Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Absint

sjengsta

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2005
Messages
110
iemand ervaring met deze drank?
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
aleen met de nederlandse, ik was aleen te dronken om de thujon (werkzame stof) te merken. maja wat wil je met 60% alcohol. ben nu mn eigen aan het maken maar durf t niet helemaal aan om deze te proeven, omdat ik de absinth alsem te lang heb laten treken. veel te bitter.
 

Anand

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Jan 2003
Messages
190
aleen met de nederlandse, ik was aleen te dronken om de thujon (werkzame stof) te merken. maja wat wil je met 60% alcohol. ben nu mn eigen aan het maken maar durf t niet helemaal aan om deze te proeven, omdat ik de absinth alsem te lang heb laten treken. veel te bitter.

dat bittere is normaal.... dat komt uit de alsem... je moet het Destileren (verboden) in het drankje wat daar uit komt zit wel nog de actieve stoffen maar geen bittere smaak.
 

Woody

Glandeuse pinéale
Inscrit
29 Jan 2005
Messages
106
iemand ervaring met deze drank?
Ja, één. Maar toen was ik al zo apelazarus :pint: dat ik niet meer weet welke troep welke effecten veroorzaakte :idontknow:
 

sjengsta

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2005
Messages
110
hahahah ok dat kan.... :jump:
 
L

lupuzzz

Invité
je moet het Destileren (verboden) in het drankje wat daar uit komt zit wel nog de actieve stoffen maar geen bittere smaak.

Yeah, right. :iconhead:
Als dat zo is, waarom verkopen ze dat niet dan?

Als je gaat distilleren hou je alleen alcohol over en geen werkzame stoffen.
Het doel van distilleren is juist om zuivere alcohol te verkrijgen.

Die bittere smaak kun je niet verhullen.
Ik heb een paar keer absint gemaakt van 80% Stroh rum. Twee weken laten trekken (elke dag goed schudden) op een donkere plek en toen gefilterd. Vervolgens 1 deel absint op 5 delen water in een longdrinkglas.

Smaakt afschuwlijk en je wordt alleen maar dronken.
Meer als drie glazen krijg ik niet door m'n strot.
Geen merkbare effecten behalve dat je een soort helder dronken bent. Klinkt lekker vaag he?

Niet de moeite waard.
 

davyh1

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Déc 2004
Messages
56
Een keertje 25 g alsem twee weken laten trekken in 500 cl Pernod. Pff, niet te drinken en effect 0. Niet de moeite waard.
 

Anand

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Jan 2003
Messages
190
[quote:2or7s6wp]
je moet het Destileren (verboden) in het drankje wat daar uit komt zit wel nog de actieve stoffen maar geen bittere smaak.

Yeah, right. :iconhead:
Als dat zo is, waarom verkopen ze dat niet dan?

Als je gaat distilleren hou je alleen alcohol over en geen werkzame stoffen.
Het doel van distilleren is juist om zuivere alcohol te verkrijgen.

Die bittere smaak kun je niet verhullen.
Ik heb een paar keer absint gemaakt van 80% Stroh rum. Twee weken laten trekken (elke dag goed schudden) op een donkere plek en toen gefilterd. Vervolgens 1 deel absint op 5 delen water in een longdrinkglas.

Smaakt afschuwlijk en je wordt alleen maar dronken.
Meer als drie glazen krijg ik niet door m'n strot.
Geen merkbare effecten behalve dat je een soort helder dronken bent. Klinkt lekker vaag he?

Niet de moeite waard. [/quote:2or7s6wp]

Als je van Destileren alleen alcohol overhoud hoe verklaar je dan dat Whiskey, vodka en jenever niet exact hetzelfde smaken?

er komen dus wel de actieve stofen mee, omdat je al begint met iets zonder methanol hoef je die niet meer te scheiden en is het vooral om de bittere stof die in het water achter blijft....

heb het zelf gedaan en werking was super volgend vrienden.
 

Napoleon

Matrice périnatale
Inscrit
30 Mar 2005
Messages
18
Smaakt afschuwlijk en je wordt alleen maar dronken.
Meer als drie glazen krijg ik niet door m'n strot.
Geen merkbare effecten behalve dat je een soort helder dronken bent. Klinkt lekker vaag he?

