Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Absinth

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ben benieuwd naar dit drankje... heb nou nog nooit de echte Absinth mogen drinken...

Ik heb iemand uit de USA gevonden die een bedrijfje heeft, maar weet niet of het wat is.

http://www.iamshaman.com/eshop/10Expand ... de=ELX-ABK

Hoe / waar kan ik de beste Absinth maken ?
Mensen met tips / ervaringen?
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ik moet mij gaan schamen.... :oops:
Gooi dit dan maar dicht.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Op ******* hebben ze ook een absinth kit, als je dat combineert met een fles pernot zal je ook de echte absinth krijgen (dit is alleen wel duur samen: +- 40 euro, wel heb je dan meteen een absinthlepel en glas :) )
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ja.. maar is de kwaliteit dan ook goed?
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
dat moet nog blijken, ga het binnenkort bestellen, lijkt me ook wel leuk om zelf te maken opzich.

Ik zal wel ff een verslagje geven als ik het heb geprobeerd ;)
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ja dat is goed.. maar heb je dan wel ervaring met absinth.. anders kan je nog geen vergelijking maken ;)
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
ja, ik heb wel ervaring met absinth,

heb een keer rode gekocht in spanje, deze soort bevatte waarschijnlijk slechts een heel klein beetje thujon en het alcoholvolume was 80% (abnormaal sterk voor absinth geloof ik).

Hij was iniedergeval wel erg lekker en intussen ook al weer op, wil daarom maar eens een variant met een stuk meer thojon proberen en waarschijnlijk ook een heel andere smaak zal hebben. En het zelf maken lijkt me ook wel wat

Trouwens, je kan ook gewoon naar de Gall&gall gaan, daar hebben ze een 68% absinth op basis van pernot, zal alleen weer lage dosis thujon hebben en kost 32 euro voor een flesje...
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
ik heb in de slijter ooit een vles gehaald en daar toen nog een stuk of wat grammen alsem zelf aan toe gevoegd om het thujon gehalte iets op te schroeven. de smaak werd er niet beter op maar het had naast al de alcohol wel degelijk een ander psychoactief effect, maar dit werd toen sterk overstemd door de alcohol.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
thadivine a dit:
heb een keer rode gekocht in spanje, deze soort bevatte waarschijnlijk slechts een heel klein beetje thujon en het alcoholvolume was 80% (abnormaal sterk voor absinth geloof ik).

Alcoholpercentage van Absinth ligt tussen de 50 en 85%.

Trouwens, je kan ook gewoon naar de Gall&gall gaan, daar hebben ze een 68% absinth op basis van pernot, zal alleen weer lage dosis thujon hebben en kost 32 euro voor een flesje...

In die varianten zit geen tot zeer weinig thujon. Echte Absinth mag in Nederland al een hele tijd niet meer verkocht worden.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
HappyMind a dit:
In die varianten zit geen tot zeer weinig thujon. Echte Absinth mag in Nederland al een hele tijd niet meer verkocht worden.

das wat ik zeg toch ;)

Trouwens, je kan ook gewoon naar de Gall&gall gaan, daar hebben ze een 68% absinth op basis van pernot, zal alleen weer lage dosis thujon hebben en kost 32 euro voor een flesje...

;)
 
Haut