat je van drugs af moet blijven, niet hoe je veilig drugs kunt gebruiken. Het testen van partydrugs op locatie kan worden uitgelegd als een goedkeuring van het gebruik van drugs en geeft daarmee een verkeerd signaal af. Niet testen op danceparty's dus, wel voorlichting geven over de gevaren van drugsgebruik.


Alcohol.

Het CDA wil alcoholmisbruik in de samenleving terugdringen. We hebben het dan niet over af en toe een drankje, maar over overmatig alcoholgebruik (3 of meer glazen per dag) en zwaar alcoholgebruik (minstens 1 dag per week 6 glazen of meer). Overmatig en zwaar alcoholgebruik komen vaak voor. 22% van de mannen en 6% van de vrouwen is een zware drinker. Daarnaast drinken 14% van de mannen en 2% van de vrouwen overmatig. Overmatig of zwaar alcoholgebruik heeft veel gevolgen voor de volksgezondheid. Op korte termijn kan te veel alcoholgebruik leiden tot alcoholvergiftiging. Op lange termijn kunnen leveraandoeningen, verschillende vormen van kanker, depressie en verslaving optreden. Als alcoholconsumptie daalt met 10%, vermindert het aantal doden als gevolg van alcoholmisbruik met naar schatting 20 procent!

Het alcoholmisbruik moet worden teruggedrongen. Goede voorlichting is daarvoor noodzakelijk. Het CDA wil preventieconsulenten op scholen inzetten om jongeren bewust te maken van de gevaren van alcohol. De preventieconsulent geeft voorlichting en educatie op het gebied van gezondheid.

Om verantwoord alcoholgebruik te stimuleren moeten preventiemethoden worden ingezet. De overheid kan bijvoorbeeld voorlichting geven over alcohol via de massamedia, zoals via tv-spotjes, kranten en folders. In huisartspraktijken, op scholen en in vakantieoorden kan meer persoonlijk getinte voorlichting worden gegeven.

De belangrijkste wet op het gebied van alcoholpreventie, de Drank- en horecawet, valt onder verantwoordelijkheid van het ministerie van Volksgezondheid. De Keuringsdienst van Waren, onderdeel van het ministerie, verzorgt de handhaving van de wet. Deze wet regelt:

- een leeftijdsgrens van 16 jaar voor zwak-alcoholhoudende drank;
- een leeftijdsgrens van 18 jaar voor sterke drank;
- een verbod op verkoop van alcohol in tankstations en niet-levensmiddelenwinkels;
- verplichte huisregels in (sport)kantines;
- dat barvrijwilligers een voorlichtingscursus moeten hebben gevolgd.

Het CDA stemt in met de plannen van het kabinet in de nota Kiezen voor gezond leven. In deze nota zijn de landelijke prioriteiten voor de periode 2007-2010 vastgelegd voor de aanpak van roken, overgewicht, alcoholgebruik, diabetes en depressie. Het kabinet heeft hiervoor 5 miljoen euro beschikbaar gesteld voor actieprogramma's in het lokale gezondheidsbeleid.

:vom: :vom: :vom:
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Jahvisions a dit:
Heel simpel, als ze de drugs helemaal wegkrijgen gebeurt hetzelfde met alle mensen. Toen ik wat jonger was was ik naief en dacht 'wat is iedereen toch aardig' Die feesten bestaan niet zonder xtc.

En hoe zit het dan met die maas in de wet waarbij gebruikers niet vervolgd mogen worden?
Als iedereen gewoon STRAK van de dope heen gaat?

bedenk me net dat die feesten vaak langer duren dan de effecten van die drugs... Hmm ECHT JONGEN :evil: vandaag leest iedereen dat 90procent van de drugsgerelateerde doden door alcohol en tabak komt in the UK.. en die overige 10%? mensen die te lang doorfeesten? hm doubt it.. naja mss als flesje water 5euro kost...

Maja zoals hier boven te zien is wil CDA af van drugs testen.. die zetten aan tot(snap jij het :? ) echt zo van ja ik gebruike mogelijk gevaarlijke drugs kijken of er in zit wat ze zeggen dat het is(want ja straatdrugs hoeft niet gecontroleert te worden) nee het werkt andersom volgens hun.. Ow ik kan gratis xtc testen.. nah als het toch veilig is ga ik gelijk op zoek naar een dealer :?
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Neeee dat word zometeen helemaal secret agent spelen op die feesten daarzo..
zoiezo als ze die achtelijke prijzen blijven houden is het al niet meer waard en wat al werd gezegd zonder drugs is er maar een magere dance cultuur, de feesten stromen vanzelf wel leeg als je echt niks meer naar binnen kan nemen.