Niet de moeite waard.
Vond ik ook. Je wordt wel een heel stuk sneller dronken, maar dat is die smaak niet echt waard. Drie hele glazen had ik overigens niet nodig. Eerder shotglaasjes. Ik ben zwak! :p

Ik had drie kleine batches gemaakt, en alleen die eerste heb ik naar binnnen gewerkt. Ik heb er nog twee staan op m'n vensterbank en die staan er nu al een heeeele tijd. Begin wel een beetje nieuwsgierig te worden hoe veel sterker dat zal zijn. :grin:
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Het ligt eraan hoeveel keer je distilleerd. Distilleer je bijvoorbeeld een drank van 16° krijg je een drank van ongeveer 30° hierna ong 50° en zo verder to 97,9 ofzo want pure ethanol bestaat niet. Ikzelf heb er een beetje ervaring mee, een eigen distileerkolom gemaakt met een inox buis en een oude kookplaat :grin: . wel OPLETTEN mannen! Als ge uw temperatuur te hoog instelt wordt via een bepaald proces ethanol omgezet in methanol (ontsmettingsalcool) en hier wordt ge BLIND van. In Mexico zijn er enorm veel mensen blind geworden met huisgestookte absint te drinken. Het komt er dus op neer dat ge ergens in het distileerproces de alsem of thujon erbij doet. Hoe precies weet ik niet ik heb het nog nooit gedaan, te gevaarlijk. Ik hou het bij fruit in te water laten gisten (bakkersgist of wijngist maakt niet zo heel veel, wijngist is wel beter). en dit 1 of soms 2 keer te distilleren.Krijg je zo'n drank van ongeveer 30 tot 50 graden. Wat genoeg is vind ik, ideale smaak-zat worde verhouding. Daarna laat ik het nog trekken op fruit naar keuze. Als iemand een veilig procédé weet voor absint laat he weten!!! ik begin direct dan!:grin:
 

rob

Matrice périnatale
Inscrit
25 Nov 2005
Messages
14
3 glazen op laatst, weet er weinig meer van maar of dat van de alcohol was of niet. geen idee. Had daarvoor ook al behoorlijk veel op en daarna nog joint gerookt. Ga het in ieder geval niet meer proberen, Zo een zwart gat in je kop vind ik echt niet fijn. :!:
 

Sjors

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
66
heb nu nog een fles absinth thuis staan,
ben nog steeds wel benieuwd van wat er waar in van de virtuele trip verhalen en van de geruchten dat vincent al zijn schilderijen onder invloed van absinth heeft geschilderd..

of zoals iemand ooit tegen mij zei; met zoveel alchol erin vindt je het gek dat je rare dingen gaat zien :)
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Nou sjors , ik zou zeggen neem hem eens een keertje mee dan kunnen we de proef op de som nemen. (kerstfeestje misschien ?)

Hmm gaat dat wel goed ? :twisted:
 

hasjman

Matrice périnatale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
18
kheb het ook ooit gedronken maar ik werd er alleen maar zat van, en ik geloof dat veel kunstenaars dit namen (van gogh, Picasso,...) en deze zijn allemaal bekend geworden erdoor...
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
denk niet dat ze door de absinth bekend zjn geworden, van gogh schilderde al jaren voor hij zijn eerste glas absinth dronk en somige oude werken van hem zijn ook briljant.

de absinth die je nu in de slijter koopt is overigens niet goed, het thujon gehalte is veel te laag, ik heb een tijd geleden wat extra abinth alsem in mjn flesje absinth gegooid en dat zal k ook eens uiit proberen. eerder werd ik er alleen heel erg vaag en vrolijk maar wel anders dronken door.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
denk niet dat ze door de absinth bekend zjn geworden, van gogh schilderde al jaren voor hij zijn eerste glas absinth dronk en somige oude werken van hem zijn ook briljant.

de absinth die je nu in de slijter koopt is overigens niet goed, het thujon gehalte is veel te laag, ik heb een tijd geleden wat extra abinth alsem in mjn flesje absinth gegooid en dat zal k ook eens uiit proberen. eerder werd ik er alleen heel erg vaag en vrolijk maar wel anders dronken door.
 
Haut