Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

9 december filmavond Ibogaine: Rite of Passage

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Op 9 december aanstaande organiseert Stichting OPEN in samenwerking met studievereniging Salus van gezondheidswetenschappen aan de VU een filmavond met aansluitend een debat. Filmmaker Ben de Loenen is te gast om zijn documentaire Ibogaine: Rite of Passage te laten zien en met het publiek in discussie te gaan.

https://secure.*******.net/images/resize/detail/ibogaine_rite.jpg

Iboga is een plant die van nature voorkomt in Afrika. Het is een psychedelisch middel dat gebruikt wordt in overgangsrituelen. Ben de Loenen heeft in zijn film naast deze oude rituelen ook plaats gemaakt voor een interessante moderne toepassing van Iboga bij verslaving.

Tijd & datum: 9 december 2008, vanaf 17.30 uur.

Plaats: Vrije Universiteit – KC 159 W&N gebouw, de Boelelaan 1085, 1081 HV Amsterdam

OPEN
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Goed initiatief! :wink:

Was vergeten het hier te posten. Indien je nog geen lid bent van onze nieuwsbrief, schrijf je in op de site!
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ik ben er in februari bij! :D

Ben wel erg benieuwd!

(19 februari was dat toch?)
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Zo jammer dat ik doordeweeks nooit 's avonds naar Amsterdam kan komen...
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Twilight a dit:
Ik ben er in februari bij! :D

Ben wel erg benieuwd!

(19 februari was dat toch?)
Nee, bovenstaande bijeenkomst is vanavond. Ik ga er in ieder geval heen, waarschijnlijk met Videlic. Forkbender, zie ik jou daar ook weer?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Twilight a dit:
Ik ben er in februari bij! :D

Ben wel erg benieuwd!

(19 februari was dat toch?)

Klopt. 19 Februari is de volgende, iets groter opgezette lezing.

Vandaag was het erg leuk. De film was mooi, er werden goede vragen gesteld vanuit de zaal en de antwoorden waren duidelijk en verhelderend. Smaakte zeker naar meer. Het was ook fijn om achteraf nog met wat mensen te praten, Icelus, Caduceus en nog wat anderen. Jammer dat ik de puf niet meer had om nog even mee te gaan wat drinken, maar had vandaag echt een iets te lange dag. Volgende keer beter.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Staat iedereen al op de mailinglist van OPEN?
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ik wel in ieder geval!
Zal er tegen die tijd vast wel iets van horen, over die tweede vertoning met debat.
Hebben jullie al wat tegenstanders kunnen vinden?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Forkbender a dit:
Vandaag was het erg leuk. De film was mooi, er werden goede vragen gesteld vanuit de zaal en de antwoorden waren duidelijk en verhelderend. Smaakte zeker naar meer. Het was ook fijn om achteraf nog met wat mensen te praten, Icelus, Caduceus en nog wat anderen. Jammer dat ik de puf niet meer had om nog even mee te gaan wat drinken, maar had vandaag echt een iets te lange dag. Volgende keer beter.
Ik vond het ook erg leuk. De film had ik al een keer gezien zonder ondertiteling. Dit keer begreep ik de Franstalige delen over Gabon dus wat beter. Het vragenuurtje vond ik interessant en amusant. Ben bleek uitstekend overweg te kunnen met kritische en uitdagende vragen. Ook de gesprekken die we na de lezing met hem hadden waren erg interessant. Ik vond het ook erg leuk om Icelus te leren kennen, en de vrolijke psychonaut uit Amsterdam-Noord. We zijn met z'n zessen gaan eten in een Thais restaurant, waar we gezellig verder hebben gekletst over iboga, ayahuasca, trippende dieren, stichting OPEN en natuurlijk Here Jezus.
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Ik vond het ook erg gezellig! En ook leuk om CaduceusMercurius en de inderdaad vrolijke psychonaut uit Amsterdam-Noord te ontmoeten! :)
Het eten was trouwens ook zeer smakelijk.

Verder echt respect voor Ben de Loenen! Ik vond de antwoorden tijdens het debat erg goed. Ik hoop echt op een overvolle zaal van 500 man in de UvA in februari!
 
Haut