Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

€ 125,00 boete voor een flower joint...

  • Auteur de la discussion SomeOne
  • Date de début
S

SomeOne

Invité
Hoi iedereen!

Ik liep een paar weken geleden lekker met me hondje door de stad over het plein richting me huis en deed verder niemand kwaad viel niemand lastig! ik was gewoon een rondje aan het maken en onderweg voelde ik even in mijn jaszak en jawel hoor daar had ik nog een flower joint, mmm even roken :)

Nou weet ik dat roken niet goed is maar dat is een heel ander verhaal, ik had gewoon zin om even een sigaret te roken die had ik niet bij me maar wel die lekkere flower joint waar overigens geen hennep in zat...

Maar goed ik pakte de joint uit de koker stopte deze terug in me zak voelde waar mijn aansteker gebleven was en hield even stand en stak hem aan en liep daarna rustig verder met mijn hond niets aan de hand zou je denken tot ik ongeveer 5 minuten later en het was rond kwart over elf in de avond (dus al redelijk donker) net over het plein in de binnenstad, ineens 2 agenten op scooters aan geraced kwamen uit het niets leek het wat ik had hen dus nergens zien staan of wat dan ook maar goed ik was dan ook met mijn eigen zaken bezig en onderweg naar huis dus daar heb ik ook verder niet bij stilgestaan dat er ergens op de hoek een stel agenten in het donker op scooters staat...

Ik hoor geschreeuw achter mij "Halt politie.." en "Blijven staan, u bent aangehouden" en je begrijpt dat een normaal mens die verder niets met criminaliteit te maken heeft hier niet zo een twee drie op reageert want ja ik had tenslotte niets misdaan naar mijn mening dus om mij zal het wel niet gaan maar toch keek ik even achterom.

Zag dus twee agenten die er haastig aankwamen en toen ze nog iets van een meter of 15 van mij verwijderd waren riep er een naar me dat ik werd aangehouden op basis van de opium wet of iets in die richting en op dat moment liet ik de flower joint op de grond vallen en stond even verbaast te kijken tot dat ze nog een kleine 5 meter verwijderd waren hun en ik op dat moment ook verder niets meer in me handen had deze lag inmiddels op de grond onder mijn voet..

Nu stonden er twee agenten voor me neus en de eerste had zijn scooter al aan de kant en haalde een boekje uit zijn zak vroeg om mijn legitimatie en zei er heel wijs bij dat ik waarschijnlijk al doorhad waarom ik staande gehouden was en dat ik nu dus wel even heel erg veel pech had.

Ik stond even helemaal te kijken begin me inmiddels een beetje te ergeren aan het gedrag van deze twee agenten en vraag waar dit eigenlijk op slaat en wat ze hier nou mee willen bereiken want ik rook een flower joint wat is daar verboden aan? Dit had geen zin volgens hen was er een bepaling in de stad van kracht en op basis van wat zij zagen gingen ze ervan uit dat het hier om drugs ging ongeacht dat de inhoud niet eens werd gecontroleerd of iets in die richting, ze zagen mij en de vorm van een joint? ik weet het niet eigenlijk en ook niet hoe lang ze al naar mij hadden zitten kijken dat ze met zulke beweringen kwamen.

Moest meewerken mijn ID laten zien en opnoemen wat er op stond maar ik vond dit alles heel vervelend en voelde me eigenlijk ook een beetje te kijk staan omdat er steeds mensen voorbij liepen en het wel leek of ik een of andere dealer was die verboden goederen had staan slijten en nu opgepakt werd maar goed na een dreigenment van een van de agenten dat ik even heel snel moest meewerken anders mocht ik een avond komen logeren waar ik dus absoluut geen zin in had en me hond stond er ook nog eens bij, weetje kan totaal niet begrijpen dat ik aangehouden werd maar goed zo werkt dat hier dus!

Toen ze klaar waren met de preek die geen zin had want ik probeerde zelf al uit te leggen dat het geen joint is dat ze hem maar moesten pakken en het laten zien waar de wiet is maar nee het lijkt er al genoeg op zo in hun ogen dus is het maar gelijk ook zo :-s vind het echt heel vreemd dat je dan een boete krijgt voor iets wat niet eens onderzocht is en wat alleen op basis van ogen is omdat het toch duidelijk om een flowerjoint ging je kon het ruiken aan de koker maar goed dat hielp niets ik was gewoon een drugscrimineel mijn spel was uit in hun ogen dus mondje houden en opzouten...

