Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

10 jaar Legalize! Streetrave Amsterdam 10 juni

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
de titel zegt het al ;)
http://legalize.net/
Legalize gaat weer de straten op!
Na de nodige omwegen en problemen omtrent de datum, zijn we in overleg met de gemeente op 10 juni uitgekomen.
Verzameling op de Dam 13:00. Eindbestemming - Station Sloterdijk. Wees op tijd en neem al je vrienden en kennisen mee.

Eigenlijk helemaal geen gekke datum om je 10 jarig bestaan te vieren!

ik zal er ook zijn met wat vrienden, nog meer mensen die gaan?
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Legalize streeft goede dingen na, echter niet op de juiste manier. Legalisatie van drugs moet je op politieke manier nastreven (PRDV) en niet door een protestmars 1x in het jaar. De media besteedt er amper aandacht aan tegenwoordig.

Ik zal daarom ook niet meelopen.
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Het een sluit het ander niet uit lijkt mij. Je kunt het zowel politiek proberen als op een meer ludieke manier met een streetrave. En volgens mij was Peter al gestopt met de politiek? Dus ik ben bang dat hij ons ook niet kan helpen.

De media besteed meestal uitgebreid aandacht aan de legalize streetrave, bij de laatste editie helaas in negatieve zin omdat er ook een paar treurige voetbalsupporterjes meeliepen.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Gaat dus naar Sloterdijk, dat betekend dus geen eindfeest. Jammer was altijd wel lache. Het idee om de hele tijd mee te lopen valt me altijd vies tegen, is bijna werk. Dus juist wel relaxed als ze even still gaan staan.

Maar denk dat ik wel even ga kijken als ik in de buurt ben.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Dr. Leospace a dit:
Het een sluit het ander niet uit lijkt mij. Je kunt het zowel politiek proberen als op een meer ludieke manier met een streetrave. En volgens mij was Peter al gestopt met de politiek? Dus ik ben bang dat hij ons ook niet kan helpen.

De media besteed meestal uitgebreid aandacht aan de legalize streetrave, bij de laatste editie helaas in negatieve zin omdat er ook een paar treurige voetbalsupporterjes meeliepen.

Ik zeg ook niet dat Peter R. de Vries ons nu nog kan helpen. Hij zei echter wel dat hij de alle drugs wilde legaliseren om zodoende de criminaliteit in het verhandelen van deze te vermijden en veel minder geld eraan te besteden. Ik denk dat Legalize politieke methoden wel uitsloot door onder ander vorig jaar. Ze kunnen er wellicht niets aan doen, maar je kan wel verwachten dat zulke mensen opeens opduiken en alles lopen te verzieken.

En zoals je zelf al zegt, er wordt wel aandacht aan de Legalize streetrave besteedt, maar de media pikt altijd de negatieve dingen eruit. Zaken als arrestaties of dat er iets kapotgegaan is, etc.

Er is namelijk voor 99% van Nederland niets interessants aan Legalize. Ze zien Legalize als een losgeslagen groep hippies die toch niets in te brengen heeft. Daarom ben ik er ook absoluut voor om zulke doeleinde louter proberen te bereiken met de politiek en niet met dit soort acties.

Als laatste wil ik wel melden dat zij mijn volledige steun hebben. :)
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
de politiek heeft er geen baat bij om alle drugs te legaliseren, dus zal het niet gebeuren vanuit politieke hoek. een partij die heroine wil legaliseren heeft geen schijn van kans.
pas als veel mensen jaarlijks laten zien dat er iets goed mis is met de wet, dat is de enige manier waarop er vooruitgang kan worden gemaakt (imo dan)
ik weet ook niet echt hoe je bij die 99% komt maar dat klopt volgens mij ook helemaal niet. er blowen alleen al 1 op de 10 mensen, aftewel 90%. daarnaast zijn er ook genoeg mensen die wel na kunnen denken en dus ook drugs uit het strafrecht willen halen.
als je 'this revolution wont be televised' kijkt begrjip je misschien dat politiek niet werkt en protest wel ;)
link staat in de (engelse) lounge.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
BombSki a dit:
de politiek heeft er geen baat bij om alle drugs te legaliseren, dus zal het niet gebeuren vanuit politieke hoek. een partij die heroine wil legaliseren heeft geen schijn van kans.
pas als veel mensen jaarlijks laten zien dat er iets goed mis is met de wet, dat is de enige manier waarop er vooruitgang kan worden gemaakt (imo dan)
ik weet ook niet echt hoe je bij die 99% komt maar dat klopt volgens mij ook helemaal niet. er blowen alleen al 1 op de 10 mensen, aftewel 90%. daarnaast zijn er ook genoeg mensen die wel na kunnen denken en dus ook drugs uit het strafrecht willen halen.
als je 'this revolution wont be televised' kijkt begrjip je misschien dat politiek niet werkt en protest wel ;)
link staat in de (engelse) lounge.

