Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

kaalkopjes in men tuin?

irridium77

Matrice périnatale
Inscrit
10 Juil 2007
Messages
16
hellow all

Ik ben me al een tijdje aant verdiepen in paddo's
bron: alles over paddo's - arno adelaars

Ik moet eerlijk zeggen: ik voel me steeds meer aangetrokken tot ze :)
Ik vind de gewone champion al helaam te gek xD
Dus dan word het toch eens tijd voor men eerste echt trip.... xD

Nu hebben we toevallig een huisje, met een tuintje xD
en in dat tuintje staan er vershillende soorten champions. :p
vliegenzwam, eekhoorntjesbrood, en ik denk ook kaalkopjes (hoop ik toch)

Ik heb er vanmiddag een paar geplukt en foto's van genomen...
moesten dit kaalkopjes zijn, tjah dan weet ik wat gedaan :D
Maar, ik heb ng nooit een echte paddo gezien, dusja, er zullen op dit forum wel mensen zijn die al kaalkopjes gezien hebbne, en gegeten ook xD

foto's :p
paddo1.jpg


foto 2
paddo2.jpg


en de groepsfoto
verzameling.jpg


Moest 1 van jullie me deskundig advies kunnen geven, over deze paddestoelen kaalkopjes of niet... thx

BTW ik vond de paddestoelen in het gazon...


grtzz irridium77
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Deze heb ik ook in mijn gazon, misschien wat kleiner...

Of het kaalkopjes zijn, wie zal het zeggen ? Heb het me ook al vaker afgevraagd.

Iemand :?:
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Kaalkopjes zien blauw paarsig vanonder.
En je vindt ze niet zomaar in je tuin. Je moet wel effe zoeken.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Knijp erin. Wordt de plek blauw, dan zouden ze psilocybine kunnen bevatten. Maar neem je eerste trip met gekweekte shrooms, dan weet je tenminste zeker dat je geen kans loopt op maagkrampen, onder/overdosering of andere ellende.
 
G

Guest

Invité
Volgens mij is de kop te bruin, normaal zijn kaalkopjes vrij wit en glad.

Dit zijn geen kaalkopjes helaas, wel zonde, nou heb je de verkeerde paddestoelen vermoord...
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
hebben toch volgens mij al hun kracht verloren...
verliezen ze hun kracht niet nadat de hoedjes op zijn ?

en normaal is het idd wit en glad, maar kan mss bruinuitslagen omdat ze al wat ouder zijn hé (hoedje is al open)
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
hebben toch volgens mij al hun kracht verloren...
verliezen ze hun kracht niet nadat de hoedjes op zijn ?
Nee, ze verliezen hun kracht niet, het is alleen zo dat als je paddo's kweekt je ze beter kunt plukken voordat de hoedjes helemaal open gaan, anders stopt het mycelium met paddestoelen vormen.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Dat zijn idd geen kaalkopjes. Zien er ook niet uit als een soort paddo die ik gebruikt heb.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Deze kopjes zijn echt zo groot, echt een hele grote hoed. Geen paddo's lijkt mij?!


Maarja, ik ben de laatste tijd ook zo geinteresseerd in paddo's en andere psychedelica :)
Nu heb ik 2 weken terug 15 gram mexicaanse genomen (van *******) en dat beviel me wel. Het was zooo droomachtig, niet veel visueels, maar ik viel telkens in andere werelden en op een gegeven moment liepen er 2 of 3 verhalen in mijn hoofd door elkaar heen. Ik had het gevoel alsof ik de hele tijd met andere mensen was (ik was helemaal alleen). Ik had ook echt van binnen een supergevoel, helemaal vanuit het binnenste van mijn lichaam naar buiten stralend. Echt geweldig, ik deed het 's avonds tot in de nacht (pja, woon nog bij mijn ouders, en mijn moeder is echt ANTI-drugs). Had wel de hele tijd mijn ogen dicht, geen behoefte aan muziek of film ofzo.

Nou, eergisteren de 2de keer. Ik had deze keer 45 gram mexicaanse genomen, zegmaar 1.5 portie ofzo. Nou, totaal andere trip. Deze keer veel visuals, de kasten vielen om en de hanglamp bewoog als een strobe. Ik ging naar het toilet en keek in de spiegel. De focus van mijn gezicht veranderde telkens, en mijn gezicht ook. Niet zozeer vervomde het, maar ik zag het telkens anders. Als ik mijn hoofd de ene kant op bewoog (zegmaar helemaal naar links) kreeg ik een ontzettend lachwekkend gevoel in mijn lichaam, echt superleuk. Toen ik op de wc was en ik naar de muur keek veranderde de hele kamer ineens in een gele kamer. alles was geel. Toen ik daarna boven de wasbak naar beneden keek werd alles groen, echt heel grappig. De badkamermuur (met tegeltjes) ging als ik wat langer keek helemaal transformen, jaahaa, zoals transformers, alle tegeltjes gingen apart bewegen en open enzo!! :lol:
Na een uur of 4 was ik weer redelijk helder en probeerde ik te kijken en visuals te zien, helemaal niks meer.