Paar weken later eigenlijk dacht ik toen nog weetje dit is gewoon een soort grap of bangmakerij van de politie van we willen hier geen blowers hebben he dus kijk maar uit anders pakken we je en krijg je een boete, maar nam dit al niet meer serieus omdat er een paar weken overheen gingen en ik er niet meer aan dacht tot een paar dagen terug dan toen kreeg ik een leuke brief van het incassobureau van justitie of ik even 125 euro aan hun wil overmaken :-s

Ja je begrijpt dat ik dit niet echt grappig vind want naast dat ik in mijn vrije tijd word lastig gevallen door een stel overmoedige agenten die door een onwetend persoon als balkenende opgedragen word om mensen te irriteren die al dan wel of niet een joint roken want dit onderzoeken ze niet eens het is gewoon zo dat het er op lijkt dus of je er nou bloemmetjes in hebt zitten of een soort kruid voor hun part kretak sigaretten of hoe die dingen heten dan krijg je dus een boete maar goed ik ben niet blij nu en ik lach er ook niet om en vind dit nergens op slaan ben nog even terug gegaan naar het politiebureau om te vragen of dit serieus genomen moet worden eigenlijk of dat het een nogal negatief beeld geeft over hoe ze hier in nederland met bewijslast omgaan want wat is volgende? als ik straks met een pak bloem op straat loop dan is het zeker cocaine? :-s

Nou ik weet het niet hoor me vriendin is helemaal kwaad op me voor niets eigenlijk want ze denkt dat ik nou iets ergs gedaan heb om dat op de boete ook niet eens softdrugs een joint staat nee er staat hard(drugs) zelfs dus dit is echt rot gewoon terwijl ik niet eens softdrugs had laat staan harddrugs maar goed ik begrijp dit gewoon niet en het erge is dat ik ook nog eens moet betalen voor iets wat je niet eens gedaan hebt want oke als je iets doet en je wist dat het niet mocht dan weet je als je het doet dan is het je eigen risico dan moet je ook niet zeuren maar nu heb ik niet eens iets gedaan en me vriendin dacht dat ik nog zelfs iets ergers gedaan had maar dit is niet eens zo het was om een joint de feitcode whatever is dan gelijk voor al die dingen soft en hard drugs of voorbereidingen treffen dat soort onzin wat niets met mij te maken had op dat moment maar alleen zo gezien werd.

Even moeten denken aan agenten die elk jaar een bepaald aantal boetes moesten uitschrijven en dat zei ik ook op dat moment tegen hem waarop hij antwoorde dat hij daar al ruim over heen zat, iets wat ik ook zeker niet als ongeloofwaardig acht aangezien ze gewoon iedereen waarvan het lijkt maar een boete geven zonder verder onderzoek zonder duidelijk te luisteren naar de persoon die ze aanhouden of wat dan ook want ik zei het dat het een flowerjoint was een joint ja maar niet met wiet !!!

Betalen moet ik het zeggen ze nu maar ik vind als ik het betaal dan beken ik schuld omdat als je iets niet gedaan hebt dan accepteer je ook niet dat je er straf voor krijgt en ik wacht het dus maar af gelukkig dat me vriendin nu wel inmiddels weet dat ik niets misdaan had alleen leek het dus wel zo door die stommerds bij de politie en justitie en blijf ik dus nu zitten met een boete van 125 euro maar ik weet niet of ik hem nou wel of niet moet betalen want als je hun belt dan zeggen ze stuur maar een brief ja en nog ff betalen maar dan zie ik mijn geld nooit meer terug en ik sta niet de hele week keihard te werken voor justitie maar voor ons eigen leventje.

Zou wel eens willen weten of er meer mensen op deze wijze zijn lastig gevallen en uitgekleed door de politie en justitie want het lijkt wel of dit de normaalste zaak van de wereld is geworden, ow en je moet ook oppassen met drankverbod op bijvoorbeeld pleinen hier want stel je bent een brave burger die een blikje bier op de straat ziet liggen of flesje en je wilt dat even netjes in de vuilnisbak doen en je word gezien met zoiets in je hand ben je ook gelijk de sigaar dan weet je het alvast zo gaat dat hier :-s

doei,

someone
 

alice

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
9 Juil 2003
Messages
1 246
mad mad story!!!! never heard of anything like that, man, how weird... easy to say now but surely I would have been very pissed at them and would have gone to the police station to have THEIR ID and to show the joint over there and so on and to officially complain... well are you going to pay that bill? i wouldn't, i would contact a lawer and explain what happend and see what you can still do about it. there are free legal advisers you know? well, good luck.
 

hostillis

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Oct 2004
Messages
24
hey kerel,
dat is echt te ziek ik kan me daar zoooooooooo kwaad om maken he. niet betalen!!!
Ik had nog niet eens mn ID laten zien totdat zij met een geldige aanhouding komen. als ik et was geweest had ik graag mee naar t bureau gewild met mn flowerjoint en t ze es haaarfijn uitleggen.
 

