Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Advies over de omgeving voor een kweeksetje gevraagd

stefonline

Matrice périnatale
Inscrit
10 Fev 2011
Messages
8
Hallo Psychonauten,

Al tijden lees ik dit forum met veel plezier en nu zelf maar eens in de pen geklommen.
Ik ben iemand met redelijk veel trip ervaring maar nog nooit zelf een kweek gedaan. Tot ik voor kerst dit jaar een standaard kweeksetje kado kreeg. Ik heb me keurig aan de gebruiksaanwijzing gehouden en na een lange tijd zijn er 3 super (padde) stoelen uitgekomen. Deze heb ik gedroogd en komen vast van pas. Maar meer niet.... De tweede flush kwamen er misschien wel meer als 30 paddo's op maar deze volgroeide nooit. Deze 30 aborts heb ik verwijderd en ook de derde flush komt er een hoop klein spul maar niets groeit door.
Nu staat de zak in de woonkamer en de temperatuur was niet ideaal. Zodra er mensen thuis zijn is het 21 graden maar snachts is het veel kouder. Ik ga ervanuit dat dit de oorzaak is.

Nu is mijn idee om nog een setje te kopen en wel voor een goed klimaat te zorgen zonder dat ik de CV weken (€!!!) aan te laten staan. Zie onderstaande link:
http://www.angelfire.com/pa4/paddo/GG2/ideaal.htm

Dit wil ik dus gaan maken en dan een standaard kweek setje erin en dus niet in de bij geleverd zak

Mijn vraag is gaat dit werken of maak ik het mezelf te ingewikkeld?

Ik hoor graag
Stefan
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Hoi en welkom.

De temperatuur moet eigenlijk constant rond de 24 graden zijn.
Je linkje klopt, gewoon 2 bakken en een aquarium verwarmings element met thermostaat(15 euro ofzo) is het makkelijkste. Ga zelf volgende week ook weer beginnen met kweken.

Peace
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Wow zag net dat je het zonder zak wilt doen, niet doen zeker in de filterzak zetten ivm luchtvochtigheid en om de kans op besmetting met andere schimmels enz te voorkomen. Als je het zo doet staan je mega flushes te wachten :)
 

stefonline

Matrice périnatale
Inscrit
10 Fev 2011
Messages
8
jeetje 2 compleet verschillende antwoorden.....
Ik wil het zonder zak doen in de bak omdat ik in de bak de temperatuur op 24 graden kan houden en in de zak in de woomkamer red ik dat niet...
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Een bak is prima, als de luchtvochtigheid maar hoog is (100% of nog beter, iets daar onder). Constant 24 graden is niet nodig, als het maar tussen de +/-18 en 30 graden blijft :) . Je kunt je bakje ook prima in de zak houden, die is er immers voor gemaakt.

Als je eraan denkt investeringen te doen in je kweekomgeving, overweeg dan ook eens om 'echt' zelf te kweken, vanaf sporen, zonder zo'n kant-en-klaar setje. Dat omdat kweken dan bijna gratis is, en omdat het veeel meer plezier geeft op die manier. Moeilijk is het niet.
 

stefonline

Matrice périnatale
Inscrit
10 Fev 2011
Messages
8
Hoi jjj,

Bedankt voor je berichtje dit is wat ik wilde weten(voor nu dan). Ik wil graag eens helemaal vanaf het begin beginnen maar ik dacht ik test eerst op deze manier mijn bak. Er is best veel informatie op internet te vinden maar soms een beetje tegenstrijdig met elkaar.
Stefan
 
Haut