En fok het eentonige alcohol beleid van het CDA :finger:
als er alleen maar alcohol is toegestaan gaan mensen er flink gebruik van maken.

het ziet er naar uit dat het CDA naar een nuchtere wereld streeft waar geen plaats is voor bewustzijn veranderende gedachtes,
ze moeten echt ophouden met het aandringen van hun normen en waarden in de maatschapij, als ik het me hun eens ben (Absoluut geen denken aan)maar dan heb ik geen wetgeving of iets dergelijks nodig om mij daaraan te houden.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
balkenende zie je mooi op tv met een pul bier in zn hand. Dat is het probleem, weer gepraat over regels en verbieden, terwijl het alcoholprobleem in stand wordt gehouden door de sociale acceptatie waarbij veel ouders het niet erg vinden dat hun kind van 16 keer dronken is. Alle andere drugs waar men zich niet in verdiept heeft worden over een kam geschoren worden. Echt weer de zogenaamde christenen die alles doen wat god verboden heeft en zondag weer biechten in de kerk, de hypocrieten, altijd je wil op andere afdwingen( trouwens dat doen bijna alle groeperingen want groepen betekent hokjesdenken). Ik zou zegt verbied alle verdovende en stimulerende middelen en verplicht geestveruimende middelen!!! hehe, nee natuurlijk niet we blijven mooi slaaf van deze materialistische consumptiemaatschappij met zijn kortzichtigheid, lekker hard schreeuwen maar niets inleveren.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
De belangrijkste wet op het gebied van alcoholpreventie, de Drank- en horecawet, valt onder verantwoordelijkheid van het ministerie van Volksgezondheid. De Keuringsdienst van Waren, onderdeel van het ministerie, verzorgt de handhaving van de wet. Deze wet regelt:

- een leeftijdsgrens van 16 jaar voor zwak-alcoholhoudende drank;
- een leeftijdsgrens van 18 jaar voor sterke drank;
- een verbod op verkoop van alcohol in tankstations en niet-levensmiddelenwinkels;
- verplichte huisregels in (sport)kantines;
- dat barvrijwilligers een voorlichtingscursus moeten hebben gevolgd.

Het CDA stemt in met de plannen van het kabinet in de nota Kiezen voor gezond leven. In deze nota zijn de landelijke prioriteiten voor de periode 2007-2010 vastgelegd voor de aanpak van roken, overgewicht, alcoholgebruik, diabetes en depressie. Het kabinet heeft hiervoor 5 miljoen euro beschikbaar gesteld voor actieprogramma's in het lokale gezondheidsbeleid.

:vom: :vom: :vom:

Heel leuk en aardig dat ze 5 miljoen daar aan uitgeven per jaar, maar er wordt wel mooi meer dan 100 miljoen euro alleen aan drank-reclame's uit gegeven in Nederland... Verspil dus maar lekker die 5 miljoen euro van ons zuur betaalde belastingsgeld.



Jahvisions a dit:
Ik zou zegt verbied alle verdovende en stimulerende middelen en verplicht geestveruimende middelen!!! hehe, nee natuurlijk niet we blijven mooi slaaf van deze materialistische consumptiemaatschappij met zijn kortzichtigheid, lekker hard schreeuwen maar niets inleveren.

Weet je, dat klinkt misschien wel vreemd wat je zegt, maar ik weet zeker dat de wereld een betere wereld zou zijn dan dat het nu is. Ook al zou dat niet de ideale oplossing zijn.
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Entheonaut a dit:
Jahvisions a dit:
Ik zou zegt verbied alle verdovende en stimulerende middelen en verplicht geestveruimende middelen!!! hehe, nee natuurlijk niet we blijven mooi slaaf van deze materialistische consumptiemaatschappij met zijn kortzichtigheid, lekker hard schreeuwen maar niets inleveren.

Weet je, dat klinkt misschien wel vreemd wat je zegt, maar ik weet zeker dat de wereld een betere wereld zou zijn dan dat het nu is. Ook al zou dat niet de ideale oplossing zijn.

Agree! :) Beter sowiezo.

Ik kan die kortzichtigheid van het CDA en de CU niet uitstaan. Ze mogen mijns inziens pas over de 'drugs die over één kam geschoren worden' oordelen, zodra ieder ook eens wat heeft geprobeerd.

Hoe bedoel je bevooroordeeld en ongegrond? ... mag dat wel van God?
 
Haut