KornieBoeBoe

Banni
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
136
Gewoon Klacht indienen bij de politie zelf
als je zoiets mee maakt gewoon om de identiteit van de polietie agenten vragen en daarna klacht indienen
maar onmidelijk eisen dat je met je flower joint
naar het bureau gaat :lesson:
 

irezumi

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Nov 2005
Messages
44
Die lui zijn echt helemaal gestoord!!! :twisted:
Ze hadden zeker geen niks te doen.
Hun halve salaris wordt betaald door belasting betalende koffieshops!
Maar dat is het nederlandse gedoogbeleid voor je.
Stelletje corrupte schijnheilige zakkenvullers zijn het
 

Nitroman

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Déc 2005
Messages
160
Sommige agenten zijn gewoon criminelen met vergunning stelletje politiehonden. :puke: maar damn hey dat verhaaltje is echt ziek man, vanaf nu kijk ik ook wel ui t man :paranoid:
 

Viaticus

Elfe Mécanique
Inscrit
6 Juil 2005
Messages
344
I'd really appreciate if we would keep the english areas english. Not all the moderators of these areas understand dutch(?) and I believe that the idea is to communicate "internationally". Of course it's nice (and a lot easier) to communicate with your native language, and there are sections just for that. :yawinkle:
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
hey vaticus, i think this topic is just misplaced when the new forum was made, it should be placed in the dutch section.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
oh my god !!
damn pigs
if I was u I would make an objection thing(bezwaarschrift)send that to the justice department
or dont pay the damn thing untill u get(gedagvaard)and tell them in court wtf this is all about lol
if it was me in your position I would have t otally freaked out against those pigs
and prolly get a bill for assaulting a officer in duty or something :)
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
wel that probably wont work, the police basterds are alwys "smarter" when it comes to laws and stuf, and they have some of the best lawyers working for them.

A.C.A.B!
 

Viaticus

Elfe Mécanique
Inscrit
6 Juil 2005
Messages
344
skoeip a dit:
hey vaticus, i think this topic is just misplaced when the new forum was made, it should be placed in the dutch section.

Ah, I should have looked at the timetags before opening my big mouth.. :oops:
 

Cyproxicus

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Jan 2006
Messages
322
irezumi a dit:
Hun halve salaris wordt betaald door belasting betalende koffieshops!

Hahah.. je kan ook overdrijven heh.

Maar tis wel erg lame van ze om niet eens uit te zoeken waar ze een bekeuring voor uitschrijven. Ik durf te wedden dat je je hond niet eens had aangelijnd op dat moment, daar zeggen ze dan weer niets van heh.

Echt ongelooflijk hoe snel je al de wet overtreed hier..
stel: je fiets over de stoep met een joint in je hand, zonder een ID-bewijs in je broekzak en een kapot voorlicht op je fiets terwijl je zingt dat je balkenende best wel eens dood zou willen maken.
Kun je zo ff heel je studiefinanciering overmaken naar oom agent.
 

Arafat

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Déc 2005
Messages
112
officieel mag je ook mee naar het politie bureau, naar hun chef gaan en het uitleggen wat er nou aan de hand is en laten zien wat je nou wel bij je hebt, waarsgijnlijk zoude ze wel ff aangepakt worden. Ik praat veel met me oom, die is zelf ook politie, over dit soort dinge ik zie het zelf ook gebeuren bij mij en mensen die ik ken.
 

Bever

Matrice périnatale
Inscrit
27 Jan 2006
Messages
6
I seems to be the disease of the cops in about the whole world. They are frustrated and use their cop-status to harrass people.

I had a couple of problems with cops too, and it was always for a fake reason.
 
G

Guest

Invité
Man that sucks dude.
I got a 50 dollar fine for throwing away a beercan that somebody left lying around, but when I threw it in the trashcan when they came by they supposably heard it had some beer in it left, so I got a fine for drinking in public.
But the officer that gave me a fine (who was an ex supermarket colleage and acted like he didn't know me) just wrote a code why I got the fine, no explenation of the situation nothing. So I wrote a letter to the justice department and I didn't get the fine :D
 
Haut