Echt een aanrader, binnenkort andere soorten proberen :D
 

Northawke

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Juil 2007
Messages
44
Ik zal ff in m'n paddestoelen boek voor je kijken, maar volgens mij zijn het geen kaalkopjes. Het kan even duren voor ik het boek vindt, ben een half jaar geleden verhuisd en veel boeken zitten nog in dozen.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=paddenstoelen&id=567&menuentry=soorten

Dat zijn de kaalkopjes :)

Maar ik heb er ook nog een vraag bij. Ik heb nog nooit paddo's uit de natuur gehaalt, maar ik ben toch wel nieuwsgierig en wil het daarom toch een keertje doen. Maar nu las ik ergens dat paddo's ziektes bij zich kunnen dragen, weet iemand hier wat meer van? En wat betreft die krampen enzo, dat lijkt mij dan weer niet echt bepaald fijn.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Aan de buitenkant van rauwe paddo's kunnen zich bacteriën en schimmels bevinden. Ook wat dat betreft is de thee-methode te prefereren. Drogen vermindert ook de kans op aanwezigheid van ziektekiemen, maar ahem, gedroogde paddo's zijn verboden...
 

$T0N3R_420

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juil 2007
Messages
68
volgensmij kan je nu de eerste kaalkopjes al vinden, het word al kouder buiten.

je herkend ze aan de paarse onderkand van het hoedje . en de hoed is meestal niet breder dan je vingers, ze groeien in gras, dus niet op hout en stront.

je vind genoeg afbeeldingen van (psilocybe semilanceata) het kaalkopje op google.
maar ik zou NOOIT een geplukte paddenstoel opeten zonder 200% zeker te zijn wat het is.

er is volgens mij nog een soort paddo die in europa voorkomt. de (Psilocybe cyanescens) . deze paddenstoel groeit op hout en in lang gras. maar er zijn anderen soorten paddenstoelen die er veel op lijken.

wees voorzichtig, want het lijkt me niet leuk als je na het eten van een of andere paddenstoel doodziek word of erger nog.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Ik denk ook niet het kaalkopjes zijn, volgens mij zijn de steeltjes langer en dunner. Om echt goed paddestoelen te kunnen indentificeren moet je sowieso wel echt verstand en ervaring mee hebben omdat veel soorten zijn te verwarren. Naar mijn weten is het wel zo dat de echt giftige soorten niet echt op deze lijken.

Voor Pinealjerker: het blauwworden is geen goede indentificatie(dacht ik ook altijd), giftige soorten kunnen blauw worden en niet psilo's hoeven ook niet blauw te worden.

Voor goede informatie is erowid altijd de beste info bron maar persoonlijk zou ik niet op een paar foto's afgaan, zelf kweken door via internet te bestellen is een goedkoop alternatief i.p.v kopen.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ja dit zijn geen kaalkopjes. Volgens mij komen ze meestal in oktober, vaak net na de eerste koude nacht(en). Het zou na die natte zomer best een goede herfst kunnen worden :)
 

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
Laten we het hopen, het mycelium van de azurescens ziet er goed uit nu, wat het nu nog nodig heeft is wat nachtvorst vanaf oktober. Kaalkopjes groeien hier niet denk ik, hier in het westland is kunstmest namelijk heel populair helaas. Volgens mij moet je echt in Brabant, Friesland en Drenthe zijn voor die kleine grote rakkers.

Een goed boek om bij je te hebben bij het identificeren van paddestoelen is 'Psilocybin Mushrooms of the World' van Paul Stamets. Ik heb hier nog een boek liggen (Giftige Paddestoelen) met veel kleurtekeningen, ik weet niet of het wat is, maar ik zal eens kijken of ik daar die paddestoelen op de foto's in de eerste post kan vinden.
 

$T0N3R_420

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juil 2007
Messages
68
ik snap niet waarom iedereen zo bang of terughoudend doet.

http://forum.everyonedoesit.co.uk/showt ... hp?t=74915

hier vind je veel info en kan je zien dat het mogelijk is om kaalkopjes te kunnen plukken.
voorderest moet je alleen maar zeker zijn met wat je geplukt hebt, als je dat niet weet kan je een foto naar een paddenstoelen kenner stuuren bijvoorbeeld.
maar ik erger me aan de angst en terughoudendhijd van tegenwoordig"niet alleen hier naatuurlijk" maarja wat doe je daar als een mier op deze gehaktbal aan :D

MAAR WEES WEL VOORZICHTIG OK, ALS JE MAAR WEET WAT JE DOET.....
daar draait ook de (wereld) of ookwel de $$$ om mmmk
 

$T0N3R_420

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juil 2007
Messages
68
o, en het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen links en rechts allemaal paddenstoelen uit de grond gaan trekken enzo.
als je het nog geen ervaring hebt met trippen of plukken of wat dan ook, zoek info vraag mensen die ervaren zijn op dat gebied en ga zo maar door ,TOTDAT JE ZEKER BENT VAN WAT JE DOET.

dit is voor je eigen vijligheid en de mensen en dingen om je heen.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Volgens mij zijn het panaeleus foeniscecii's, groeiden ze op een gazonnetje?
 
Haut