Grote misopvatting dat de politiek er geen baat bij heeft. Er worden miljoenen dollars per jaar, in Nederland alleen al, besteed aan het bestrijden van drugs. Dit geld kan veel beter besteed worden.

En ja, je hebt helemaal gelijk. Pas als veel Nederlanders drugs uit het strafrecht willen halen, wordt er iets aan gedaan. Je moet dan dus op een veel breder perspectief gaan kijken, dan een streetrave als Legalize.

Het verschil in onze mening is dat jij denkt dat legalisatie vanuit de mensen zelf moet komen en ik denk dat de eerste stappen politiek gezet moeten worden.

Die 99% is een fictief getal om mijn pleidooi kracht bij te zetten, mooie cijfers hoeven niet altijd waar te zijn. :p
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
DevXavier a dit:
Grote misopvatting dat de politiek er geen baat bij heeft. Er worden miljoenen dollars per jaar, in Nederland alleen al, besteed aan het bestrijden van drugs. Dit geld kan veel beter besteed worden.

En ja, je hebt helemaal gelijk. Pas als veel Nederlanders drugs uit het strafrecht willen halen, wordt er iets aan gedaan. Je moet dan dus op een veel breder perspectief gaan kijken, dan een streetrave als Legalize.

Het verschil in onze mening is dat jij denkt dat legalisatie vanuit de mensen zelf moet komen en ik denk dat de eerste stappen politiek gezet moeten worden.

Volgens mij is de politiek niet zo gericht op minder uitgeven aan drugsbeleid als jij voorstelt. Het is subjectief om te stellen dat geld beter besteed kan worden (hoewel ik het natuurlijk met je eens ben), maar jij stelt deze mening als regel voor wat de politiek zou moeten doen. Daardoor neem je een positie in boven de democratie, wat mij nogal autoritair in de oren klinkt. Hoe is het opleggen van jouw wil anders dan het opleggen van de wil van het parlement? Zij zijn tenminste nog democratisch gekozen.

Ik ben het met je eens dat er pas actie komt als veel nederlanders het ook willen (en misschien ook wel veel amerikanen, want we laten ons in ons beleid vaak door hun leiden). Legalisatie is echter een gevolg van eerlijke en betrouwbare berichtgeving over drugs en de gevolgen van drugs en het verbieden ervan. Mensen veranderen pas van mening als de feiten die zij horen niet meer overeenstemmen daarmee (een enkele eigenwijze uitgesloten). Op dit moment is deze berichtgeving er nog niet. Ik denk dat daar het begin ligt voor legalisatie. Voor meer gedachten over dit onderwerp zie de topics 'Taking Action' en 'Taking Action part 2' in het politics-forum
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Nederlanders willen rookvrije horeca


DEN HAAG - Een meerderheid van 57 procent van de Nederlanders vindt het een goed idee als de Tweede Kamer zou besluiten het roken te verbieden in horecagelegenheden.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 61 procent van alle Nederlanders het prettiger vindt als er niet gerookt wordt als ze een uitgaans- of horecagelegenheid bezoeken.

De antirookorganisatie Clean Air Nederland (CAN) heeft vrijdag het eerste burgerinitiatief aangeboden aan voorzitter Frans Weisglas van de Tweede Kamer. De organisatie wil dat de Tweede Kamer cafés en restaurants zo snel mogelijk rookvrij maakt. CAN heeft in twee maanden 65.000 handtekeningen verzameld. Het is sinds 1 mei mogelijk om als gewone burger een onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te plaatsen. Mensen moeten daarvoor onder meer 40.000 handtekeningen inzamelen.

[...]
© Het Parool, 19-05-2006
BRON: http://www.parool.nl/nieuws/2006/MEI/19/bin3.html

Iets ingekort. Okee. Waar halen we 40.000 handtekeningen vandaan voor het tweede burgerinitiatief?
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Haha, verdomd goed idee idd.

Helaas gaat het nooit werken. :(
 

Brakkie

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Juil 2005
Messages
318
Als we nou allemaal eens 5000 handtekeningen gaan schrijven :D
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Ik sla ook even een jaartje legalize over, helaas andere verplichtingen :cry:

Misschien even in het Engelstallige forum proberen, er zijn genoeg toeristen in Amsterdam rond die tijd?

@Forkbender: Sorry ik teken de anti-rook petitie niet, ik zou er niet rouwig om zijn als roken in de horeca verboden zou worden. Het stinkt zo... alleen een jointje of wat XTC, dat moet natuurlijk wel kunnen... Of een totaal rookverbod zinnig en haalbaar is, dat is weer een ander verhaal natuurlijk.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Ik was er wel!

De sfeer was top, lekker warm ook!
Jammergenoeg was er maar een klein aantal trucks en de schare deelnemers werd ook steeds kleiner toen we Sloterdijk naderden...

Om deze demo echt effectief te maken moet er misschien toch wel iets veranderen. Het is nu zo standaard geworden: elk jaar het optochtje (en nu ook al geen officiele afterparty meer). Maar wat? Een hele dag de Dam bezetten? Of ne eens een keer richting Binnenhof?
 
Haut