Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

ANTI drugsdemonstratie

mindmelt

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2006
Messages
26
Dit kwam ik vandaag tegen in mijn mailbox

http://www.voorpost.org/3/16

Gezien deze grensoverschrijdende problematiek hebben Voorpost Vlaanderen en Voorpost Nederland besloten om samen op zondag 1 maart een betoging te organiseren in en door Maastricht met drie zeer concrete eisen:


Stop het gedoogbeleid

Sluiting van alle coffeeshops

Nultolerantie voor drugscriminaliteit

nou snap ik deze mensen dus totaal niet....
wat is hun probleem?
hebben ze overlast van klanten van coffeeshops (parkeer overlast, lawaai)?
dan kan daar toch met de gemeente over overlegt worden om tot een oplossing te komen die werkt voor BEIDE partijen?

zijn ze bezorgd om mensen die niet goed kunnen omgaan met drugs?
dan moet er toch betere opvang en onderzoek komen mbt verslaving? en moeten die mensen niet door een zerotolerance beleid in de cel komen.

zo zijn er nog wel meer van die vragen.

Maar ik denk juist dat die problemen vaak worden veroorzaakt door het verbod en stigma wat op drugs ligt.

waarom hebben ze zulke strikte en absolute eisen? er zijn toch meer manieren om hiernaar te kijken, of willen ze dat niet zien?

Het lijkt me iig interesant om met die mensen te praten, misschien weten zij wel iets wat ik niet weet en kan ik nog van ze leren. :wink:

wat denken jullie?
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ik denk dat ze er gewoon geen donder van af weten.
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
In hun ogen is weed(&andere drugs)=vieze hippies en linkse ratten= diegene waar ze van afwillen vermoed ik.
Of misschien zien ze druggebruik als een bevuiling van het raszuivere lichaam..?
Ofwel zien ze het gebruik van sommige drugs als onnatuurlijk omdat vele van hen oorspronkelijk exotisch zijn (cannabis,heroïne,coke,etc...)? Dat zou wel verklaren waarom ze het drinken van sloten bier niet contesteren,integendeel...

Ik heb er geen idee van, mischien moet je ze maar eens een mailtje sturen?

Ooit las ik op een forum wel eens topics over hun druggebruik, 't was niet van voorpost maar stormfront of iets dergelijks denk ik. Ik ben niet zo thuis in die organisaties.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
We kunnen ze wel in gekleurde kleren en bloemen en met een joint opwachten. :D
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Een groep mensen die hun leven laten uitwonen en nooit de kennendheid zullen bezitten van een existentie zonder spiegel waaraan men refereert en identificeerd. Verbonden met een lichaam dat present is, maar niet als zijnde wezenlijk verbonden met het ademende leven zelf.

Niet triest, wel een bonk hardnekkigheid die als enige uitweg heeft om te zwellen en anderen in hun eveneens begrenste domein te plaatsen.

Het moraal is hen opgediend, door de acceptatie is de possibiliteit tot onbevangen zelf verwerving een totale vervreemding geworden.
 

mindmelt

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2006
Messages
26
Ik ben nog wat verder gaan zoeken:
http://www.indymedia.nl/nl/2009/01/57289.shtml
hier op indy media staat al info over een tegen demonstratie. Er wordt zo goed als geen aandacht besteed aan het onderwerp (drugs).
Krijg er het gevoel van dat ze gewoon een knokpartij willen. in dit geval over de ruggen van psychonauten/drugsgebruikers.

Dit stond op stormfront (een extreem rechtse groepering uit nl):
Antifa heeft steun aangevraagd van Duitse antifa en komen met bussen naar de stad...

Weet er iemand of zij officieel al iets hebben aangevraagd van tegendemo? Qua beeldvorming is dit natuurlijk weer een goede zaak. Je kan je de beelden al goed voorstellen: gemaskerde antifa's die met stenen gooien naar nationalisten die een drugsverbod willen. Ik wel hen bij deze reeds te danken voor de gratis propaganda"
daar zal het wel weer op neerkomen...

thesearchforsoma en twiligth: ik denk ook dat jullie gelijk hebben, zo zie ik het ongeveer ook.
Ik denk dat ze er gewoon geen donder van af weten.
maar ik denk dus dat ze er gewoon geen donder van af WILLEN weten.

en dat snap ik niet.

what's the point als er, ja, eigenlijk geen point is?
en als je een demonstratie wil houden om jouw partij/ideeen onder de aandacht te brengen dan doe je dat toch gewoon open en eerlijk over en ga je geen spelletjes lopen spelen en er omheen draaien.
of het nou politici, huisartsen, vrachtwagenchaufeurs of aanhangers zijn van extreem rechts (of links) in alle lagen van de bevolking zitten drugsgebruikers. drugs discrimineren niet! Ook bij hun eigen leden zitten drugsgebruikers, het zou in dat geval deels een demonstratie tegen zichzelf zijn.
ik snap dus niet wat ze moeilijk doen, is het ze dan echt alleen maar te doen om die aandacht en uiteindelijk meer leden en DUS dat het uiteindelijk dat het weer alleen om macht gaat? en dat de rest bijzaak is ofzo?
ik snap wel waar die mensen mee bezig zijn, ik snap alleen niet waarom. Misshien is een mailtje sturen wel een idee, ik heb alleen niet het gevoel dat ze begrepen willen worden.
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Mooi gezegd mindmelt!

