Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Actie voeren om onze paddestoel legaal te houden

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Mocht de hysterie het gaan winnen van het gezond verstand (en met zowel Christen Unie als CDA in de regering, moeten we daar wel bang voor zijn), dan wil ik acties op gaan zetten om de paddestoel onder de aandacht te brengen.

Wat denk ik met name van belang is, is om in acties de veiligheid te benadrukken van paddestoelen.

ik denk dan bijvoorbeeld aan een protestmars met spandoeken zoals:

2006 - 2000 alcohol doden, 0 paddodode
2007 - 2000 alcohol doden, 1 paddodode

Tis maar ff een voorbeeld he?

Graag tips/ideen en wie doet er mee?

Groets
HC
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Een ludieke actie zou bijvoorbeeld kunnen zijn het verstoren van de paasviering met de komende paasdagen in diverse kerken. Hier raken we de christenen precies op het pijnpunt waar ze ons ook in raken, namelijk onze religieuze beleving. Tenminste, dat is zoals ik het persoonlijk ervaar.

Ik wil in ieder geval alleen acties die getuigen van respect, geen laag bij de grondse acties, we willen mensen aan het denken zetten, niet tegen ons in het harnas jagen.
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
Hah! Ik had 'm al een klein beetje zien aankomen! :)
Ik ben dan wel niet zolang lid en fanatiekeling in de psychonautenwereld maar ik ben van de partij!

Ik ben het niet helemaal eens met jouw voorbeeld want zo geef je iedereen gelijk dat het inderdaad door de paddestoel kwam. En die stelling kan nooit bewezen worden.. helaas.

Ik zou meer iets doen met zieke mensen die door alcohol in het ziekenhuis liggen. Ik heb het even opgezocht, dit stukje:

"Zo’n veertig procent van de aandoeningen die in Britse ziekenhuizen worden behandeld hebben te maken met roken. Alcohol speelt een rol bij de helft van de Britse patiënten die binnenkomen op de spoedeisende hulp."
Spreekt mij al veel meer aan :)
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik ben het niet helemaal eens met jouw voorbeeld want zo geef je iedereen gelijk dat het inderdaad door de paddestoel kwam. En die stelling kan nooit bewezen worden.. helaas.

Dat ben ik niet met je eens. Zo zou je ook ieder ongeluk wat is veroorzaakt door iemand die dronken was kunnen relativeren: Want je kunt niet bewijzen dat het door de alcohol kwam.

En waarom zou er niet 1 paddo dode per jaar mogen zijn? Vorig jaar hadden we een waterdode (overdosis water en overleden) maar daar doen we toch ook niet hysterisch over? Paddo's kunnen gevaarlijk zijn wanneer ze onverantwoord worden gebruikt. Het heeft geen zin dit te ontkennen want het is gewoon een feit.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Kingetjuh a dit:
Erg goed punt.
Neem bij deze mijn punt weer terug.

Nee doe maar niet, het is wel wat genuanceerd. Maar die van mij bekt lekkerder op een spandoek denk ik :)

Maar goed, eerst maar eens afwachten of dit niet een zoveelste storm in een glas water is :)
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
als de poep de ventilator raakt ben ik van de partij.
 

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
HeartCore a dit:
Een ludieke actie zou bijvoorbeeld kunnen zijn het verstoren van de paasviering met de komende paasdagen in diverse kerken. Hier raken we de christenen precies op het pijnpunt waar ze ons ook in raken, namelijk onze religieuze beleving. Tenminste, dat is zoals ik het persoonlijk ervaar.

Ik wil in ieder geval alleen acties die getuigen van respect, geen laag bij de grondse acties, we willen mensen aan het denken zetten, niet tegen ons in het harnas jagen.

Dat laatste in ogenschouw nemende, lijkt het me niet verstandig paasvieringen te gaan verstoren. Dat zou geen logische manier zijn je onvrede te uiten. Je kan op je vingers natellen dat je met zo'n actie alleen maar kwaad bloed zet en paddogebruikers onnodig als intolerant en agressief beeldmerkt tegenover de grote (onwetende) massa.

Ik zou je niet te blind staren op het christelijke. Dat heeft slechts zeer indirect met dit verhaal te maken. Ook de VVD en de PVV zijn voor een verbod.Dat zijn toch niet de meest religieuze partijen.