Je kan ze altijd een mailtje sturen,baat het niet dan schaadt het niet :D (maar doe het misschien best niet met een emailadres waaruit ze je identiteit kunnen afleiden (al dan niet via google ofzo als je op andere sites bekend staat met dat emailadres)).
Je weet maar nooit dat er iemand kwaad is om die mail.

't beste!
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Nu ik er nog een keer over na denk is het denk ik inderdaad een beetje zoals SearchForSoma zegt...

Deze mensen zien cannabis gebruikers als mensen die op de bank hangen en niets uitvoeren. Niet de hard-werkende mens die hun graag willen in een maatschappij.
Bovendien speelt het denk ik ook erg mee dat inderdaad veel van die drugs uit landen komen waar ze iets tegen hebben.
Dat doet me denken aan de VS toen ze de Chinezen ineens massaal niet meer nodig hadden en opium toen met hun werd geïdentificeerd. Net als cannabis vaak met allochtone jongeren.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
We moeten ze met een wijnkanon natspuiten!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Nee echt! We hebben tien dagen om een leger wijnspuiters te verzamelen!

Theo doet vast wel weer mee! :lol:

theo.jpg
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
ik geloof best dat overlast voor sommige een reeel probleem is. Als je naast of boven een coffeeshop woont denk ik dat je dat best contstant in je huis kan roken. En dan nog brommers en auto's die af en aan rijden en geluidsoverlast veroorzaken. Ook trekt het zeker tuig aan. In de grensstreken is er nog een extra probleem met toeristen en drugrunners.

Maar goed voor de normale persoon die een jointje wil roken en verder niemand kwaad doet biedt niemand een alternatief.

De waarheid is dat de overheid het eerst met allerlei maatregelen criminaliseert en vervolgens zegt 'zie je wel dat het criminele dingen in de hand werkt'
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Met wijn? :lol:


LACE (Lysergic Acid Crypto-Ethelene) can be made by mixing LSD with DMSO, a high penetrating agent, and water. Sprayed from an atomizer or squirted from a water pistol, the purple liquid will send any pig twirling into the Never-Never Land of chromosome damage. It produces an involuntary pelvic action in cops that resembles fucking. Remember when Mace runs out, turn to Lace.

How about coating thin darts in LSD and shooting them from a Daisy Air Pellet Gun? Guns and darts are available at hobby and sports shops. Sharpening the otherwise dull darts will help in turning on your prey.
(steal this book-Abbie hoffman)

Dat is al een stukje ruiger hé8)



Voor alle duidelijkheid,dit meen ik niet!!!
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Jahvisions, je hebt zeker gelijk wat die overlast betreft!
Maar dat is weer voor een groot deel aan de overheid te wijten denk ik. indien zij wat meer coffeeshops zouden toestaan zou het minder druk zijn aan die enkele die nu nog openblijven, zouden ze niet zo'n gigantische voorraad moeten inslaan, misschien zou het voor drugrunners ook al helemaal niet meer aantrekkelijk worden aangezien slechts een klein deel van hun potentieele klanten naar die bepaalde shop komt,en ze er hun brood niet meer mee kunnen verdienen e.d.

't kan allemaal en overal zoveel beter, met een beetje doordacht beleid!
:wink:
 

mindmelt

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2006
Messages
26
ik geloof best dat overlast voor sommige een reeel probleem is. Als je naast of boven een coffeeshop woont denk ik dat je dat best contstant in je huis kan roken. En dan nog brommers en auto's die af en aan rijden en geluidsoverlast veroorzaken. Ook trekt het zeker tuig aan. In de grensstreken is er nog een extra probleem met toeristen en drugrunners.

ik niet.

Als je bij een coffee shop (of voor that matters, een cafe) gaat wonen, weet je dat daar klanten zijn en dat die man (of vrouw :wink: )zijn zaak ook zal moeten runnen op een of andere manier en dat je daar wel eens iets van kan merken.

en toeristen en drugsrunners???
wij hebben een drugsbeleid dat werkt.

anderen landen niet.

En omdat er in andere landen geen oplossing is voor de drugsbehoefte van HUN inwoners is dat een probleem van ons???
dit gevolg (drugstoerisme) heeft een andere oorzaak dan het CDA/CU ons wil doen laten geloven

als je normaal cannabis kon kopen in belgie/duitsland/frankrijk/etc was heel dit probleem er niet.

ik zelf woon midden in het centrum, met echt 2 coffeeshops op steenworp afstand. Ik heb er nooit last van ondervonden. op 2x een jochie dat komt vragen of ik wiet voor hem wil halen na (in 2,5 jaar)....

maar ik vraag me af of wijn (of lace) werkt tegen extremisme.....ik had gehoord dat die shit nogal hardnekkig schijnt te zijn...

als we suc6 boeken met ons legertje zie ik wel iets in een wereld tournee, startende in de gazastrook :wink:
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
mindmelt a dit:
en toeristen en drugsrunners???
wij hebben een drugsbeleid dat werkt.
Nounou, niet te hard van stapel lopen he, er is nog zat aan te verbeteren. :p

Sterker nog, ik ben bang dat er juist steeds meer aan te verbeteren valt dankzij onze beste vrinden in het CDA en de CU.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Hier en daar een drive-through coffeeshop openen, vooral in steden aan de grens, kan ook overlast verminderen. Maar ja, dat zal dan wel weer 'het verkeerde signaal' afgeven of zo.
 
Haut