Het 'probleem' benaderen vanuit de hoek van de volksgezondheid is veel slimmer, denk ik. Het is waarschijnlijk lastig een onderzoek te vinden waarin wordt bewezen dat paddogebruik gevaarlijk of schadelijk is. Ook de deskundigen (bijvoorbeeld criminologen of onderzoekers van de Jellinek) heb ik nu nog niet erg negatief over de gevaren van paddo's gehoord.

Van de VVD vind ik het ook vreemd trouwens. Hoe liberaal is zo'n hetze-achtig verbod? Het lijkt me een soort onemanshow van Fred Teeven, die stoere law-and-ordertaal uitslaat om zijn imago als 'crimefighter' te benadrukken.

Ik hoop dat de Nederlandse regering én de Tweede Kamer het gezonde verstand laten prevaleren boven dit opportunistische spelletje.
 

Bosmans

Matrice périnatale
Inscrit
27 Mar 2007
Messages
8
Ik hoop vurig met u mee, ik heb nog maar een dik halfjaar paddos leren kennen, het zou een schande zijn als die ineens verboden zouden worden omdat een of ander slecht geïnformeerde meid met ( volgens mij ) slechte vrienden zo stom is om van een brug af te springen.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik voel dat onze vrijheid weer eens onder vuur komt te liggen door die onwetende debielen in Den haag.

Als ze het gaan verbieden dan verbieden ze alles van paddo's tot growkits.
en dat onderzoek dat ze gaan doen naar de gevolgen van paddo's heb ik al helemaal geen vertrouwen meer in want ze gaan kijken naar de psychische aandoeningen, die wellicht optreden bij fout gebruik.

Dit plan lag al langer op tafel alleen door dit incident hebben ze zogenaamt een reden ervoor.

Wat er ook gebreurt ik sta achter je HC, maar ik ben bang dat we hard moeten vechten voor onze vrijheid/geloofs uitingen.
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Als ze serieus onderzoek doen kunnen ze maar 1 conclusie trekken: Paddo's zijn 1 van de minst gevaarlijke tijdsbestedingen in vergelijking met alcohol, tabak, bergbeklimmen, wintersporten, autorijden of de straat over steken.

Maar ik heb erg weinig vertrouwen in het oordeel van de kamer: Fred Teeven -die volgens mij nog een oude rekening te vereffenen heeft- lult nog dommer dan de gemiddelde dronkenlap die aan de bar hangt: 'Paddo's lijken op LSD en met LSD sprongen mensen vroeger ook al van de brug. Dus paddo's moeten verboden worden' :shock:

En Ab Klink -die al minister van kleinburgelijke zaken wordt genoemd- zegt al bij voorbaat dat wat het onderzoek ook zegt het oordeel van de kamer zwaar(der) zal wegen. De rede is dus compleet verdwenen in Den Haag het gaat er alleen nog maar om wie het hardst (en domst) kan schreeuwen. :? :x
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Neuh ik ben niet zo van het hard en dom schreeuwen meestal. Misschien dat het ergste weer voorbij is, alle tegenstanders hebben wat kunnen schreeuwen en nu wordt het weer tijd voor echte argumenten.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Dr. Leospace a dit:
Neuh ik ben niet zo van het hard en dom schreeuwen meestal. Misschien dat het ergste weer voorbij is, alle tegenstanders hebben wat kunnen schreeuwen en nu wordt het weer tijd voor echte argumenten.

Ik heb in ieder geval toevalligerwijs op korte termijn heeeel veel vrije tijd om te gaan besteden aan dit soor argumenten ;)
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
HeartCore a dit:
Ik heb in ieder geval toevalligerwijs op korte termijn heeeel veel vrije tijd om te gaan besteden aan dit soor argumenten ;)

Wat een toeval, ik ook :roll:
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ik heb ook zeeen van vrije tijd.

De komende maand.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
jah ik ben ook vóór demonstraties, we moeten opkomen voor onze beschimmelde vriendjes!

die hypocriete **lijers moeten een tegenwoord krijgen
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
forest a dit:
jah ik ben ook vóór demonstraties, we moeten opkomen voor onze beschimmelde vriendjes!

die hypocriete **lijers moeten een tegenwoord krijgen

Ok, hoewel ik wel van mening ben dat het wellicht goed is een paar dagen rust te nemen om te kijken hoe dit allemaal verloopt. Want we willen natuurlijk geen slapende honden wakker maken ;)
 
Haut